Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fietsje met duwstang, goed idee?

+5
Coco
Annie24
Theeleut
Susan
Urban Naked
9 plaatsers

Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 3:37

Ik zit op marktplaats naar van die kleine fietsjes te kijken met een duwstang. Ik denk dat m'n zoontje van 12 mnd dat superleuk zou vinden (hij heeft een loopkarretje waar hij op kan zitten en als we die door de kamer racen dan joelt hij het uit).
Maar hij is ook nogal een dwingeland en kan laaiend worden als we hem bijvoorbeeld niet helpen met lopen (hij kan nog niet los lopen, wel aan de hand).

Is zo'n fiets met duwstang dan een goed idee? Want ik ga hem natuurlijk niet altijd duwen, ik heb ook wel meer te doen zeg. Worden kindjes lui van zo'n stang?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Susan vr 3 mei 2013 - 3:40

Ik vind het wel prettig. Mijn dochter heeft nu haar eerste echte fiets zonder duwstang, we gingen naar mijn tante fietsen en het was net iets te ver voor haar, dus ik heb haar wel af en toe een stuk geduwd (gewoon met mijn hand tegen haar rug) en toen miste ik de duwstang wel echt.

Ik zou zelf niet dingen in de winkel laten staan omdat je kind misschien boos wordt als het een keer niet kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 3:43

Susan schreef:Ik zou zelf niet dingen in de winkel laten staan omdat je kind misschien boos wordt als het een keer niet kan.
Ja dit dus, hier zit ik wel over te denken omdat hij nogal een driftkikker kan zijn. Ik ben aan het denken over m'n aanpak naar hem toe: hij is kennelijk een dwingend en temperamentvol type, dan moet hij ook maar veel dingetjes zelf gaan leren, denk ik dan. (dat klinkt harder dan het in praktijk gaat natuurlijk, maar ik probeer er wel echt op te letten)
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Susan vr 3 mei 2013 - 3:45

Ik herken dat wel. Wij gaan soms dingen doen waarvan ik al van tevoren weet dat er strijd zal zijn, strijd omdat bepaalde dingen niet mogen of omdat ze boos zijn als we weer naar huis gaan. Daar heb ik ook niet altijd zin in en dan heb ik ook wel de neiging om die dingen te vermijden, maar uiteindelijk vind ik dan toch dat ik/we er doorheen moet(en).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Theeleut vr 3 mei 2013 - 3:45

Als je nu zo'n fietsje koop ben je voorlopig nog wel aan het duwen. Mijn is net 2 en kan er nog niet zelfstandig op fietsen. Hij snapt het sturen nog niet, kan niet met zijn voeten bij de grond en de trappers zijn nog net te ver om te kunnen trappen. Dus er zit niks anders op dan hem te duwen, maar prachtig vindt hij het zeker! Dus altijd een goede koop.

Ik zou met kopen opletten of de banden van hard plastic en dus hol zijn of dat het luchtbanden zijn, want de eerste geeft een pest lawaai, en zo een hebben wij helaas smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 3:47

Theeleut schreef:Als je nu zo'n fietsje koop ben je voorlopig nog wel aan het duwen. Mijn is net 2 en kan er nog niet zelfstandig op fietsen. Hij snapt het sturen nog niet, kan niet met zijn voeten bij de grond en de trappers zijn nog net te ver om te kunnen trappen. Dus er zit niks anders op dan hem te duwen, maar prachtig vindt hij het zeker! Dus altijd een goede koop.

Ik zou met kopen opletten of de banden van hard plastic en dus hol zijn of dat het luchtbanden zijn, want de eerste geeft een pest lawaai, en zo een hebben wij helaas Fietsje met duwstang, goed idee? 561177
Dankjewel voor je reactie, maar denk je dat hij eerder zelfstandig leert fietsen onder duwstang?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Susan vr 3 mei 2013 - 3:48

Wij hebben een driewielertje van Puky die geen luchtbanden heeft, maar ook geen harde plastic banden, het is een soort speciaal spul. Dat is sowieso een heel lekker comfortabel driewielertje, fijner dan die uit de speelgoedwinkel.

Het is deze:

http://www.puky.nl/nl/mod_produkte_produkt/kategorie/Ceety/produkt/CTK_Ceety/index.html
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 3:48

Susan schreef:Ik herken dat wel. Wij gaan soms dingen doen waarvan ik al van tevoren weet dat er strijd zal zijn, strijd omdat bepaalde dingen niet mogen of omdat ze boos zijn als we weer naar huis gaan. Daar heb ik ook niet altijd zin in en dan heb ik ook wel de neiging om die dingen te vermijden, maar uiteindelijk vind ik dan toch dat ik/we er doorheen moet(en).
Ja snap wat je bedoelt. Nou vind ik zo'n duwstang wel een soort extraatje, het is niet echt van belang ofzo, meer voor mijn en zijn lol en als het ons niet gaat helpen zie ik er liever van af smile
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 3:49

Wow die ziet er prachtig uit Susan! Ik zit naar tweedehands barreltjes op MP te kijken, meer dan 15 euro heb ik er sowieso niet voor over smile
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Annie24 vr 3 mei 2013 - 3:51

Y. was 1,5 toen hij een driewieler met duwstang kreeg en we hebben hem toen continu moeten duwen, want hij kon nog niet met zijn voetjes bij de pedalen.
Hij kon trouwens ook nog niet sturen, maar gelukkig konden we het stuur vastzetten.

Nu is hij ruim 2 en gebruikt het nu als loopfiets ipv dat hij de pedalen gebruikt. Duwen met de duwstang is nu iig niet meer nodig. Sturen kan hij nu wel goed Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Susan vr 3 mei 2013 - 3:51

Snap ik. Het was het verjaardagscadeau van mijn ouders aan Yrsa toen ze twee werd, vandaar.

Een wishbone bike vind ik trouwens ook wel gaaf, daar heb je ook lang iets aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Theeleut vr 3 mei 2013 - 3:53

Denk dat dat niet uitmaakt. Ze willen wel of niet zelf fietsen. Mijn dochter kan met 2 en een half er op fietsen, deze fiets had ook een duwstang. Echt fietsen duurde weer langer, zonder zijwielen dan.

Het ligt gewoon aan het kind zelf hoe snel ze het snappen.
Ik denk dat als je er een zonder stang neemt je er niet snel mee op straay gaat lopen, want hij zal nog niet snappen hoe hij achter je aan moet. Maar in de tuin kan je hem rustig katen aanklooien natuurlijk.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Susan vr 3 mei 2013 - 3:59

Als het niet voor op straat is, maar voor in huis, dan zou ik eerder voor zo'n Pukylino gaan, zo'n klein loopfietsje met vier wieltjes. Die zijn erg leuk voor dreumesjes.

Yrsa heeft heel lang niet zelf gefietst op haar driewieler, toen duwde ik haar dus, en opeens kon ze het.

Op deze driewieler vindt ze het volgens mij makkelijker, die fietst ook meer zoals een gewone fiets. Maar daar moet je alweer wat langer voor zijn.

http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E{books%3Bshop}%2F%24s%3Ddriewieler&fh_secondid=pnl_41121977
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Coco vr 3 mei 2013 - 4:29

Mijn kinderen hebben een driewieler met duwstang gekregen toen ze 1 werden maar het eerste jaar hebben we hem vrijwel niet gebruikt. Een maand na hun 2de verjaardag hebben ze een 12 inch fietsje gekregen en toen bleef de driewielier ook weer in de schuur staan. Amper gebruikt dus. Ik zou dus ook eerder voor een loopfietsje oid gaan. Zeker als het voor binnen is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  xxjojootjexx vr 3 mei 2013 - 5:00

En een klein loopfietsje voor vanaf 1 jaar dan?

Zoiets? http://www.loopfietsen.nl/puky/pukylino-blauw-p-28.html?osCsid=46d5e3d70a817a1ff55f24c1be2d8c86

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 5:15

Ik koop deze maand ook een fietsje met een duwstang. Lijkt me fijn zo in de zomer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 5:23

Ja ik vind een gewone loopfiets ook gaaf, maar hij heeft ook al net een superleuke koeienwagen gekregen voor z'n verjaardag en dan vind ik het wat dubbelop.
Fietsje met duwstang, goed idee? 2358894E-AA47-419C-8A3C-81EA21500058-2512-000002CDB87DF251
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Susan vr 3 mei 2013 - 5:26

Mijn ervaring is dat zo'n loopfietsje toch wel anders is dan zo'n duwkar. Wij hebben ook allebei, maar zo'n loopfietsje is wel veel wendbaarder en lichter en ook langer leuk. Yrsa heeft die met vier wielen heel erg lang gebruikt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 5:54

Nou, dan wacht ik nog even de verhuizing af (we gaan van 55 naar 120 vierkante meter, daar kan dat ding dan goed staan).

Dank voor de reacties allemaal!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  teletascha vr 3 mei 2013 - 8:29

Wij hebben de fiets met duwstang echt superveel gebruikt, zelfs om gewoon naar het dorp te lopen of naar de bakker ofzo. Echt een aanrader!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  studiebol vr 3 mei 2013 - 8:37

Fietsje met duwstang, goed idee? Images?q=tbn:ANd9GcQ7Je8ImqD1QEyGlwEjLkM1KFzjCShlmtGVEFDTEAscegdh4syPEQFietsje met duwstang, goed idee? Images?q=tbn:ANd9GcT3OqSg00P_a9cDpheDeaHyp_Dk0krmuJgisO9S9rsx4760J0Fc

De linkse heb ik laatst voor ze gekocht via marktplaats(2 voor 13 euro) 3 weken geleden ofzo De roze loopscooter hebben ze gekregen met hun verjaardag afgelopen oktober.

De drieiwieler staat buiten, vinden ze heel leuk, om te duwen er op te zitten en ze lopen er wat mee. Hun voeten komen niet op de trappers dus fietsen gaat niet. Sturen is ook kansloos, haha. Maar ze hebben er veel plezier mee. Ik heb er ook twee duwstangen bij, maar in mijn eentje kan ik daar niks mee, ik kan niet twee kids duwen die allebei niet kunnen sturen.

Eerlijk gezegd dat ik niet dat hem moet kopen met het idee dat je zoontje er dan al op kan fietsen ofzo. Hij kan er misschien wel leuk mee spelen, voortduwen, of met het bakje wat er op zit spelen. Maar meer denk ik niet. Dan is een loopfietsje denk ik geschikter. Daar spelen ze al mee sinds ze hem hebben gekregen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsje met duwstang, goed idee? Empty Re: Fietsje met duwstang, goed idee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum