Inspiratie: gezonde snacks
+14
loura
SoGood
Gizmo
redd
Lady Starstruck
Lavendel
Herfstblaadjes
CCC
Minx
Zonnetje
Jade
Lejow
Blond
Ibbeltje
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Inspiratie: gezonde snacks
Popcorn (=ofcourse gewoon mais) maar dan natuurlijk wel zonder suiker, zout, boter etc.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Rijstewafels gewoon kaal. Ik vind ze heerlijk.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik maak ze met de dunschiller dun geschild, dat door de olijfolie en wat zout er op. Dat in de oven op het rooster met bakplaat. en dan zorgen dat het knapperig is. Geen idee hoe lang en hoe warm
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dipsaus is nie echt gezond toch?of heb je n receptje ervoor?Lejow schreef:Reepjes wortel of komkommer met een dipsausje
redd- Fluisteraar
- Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11
Fairytale schreef:Ik maak ze met de dunschiller dun geschild, dat door de olijfolie en wat zout er op. Dat in de oven op het rooster met bakplaat. en dan zorgen dat het knapperig is. Geen idee hoe lang en hoe warm
Wat gebruik je dan, aardappels om chips te maken? Ik mis je ingrediënt
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Zoute popcorn
Racketje
Dadels
Racketje
Dadels
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wat ik een lekkere snack vind is groenten met dip.
Je kan dan bijvoorbeeld bleekselderij in stukjes snijden of wortel of komkommer, net wat je lekker vind. Dan kan je zelf een relatief gezonde dip maken. Een blikje zalm of tonijn, beetje zout en peper erin doen, wat mayo op yoghurt basis en je zou er nog wat kappertjes door kunnen doen. En dan kan je lekker de groenten in je dip doen, jammiee
Je kan dan bijvoorbeeld bleekselderij in stukjes snijden of wortel of komkommer, net wat je lekker vind. Dan kan je zelf een relatief gezonde dip maken. Een blikje zalm of tonijn, beetje zout en peper erin doen, wat mayo op yoghurt basis en je zou er nog wat kappertjes door kunnen doen. En dan kan je lekker de groenten in je dip doen, jammiee
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Rood schreef:Klopt, maar 't is altijd beter dan een familiezak chips leegeten .
Ik koop die chips van Kettle, is ook zonder toevoegingen, alleen met zeezout of andere kruiden. Scheelt een hoop gedoe ze zelf te maken in de oven, alles zelf snijden, enz.
Gast- Gast
redd schreef:Dipsaus is nie echt gezond toch?of heb je n receptje ervoor?Lejow schreef:Reepjes wortel of komkommer met een dipsausje
Als je het van yoghurt maakt, wel! Je kunt er teentjes knoflook in persen, en zout toevoegen. Of je haalt van die poederzakjes om sausjes mee te maken en doet het dan op basis van yoghurt.
Gast- Gast
Wat ook lekker is is een beetje komijn door je Griekse yoghurt of magere kwark roeren, met een teentje knoflook erin is het nog lekkerder.
Je kan ook komkommer gebruiken als een " toastje" en daar wat sellerie salade in doen bijvoorbeeld, of wat kerstomaatjes uithollen en daarmee vullen, of bijvoorbeeld met tzatziki. Of bleekselderij daarmee "vullen".
Ik heb thuis een wekfles van een liter (een grote Grolsch beugelfles idee), als we 's avonds nog zin hebben in wat zoets of een toetje dan maak ik vaak een smoothie. Ik gebruik nu nog vaak een bakje diepvries aarbeien van de AH, met een scheut magere yoghurt en sinaasappelsap erdoor, staafmixer er doorheen halen, met een trechter in de fles gieten en je kan er zeker 2 dagen mee doen.
En laatst las ik hier deze tip:
Je kan ook komkommer gebruiken als een " toastje" en daar wat sellerie salade in doen bijvoorbeeld, of wat kerstomaatjes uithollen en daarmee vullen, of bijvoorbeeld met tzatziki. Of bleekselderij daarmee "vullen".
Ik heb thuis een wekfles van een liter (een grote Grolsch beugelfles idee), als we 's avonds nog zin hebben in wat zoets of een toetje dan maak ik vaak een smoothie. Ik gebruik nu nog vaak een bakje diepvries aarbeien van de AH, met een scheut magere yoghurt en sinaasappelsap erdoor, staafmixer er doorheen halen, met een trechter in de fles gieten en je kan er zeker 2 dagen mee doen.
En laatst las ik hier deze tip:
Lavendel schreef:
Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
minoessepoes schreef:En laatst las ik hier deze tip:Lavendel schreef:
Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.
Voor mensen die bij de Aldi komen; daar hebben ze deze zoutjes ook.
In de smaak Sour Creme, en pittige tomaat
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10
Carrie schreef:Rood schreef:Klopt, maar 't is altijd beter dan een familiezak chips leegeten .
Ik koop die chips van Kettle, is ook zonder toevoegingen, alleen met zeezout of andere kruiden. Scheelt een hoop gedoe ze zelf te maken in de oven, alles zelf snijden, enz.
Die Kettle chips is echt de aller lekkerste!
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Das idd wel n goeie!Carrie schreef:redd schreef:Dipsaus is nie echt gezond toch?of heb je n receptje ervoor?Lejow schreef:Reepjes wortel of komkommer met een dipsausje
Als je het van yoghurt maakt, wel! Je kunt er teentjes knoflook in persen, en zout toevoegen. Of je haalt van die poederzakjes om sausjes mee te maken en doet het dan op basis van yoghurt.
redd- Fluisteraar
- Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11
Rode sausjes bevatten ook erg weinig vet/calorien, ketchup, chili-saus en salsa-saus bijvoorbeeld. Deze kun je ook als dip nemen bij je groenten.
Verder ben ik gek op snack-a-jack wafels, zowel zoet als hartig.
Verder ben ik gek op snack-a-jack wafels, zowel zoet als hartig.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik moet zeggen dat voor mij gezonden snacks niet op kunnen tegen ongezonde snacks.. Maar ik vind rode paprika wel lekker, stukjes komkommer ook.... Oja, misschien kan ik toch iets opnoemen wat voldoening geeft: aardbeien!
Gast- Gast
Snack-a-jack met bbq smaak vind ik wel lekker
Verder kan je nog maken :
- Prikkertjes met augurk, 30+ kaas en komkommer
- Rijstwafels met jam
- muesli met magere melk of yoghurt
- cracottes met kipfilet/jam/smeerkaas
Verder kan je nog maken :
- Prikkertjes met augurk, 30+ kaas en komkommer
- Rijstwafels met jam
- muesli met magere melk of yoghurt
- cracottes met kipfilet/jam/smeerkaas
Gast- Gast
Een waterijsje, paprika, komkommer, popcorn zelf gemaakt (zout), pakje crackertjes met filet american (sinds zwangerschap niet, maar anders erg lekker).
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
minoessepoes schreef:Lavendel schreef:
Deze zijn erg lekker!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Gezonde pastasaus?
» Gezonde traktatie?
» welke merken snacks
» Snacks in huis en afvallen
» Lekkere snacks vragenlijstje
» Gezonde traktatie?
» welke merken snacks
» Snacks in huis en afvallen