Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen?

+2
mickey
LDJ
6 plaatsers

Ga naar beneden

Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen? Empty Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen?

Bericht  LDJ zo 18 maa 2012 - 21:55

Hoi meiden,

Ik werk in de zorg en heb een contract van 32 uur.
Nu is het zo dat ze me de ene week 5 dagen hebben ingepland en de andere week 3 dagen.
Nu heb ik er een reeks van 6 dagen opzitten en moet vanavond nog pfff.
Maar ik kan bijna niet meer. Ik ben echt helemaal kapot.
Is het stom om aan te geven of te vragen of het iets anders kan?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen? Empty Re: Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen?

Bericht  mickey zo 18 maa 2012 - 21:57

De eerste paar weken ben je gewoon dooooooodmoe. Dan komt er een periode dat het beter gaat. En dan loop je tegen het eind, kun je geen houding meer vinden in bed, moet je constant naar de wc en dan ben je dus weer dooooooooodmoe.
Weet je werkgever al dat je zwanger bent? Zo ja, dan zou ik het eens aankaarten, wie weet is het mogelijk om minder te werken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen? Empty Re: Is het stom om nu al wat rustiger aan te willen doen?

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 22:03

Nee, ik vind dat niet stom. Zeven dagen achter elkaar werken zonder een enkele vrije dag ís ook gewoon ontzettend veel, dat zou iemand die niet zwanger is waarschijnlijk ook vinden, en dan heb jij ook nog eens onregelmatige werktijden, wat nog eens extra slopend is. Ik zou het ook aangeven en vragen of ze er rekening mee willen houden. Er is vast wel wat af te spreken, misschien vind je het fijn om voorlopig vier dagen per week te werken zodat iedere week hetzelfde is, of misschien heb je iets anders in je hoofd. Geef het gewoon aan. Ik denk dat ze liever hebben dat je zegt wat je nu wil dan dat je straks voortijdig in de ziektewet belandt omdat je je zo lang groot hebt gehouden. Het minste wat je nu mag verwachten is dat ze zich aan je normale werkdagen houden, denk ik zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat zo 18 maa 2012 - 22:19

Zo zeg pff. Inderdaad ook al was ik niet zwanger ik ga echt geen 7 dagen achter elkaar werken hoor.
Ik werk ook in de zorg dus dat doe ik echt niet! Hier plannen ze ook wel eens mensen zo in, maar je moet dat echt aangeven hoor dat je dat niet doet. Weten ze dat ook weer. Je moet gewoon zo op je strepen staan tegenwoordig niet normaal meer. Het valt me op dat het sowieso steeds meer en meer voorkomt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Flip Fluitketel zo 18 maa 2012 - 22:31

Ik werk ook in de zorg, maar bij ons plannen ze nooit 7dgn achter elkaar in. Weten ze dat je zwanger bent? Ik zal dit tegen de planning en je TL zeggen en zeggen dat je voortaan anders ingeroosterd wil worden. Ik werk dan nu 24u (3dgn p.w.) maar als ze mij meer dan 4dgn in 1 week plannen zeg ik er ook wat van en ik ben nog niet eens zwanger.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sophiee zo 18 maa 2012 - 22:40

Nee, absoluut niet stom! Ik wilde dat ik het eerder aan had gegeven. Werk ook in de zorg en tijdens de herfstvakantie draaide ik vakantie-opvang én mijn normale logeerweekend in 1 week. Dat kwam neer op zo'n 60 uur. Gevolg: anderhalve week ziek. Als ik eerder aan had gegeven te willen minderen, was het waarschijnlijk niet gebeurt.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  LDJ di 20 maa 2012 - 5:25

Dank jullie wel.....
Soms voel ik me er een beetje onzeker over.
Wil nu niet ineens overkomen als de zwangere zeikerd haha.
Ze weten het nog niet op mijn werk.
Eigenlijk zou ik hiermee willen wachten tot na de 1e echo.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: