Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iemand verstand van cavia's?

+7
Droopy28
Jilke
mezzoforte
Jerry
Beachgirl
Blond
ijsjemeisje
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? - Pagina 2 Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  ijsjemeisje ma 26 maa 2012 - 5:35

Heb vandaag de dierenwinkel opgebeld met het verhaal.
Ik mocht langs komen en kreeg dan hun gebruikte anti schurft spray mee.
Ik moet eerst betalen voor en nieuw potje ik zei dat doe ik niet.
Daar gekomen hielp het meisje mij van vrijdag weer. Ze gaf mij het potje mee.
Ik liep de winkel uit en keek op de houdbaarheids datum en daar stond 2010 op.
Ik twijfelde maar ging toch terug. Zei ze ja ik zag al dat het over de datum was maar je kan het nog gewoon gebruiken hoor. Die mensen in die dierenwinkel gebruiken gewoon 1,5 jaar over de datum 'medicatie'.
Het meisje ging zoeken en gaf mij een andere gebruikte mee.
Ik stond helemaal zo:shock: :shock: :shock: :shock:
Ik vond het al jammer dat ze mij geen nieuwe meegaven maar goed...
Ik weet wel ik koop daar nooooooooooooooit geen diertje meer. En deze gaat mooi niet terug!!
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caribbeanlover di 27 maa 2012 - 2:14

ijsjemeisje schreef:Heb de dierenarts gebeld en daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Ik moet eerst overleggen met de dierenwinkel over wat voor werkzame stoffen erin zitten wat ze vrijdag hebben opgespoten. Ik zei nog tegen de dierenarts antischurft met de merknaam ervan. Daar was ze niet bekend mee dus ik moest eerst met de dierenwinkel bellen en overleggen.iemand verstand van cavia's? - Pagina 2 827601

Die zooi die dierenwinkels verkopen zijn lang niet zo goed als bij de DA. Koop het bij de DA, dan weet je iig zeker dat het werkt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover di 27 maa 2012 - 2:15

Ostara schreef:
Sorella schreef:
Caribbeanlover schreef:
Ik zie in dierenwinkels wel vaker dat dieren schurft vinden en blijkbaar heeft het personeel er schurft aan. Nou een tijd later had ik er 9 bij!
Kijk, dat bedoel ik dus van dierenzaken.

CBL, ik moet hier even op reageren! Ik zie helaas ook bij heel veel zaken dat het niet goed gaat met de beesten. Of ze worden niet goed verzorgd, of mensen denken inderdaad alleen maar aan het geld en niet aan de dieren.

Maar.. In alle dierenwinkels waar ik tot nu toe heb gewerkt worden de dieren goed verzorgd (anders wil ik er ook niet werken) en zorgen we dat ze de tijd die ze in de winkel zitten zo goed mogelijk verzorgd worden. Ook zorg ik er voor dat ze bij iemand terecht komen die ik uitgebreid heb geïnformeerd zodat diegene weet waar hij of zij aan toe is. Als ik iemand niet vertouw verkoop ik ze ook geen dier. Dieren die bij ons zitten en ziek worden (veel cavia's krijgen op jonge leeftijd schurft i.v.m. vitamine C tekort in combinatie met stress) worden in quarantaine gezet en verzorgd en gaan pas weer de winkel in als ze helemaal beter zijn.

Dus ik snap je punt, maar niet in elke dierenspeciaalzaak is dat zo.

Dan ben ik altijd nog bij de verkeerde dierenwinkels binnen gestapt. Goed dat er nog winkels zijn die weten hoe ze met dieren om moeten gaan. Maar ik vind dat dierenwinkels helemaal geen dieren moeten verkopen. Vaak is het in de winkels nog eens bloedheet en liggen ze helemaal voor pampus in hun hok. En dan nog maar niet te spreken over de grote van de hokken.

Die hokken OMFG, die zijn echt te klein altijd. De dierenzaak bij ons thuis vroeger, daar staan die bakken in de vensterbank, vol in de zon. Vraag me af hoe ze aan die dieren komen........bij een groothandel?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 27 maa 2012 - 2:17

ijsjemeisje schreef:Heb vandaag de dierenwinkel opgebeld met het verhaal.
Ik mocht langs komen en kreeg dan hun gebruikte anti schurft spray mee.
Ik moet eerst betalen voor en nieuw potje ik zei dat doe ik niet.
Daar gekomen hielp het meisje mij van vrijdag weer. Ze gaf mij het potje mee.
Ik liep de winkel uit en keek op de houdbaarheids datum en daar stond 2010 op.
Ik twijfelde maar ging toch terug. Zei ze ja ik zag al dat het over de datum was maar je kan het nog gewoon gebruiken hoor. Die mensen in die dierenwinkel gebruiken gewoon 1,5 jaar over de datum 'medicatie'.
Het meisje ging zoeken en gaf mij een andere gebruikte mee.
Ik stond helemaal zo:shock: :shock: :shock: :shock:
Ik vond het al jammer dat ze mij geen nieuwe meegaven maar goed...
Ik weet wel ik koop daar nooooooooooooooit geen diertje meer. En deze gaat mooi niet terug!!

Kijk bewijs genoeg. Wat denken ze wel niet, producten die over de datum zijn en al gebruikt zijn meegeven! Ik had echt geeist een nieuwe te willlen hebben.

Serieus, ik zou als ik jou was de dierenbescherming oid bellen, want er gaat veel mis in die zaak lees ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: