Wat maakt dat jij gelukkig bent?
+2
Bazinga
Twellie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Wat maakt dat jij gelukkig bent?
De grote dingen: mijn kinderen en de andere mensen om me heen om wie ik geef.
De kleine dingen: zon in mijn gezicht, vakanties en reizen, lekker wandelen, lekkere dingen eten zoals roti, een leuk gesprek.
De kleine dingen: zon in mijn gezicht, vakanties en reizen, lekker wandelen, lekkere dingen eten zoals roti, een leuk gesprek.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
En wat maakt jou trouwens gelukkig?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:En wat maakt jou trouwens gelukkig?
Het zijn voor mij echt de kleine dingen die mij gelukkig maken. Zoals afgelopen donderdag wandelen met een vriend, ruim drie uur lang en dan alles wat voorbij kwam qua geur en beeld opsnuiven. En ik weet even niet hoe het heet... Drie jaar geleden woonde ik nog twee deuren verder en was ik bezig om dit huis te kopen. Ik ben toen op een warme avond op de rand van het raam gaan zitten bij de slaapkamer en mezelf moed inpraten dat ik dit huis echt ging kopen en dat het van mij was (hypotheek krijgen was een drama, was elke keer wel iets mis met de papieren) en nu zit ik er nog vaak een sigaretje te roken en dan bedenk ik me dat ik vaker in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden moet denken. En dat brengt ook een geluksmomentje met zich mee. Voornamelijk de kleine dingen.
Gast- Gast
Mijn thuis maakt mij gelukkig. Het zou geen thuis zijn zonder mijn vriend en kat! Ik ben een hele tijd niet zo gelukkig geweest door het gedoe met mijn ouders, hierdoor ben ik erg onzeker geworden. Ik heb inmiddels mijn opleiding behaald, dan maakt me op dit moment erg gelukkig! Het besef dat ik dat kan, een succes ervaring dus, heeft me echt heel goed gedaan. Verder inderdaad de kleine dingetjes. Als ik buiten wandel en ik ruik het voorjaar, ik zie mijn vriend met m'n kat knuffelen of we liggen zondagochtend lekker te kroepen in bed, op zulke momenten besef ik me dat ik het echt heel fijn heb!
Gast- Gast
Ik kan niet iets specifieks aanwijzen eigenlijk, maar overall denk ik dat 't feit dat ik mezelf in de spiegel aan kan kijken, best een groot onderdeel is van mijn geluk. Al gaat er nog zoveel klote, zolang ik mezelf kan aankijken in de spiegel, tevreden met mezelf kan zijn, dan is 't goed.
Als ik niet tevreden met mezelf zou zijn, dan is 't foute boel, tot die tijd kan ik een hoop aan
Als ik niet tevreden met mezelf zou zijn, dan is 't foute boel, tot die tijd kan ik een hoop aan
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Dat vind ik wel mooi, Jop.
Ik kijk namelijk nooit in de spiegel. En dat is niet omdat ik iets doe dat mezelf niet aanstaat of tegen een gezicht aankijk dat me terug aankijkt met vragen, maar omdat ik mezelf zoooooo ongelofelijk lelijk vind dat ik een spiegel probeer te vermijden.
Ik kijk namelijk nooit in de spiegel. En dat is niet omdat ik iets doe dat mezelf niet aanstaat of tegen een gezicht aankijk dat me terug aankijkt met vragen, maar omdat ik mezelf zoooooo ongelofelijk lelijk vind dat ik een spiegel probeer te vermijden.
Gast- Gast
Da's.. Niet best. Ik doelde zelf meer op 't ehm.. morele gebied denk ik? Normen en waarden etc. Maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat uiterlijk heul erg mee speelt in 't geluk, dus in die zin zou 't nog om 't fysieke kunnen gaan ook.
Waarom heb je zo'n laag zelfbeeld? Is niet goed hoor..
Bazinga- Ratel
Jop schreef:Da's.. Niet best. Ik doelde zelf meer op 't ehm.. morele gebied denk ik? Normen en waarden etc. Maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat uiterlijk heul erg mee speelt in 't geluk, dus in die zin zou 't nog om 't fysieke kunnen gaan ook.
Ik wist dat je dat bedoelde. Ik vind je daarin voornamelijk sterk. Hoeveel je ook wordt aangevallen (zonder dat ik weet wat er precies is gezegd en zonder dat ik daarin geinteresseerd bent), blijf je vrij sterk. En in combinatie met wat je hierboven zei, geloof ik dat je altijd doet wat voor jou goed en verantwoord voelt. Dat vind ik een hele sterke combinatie.
Maar het kwam op de spiegel en jezelf durven aankijken en dat durf ik gewoon niet. Ik durf mezelf niet aankijken, omdat ik niet weet of alles wat ik zeg ook gemeend is (gevoelskwestie) of goed is en omdat ik mezelf buitengewoon lelijk en oud vind. Ik heb een laag zelfbeeld en zelf dat weet ik niet aan te pakken. Ik ben gewoon een nitwit voor dit leven. Maar dit was het topic voor dingen die je gelukkig maken en ik bewijs maar weer ontzettend ongelukkig te zijn.
Gast- Gast
Je... Komt idd niet erg happy over nee.... Heb je er wel 's professionele hulp voor gezocht? Want ik kan nu heel hard roepen dat je heel mooi bent en sociaal en intelligent en meer van dat soort geblaat en dat zal voor een kort moment je ego strelen, maar ik vrees dat jouw ego een orgasme nodig heeft om echt te blijven hangen en er voor jou in te geloven dat je iets waard bent...
Bazinga- Ratel
Jop schreef:Je... Komt idd niet erg happy over nee.... Heb je er wel 's professionele hulp voor gezocht? Want ik kan nu heel hard roepen dat je heel mooi bent en sociaal en intelligent en meer van dat soort geblaat en dat zal voor een kort moment je ego strelen, maar ik vrees dat jouw ego een orgasme nodig heeft om echt te blijven hangen en er voor jou in te geloven dat je iets waard bent...
Je kent me toch aardig.
Ik ga naar een psycholoog, die mij extreem goed kent. Ik ga niiet heel vaak, omdat ze niet vindt dat ik echt een probleem heb, maar er is om mijn gedachten om te buigen. Zij vindt mij bijzonder leuk, haha. En dat doet me slechts een seconde iets. Ik weet wel wat mijn denkwijze over het leven heeft doen veranderen, maar ik weet ook dat ik daar niets aan kan veranderen. Of althans, kan niets veranderen aan het verleden, maar wel aan morgen. En zo ver ben ik kennelijk nog niet. En dat is echt mijn verlies.
Gast- Gast
Wat mij gelukkig maakt zijn toch voornamelijk kleine dingen. Als ik dor het bos loop en de zon schijnt en de hondjes rennen blij rond.. Als ik ' s avonds op de bank zit en bedenk dat het toch een fijne dag was.. Als ik even bij C. ga kijken als die al lekker ligt te slapen, zielsgelukkig kan ik daarvan worden.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Het maakt mij gelukkig dat ik een stabiele basis heb, lieve man, eigen huisje, leuk werk, geld om gewoon van te leven zonder heel erg na te moeten denken, vriendinnen, familie etc. Daar ben ik dankbaar voor. Klinkt misschien saai, maar ik word ongelukkig van onzekerheden. Ik voel me dan ook gelukkiger dan vroeger toen ik nog zoekende was naar wat ik wilde in dit leven en twijfelde over studie, geen geld had, geen huis etc etc.
Daarnaast de kleinere dingen; huisdieren die iets liefs of grappigs doen, lieve woorden, goede gesprekken waarbij je het gevoel hebt dat er echt een 'klik' is, dat iemand je begrijpt, als ik me zinvol voel, heerlijk zonnetje terwijl ik de hond uitlaat, als ik andere mensen gelukkig zie, leuke vooruitzichten zoals een reis..etc. etc. Probeer daar wel zo vaak mogelijk bij stil te staan.
Daarnaast de kleinere dingen; huisdieren die iets liefs of grappigs doen, lieve woorden, goede gesprekken waarbij je het gevoel hebt dat er echt een 'klik' is, dat iemand je begrijpt, als ik me zinvol voel, heerlijk zonnetje terwijl ik de hond uitlaat, als ik andere mensen gelukkig zie, leuke vooruitzichten zoals een reis..etc. etc. Probeer daar wel zo vaak mogelijk bij stil te staan.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ik word gelukkig van mijn mooie huisje, mijn lieve vriend en mijn lieve kat!
Maar ook van het heerlijke zonnetje vandaag, van de geur van de lente en van alle leuke dingen die ik in het vooruitzicht heb
Maar ook van het heerlijke zonnetje vandaag, van de geur van de lente en van alle leuke dingen die ik in het vooruitzicht heb
Gast- Gast
Mijn eigen huisje is momenteel toppunt van geluk! Hoewel ik er nog niet woon, maar hopelijk trek ik van het weekend in!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het zo moeilijk om te definiëren wat gelukkig zijn nou echt is. Jullie niet? Wie is er nou serieus 100% van de tijd gelukkig?
Soms vind ik het in kleine dingen en dat is dan juist mooi:
Gisteren in totaal ruim 4 uur gereisd met het boekenweekgeschenk om een klein half uur met Lorna M. te meeten bij Starbucks, ( wat enorm de moeite waard was! Ze is leuk ) en ondertussen in de overvolle treinen gesprekken aan te gaan met leuke mensen.
Ik kwam begin van de avond terug in mijn woonplaats en op het station pakte een mevrouw vrijwel meteen mijn hand na een gesprek van hooguit 20 seconden. Normaal ben ik daar niet van gediend maar ze was zo lief en had zoiets moois over zich. Het voelde zo warm. Binnen een paar minuten wist ik dat ze kanker had gehad, leuke mensen had leren kennen in Praag, een zorgzame man heeft en geniet van het leven zoals het is etc etc.
Vandaag kwam mijn vriend met een enorm relaxte ( mannen )fleecetrui thuis. Ik had al gezegd, goh wat een heerlijke trui voor bij huis. Vriend:
"Van een klant, gekregen. Maar omdat jij het zo snel koud hebt, is die voor jou. Met zakjes die een rits hebben! Kan je telefoon erin, je lipgloss.. Al die vrouwenzooi."
Poes die komt kroelen alsof jij het allerliefste bent wat er bestaat ( nee, niet omdat ze honger heeft, dan gaat ze enorm vervelend miauwen haha )
Mijn moeder die me knuffelt en zegt: ik hou van jou.
De ochtendkus op mijn voorhoofd voordat mijn vriend de deur uit gaat.
Ben ik altijd gelukkig? Nee, zeker niet. Ik pieker veel en ben onzeker.
Mensen onthouden vaak de negatieve dingen, maar waarom niet de positieve? Dat houdt je in balans.
Ik ben zelf net weer tot het inzicht gekomen dat er meer mooie dingen in een dag zitten dan je denkt, als je maar weet waar je je focus op moet leggen.
Soms vind ik het in kleine dingen en dat is dan juist mooi:
Gisteren in totaal ruim 4 uur gereisd met het boekenweekgeschenk om een klein half uur met Lorna M. te meeten bij Starbucks, ( wat enorm de moeite waard was! Ze is leuk ) en ondertussen in de overvolle treinen gesprekken aan te gaan met leuke mensen.
Ik kwam begin van de avond terug in mijn woonplaats en op het station pakte een mevrouw vrijwel meteen mijn hand na een gesprek van hooguit 20 seconden. Normaal ben ik daar niet van gediend maar ze was zo lief en had zoiets moois over zich. Het voelde zo warm. Binnen een paar minuten wist ik dat ze kanker had gehad, leuke mensen had leren kennen in Praag, een zorgzame man heeft en geniet van het leven zoals het is etc etc.
Vandaag kwam mijn vriend met een enorm relaxte ( mannen )fleecetrui thuis. Ik had al gezegd, goh wat een heerlijke trui voor bij huis. Vriend:
"Van een klant, gekregen. Maar omdat jij het zo snel koud hebt, is die voor jou. Met zakjes die een rits hebben! Kan je telefoon erin, je lipgloss.. Al die vrouwenzooi."
Poes die komt kroelen alsof jij het allerliefste bent wat er bestaat ( nee, niet omdat ze honger heeft, dan gaat ze enorm vervelend miauwen haha )
Mijn moeder die me knuffelt en zegt: ik hou van jou.
De ochtendkus op mijn voorhoofd voordat mijn vriend de deur uit gaat.
Ben ik altijd gelukkig? Nee, zeker niet. Ik pieker veel en ben onzeker.
Mensen onthouden vaak de negatieve dingen, maar waarom niet de positieve? Dat houdt je in balans.
Ik ben zelf net weer tot het inzicht gekomen dat er meer mooie dingen in een dag zitten dan je denkt, als je maar weet waar je je focus op moet leggen.
Gast- Gast
mijn eigen huisje, me vriend
en kleine dingen als de zon zoals vandaag
en kleine dingen als de zon zoals vandaag
dolfijn1982- Fluisteraar
- Aantal berichten : 94
Punten : 94
Buiten mijn basisgeluk dat ik gezond ben, ben ik gelukkig vanwege een ruime keuze aan kleine geluksmomenten.
Ik kan heel gelukkig zijn tijdens een rit op mijn paard, maar ook van de warme douchestralen, mijn lekkere bedje, schone dekens, het huis dat netjes opgeruimd is, diverse momenten op mijn werk met de leerlingen, de laatste momenten van de werkdag, voordat het weekend is, de zon die doorbreekt, de geur van vers fruit, de geur van het bos, drankjes drinken met vrienden, etc.
Ik laat vaak gelukstranen vloeien.
Ik kan heel gelukkig zijn tijdens een rit op mijn paard, maar ook van de warme douchestralen, mijn lekkere bedje, schone dekens, het huis dat netjes opgeruimd is, diverse momenten op mijn werk met de leerlingen, de laatste momenten van de werkdag, voordat het weekend is, de zon die doorbreekt, de geur van vers fruit, de geur van het bos, drankjes drinken met vrienden, etc.
Ik laat vaak gelukstranen vloeien.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat maakt jou gelukkig in je leven?
» Wat maakt jou momenteel gelukkig?
» Gelukkig zijn
» Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..
» Gelukkig nieuwjaar!!!!
» Wat maakt jou momenteel gelukkig?
» Gelukkig zijn
» Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..
» Gelukkig nieuwjaar!!!!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: