Sollicitatiebrief
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sollicitatiebrief
Wie heeft er zin om mijn sollicitatiebrief even door te lezen en wat tips te geven?
Laatst aangepast door Carola589 op ma 27 feb 2012 - 23:29; in totaal 1 keer bewerkt
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Sollicitatiebrief
Je brief is vrij standaard, als je jezelf wilt profileren zou ik sowieso al anders beginnen. Daarnaast zet je erin dat je bepaalde kwaliteiten hebt maar allemaal vanuit jezelf. Ik zou het veranderen naar bijvoorbeeld: Tijdens mijn studie heb ik veel projecten in groepen gedaan, hieruit kwam naar voren dat ik goed kan samenwerken, nauwkeurig ben en punctueel. Ook vind ik het prettig om feedback te krijgen op mijn werk zodat ik kan verbeteren waar nodig.
Iets in die richting zeg maar. Veel succes en ik hoop dat je de baan krijgt!
Iets in die richting zeg maar. Veel succes en ik hoop dat je de baan krijgt!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Carola589 schreef:Op uw website kwam ik de vacatures van “medior begeleider” tegen en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die vakbekwame begeleider ben waarnaar u zoekt.[/size]
Deze zin zal ik veranderen. Je gaat er nu al van uit dat je de lezer zal overtuigen, terwijl dat nog maar de vraag is. Ik zou eerder aangeven dat je in de brief gaat onderbouwen waarom je denkt dat de functie goed bij je past, of iets dergelijks.
Misschien heb je dit wel weg gehaald i.v.m de privacy maar je hebt er geen aanhef boven staan. Dus geachte heer, mevrouw, of nog liever als er een naam staat vermeld bij de vacature of je al iemand aan de telefoon gesproken hebt, die naam vermelden.
Je tweede alinea zou ik beginnen met: Afgelopen juni (i.p.v. ik) het is niet fout overigens.
Dingen die ze bij ons op het werk graag lezen zijn niet alleen maar loze kregen, maar onderbouwing, waarom je affiniteit met iets hebt, waarom je iets bijvoorbeeld een uitdaging vind. Dat doe je al best goed vind ik, maar zou je eventueel nog verder kunnen uitbouwen.
Je zou eventueel kunnen schrijven dat de vacature je erg aansprak en dat je naar aanleiding daarvan op de site van het bedrijf bent gaan lezen. Wederom is jouw zin niet fout, maar zo loopt hij net wat lekkerder, staat hij er net wat logischer voor mijn gevoel.
Verder vind ik de opmaak niet helemaal super, is een klein dingetje, maar ik zou uitgaan van kop, midden, slot. Waarbij het midden misschien 2 alinea's heeft. Maar ik zou dus een aantal alinea's samenvoegen.
Ook zou ik persoonlijk niet eindigen met: Graag overtuig ik... Maar zou ik zelf gewoon schrijven dat ik mijn brief en CV graag toe zou willen lichten in een eventueel gesprek.
Helemaal onder aan je brief kan je nog verwijzen naar je c.v.
Het is een nette brief hoor en het zijn maar kleine dingetjes, maar misschien kan je er nog wat mee.
Succes met solliciteren!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt voor de goede tips! Ik ga mijn brief vanavond even 'opknappen'. Sommige dingen staan hier een beetje raar (qua opmaak) maar dat komt omdat hij gekopieerd is vanuit Word. Ook heb ik een hoop dingen weggehaald ivm privacy. Maar bedankt voor het lezen en de tips.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Het is eigenlijk een standaard brief. Deze brief zou je bij wijze van spreken naar elke instelling kunnen sturen. Je moet hem meer persoonlijker maken, waarom wil je juist bij die instelling werken?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Sollicitatiebrief
» lay out sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
» sollicitatiebrief
» Hoe start jij je sollicitatiebrief?
» lay out sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
» sollicitatiebrief
» Hoe start jij je sollicitatiebrief?
Pagina 1 van 1