Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vast eetpatroon

+19
Parisienne
SarahKey
poppetje
Minx
Zonnetje
minoessepoes
Toet
Mizz_S
SoGood
Blond
Ugly Betty
Highway
Rovine
sanne-84
Ibbeltje
Lady Starstruck
Rush
Rose
Marin
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vast eetpatroon - Pagina 2 Empty Re: Vast eetpatroon

Bericht  SoGood wo 28 maa 2012 - 8:34

Ik weet 's avonds bij de kassa van de supermarkt pas wat ik eet. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mizz_S wo 28 maa 2012 - 8:45

Ik maak wel altijd vooraf een lijstje voor de hele week, maar dat ziet er elke week anders uit.
Hoewel ik wel elke woensdag en donderdag op het werk moet eten, en dan wordt het toch wel vaak pasta of rijst, omdat ik opgewarmde aardappels echt niet lekker vind. Vaak eten we dan op maandag en/of dinsdag wel iets met aardappels en op vrijdag ook regelmatig, maar dat hangt er gewoon vanaf wat we de rest van de week al op hebben en waar we zin in hebben die dag (we doen nl altijd op vrijdag boodschappen).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:46

Was het maar zo'n feest. Nee, ik besluit elke dag wat ik 's avonds zal gaan eten.

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 28 maa 2012 - 9:30

Rush schreef:Nee, maar eigenlijk wel altijd op donderdag lasagne, want dat is snel en makkelijk als m`n vriend laat uit school komt.

Lasagne snel? :shock: Doe ik iets verkeerd? Ik ben daar juist altijd lang mee bezig..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 9:35

Toet schreef:
Rush schreef:Nee, maar eigenlijk wel altijd op donderdag lasagne, want dat is snel en makkelijk als m`n vriend laat uit school komt.

Lasagne snel? :shock: Doe ik iets verkeerd? Ik ben daar juist altijd lang mee bezig..

Misschien eet ze wel kant en klare smile Bij mij duurt het ook vrij lang om dat ding te bouwen!

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje wo 28 maa 2012 - 18:01

Joan schreef:
Toet schreef:

Misschien eet ze wel kant en klare smile Bij mij duurt het ook vrij lang om dat ding te bouwen!

ahah ja was ook mijn gedachte dat het vast een kant en klare zou zijn aangezien je toch behoorlijk wat vooraf werk hebt Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  minoessepoes wo 28 maa 2012 - 18:58

Nee dat ken ik van huis uit ook niet, maar mijn ouders koken ook altijd wel redelijk uitgebreid en houden ervan om recepten uit te proberen.

Vroeger toen wij nog naar de oppas gingen en mijn ouders altijd 2 dagen achter elkaar laat uit het werk kwamen en ons dan nog bij de oppas op moesten halen enz, maakte mijn moeder weleens voor 2 dagen gehaktballen bijvoorbeeld, maar verder aten wij altijd heel erg afwisselend.

Sowieso eten wij aardappels, rijst, mie, mihoen, pasta, couscous, wraps, brood, ovenschotels, pizza, hartige taart, maaltijdsalades, soep enz. Dus teveel opties om in een week te proppen, dan zouden we een heleboel dingen nooit in ons schema kunnen passen.

Ik werk wel met een (halve) weekschema, maar dat is gewoon practisch omdat ik hele lange dagen werk en de supermark niet op de route zit. We eten over het algemeen de dingen dan op volgorde van houdbaarheid of hoeveel tijd ik heb om te koken op.

Laatst aangepast door minoessepoes op wo 28 maa 2012 - 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush wo 28 maa 2012 - 20:02

Ibbeltje schreef:
Joan schreef:
Toet schreef:

Misschien eet ze wel kant en klare Vast eetpatroon - Pagina 2 561177 Bij mij duurt het ook vrij lang om dat ding te bouwen!

ahah ja was ook mijn gedachte dat het vast een kant en klare zou zijn aangezien je toch behoorlijk wat vooraf werk hebt Wink
Nee, absoluut geen kant en klare! Bah, haha!

Binnen een half uur heb ik wel lasagne op tafel staan ja. Dat vind ik redelijk snel.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Zonnetje wo 28 maa 2012 - 21:00

Ik heb echt een hekel aan zo'n vast schema. Mijn ouders aten altijd op woensdag macaroni of spaghetti. En dan altijd met gehakt en dezelfde saus. Ik vond dat zo saai.
Nu maak ik wel planningen voor een paar dagen, maar ook daar gaan we flexibel mee om. Stel dat mijn vriend of ik onverwachts toch niet thuis eten of we hebben veel zin om een frietje te gaan halen, dan schuiven we een maaltijd door of gooien we wat in de diepvries. We draaien ook wel eens twee maaltijden om, als we toch meer zin in het een hebben.

Net als Minoessepoes zouden wij het ook niet halen om iedere week op een bepaalde dag hetzelfde te eten, want wij eten ook heel gevarieerd: gebakken aardappels, aardappelpuree, stamppot, ovenschotels, pasta, rijst, noodles, mie, wraps, soep met brood, maaltijdsalades, etc.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx wo 28 maa 2012 - 21:29

Absoluut geen vast schema. Ik kan wel van te voren groenten halen ofzo maar dan beslis ik nog op de dag zelf wat ik ermee doe. Van huis uit ook niet gewend om vaste dingen op een vaste dag te eten. Alleen 1 keer in de week patat. Mijn vriend was van huis uit gewend om op zaterdag de ene week pizza en worstenbroodjes en de andere week patat maar dat heeft hij ook niet meer
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Rovine wo 28 maa 2012 - 21:31

Maak trouwens elke week wel een lijstje met wat ik die week ga eten ivm boodschappen. Maar vaak raak ik dat lijstje kwijt en ga ik alsnog zelf combinaties zoeken. Zit nu bijvoorbeeld met een geel wordende broccoli. Geen idee wat mijn doel daar nou ook alweer mee was, dus dan zoek ik er wel wat dingetjes bij die ik nog in huis heb.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  poppetje wo 28 maa 2012 - 21:44

Ugly Betty schreef:Nee, al zal ik op zaterdag of zondag niet snel gekookte aardappels eten, dat "hoort" niet.

Dat heb ik nou ook!

Verder hebben wij eigenlijk wel een vast patroon..

maandag gekookte aardappels, dinsdag gebakken aardappels of kriel, woensdag ook of nasi.
Donderdag meestal pasta, vrijdag brood of gekookte aardappels.
Zaterdag patat, en zondag zien we wel.. dat kan variëren in van alles. (soep met brood / brood met dip / pizza / meestal ongezond Laughing )

Maar wel altijd ander vlees of groente..

Ik eet nu wel meer in patroon dan toen ik nog thuis woonden, daar was het elke dag een verrassing.
poppetje
poppetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 21:49

Nee, we bekijken per dag waar we zin in hebben. Ik haal wel voor een week boodschappen maar het verschild dus per keer wat we eten.

Vroeger hadden we op vrijdag patat dag, nou het kwam me de strot uit op een gegeven moment en at dan gewoon een boterham smile

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 21:56

Nee enige wat we vaak wel op zaterdag eten is soep. Maar mijn man vind dat leuk om te maken en op zaterdag heeft hij daar de tijd voor.
Voor de rest is het elke dag anders, al maak ik wel een weekmenu.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 22:03

poppetje schreef:
Ugly Betty schreef:Nee, al zal ik op zaterdag of zondag niet snel gekookte aardappels eten, dat "hoort" niet.

Dat heb ik nou ook!

Wij ook. Sowieso vind ik aardappelen meer voor door de week want dat is zo klaar. In het weekend vinden we het leuk om eens wat nieuws te proberen of iets wat uren moet sudderen/pruttelen. Heb nu een tajine en dat mag wel uren opstaan. Nu heb ik nog verlof en nu maakt het me niet zoveel eet wanneer we wat eten, maar gekookte aardappelen eten we alsnog niet in het weekend.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne wo 28 maa 2012 - 22:21

Rush schreef:
Ibbeltje schreef:
Joan schreef:
Toet schreef:

Misschien eet ze wel kant en klare Vast eetpatroon - Pagina 2 561177 Bij mij duurt het ook vrij lang om dat ding te bouwen!

Nee, absoluut geen kant en klare! Bah, haha!

Binnen een half uur heb ik wel lasagne op tafel staan ja. Dat vind ik redelijk snel.
Mijn (heerlijke) lasagne heb ik ook altijd wel binnen een half uur/drie kwartier op tafel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 22:43

Zelfgemaakte lasange moet al een half uur in de oven. Dan red je dat toch niet met een half uur? Of je moet het van te voren klaarmaken. Ik doe er meestel 3 kwartier over. Kwartier om gehakt te rullen, champignons snijden en meebakken, saus maken en opbouwen. En dan een half uur in de oven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 28 maa 2012 - 22:45

Mijn lasagne moet 15 minuten in de oven. Ik heb altijd met mini lasagne (en soort kleine fussili) dus niet met bladen. Dat gaat een stuk sneller denk ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  piene1983 wo 28 maa 2012 - 22:48

Toen ik nog fulltime werkte maakten wij een weekschema voor het avondeten de week erop. Vaak hing dat samen met het budget dat we voor die week nog hadden... Dan deden we op zaterdag de boodschappen voor de week, alles wat we vergaten was pech tussentijds gingen we niet naar de winkel. Op woensdag eten wij altijd bij mijn ouders, eens in de twee weken eten we een keer bij mijn schoonouders. Meestal probeerde ik op maandag en dinsdag dan de verse dingen te eten die snel op moesten. Ik gruwel van gekookte aardappels dus veelal waren dit gebakken/gepureerde aardappels met iets van een salade of een stamppotje. De rest van de week bestond dan uit de pasta/rijst/wraps/ovenschotels/brood/frituur gerechten waarvan de houdbaarheid iets beter gegarandeerd was. Inmiddels werk ik nog maar anderhalve dag en en ga ik over 4 weken met verlof en vind ik het fijn om af en toe een loopje te hebben naar de supermarkt. Ook omdat het steeds vaker voorkwam dat we gewoon geen zin hadden in het gerecht dat we eigenlijk een week eerder voor die dag hadden bedacht. Nu bedenken we hooguit een dag of twee vooruit wat we willen eten en verzorg ik de boodschappen. Opvallend is wel dat dit veel duurder uitkomt!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Toet do 29 maa 2012 - 2:09

Rush schreef:Mijn lasagne moet 15 minuten in de oven. Ik heb altijd met mini lasagne (en soort kleine fussili) dus niet met bladen. Dat gaat een stuk sneller denk ik.

Ja dat scheelt wel dan, ik heb altijd van die bladen die een half uur in de oven moeten. Maar dan nog, groente snijden en bakken, gehakt bakken, saus maken.. ik ben daar altijd best lang mee bezig. Zeker een half uur.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Rush do 29 maa 2012 - 2:10

Ohnee, daar ben ik niet eens een kwartier mee bezig of misschien net een kwartier. Er gaat ook alleen een ui en 2 paprika`s in qua groente.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  patjuhhh do 29 maa 2012 - 2:24

Ik heb geen vast patroon qua eten. Ik werk erg onregelmatig dus ik zie wel wat de week brengt. Mijn ouders hadden wel een heel vast patroon. smaandags altijd rijst of aardappels met groente en vlees. Dinsdags altijd aardappels met groente en vlees. Woensdags altijd rijst met groente en vlees, donderdags vaak stamppot en in de zomer vaak een salade of gewoon aardappels groente vlees en op vrijdag pasta. Zaterdags eten hun altijd friet en zondags soep met vlees en toetje. Voor mij hoeft dit allemaal niet zo.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Esperanza do 29 maa 2012 - 2:55

Nee ik heb geen vast eetschema. Mijn ouders hadden dat vroeger wel en dat vond ik echt verschrikkelijk.
Net als Zelda werd ik alleen blij van patat Wink
Wij aten op maandag, dinsdag en donderdag aardappels, groente en vlees en zo af en toe rijst. Op woensdag patat en op vrijdag iets van pasta. Op zaterdag was het ook vaak makkelijk pizza of soms ook patat. Op zondag soep of gebakken aardappeltjes met groente en vlees.

Nu eet ik waar ik zin in heb, maar ik eet daardoor een stuk gezonder. Patat eet ik misschien 1x in de 2 maanden.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 3:08

Nee daar doen wij niet aan. Kan me er toch niet aan houden.

Gast
Gast

Bericht  loura do 29 maa 2012 - 6:38

Nee totaal niet... Ik eet waar ik trek in heb.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud