Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

+6
Printje
Blond
Arwyn
Susan
Summerlovin
Niekske
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 22:25

Susan schreef:Ik denk dat als iPads in de klas worden gebruikt, kinderen juist niet meer gefixeerd raken op dat soort dingen, het wordt dan juist veel normaler en veel functioneler en ik denk dat kinderen dan juist minder de behoefte krijgen om er continu op te zitten.

Sowieso vind ik mensen van de 'oudere' generatie (dus onze generatie en ouder) heel angstig reageren op moderne technologie bij kinderen.

Dát vind ik helemaal waar! Ik merk het ook al met bijvoorbeeld het digibord i.c.m. oudere leerkrachten of het gebruik van social media.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Niekske do 29 maa 2012 - 22:26

Susan schreef:Ik denk dat als iPads in de klas worden gebruikt, kinderen juist niet meer gefixeerd raken op dat soort dingen, het wordt dan juist veel normaler en veel functioneler en ik denk dat kinderen dan juist minder de behoefte krijgen om er continu op te zitten.

Sowieso vind ik mensen van de 'oudere' generatie (dus onze generatie en ouder) heel angstig reageren op moderne technologie bij kinderen.

Je hebt een punt, maar de vrijheid die erbij komt kijken lijkt mij niet bevorderlijk voor fatsoenlijk onderwijs. Wat eerder ook al gezegd werd, kinderen hebben ook regelmaat nodig en de chaos van continu halen en brengen door ouders... het kan gunstig zijn met werkende ouders en vakanties, maar aan het einde is er toch een bepaald niveau dat een kind moet hebben als hij/zij van de basisschool af komt. En ik geloof niet dat dat altijd gehaald kan worden met zoveel vrijheid en vooral dat kinderen zelf kunnen bepalen wat ze leren. Kinderen die niet willen lezen in de lagere klassen, komen in groep 3/4 voor een groot probleem. Dus je moet het ze dan toch leren, of ze nu willen of niet. Dan maar beter gewoon lesuren, want als docent lijkt het me vreselijk op deze manier.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 22:28

Niekske schreef:
Susan schreef:Ik denk dat als iPads in de klas worden gebruikt, kinderen juist niet meer gefixeerd raken op dat soort dingen, het wordt dan juist veel normaler en veel functioneler en ik denk dat kinderen dan juist minder de behoefte krijgen om er continu op te zitten.

Sowieso vind ik mensen van de 'oudere' generatie (dus onze generatie en ouder) heel angstig reageren op moderne technologie bij kinderen.

Je hebt een punt, maar de vrijheid die erbij komt kijken lijkt mij niet bevorderlijk voor fatsoenlijk onderwijs. Wat eerder ook al gezegd werd, kinderen hebben ook regelmaat nodig en de chaos van continu halen en brengen door ouders... het kan gunstig zijn met werkende ouders en vakanties, maar aan het einde is er toch een bepaald niveau dat een kind moet hebben als hij/zij van de basisschool af komt. En ik geloof niet dat dat altijd gehaald kan worden met zoveel vrijheid en vooral dat kinderen zelf kunnen bepalen wat ze leren. Kinderen die niet willen lezen in de lagere klassen, komen in groep 3/4 voor een groot probleem. Dus je moet het ze dan toch leren, of ze nu willen of niet. Dan maar beter gewoon lesuren, want als docent lijkt het me vreselijk op deze manier.

Maar waar zit hem die vrijheid dan in?

Waarschijnlijk wordt het werk op de Ipad gewoon vastgelegd en gecontroleerd, dus in feite is alleen het middel anders, niet het doel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Niekske vr 30 maa 2012 - 0:15

Ik bedoelde de vrijheid dat kinderen zelf mogen weten wát ze leren en wanneer ze naar school gaan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Susan vr 30 maa 2012 - 0:47

Ja, maar daar heb ik het ook niet over, die flexibele tijden, dat lijkt mij ook niks.

Verder vind ik ook niet dat er alleen nog maar iPads zouden moeten worden gebruikt, zeker niet, maar ik ben wel voor het gebruik van de iPad (of bijvoorbeeld de SkoolMate) in het onderwijs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Aziraphale vr 30 maa 2012 - 6:55

De school waar ik werk heeft 15 iPads en die gebruiken we als extra ondersteuning en tijdens onze dagelijkse (meervoudige intelligentie) atelier-opdrachten op het leerplein. Ik ben zelf juf van groep 0/1/2/3 en er zijn geweldige, leerzame Apps om te gebruiken. Bijv. die mijn Engelse lessen ondersteunen en Apps die de woordenschat erg vergroten. Ik heb ook een App erop staan die de blokletters aanleert maar dat wil niet zeggen dat we dit ook echt inzetten om de knn op deze manier te leren schrijven. Het is allemaal gewoon extra en een groot succes smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ipad - basisscholen, goed idee of niet? - Pagina 2 Empty Re: Ipad - basisscholen, goed idee of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum