Wanneer een zomerslaapzak
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer een zomerslaapzak
Vanaf wanneer zijn jullie een zomerslaapzak gaan gebruiken?
Hier heb ik de witte geblokte winterslaapzakken van de hema, die gebruiken we momenteel, zonder dekentje.
Maar volgens mij heeft mijn zoontje het afgelopen nacht een beetje warm gehad. Hij heeft ook een helmpje dus ik vind het lastig kleden, deze zorgt ook dat hij het sneller warm heeft.
Hij had vanmorgen weer rode gepukkelde wangen en zelfs warme rode oren. Dus heb het helmpje maar even afgedaan. Vorige week had ik zo'n 2 dagen de helm niet op omdat hij niet goed zat. Toen viel het op dat hij gelijk mooie wangen had in tegenstelling tot normaal.
Tijdens het verschonen zag ik dat hij ook allemaal rode vlekjes/pukkeltjes op zijn romp heeft zitten.
Volgens mij echt van de warmte.
Dus wat hebben jullie kindjes nu 's nachts aan en wanneer ben je overgegaan op een zomerslaapzak?
Hier heb ik de witte geblokte winterslaapzakken van de hema, die gebruiken we momenteel, zonder dekentje.
Maar volgens mij heeft mijn zoontje het afgelopen nacht een beetje warm gehad. Hij heeft ook een helmpje dus ik vind het lastig kleden, deze zorgt ook dat hij het sneller warm heeft.
Hij had vanmorgen weer rode gepukkelde wangen en zelfs warme rode oren. Dus heb het helmpje maar even afgedaan. Vorige week had ik zo'n 2 dagen de helm niet op omdat hij niet goed zat. Toen viel het op dat hij gelijk mooie wangen had in tegenstelling tot normaal.
Tijdens het verschonen zag ik dat hij ook allemaal rode vlekjes/pukkeltjes op zijn romp heeft zitten.
Volgens mij echt van de warmte.
Dus wat hebben jullie kindjes nu 's nachts aan en wanneer ben je overgegaan op een zomerslaapzak?
Gast- Gast
Re: Wanneer een zomerslaapzak
Mijn kindjes slapen al onder een dekbed met pyjama, en ook sokken. Koukleumen zijn het!
Maar ik liet ze in winterslaapzak zolang ze het niet te warm hadden. Nu heeft jouw kindje het wel te warm, en zou ik minder aan doen in zijn slaapzak. Of als hij al in een romper erin ligt , dan zou ik een zomerslaapzak met een katoenen pyjamaatje doen.
En als dat nog te warm is, een romper met lange mouwen en een broekje.
En zo steeds iets minder... een helmpje is inderdaad warmer!
Maar ik liet ze in winterslaapzak zolang ze het niet te warm hadden. Nu heeft jouw kindje het wel te warm, en zou ik minder aan doen in zijn slaapzak. Of als hij al in een romper erin ligt , dan zou ik een zomerslaapzak met een katoenen pyjamaatje doen.
En als dat nog te warm is, een romper met lange mouwen en een broekje.
En zo steeds iets minder... een helmpje is inderdaad warmer!
Pollewop- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12
Ik vind het echt heel lastig kleden met het helmpje. Zeker nu het wat warmer begint te worden. Ik merk gewoon aan zijn wangen dat hij de warmte op zijn hoofd niet goed kwijt kan. Hij ligt eigenlijk nog in zijn pyjama in de slaapzak. Nog niet eens over nagedacht om het alleen eens met een romper met lange mouwen te proberen.
De mouwen van de slaapzak gebruik ik niet eens, nooit gedaan ook.
Toch best lastig, je wilt niet dat ze het te koud hebben maar ook weer niet te warm. Ik heb wel een dunnere slaapzak, maar die is nog wat te groot. En vannacht heeft het hier ook wat gevroren, dus wil hem ook niet met te weinig kleding in bed leggen.
De mouwen van de slaapzak gebruik ik niet eens, nooit gedaan ook.
Toch best lastig, je wilt niet dat ze het te koud hebben maar ook weer niet te warm. Ik heb wel een dunnere slaapzak, maar die is nog wat te groot. En vannacht heeft het hier ook wat gevroren, dus wil hem ook niet met te weinig kleding in bed leggen.
Gast- Gast
Hier sinds een week of wat geen winterslaapzak meer, werd veel te warm. Hij kreeg doordat hij warm lag ook enorme hoestbuien.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Yrsa ligt nu nog wel in een winterslaapzak, want zij heeft het vrij snel warm. Ik kijk nooit zo naar het seizoen of naar wat voor weer het overdag is geweest, ik kijk puur naar de temperatuur in de kamer en die is nu nog niet zo heel hoog.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
I. ligt overdag in zijn zomerslaapzak en 's nachts in zijn winterslaapzak. Zo doe ik het de hele winter al.
Wanneer de winterslaapzak ook 's nachts uitgaat is afhankelijk van de temperatuur.
Wanneer de winterslaapzak ook 's nachts uitgaat is afhankelijk van de temperatuur.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Even een klein ideetje t.a.v de helm. Ooit werkte ik op een kinderdagverblijf waar ook een kind met een helmpje zat. Dit kindje kreeg voor het naar bed gaan een heel dun katoenen mutsje op onder de helm, moeder maakte deze zelf. Dit zorgde ervoor dat eventueel transparatievocht niet direct in de helm trok maar in het mutsje, hierdoor bleef het hoofdje koeler dan zonder het mutsje. Dit is natuurlijk wel weer een extra laagje, en op je vraag over de zomerslaapzak kan ik geen antwoord geven. Toch moest ik hieraan denken toen ik je post las.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Vanavond ligt hij alleen in zijn rompertje in de slaapzak. Dat gaat volgens mij goed.
@piene ik weet niet of zo'n mutsje zou helpen. Hij zweet eigenlijk niet onder de helm. Ik heb het idee dat het echt in zijn wangen gaat zitten.
@piene ik weet niet of zo'n mutsje zou helpen. Hij zweet eigenlijk niet onder de helm. Ik heb het idee dat het echt in zijn wangen gaat zitten.
Gast- Gast
Begin vd nacht toch even een pyjama broekje erbij aangedaan. Volgens mij ging dat goed, bijna geen rode wangen te bespeuren hier. Hij is wel een paar keer huilend wakker geworden en niet weer ging slapen. Maar dat kwam volgens mij van wat anders, maar wat
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: