Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Broodbeleg

+20
Chelle
Pandora
maiadebij
teletascha
Liadan
Parisienne
Flower_L
LMCurious
sabje
Limburg85
Linda
Monnie
Twellie
Barbabella
Happydobby
loesje
Annemie
Pussycat
Fiwen
Susan
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  teletascha ma 19 maa 2012 - 8:15

Ze vindt brood nog niet zo heel lekker (al het andere eten wel ,maar brood gaat er nog niet zo lekker in).

Maar we wisselen af met: appelstroop, leverworst, jam en kaas.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  maiadebij ma 19 maa 2012 - 9:09

N is gek op een rijstewafel met biologische chocopasta

broodjes kaas vinden ze ook beide lekker. En verder net wat we in huis hebben mits het niet te ongezond is. Vlees krijgen ze eigenlijk nooit op brood, dat eten we sowieso weinig.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Linda ma 19 maa 2012 - 9:41

Ik lees wel eens vaker dat mensen de regel "eerst een boterham hartig en dan een boterham zoet" hanteren. Kan iemand me misschien uitleggen wat daar de reden van is?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  maiadebij ma 19 maa 2012 - 9:47

Dat voorkomt dat je kindje teveel aan zoet went waardoor hij geen hartig meer wilt. Daarom begon ik ook met groente en gaf ik later pas fruit.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Linda ma 19 maa 2012 - 20:00

maiadebij schreef:Dat voorkomt dat je kindje teveel aan zoet went waardoor hij geen hartig meer wilt. Daarom begon ik ook met groente en gaf ik later pas fruit.

Ja, zou dat de reden zijn? Ik hoor die regel namelijk ook wel eens bij gezinnen met oudere kindjes.

Voor de smaak had je niet eerst met groente hoeven beginnen. Heb je je eigen bv wel eens geproeft? Super zoet! Zoete smaken zijn ze dus heel jong al gewend.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Pandora ma 19 maa 2012 - 20:09

Het wisselt hier heel erg maar inprincipe eet ze alles wel maar smeerleverworst, smeerkaas, pindakaas en chocopasta zijn volgens mij wel haar favoriet.

Verder krijgt ze ook regelmatig kaas, vleeswaren, (vruchten)hagels, appelstroop en jam op brood. Ik probeer het wat af te wisselen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Chelle ma 19 maa 2012 - 20:10

Linda schreef:Ik lees wel eens vaker dat mensen de regel "eerst een boterham hartig en dan een boterham zoet" hanteren. Kan iemand me misschien uitleggen wat daar de reden van is?

Zo doe ik dat ook met A.
Vroeger deed mijn moeder dat ook zo bij mij. Zij zei altijd; je eet je toetje toch ook niet vóór je warme prak? Wink

Een kindje vind zoet altijd wel lekker maar hartig is gezonder dus pas wat lekkers als het gezonde op is...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 20:18

Ik vind hartig niet per sé gezonder, als je ziet wat voor een troep er in boterhamworst/smeerworst zit....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Papillio ma 19 maa 2012 - 20:31

Chelle schreef:
Linda schreef:Ik lees wel eens vaker dat mensen de regel "eerst een boterham hartig en dan een boterham zoet" hanteren. Kan iemand me misschien uitleggen wat daar de reden van is?

Zo doe ik dat ook met A.
Vroeger deed mijn moeder dat ook zo bij mij. Zij zei altijd; je eet je toetje toch ook niet vóór je warme prak? Wink

Een kindje vind zoet altijd wel lekker maar hartig is gezonder dus pas wat lekkers als het gezonde op is...

Sterker nog... Ik doe het zelf ook nog steeds zo laughcry
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Linda ma 19 maa 2012 - 20:34

Zelda schreef:Ik vind hartig niet per sé gezonder, als je ziet wat voor een troep er in boterhamworst/smeerworst zit....

Ja precies, dat dus.
Ik wil dat mijn dochter gezond broodbeleg eet. Dan maakt het mij niet uit of dat hartig, zoet of zuur is en in welke volgorde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Liadan ma 19 maa 2012 - 22:18

Hier krijgt Kian als hij beleg op zijn brood krijgt eerst appelstroop of jam, ik vind dat gezonder dan worst of kaas.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Printje di 20 maa 2012 - 1:42

Zelda schreef:Ik vind hartig niet per sé gezonder, als je ziet wat voor een troep er in boterhamworst/smeerworst zit....

+1, daar zit zoveel rommel in dat ik echt nooit wist! Hij mag daarom nu ook gewoon zelf kiezen, meestal kiest hij dan stroop/jam en af en toe mag hij smeerkaas.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Paper Crown di 20 maa 2012 - 1:56

Printje schreef:
Zelda schreef:Ik vind hartig niet per sé gezonder, als je ziet wat voor een troep er in boterhamworst/smeerworst zit....

+1, daar zit zoveel rommel in dat ik echt nooit wist! Hij mag daarom nu ook gewoon zelf kiezen, meestal kiest hij dan stroop/jam en af en toe mag hij smeerkaas.

Smeerkaas is trouwens heel zout en heel slecht. Alle restkazen worden gesmolten en in een bakje gegoten. Ik vind het heerlijk maar ik zou het niet gauw aan mijn kind geven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Printje di 20 maa 2012 - 1:59

2CKC2 schreef:
Printje schreef:
Zelda schreef:Ik vind hartig niet per sé gezonder, als je ziet wat voor een troep er in boterhamworst/smeerworst zit....

+1, daar zit zoveel rommel in dat ik echt nooit wist! Hij mag daarom nu ook gewoon zelf kiezen, meestal kiest hij dan stroop/jam en af en toe mag hij smeerkaas.

Smeerkaas is trouwens heel zout en heel slecht. Alle restkazen worden gesmolten en in een bakje gegoten. Ik vind het heerlijk maar ik zou het niet gauw aan mijn kind geven.

Klopt dat weet ik,daarom krijgt hij het niet vaak. Maar ik geef wel altijd met zo min mogelijk vetten, of zou dat verder niets te maken hebben met de hoeveelheid zout?

Wel gek eigenlijk dat ze adviseren om met smeerkaas te beginnen vanuit het consternatiebureau.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 2:00

De oudste eet appelstroop, pasta en hagelslag, hij heeft het liefst appelstroop.
De jongste eet appelstroop, pasta, hagelslag thuis, meer hebben wij niet in huis wat ze lusten. Op kdv eet ze ook gestampte muisjes en af en toe smeerworst, bij oma eet ze soms smeerkaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  _Mashimaro_ di 20 maa 2012 - 2:44

Vooral brood met boter en soms kaas of appelstroop erop. Toevallig vandaag beetje banaan.

Sinds ik heb gelezen dat smeerkaas erg veel zout bevat krijgt I. dat niet meer. Vleeswaren komt wel als hij groter is en papa een keer mee-eet.



Maar hoe zit het met pindakaas en jam? Pindakaas mogen ze hebben vanaf 9 maand, maar pindaproducten worden afgeraden i.v.m. allergie voor 1 jaar.
En dit haal ik van bvsite: jam, hagelslag, muisjes, chocoladepasta is pure suiker; voorlopig niet

_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Broodbeleg - Pagina 2 Empty Re: Broodbeleg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum