Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snacks in huis en afvallen

+6
Rovine
Flippin' Bitch
Rebecca
Minx
Feline
girli
10 plaatsers

Ga naar beneden

Snacks in huis en afvallen Empty Snacks in huis en afvallen

Bericht  girli wo 22 feb 2012 - 9:27

Ik ben druk bezig met (een poging tot) afvallen, want dat is heel hard nodig. Ik woon samen met mijn vriend en hij moet eerder aankomen dan afvallen. Ik wil het liefst helemaal geen snacks (chocola, koek, snoep, chips, etc.) in huis om voor mij de verleiding zo klein mogelijk te maken. Hij begrijpt dat ik wil afvallen, maar wil af en toe ook wat lekkers. Logisch en dat begrijp ik ook.

Mijn probleem is dat als ik zie dat het in huis is, ik er net zo lang aan blijf denken tot het op gaat (of door mij of door mijn vriend). Er zijn dagen dat ik er heel goed van af kan blijven, maar soms heb ik echt de behoefte aan iets lekkers. Ik heb nog niet genoeg doorzettingsvermogen om er af te blijven. Ik vraag me af hoe andere meiden dat doen die aan het afvallen zijn.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snacks in huis en afvallen Empty Re: Snacks in huis en afvallen

Bericht  Feline wo 22 feb 2012 - 9:37

Kan hij het niet in een afgesloten kast doen ofzo. Klinkt heel kinderachtig maar ik snap dat de verleiding erg groot is.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:41

Het ligt hier bij mij ook in huis, maar ik kom er echt niet aan. Bij mij is het een kwestie van de knop om zetten geweest. Wat ik zou doen in jouw geval is het achter slot en grendel leggen :p

Gast
Gast

Bericht  girli wo 22 feb 2012 - 9:47

Haha, ja. Misschien wel. Ik zat al te bedenken om alles in 1 tas te stoppen en dat hij die tas dan moet verstoppen ofzo. Dan weet ik in ieder geval niet waar het ligt. Dat is ook al een stap voorwaarts.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Minx wo 22 feb 2012 - 9:56

Hier zijn erg weinig snacks in huis gelukkig. Vriend staat ook echt voor 100% achter mij. Er ligt nu wel een halve zak chips nog en nog iets van 2 repen chocola + nog koekjes. Maar heb er nu verder weinig moeite mee. Af en toe een keer een blokje chocola (extra extra puur) sta ik mezelf wel toe. Dat werkt voor mij ook. Een heel enkele keer een kleine beloning om het zo maar te zeggen. Anders ga ik het ook niet vol houden. Want ik moet ver.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rebecca wo 22 feb 2012 - 10:39

Ik laat het dan door mijn vriend ergens verstoppen...als ik het niet zie heb ik er ook geen last van!
Gelukkig is mijn vriend nog drastischer aan het afvallen dan ik, en hebben we dus niks in huis, scheelt wel moet ik zeggen!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Minx wo 22 feb 2012 - 10:40

Ohw ja ook 1 voordeel, we wonen niet samen dus mijn vriend kan gewoon zeggen dat is van mij moet je van af blijven haha. En ik trap daar ook gewoon in :P
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Flippin' Bitch wo 22 feb 2012 - 20:54

Kan je vriend het niet in de schuur leggen, of ergens anders waardoor het wat minder binnen handbereik ligt?
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Rovine wo 22 feb 2012 - 21:03

Wij hebben ze gewoon in huis, verleiding ligt overal op de loer, dus kan ik maar beter wat weerstand kweken. Ik neem trouwens wel regelmatig wat, maar het maakt nogal uit of je een hele zak chips wegkaant of alleen een handje pakt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:03

Ik haal dingen die ik niet lekker vind.

Bijv. Cheese union of patatje joppie chips (daarvan moet ik echt kotsen haha). Hij vind ook fudge lekker.. vind ik ook niet super. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.

Gast
Gast

Bericht  Puk wo 22 feb 2012 - 21:06

Punk'd schreef:Ik haal dingen die ik niet lekker vind.

Bijv. Cheese union of patatje joppie chips (daarvan moet ik echt kotsen haha). Hij vind ook fudge lekker.. vind ik ook niet super. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.

Zo doen wij het ook ja, ik haal wokkels, van die vieze appelkoeken enzo in huis want die lust ik niet en mijn vriend wel, nou primaaaaa:-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:52

Toen ik samenwoonde, kocht ik van alles dat lekker was en ging het hem voeren. Hij kreeg de extra aardappelen uit de pan, een extra stukje vlees, 's avonds lekker frikandelletjes met satesaus en hele zakken chips. Terwijl hij kg aankwam (hij kon het hebben, was ontzettend dun toen we elkaar ontmoetten), gingen ze er bij mij af. Ik vond het heerlijk om te zorgen. Alleen met eten bezig zijn was voor mij al voldoende om er vanaf te blijven.

Gast
Gast

Bericht  silly-one wo 22 feb 2012 - 22:35

Ik denk echt dat het een stukje zelfbeheersing is. Ik heb genoeg te snoepen in huis liggen momenteel, maar ik snoep eigenlijk niks.
Laatst een doosje celebrations gehad, deze heeft mijn broer geopend en ik heb er nog geen eentje van op. Doosje staat toch al wel 3 weken op mijn kamer. En zo heb ik het wel met wat meer dingen.
Af en toe moet je wat nemen als beloning, maar ook om te voorkomen dat als je straks op gewicht bent en je weer 'normaal' gaat snoepen het er niet aan vliegt. Gewoon met jezelf afspreken dat je in het weekend mag snacken en snoepen met mate natuurlijk.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Bay wo 22 feb 2012 - 22:58

Ik zou mijn vriend ook zoveel mogelijk dingen laten kopen die jij zelf niet lekker vindt en het hem op een plek te leggen waar je zelf niet snel komt. Zodat je het niet ziet en niet in de verleiding kan komen. Succes!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 1:31

Als ik snacks in huis haal en het zelf niet op wil eten koop ik inderdaad dingen die ik niet lekker vind. Mijn vriend vind genoeg dingen lekker waar ik toch geen zin in heb dus dat helpt. En anders gewoon uit mijn buurt houden :P. Mijn vriend is heel vervelend want die vind me mooi zo dus die vindt het onzin als ik zeg niet te willen snoepen en gaat me dan dingen voor mijn neus houden. Heel irritant, haha! Maar het is inderdaad een kwestie van de knop omzetten, als ik niet wil dan neem ik niet. Ik denk ook vaak: heb ik honger? Zo ja, dan maak ik iets gezonds. Zo nee, hoe gelukkig word ik als ik dit op eet? En denk aan hoe ongezond het is en wat mijn doel is. Dat helpt me ook wel!

En heel soms als ik echt even wil proeven dan stop ik een stukje chocola in mijn mond, sabbel heel even en spuug het weer uit hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 6:08

Powerbabe schreef:Als ik snacks in huis haal en het zelf niet op wil eten koop ik inderdaad dingen die ik niet lekker vind. Mijn vriend vind genoeg dingen lekker waar ik toch geen zin in heb dus dat helpt. En anders gewoon uit mijn buurt houden :P. Mijn vriend is heel vervelend want die vind me mooi zo dus die vindt het onzin als ik zeg niet te willen snoepen en gaat me dan dingen voor mijn neus houden. Heel irritant, haha! Maar het is inderdaad een kwestie van de knop omzetten, als ik niet wil dan neem ik niet. Ik denk ook vaak: heb ik honger? Zo ja, dan maak ik iets gezonds. Zo nee, hoe gelukkig word ik als ik dit op eet? En denk aan hoe ongezond het is en wat mijn doel is. Dat helpt me ook wel!

En heel soms als ik echt even wil proeven dan stop ik een stukje chocola in mijn mond, sabbel heel even en spuug het weer uit hahaha.

hahaha hoezo gek Wink (al doe ik het zelf wel eens met nootjes.. dan zuig ik het zout eraf laughcry ).

Dat dikgedrukte doe ik trouwens ook. Plus dat ik nu allemaal afbeeldingen van vrouwen op mijn snoepkast heb geplakt hoe ik er ook uit wil zien haha. Bevordert ook aardig.

Gast
Gast

Bericht  Joli86 vr 24 feb 2012 - 21:14

Ik haal gewoon geen chips op koekjes ofzo meer in huis en mijn vriend vind dat prima..
Als hij nu zin heeft in iets lekkers smeert hij een cracker met een dikke laag chocopasta en daar kan ik gelukkig prima afblijven...

Is wel vervelend als je dan onverwacht visite krijgt en je hebt niks in huis. Maar ja, mensen die ons kennen weten dat ook wel dat we niks in huis hebben..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud