Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inspiratie: gezonde snacks

+14
loura
SoGood
Gizmo
redd
Lady Starstruck
Lavendel
Herfstblaadjes
CCC
Minx
Zonnetje
Jade
Lejow
Blond
Ibbeltje
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Lavendel za 24 maa 2012 - 7:38

Popcorn (=ofcourse gewoon mais) maar dan natuurlijk wel zonder suiker, zout, boter etc.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Lady Starstruck za 24 maa 2012 - 7:40

Rijstewafels gewoon kaal. Ik vind ze heerlijk.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Minx za 24 maa 2012 - 8:06

Ik maak ze met de dunschiller dun geschild, dat door de olijfolie en wat zout er op. Dat in de oven op het rooster met bakplaat. en dan zorgen dat het knapperig is. Geen idee hoe lang en hoe warm
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  redd za 24 maa 2012 - 8:13

Lejow schreef:Reepjes wortel of komkommer met een dipsausje
Dipsaus is nie echt gezond toch?of heb je n receptje ervoor?

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gizmo za 24 maa 2012 - 8:16

Fairytale schreef:Ik maak ze met de dunschiller dun geschild, dat door de olijfolie en wat zout er op. Dat in de oven op het rooster met bakplaat. en dan zorgen dat het knapperig is. Geen idee hoe lang en hoe warm

Wat gebruik je dan, aardappels om chips te maken? Ik mis je ingrediënt Very Happy
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  SoGood za 24 maa 2012 - 10:53

Zoute popcorn
Racketje
Dadels
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  loura za 24 maa 2012 - 22:36

Wat ik een lekkere snack vind is groenten met dip.

Je kan dan bijvoorbeeld bleekselderij in stukjes snijden of wortel of komkommer, net wat je lekker vind. Dan kan je zelf een relatief gezonde dip maken. Een blikje zalm of tonijn, beetje zout en peper erin doen, wat mayo op yoghurt basis en je zou er nog wat kappertjes door kunnen doen. En dan kan je lekker de groenten in je dip doen, jammiee

loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 9:24

Rood schreef:Klopt, maar 't is altijd beter dan een familiezak chips leegeten Cool.

Ik koop die chips van Kettle, is ook zonder toevoegingen, alleen met zeezout of andere kruiden. Scheelt een hoop gedoe ze zelf te maken in de oven, alles zelf snijden, enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 9:26

redd schreef:
Lejow schreef:Reepjes wortel of komkommer met een dipsausje
Dipsaus is nie echt gezond toch?of heb je n receptje ervoor?

Als je het van yoghurt maakt, wel! Je kunt er teentjes knoflook in persen, en zout toevoegen. Of je haalt van die poederzakjes om sausjes mee te maken en doet het dan op basis van yoghurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  minoessepoes ma 26 maa 2012 - 0:29

Wat ook lekker is is een beetje komijn door je Griekse yoghurt of magere kwark roeren, met een teentje knoflook erin is het nog lekkerder.

Je kan ook komkommer gebruiken als een " toastje" en daar wat sellerie salade in doen bijvoorbeeld, of wat kerstomaatjes uithollen en daarmee vullen, of bijvoorbeeld met tzatziki. Of bleekselderij daarmee "vullen".

Ik heb thuis een wekfles van een liter (een grote Grolsch beugelfles idee), als we 's avonds nog zin hebben in wat zoets of een toetje dan maak ik vaak een smoothie. Ik gebruik nu nog vaak een bakje diepvries aarbeien van de AH, met een scheut magere yoghurt en sinaasappelsap erdoor, staafmixer er doorheen halen, met een trechter in de fles gieten en je kan er zeker 2 dagen mee doen.

En laatst las ik hier deze tip:

Lavendel schreef:gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 000577462_001_165121_200

Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  poppetje ma 26 maa 2012 - 2:56

minoessepoes schreef:En laatst las ik hier deze tip:

Lavendel schreef:gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 000577462_001_165121_200

Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.

Voor mensen die bij de Aldi komen; daar hebben ze deze zoutjes ook.
In de smaak Sour Creme, en pittige tomaat
poppetje
poppetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  loura ma 26 maa 2012 - 4:23

Carrie schreef:
Rood schreef:Klopt, maar 't is altijd beter dan een familiezak chips leegeten Cool.

Ik koop die chips van Kettle, is ook zonder toevoegingen, alleen met zeezout of andere kruiden. Scheelt een hoop gedoe ze zelf te maken in de oven, alles zelf snijden, enz.

Die Kettle chips is echt de aller lekkerste!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  redd ma 26 maa 2012 - 6:25

Carrie schreef:
redd schreef:
Lejow schreef:Reepjes wortel of komkommer met een dipsausje
Dipsaus is nie echt gezond toch?of heb je n receptje ervoor?

Als je het van yoghurt maakt, wel! Je kunt er teentjes knoflook in persen, en zout toevoegen. Of je haalt van die poederzakjes om sausjes mee te maken en doet het dan op basis van yoghurt.
Das idd wel n goeie!

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Niekske ma 26 maa 2012 - 21:54

Rode sausjes bevatten ook erg weinig vet/calorien, ketchup, chili-saus en salsa-saus bijvoorbeeld. Deze kun je ook als dip nemen bij je groenten.

Verder ben ik gek op snack-a-jack wafels, zowel zoet als hartig.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 22:08

Ik moet zeggen dat voor mij gezonden snacks niet op kunnen tegen ongezonde snacks.. Maar ik vind rode paprika wel lekker, stukjes komkommer ook.... Oja, misschien kan ik toch iets opnoemen wat voldoening geeft: aardbeien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 21:31

Snack-a-jack met bbq smaak vind ik wel lekker

Verder kan je nog maken :

- Prikkertjes met augurk, 30+ kaas en komkommer
- Rijstwafels met jam
- muesli met magere melk of yoghurt
- cracottes met kipfilet/jam/smeerkaas

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  tweeling do 29 maa 2012 - 2:08

Een waterijsje, paprika, komkommer, popcorn zelf gemaakt (zout), pakje crackertjes met filet american (sinds zwangerschap niet, maar anders erg lekker).
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 4:30

minoessepoes schreef:

Lavendel schreef:gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 000577462_001_165121_200

Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.

Deze zijn erg lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezonde hapjes - Inspiratie: gezonde snacks - Pagina 2 Empty Re: Inspiratie: gezonde snacks

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum