Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat was jouw succes tot afvallen?

+6
Zora
CCC
Ella
Minx
Susan
Flippin' Bitch
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat was jouw succes tot afvallen? Empty Wat was jouw succes tot afvallen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 7:02

- Wat is jouw succes verhaal?
- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het?
- Deed je dat alleen, of met je partner?
- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen?

Vertel!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat was jouw succes tot afvallen? Empty Re: Wat was jouw succes tot afvallen?

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 7:08

Mindset, pas toen ik tevreden was met mijn uiterlijk, kon ik het veranderen. Het was niet meer van 'levensbelang', maar gewoon wat mooier. Hierdoor beheerste het dieet niet meer elke dag, maar kon ik mijn eetpatroon aanpassen (minder vreetbuien, geen snoep/koek als lunch of ontbijt).
Ook ben ik gaan sporten.

Door dus 'normaler' te eten. Sinds juni 2010 ben ik 11 kilo afgevallen, waarvan 9 het afgelopen jaar. Ik wil nog 2 kilo, maar ben al heel tevreden.

Alleen. Sporten met mijn moeder.

Zeer zeker! Het voelt fijn en niet als een straf smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 7:08

Amber Albarda I love you

Groot succes hier, al wil ik nog veel meer kwijt. Ik ben begin september begonnen en heb mezelf toen een maand gegeven on te kijken wat het zou doen en vanaf toen ook begonnen met wegen en gewicht opschrijven in agenda. Soms gaat het een periode heel goed, dan weer even niet, ligt eraan wat er verder speelt op dat moment. Buiten het forum wist maar één persoon van die 'start' omdat ik dat had besproken met hem in een gesprek waarin ik heel gefrustreerd was over mijn gewicht en schommelingen met afvallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 7:11

Hoeveel ben je al kwijt Reva?

Gast
Gast

Bericht  Flippin' Bitch za 17 maa 2012 - 7:31

Tot mijn 21e had ik een redelijk stabiel gewicht. Toen ik tijdens mijn opleiding stage ging lopen en later 'in mijn vak' ging werken, vloog het kantoorvet eraan, iets van 15 kilo. En dat terwijl ik helemaal niet veel/ongezond at, het was vooral stress denk ik & totaal tegen mijn natuurlijke ritme in leven. Sinds januari werk ik niet meer op kantoor en vliegen de kilo's er echt af. Inmiddels ben ik 10 kilo afgevallen, zonder echt te lijnen. Ik beweeg wel veel. Ik rij 1x per week paard, 1x per week spinning, doe alles binnen woonplaats op de fiets (dit deed ik ook allemaal voordat ik zoveel af viel hoor). Het verschil is dat ik nu ook een paar keer per week ga lopen, muziek op, in het ritme, minstens 1,5 uur. Ik luister meer naar mijn lichaam, wat geeft het aan, heb ik honger, zit ik vol? Daarnaast heb ik nu een veel beter nachtritme, ik ga rond middernacht naar bed en sta rond 8.15 op. Vroeger had ik veel nachten van 4-6 uur, met op vrije dagen makkelijk 12 uur slapen. Maar ik eet ook nog genoeg lekkere dingen hoor...

Sinds begin dit jaar 10 kilo eraf. Ik was me er ook eerst helemaal niet van bewust. Ik sprak iemand die ik een keer in de zoveel weken zie en die riep ineens uit: 'wat ben je slank!' Dacht eerst nog dat ik een goede jurk aan had, maar toen ik op de weegschaal ging staan, ontdekte ik dat er 5 kg af was.
Bewegen: per week 1x spinningles, 1x paardrijden, alles op de fiets doen/lopend, zeker 2x per week 1,5 uur flink doorlopen. En af en toe lekker door de kamer dansen, goed voor de buikspieren Wink
Luisteren naar lichaam. Heb ik honger, dan eet ik. Zit ik te eten, dan vraag ik me regelmatig af of ik vol zit. Energie = bewegen.

Mijn vriend wordt gek van mijn 'wandeldrang' haha. Als hij 's middags komt, wandel ik 's ochtends. Of soms krijg ik hem wel zover om een eind te fietsen. Of ik ga naar de sportschool en hij een rondje longboarden o.i.d.

Ja echt smile Ik voel me bijna bezwaard tegenover iedereen die vreselijk z'n best doet, stikt van de honger etc.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 7:33

- Wat is jouw succes verhaal? Koolhydraten minderen en het avondmaal niets meer eten

- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het? Ik ben daarmee 5 kg kwijtgeraakt maar ik zit al op een gezond bmi, dus het was/is best pittig.

- Deed je dat alleen, of met je partner? Alleen

- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen? Ja, je moet wel echt doorzettingsvermogen hebben en een knop omzetten anders lukt het niet. (Helemaal omdat je minderd in koolhydraten maar je vetten ophoogt.. als je het beide doet doordat je niet doorzet kom je juist aan). Voor mij een stok achter de deur.

Wil nu trouwens nog 3 kg kwijt voor de zomer dus begin er volgende week weer mee.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 8:11

- Wat is jouw succes verhaal? Alleen koolhydraten minderen, verder ben ik gaan sporten.

- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het? Ik ben in september begonnen en ik ben al zeker acht kilo kwijt, heb me al een paar weken niet gewogen, dus ik weet het niet precies. Ik heb zelf geen weegschaal thuis. Ik merk het wel heel erg aan mijn kleding, de kleding die ik in de zomer had is veel te groot en de spijkerbroek die ik nu aan heb, die ik sinds begin januari heb, zit nu ook al aan de ruime kant.

- Deed je dat alleen, of met je partner? Mijn ouders deden het al een paar weken, toen ben ik het ook gaan doen. De rest van mijn gezin doet niet mee, Ezra pikt wel mijn koolhydraatarme boterhammen in als hij de kans krijgt, dat brood vindt hij erg lekker.

- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen? Ja, ik vind het over het algemeen vrij makkelijk vol te houden. Ik vind alleen sporten in de sportschool heel saai en geestdodend, ik wil binnenkort weer gaan inline skaten zodat ik in de sportschool alleen nog krachttraining hoef te doen en er minder tijd aan kwijt ben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx za 17 maa 2012 - 8:16

Amber, dus bewust en gezond eten. Ben nu sinds februari bijna 7 kg kwijt. En het is eigenlijk heel makkelijk. Ook was ritme voor mij belangrijk wn. Dat heb ik nu. Zie het ook niet als dieet en dat scheelt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Ella za 17 maa 2012 - 8:18

Susan: ik heb nog nooit gehoord van koolhydraadarm brood. Waar haal je dat? En smaakt het heel anders?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 8:23

Ik ben wel vaker afgevallen. Mijn dieeten begon op mijn 12e. Mijn ouders vonden mij te dik worden en hebben mij om die reden op dieet gezet. Geen snoepjes, koekjes en dergelijke meer voor mij toen. Met als einddoel 250 gulden die ik van hen kreeg als het mij lukte om 10 kg af te vallen. En natuurlijk lukte dat.

Maar op mijn 15e ben ik weer op dieet gegaan, uit mezelf. Ondanks dat ik er aan het eind van de weg een eetstoornis cadeau kreeg, zijn de eerste 20 kg er langzaam en met een goed dieet vanaf gegaan.

- Wat is jouw succes verhaal? Op mijn 15e/16e ben ik van 75 kg naar onder de 50 kg gegaan.
- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het? In totaal anderhalf jaar.
- Deed je dat alleen, of met je partner? Alleen.
- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen? Op het eetstoornisgedeelte na, zou ik mijn dieet zeker aanraden. Het is gewoon simpel zonder poespas. Ontbijt, tussendoor, middageten, tussendoor, avondeten.

Gast
Gast

Bericht  CCC za 17 maa 2012 - 8:25

Pippa schreef:- Wat is jouw succes verhaal?

Weightwatchers.... Ik heb er een jaar over gedaan (-30 kilo).

Alleen....

Zeker, ik ben me meer bewust geworden van mijn eetpatroon en na 6 jaar heb ik alle kilo's er nog af weten te houden. Nu wel aangekomen natuurlijk door de zwangerschap maar is ook maar 3.5 kilo smile
Vertel!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 8:37

Yvette schreef:Susan: ik heb nog nooit gehoord van koolhydraadarm brood. Waar haal je dat? En smaakt het heel anders?

Het is heerlijk! Heel donkerbruin. Ze verkopen het bij de supermarkt gewoon.

Wat was jouw succes tot afvallen? 201011voeding.koolhydraatarmbrood

Gast
Gast

Bericht  Zora za 17 maa 2012 - 10:25

Pippa schreef:- Wat is jouw succes verhaal? Afstuderen, en een regelmatig leven gaan leiden/werken smile
- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het? Ik heb er niks voor gedaan, ben alleen maar meer gaan eten. Voor mij had het het meest te maken met regelmaat. Elke dag op dezelfde tijden ontbijten, tussendoortjes en grotere maaltijden. Ik ben echt ontzettend veel meer gaan eten, maar tegelijkertijd ook veel meer energie gaan verbruiken. Daarnaast moest ik ook een stuk verder fietsen dan tijdens mijn studie. Verder sport ik niet. Ik ben in een jaar iets van 7 kilo afgevallen denk ik. Was net even wat eraf moest.
- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen? Ja! smile Lekker simpel.

Vertel!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Susan za 17 maa 2012 - 10:37

Reva schreef:
Yvette schreef:Susan: ik heb nog nooit gehoord van koolhydraadarm brood. Waar haal je dat? En smaakt het heel anders?

Inderdaad, dat merk hebben ze bij de Albert Heijn en de C1000, maar ze hebben ook koolhydraatarm brood bij de Spar en de Hoogvliet, dat is net ietsje anders, maar op zich ook wel lekker. Het smaakt volgens mij niet heel anders dan gewoon brood. Ezra vindt het zelfs lekkerder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  RioolSpook za 17 maa 2012 - 12:04

Ik ben nog bezig met afvallen, maar het gaat erg goed!

Ik ben vanaf december bezig met modifast en heb 11 januari ik een gastric bypass gekregen. Sindsdien ben ik tot nu toe 23 kilo afgevallen. Dit gaat dus erg goed. Ik hoop dat het vanaf nu ook wat langzamer gaat, want merk dat het wel effect heeft op mijn huid en haar (heb heel slecht haar momenteel en mijn huid is heel slecht)

Ik doe het alleen, maar het hele gezin heeft er wel mee te maken. Er wordt bijvoorbeeld veel gezonder gegeten en veel minder gesnoept.

Ligt aan de situatie. Ik heb mijn hele leven al best veel afvalpogingen gedaan en heb daarbij wisselende resultaten bereikt (verlies van 30 tot 50 kilo). Helaas komt het na het stoppen met dieeten langzaamaan weer bij en heeft het bij mij nooit kunnen zorgen voor een hele ommegooi van mijn eetpatroon. Ook onderga je voor deze operatie een heel proces en gaat eigenlijk de hele tijd door een achtbaan van emoties. Tevens moet je opgewassen zijn tegen de reacties van buitenaf. Veel mensen vinden het kiezen voor de gemakkelijke weg en dit krijg ik dan ook vaak te horen.
Ik ben ook gewoon eerlijk naar mezelf en naar anderen: ik ben te zwak om er zonder hulpmiddel voor te zorgen dat ik op een gezond gewicht blijf. Dus voor mij is dit hulpmiddel echt nodig.
Maar ook met dit hulpmiddel is het niet gemakkelijk. Ik ben iemand die geen dumpings kent en nog steeds een hongergevoel heeft. Maar ik ben erg gedreven en merk ook dat ik het leuk vind om zo gezond mogelijke keuzes te maken. Ik lees bijvoorbeeld ook van lotgenoten die een week na de operatie alweer aan de patat zitten. En dat vind ik zonde. Dan ben je er volgens mij toch niet helemaal klaar voor.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 15:05

- Wat is jouw succes verhaal? Ik ben van 73 naar 58 kilo gegaan

- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het? Wanneer ik precies begonnen ben weet ik eigenlijk niet precies. Ik stopte gewoon met snoepen en drinken (alcohol) doordeweeks. Drinken deed ik dan nog maar 1 avond in het weekend. Snoepen mocht dan ook maar met mate. Ik krijg dan steeds minder trek om te snoepen, in het weekend kwam het ook bijna niet meer voor. Regelmatige maaltijden hielpen maar alles ging eigenlijk vrij langzaam en ik vraag me af of ik werkelijk zo ver was gekomen hiermee als dat ik nu ben. Ik ben in november 2011 met een nieuwe baan begonnen waarbij ik de hele dag loop. Toen vlogen de kilo's eraf. Ging best hard. Nog net voor mijn verjaardag (11jan) haalde ik mijn streefgewicht.

- Deed je dat alleen, of met je partner? Alleen

- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen?Tja, lastig gezien het voornamelijk mijn werk is die het voor mij heeft gedaan. Ik heb gewoon veel beweging nodig en dat weet/ wist ik ook. Ik ben alleen zo lui om te sporten, vind er niks aan. Om nou een dergelijke baan te nemen om af te vallen is ook weer zoiets. Voor mij was het gewoon een mooie bijkomstigheid Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Blond za 17 maa 2012 - 21:16

Pippa schreef:- Wat is jouw succes verhaal?
Ik ben 15 kg afgevallen, inmiddels alweer 5 jaar geleden.

Ik heb dat met Sonja Bakker gedaan. Mijn moeder en ik kochten het eerste boek, en zijn na de Pasen begonnen. We hebben het eerste boek afgemaakt (9 weken), en daarna heb ik ongeveer haar ritme weten te behouden en nog 5 kg afgevallen. De eerste 10 kg gingen binnen 9 weken, de laatste 5 kg ongeveer 4 maanden denk ik. ik heb er niet bij gesport.
Ik deed het met mijn moeder.
ja hoor. Sonja Bakker is uiteindelijk gemakkelijk. Je mag eten wat ze voorschrijft, en als je je daaraan houdt val je af. Bij mij ging de knop om, ik deed het en dacht er ook niet bij na. Ik had er totaal geen moeite mee. Als je er niet voor 100% achterstaat mislukt elk dieet denk ik.
Vertel!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine za 17 maa 2012 - 23:27

Vooraf heb ik me goed georiënteerd over wat bij me zou kunnen passen. Ik wist dat ik het niet alleen zou kunnen, ik heb de bevestiging nodig goed bezig te zijn en miste ook enige kennis. Hierdoor kwam ik terecht bij Weight Watchers. Die koos ik omdat ook in de avonduren cursussen gegeven worden, het leek me niet handig hiervoor steeds vrij te moeten nemen van mijn werk.

Ruim 15 kilo afgevallen. Volgende week ben ik een half jaar bezig.

0,6 kilo per week. Soms iets meer, soms iets minder. Soms zat ik een week boven de 1 kilo, de week erna was er dan vaak wat minder af.

Alleen, wel met support van een partner.

Ja. Het is wetenschappelijk bewezen dat het één van de beste manieren is om af te vallen. Voor mij is het heel goed vol te houden omdat niks verboden is. Met 3 maaltijden, 3-4 tussendoortjes en 's avonds nog wat lekkers heb ik niet echt het idee dat ik aan het afzien ben. Op dit moment ben ik er niet zo heel erg mee bezig vanwege een aantal problemen die veel tijd en energie opslokken. Maar omdat de goede gewoontes er zo ingeslopen zijn val ik nog steeds op ongeveer hetzelfde tempo af. Als ik vakantie heb tel ik ook niet, dan kom ik ook niet aan terwijl ik dan soms al het mogelijke naar binnen schuif.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 2:38

Pippa schreef:- Wat is jouw succes verhaal? De knop om zetten, dat is echt het allerbelangrijkste.
- Hoe ben je afgevallen, heb je er lang over gedaan, hoe hard ging het? Ik ben in totaal ongeveer 14 kilo afgevallen tot nu toe in 2,5 maand. In het begin het heel hard, nu heel rustig aan. Ik moet even een manier zien te vinden om mijn lichaam weer te triggeren, aangezien het nu gewend raakt aan dit eet patroon.
- Deed je dat alleen, of met je partner? Half/half. Vriend doet mee op zijn manier.
- Zou je het andere aanraden, deze manier van afvallen? Ja, omdat je wel heel gevarieerd eet en geen honger hebt, althans, ik niet. Maar een dieet moet maar net bij je passen.

Vertel!

Gast
Gast

Bericht  Ella zo 18 maa 2012 - 5:49

Susan schreef:
Reva schreef:

Inderdaad, dat merk hebben ze bij de Albert Heijn en de C1000, maar ze hebben ook koolhydraatarm brood bij de Spar en de Hoogvliet, dat is net ietsje anders, maar op zich ook wel lekker. Het smaakt volgens mij niet heel anders dan gewoon brood. Ezra vindt het zelfs lekkerder.
oke thanx ik ga er ook eens voor kijken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 9:27

12weken bakpannen in zo-Azië ;-)

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 18 maa 2012 - 9:36

Op dit moment Cambridge.

Ben nu 6 weken bezig en ongeveer 8,5 kilo kwijt. (moet morgen weer wegen en hoop dan op -10kg te zitten.) Val gemiddeld per week 2 kilo af.

Ik doe het alleen.

Als je al heel veel geprobeerd hebt, en niks meer werkt en meer dan 10 kilo kwijt moet zou ik het zeker aanraden.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: