Voor NIET-mama's die een ID of Paspoort aan moeten vragen
+9
Susan
TukTuk
Inge
Elsje
Monte
Polly
Erin
Lejow
Printje
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Voor NIET-mama's die een ID of Paspoort aan moeten vragen
Dit staat op de website van mijn woonplaats, en het is gisteren geupdate:
Hoe lang duurt het?
Het aanvragen van een paspoort duurt 5 werkdagen.
Let op: Kinderen bijschrijven is vanaf 26 juni 2012 niet meer mogelijk en bijschrijvingen zijn vanaf dan niet meer geldig.
Misschien per gemeente anders?
Hoe lang duurt het?
Let op: Kinderen bijschrijven is vanaf 26 juni 2012 niet meer mogelijk en bijschrijvingen zijn vanaf dan niet meer geldig.
Gast- Gast
Pippa schreef:Dit staat op de website van mijn woonplaats, en het is gisteren geupdate:
Hoe lang duurt het?
Maar er wordt op de radio etc ook al reclame voor gemaakt hoor, dat je in ieder geval voor 1 mei je nieuwe paspoort moet aanvragen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou snel even een boze brief gaan schrijven naar de NOS, dit nieuwsbericht gaat namelijk ook alleen over paspoorten voor kinderen.
http://nos.nl/artikel/350947-spies-paspoort-kind-voor-1-mei.html
Sterker nog, ik vind alleen maar berichten waar het gaat om paspoorten voor kinderen. Gek hè, dat iemand het dan op de mamapijler plaatst.
http://nos.nl/artikel/350947-spies-paspoort-kind-voor-1-mei.html
Sterker nog, ik vind alleen maar berichten waar het gaat om paspoorten voor kinderen. Gek hè, dat iemand het dan op de mamapijler plaatst.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
AngelNyn schreef:Pippa schreef:Dit staat op de website van mijn woonplaats, en het is gisteren geupdate:
Hoe lang duurt het?
Maar er wordt op de radio etc ook al reclame voor gemaakt hoor, dat je in ieder geval voor 1 mei je nieuwe paspoort moet aanvragen.
Hm, dat heb ik dan gemist Ik wil namelijk in mei op vakantie, en mijn paspoort verloopt in juli, maar dan mag ik Turkije niet in, dus dan moet ik hem maar binnenkort gaan aanvragen al..
Gast- Gast
Heb hem vorige week dinsdag aan gevraagd en gister opgehaald
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moet per mei of juni een nieuw paspoort hebben, ik weet het zo even niet. We gaan niet op vakantie maar als ik t goed begrijp moet ik dus razendsnel een nieuwe aanvragen wil ik niet de hele zomer zonder zitten?
Volgens mij kan dit niet eens, een paspoort of id-kaart moet je verplicht altijd bij je dragen ook al zet je maar 1 stap buiten de deur.
Zou je dan een bevestiging van je aanvraag krijgen waarmee je je identiteit kan aantonen? Of is de oude nog wel geldig in eigen land tot je je nieuwe hebt?
Volgens mij kan dit niet eens, een paspoort of id-kaart moet je verplicht altijd bij je dragen ook al zet je maar 1 stap buiten de deur.
Zou je dan een bevestiging van je aanvraag krijgen waarmee je je identiteit kan aantonen? Of is de oude nog wel geldig in eigen land tot je je nieuwe hebt?
Gast- Gast
PurpleSparkle schreef:Ik moet per mei of juni een nieuw paspoort hebben, ik weet het zo even niet. We gaan niet op vakantie maar als ik t goed begrijp moet ik dus razendsnel een nieuwe aanvragen wil ik niet de hele zomer zonder zitten?
Dan houd je toch je oude gewoon in de buurt, als ze twijfelen kunnen ze altijd jouw gegevens opvragen en daar moet dan instaan dat je een nieuwe hebt aangevraagd. Daar kun jij dan niks aan doen toch?
Gast- Gast
Is ook zo Pippa. Ik ga deze week nog even kijken en als het idd zo lang duurt houd ik de oude wel bij me.
Gast- Gast
Heb je geen rijbewijs?PurpleSparkle schreef:Is ook zo Pippa. Ik ga deze week nog even kijken en als het idd zo lang duurt houd ik de oude wel bij me.
TukTuk- Ratel
Je oude paspoort is "geldig" als identiteitsbewijs indien je nog geen nieuwe hebt aangevraagd, geloof ik, maar het is geen geldig reisdocument meer. Ik weet alleen dat je geen geldig paspoort nodig hebt als je geen reisplannen hebt.
En je hoeft je naam niet te laten veranderen op je paspoort als je getrouwd bent, maar het is inderdaad wel zo wat AngelNyn zegt, dat je eventueel problemen kunt krijgen als je kinderen hebt die een andere achternaam dragen.
En je hoeft je naam niet te laten veranderen op je paspoort als je getrouwd bent, maar het is inderdaad wel zo wat AngelNyn zegt, dat je eventueel problemen kunt krijgen als je kinderen hebt die een andere achternaam dragen.
Laatst aangepast door Polly op wo 28 maa 2012 - 21:14; in totaal 1 keer bewerkt
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb het even naar mijn moeder gemaild, zij geeft paspoorten uit bij de gemeente.
Van haar had ik dit nog niet gehoord (en zij weet dat mijn paspoort in juli verloopt).
Van haar had ik dit nog niet gehoord (en zij weet dat mijn paspoort in juli verloopt).
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik geloof er niets van. Kinderen hebben hetzelfde soort paspoort.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ik geloof er niets van. Kinderen hebben hetzelfde soort paspoort.
En daarom wordt er overal reclame voor gemaakt dat je hem voor 1 mei moet aanvragen
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Lorna mercedez schreef:Ik geloof er niets van. Kinderen hebben hetzelfde soort paspoort.
En daarom wordt er overal reclame voor gemaakt dat je hem voor 1 mei moet aanvragen
Inderdaad, ik verbaas me er eigenlijk best wel over. Ik heb al weken terug mijn paspoort voor de zomervakantie geregeld, inderdaad omdat die reclames echt al ik weet niet hoe lang op tv/radio komen..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb serieus nog nooit zo'n reclame gezien of gehoord.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ik geloof er niets van. Kinderen hebben hetzelfde soort paspoort.
Voor kinderen moet er wel een heel nieuw paspoort worden aangevraagd, misschien is dat meer werk dan een verlopen of bijna verlopen paspoort verlengen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Lorna mercedez schreef:Ik geloof er niets van. Kinderen hebben hetzelfde soort paspoort.
Voor kinderen moet er wel een heel nieuw paspoort worden aangevraagd, misschien is dat meer werk dan een verlopen of bijna verlopen paspoort verlengen.
Een eerste aanvraag is inderdaad meer werk, maar de fabrikant van de paspoorten merkt daar toch niets van? Volgens mij produceert die gewoon wat er binnenkomt aan aanvragen.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Jolee schreef:Ik heb serieus nog nooit zo'n reclame gezien of gehoord.
Ik ook niet... En mijn moeder (geeft paspoorten af bij de gemeente) weet ook van niets..
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik heb hem vandaag op het lab op skyradio alweer twee keer gehoord.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Ik heb hem vandaag op het lab op skyradio alweer twee keer gehoord.
Ik hoor hem op mijn werk op zaterdag bij 538 ook meerdere keren voorbij komen.
TukTuk- Ratel
Dat het zo lang zou duren klinkt naar mijn idee nogal broodje aap ofwel 1 april...
Gast- Gast
Die reclames heb ik ook al heel veel voorbij horen komen.
Over trouwen en paspoort: je eigen naam (meisjesnaam) blijft sowieso op je paspoort staan. Voor officiële zaken wordt sowieso je meisjesnaam nog altijd gebruikt. Wel kun je de naam van je man erbij laten zetten als tweede achternaam. Wat inderdaad handig is met kinderen, of je moet je trouwboekje meenemen als je gaat reizen. Ik ben vorige zomer getrouwd, maar laat mijn paspoort pas veranderen als 'ie ook verlengd moet worden en dat duurt nog wel ff.
Over trouwen en paspoort: je eigen naam (meisjesnaam) blijft sowieso op je paspoort staan. Voor officiële zaken wordt sowieso je meisjesnaam nog altijd gebruikt. Wel kun je de naam van je man erbij laten zetten als tweede achternaam. Wat inderdaad handig is met kinderen, of je moet je trouwboekje meenemen als je gaat reizen. Ik ben vorige zomer getrouwd, maar laat mijn paspoort pas veranderen als 'ie ook verlengd moet worden en dat duurt nog wel ff.
Gast- Gast
Ik heb een brief gehad van de gemeente of ik op tijd mijn paspoort wil aanvragen. Stond ook in dat ze aanraden het voor 1 mei te doen, mijn paspoort verloopt in juni.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...
» Hoe moet dit (tekens toetsenbord zitten niet waar ze moeten)
» Stelling; Bands die uit elkaar zijn moeten niet weer terug.
» Paspoort of ID-kaart voor Turkije?
» Had ik dit niet met chloor schoon moeten maken?
» Hoe moet dit (tekens toetsenbord zitten niet waar ze moeten)
» Stelling; Bands die uit elkaar zijn moeten niet weer terug.
» Paspoort of ID-kaart voor Turkije?
» Had ik dit niet met chloor schoon moeten maken?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: