Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FF zeuren!

+3
Tania
Spring
joyce0606
7 plaatsers

Ga naar beneden

FF zeuren! Empty FF zeuren!

Bericht  joyce0606 zo 18 maa 2012 - 3:11

,ik voel me zo waardeloos....

ik heb niet eens normaal een zwangerschap kunnen hebben zonder dat mijn lijf protesteerde, heb nooit het idee gehad dat ik een fijn "huisje" voor mijn zoon kon zijn

mijn bevalling duurde lang, hartslag daalde, K MOEST er echt uit dus hebben ze me volledig ingeknipt, sindsdien merk ik dat het van onder nog lang niet allemaal hersteld is. ze hebben hem weggerukt, aangekleed, ik moest maar gaan douchen, en daarna maar gaan slapen ergens....terwijl K toch binnen een uur borstvoeding moest krijgen en ik mijzelf niet had moeten wassen. niet zeuren, we hebben het al druk genoeg (zei het ziekenhuis).

en nu zit ik al 3,5 maanden aan die kolf. eerst 7x keer maar nu ongeveer 5/6 keer per dag. ook al is borstvoeding het meest natuurlijke wat je je kind kan geven, voelt dit zo ontzettend onnatuurlijk.

ik baal ervan dat ik niet normaal mijn kind kan voeden zoals ik het voor ogen had.

vooral als ik aan het kolven ben en ik zie hem liggen, staan de tranen in mijn ogen. ik ben 'jaloers" op de vrouwen die wel hun kindje kunnen voeden aan de borst, zij meerdere malen zeggen hoe ontzettend fijn en makkelijk het is, en mijn melkkoe noemen.... Sad ( ook al bedoelen ze dit waarschijnlijk niet zo rot)

ik houd mij sterk, ik laat mij niet kennen (zo ben ik mijn hele leven al), maar s"avonds in bed kan ik wel janken. ik troost mij met de gedachte dat ik niet moet zeiken en blij moet zijn dat ik een zoon heb, die gezond is en het goed doet! dankbaar dat iets mij gegund waar zoveel andere vrouwen al zo lang op wachten...waar heb ik het dan nog over...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

FF zeuren! Empty Re: FF zeuren!

Bericht  Spring zo 18 maa 2012 - 3:17

hug

Wat onwijs vervelend dat je je zo voelt..
Dikke knuffel voor jou.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Tania zo 18 maa 2012 - 3:27

Ach meid, het klinkt een beetje zoals ik me na mijn eerste bevalling voelde. Maar zo moet je niet denken, je bent niet waardeloos. Dat je lichaam niet mee werkte tijdens de zwangerschap kun jij helemaal niks aan doen. En je hebt het toch maar mooi voor mekaar gekregen om zo'n mooi kindje te krijgen.
En de borstvoeding, moet je kijken hoeveel je voor je kindje doet door al zolang het kolven vol te houden (en ik zou die mensen die je melkkoe noemen precies vertellen hoe je je daardoor voelt). Ik snap je verdriet hoor, ik heb bij J. heel lang met de tranen in m'n ogen gezeten als hij naar m'n borst hapte. Dan voelde ik me zo'n slechte moeder. Maar je bent geen slechte moeder! Je doet alles zo goed mogelijk voor je kindje en echt je kindje vind jou de liefste mama van de wereld.

hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:32

Hoe knap is het van jou dat je het kolven al zolang vol houdt! Petje af hoor! En meid, aan zo'n bevalling heb jij niks kunnen doen. Komt er een tweede, maak dan een bevalplan en schrijf alles op wat JIJ wil. Doe ik nu ook voor nummer 2, omdat bevalling 1 totaal niet is gegaan als hoe wij het voor ogen hadden.

Voor de rest een dikke knuffel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:35

Je zegt elke keer volledig ingeknipt, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik ben namelijk ook een flink stuk ingeknipt, heb jij dan een totaalruptuur gehad?
Bij mij is het soms nog flink gevoelig, maar ik ben dan het type niet zeuren gewoon doorgaan. Voornamelijk met de sex iig.

Je doet juist extra veel voor je kindje, door zoveel te kolven (menigeen was namelijk al overgestapt denk ik). Die mensen die zeggen dat je een melkkoe bent zou ik de waarheid zeggen en uitleggen waarom het niet gelukt is als je daar behoefte aan hebt, en dan zeggen dat je het gewoon niet leuk vindt. Dat je met alle liefde geen melkkoe wilde zijn, maar het wel MOET zijn omdat het anders niet werkt.

Hoe doet hij het qua slapen nu? Want als hij zo slaapt zoals hij eerst sliep, snap ik dat je je zo voelt, dan zit je al 4 maanden met flinke slapeloosheid en snap ik dat je er even doorheen zit.

Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:37

Jolicious schreef:Hoe knap is het van jou dat je het kolven al zolang vol houdt! Petje af hoor! En meid, aan zo'n bevalling heb jij niks kunnen doen. Komt er een tweede, maak dan een bevalplan en schrijf alles op wat JIJ wil. Doe ik nu ook voor nummer 2, omdat bevalling 1 totaal niet is gegaan als hoe wij het voor ogen hadden.

Voor de rest een dikke knuffel.

Wij hadden ook een geboorteplan, maar zijn overgenomen door de gyn toen de bevalling daadwerkelijk bezig was. Deze was totaal niet op de hoogte van het geboorteplan, dus heb alles maar op zijn beloop laten gaan. Wel heb ik mijn giecheltje open getrokken toen er dingen gebeurde die ik anders wilde hebben, maar ik heb het idee dat dat geboorteplan allemaal maar een mooi praatje is om vrouwen op het gemak te stellen VOOR de bevalling, en dat er TIJDENS de bevalling totaal niet naar omgekeken wordt. Beetje jammer!

Gast
Gast

Bericht  MissD zo 18 maa 2012 - 3:48

Wat vervelend dat je je zo voelt.... FF zeuren! 699888

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:48

Ook al heb je een zoontje etc. Dat betekend niet dat je verdriet er niet mag zijn. Huil je het er wel eens flink uit? Kan erg opluchten om het verdriet even flink toe te laten. Ik kan me voorstellen dat sommige ervaringen moeilijk te verwerken zijn. En sterk door gaan is niet altijd een oplossing ofzo.

Dikke knuffel in elk geval!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 4:11

Je doet het goed Joyce! hug

Laatst aangepast door Stofzuiger op zo 18 maa 2012 - 4:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 18 maa 2012 - 4:37

dank je meiden! doet me wel goed die berichtjes. ik vind het zo jammer dat mijn omgeving maar hun ongezouten mening geven, terwijl ik altijd mij probeer in te denken in anderen en niemand wil kwetsen.

Parel: ingeknipt tot aan mijn anus zeg maar, ze had geen tijd om een nette subtiele knip te zetten, en ragde gewoon maar helemaal door. mede daardoor gaat de grote boodschap ook niet je van het. K slaapt wel wat beter nu hoor! hij slaap nu 5/6 uur per nacht, en overdag in totaal denk 1,5 uur. het is gewoon geen slaper.

stofzuiger: ik heb dat ook wel van tijdens mijn zwangerschap. het besef kwam pas veel later! een paar dagen later en K was er niet meer geweest.......dit werd ook pas verteld toen ik 33 weken zwanger was.....

ik denk ook wel dat ik mij zo voel, omdat het weer 10x k*t is met mijn nieren, ik verrek weer van de pijn....maar goed ik zie er niet ziek uit......dus is het begrip er ook niet, wat ik mij ook wel kan voorstellen.

de enige reden waarom ik kolf ligt in zijn bedje! voor mijzelf had ik het allang opgegeven.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 4:44

Joyce, als kolven je teveel energie kost is het misschien het overwegen waard om te stoppen? Het moet niet zo zijn dat je er aan onderdoor gaat...
Nu mag je ook geen pijnstilling voor je nieren?

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 18 maa 2012 - 4:57

Stofzuiger schreef:Joyce, als kolven je teveel energie kost is het misschien het overwegen waard om te stoppen? Het moet niet zo zijn dat je er aan onderdoor gaat...
Nu mag je ook geen pijnstilling voor je nieren?

ik denk dat ik mij meer voel falen als ik stop omdat Ik het niet aankan. nu heb ik nog het idee dat het ik het beste doe voor K.

ik mag wel pijnstilling, maar ik wil niet zoveel nemen, komt toch allemaal in de melk terecht, ook al mag het wel.
maar heb zelf het idee dat de oorzaak weggenomen moet worden en niet de klachten onderdrukken. ik moet dus een second opinion aanvragen, want mijn uroloog is een hork van een vent....wil naar mijn eigen ziekenhuis....maar goed dat is weer een ander hoofdstuk....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje zo 18 maa 2012 - 5:37

Ik was vol overtuiging met borstvoeding begonnen, maar na 3 weken ben ik beginnen kolven en ook dat heb ik maar 2 weken volgehouden. Nu geef ik flesjes en ben ik een gelukkige mama!

Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Aimee zo 18 maa 2012 - 5:42

Wat rot dat je je zo voelt en je niet gesteund voelt door je omgeving hug

Ik vind het echt superknap en getuigen van heel veel doorzettingsvermogen dat je nu nog kolft! Alleen even een waarschijnlijk stomme vraag van mij; is het niet nog mogelijk dat hij ooit nog aan de borst gaat drinken(met hulp van een goede lk)? of verleren kindjes dat?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 5:47

Of combineren? Dat je de helft kolft en de helft KV geeft? Als dat lichamelijk en geestelijk beter haalbaar is voor je...

Ik kolf nu wanneer het me uit komt, en niet meer onder tijdsdruk. Heb ik even niks op het moment dat ze moeten drinken? Krijgen ze KV.
En de eerste en laatste voeding krijgen ze pap met KV omdat het anders niet dik is met BV, dat haalt er bij mij heel veel druk af, dat niet meer 'moeten', maar kolven wanneer ik 'kan'. Scheelt veel stress voor mij en daardoor ben ik ook leuker voor de kinderen.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 18 maa 2012 - 6:37

ik hoop wel dat hij misschien weer aan de borst kan, maar eigenlijk weet de betere ik dat dat niet meer gaat gebeuren. hij drinkt te onrustig, waardoor hij elke uur komt, en maar kleine beetjes drinkt. dat breekt mij helemaal op.

ik weet niet op kindjes het verleren, het is natuurlijk wel een een natuurlijke drang.

het is ook wat lastiger geworden omdat ik alles indikt. soms deed ik wel eens na een fles als hij nog een beetje wilde aan de borst. maar dat betekend nu dat hij eerst een papje van nutriton moet krijgen voordat hij aan de borst mag, tja dan is de lol er ook wel vanaf, en het geduld ook....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Puggle zo 18 maa 2012 - 6:40

Ik kan je geen raad geven , maar vind het erg voor je dat je je zo voelt! hug
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 6:43

Joyce, misschien cru gezegd, maar denk je niet dat K er meer last van ondervindt dat zijn moeder pijn heeft en ongelukkig is, dan dat je ondanks alles bv blijft geven?

Ik wil niet zeggen dat je moet stoppen, maar wellicht kan je hetgeen proberen wat Stofzuiger zegt, combineren. Kan jij ook je medicijnen innemen, heb je geen pijn meer, en heb je wat rust aan je lijf.

Natuurlijk is bv het beste voor een kindje, maar niet ten koste van alles. Je zoon zal je echt niet haten als je hem eens een fles kv geeft.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: