Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 banen en belasting betalen

5 plaatsers

Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty 2 banen en belasting betalen

Bericht  Ploen wo 12 jan 2011 - 0:03

Hallo!

Ik wil graag een paar uurtjes bij een tweede baan gaan werken, weet iemand hoeveel % je hier dan belasting over betaald. Vraag me af of het wel voordelig is om dit te doen of dat het eigenlijk weinig opleverd?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Sneeuwwitje wo 12 jan 2011 - 0:21



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:49; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:11

Mijn broer heeft ook een tijdje 2 banen gehad, maar is er uiteindelijk ook mee gestopt omdat het 'bijbaantje' maar weinig opleverde.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Mocht het niet werken of mocht je er voor je gevoel te weinig aan overhouden dan kun je altijd nog stoppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Ploen wo 12 jan 2011 - 1:43

Ja, ik meende dat je wel alles terug kon vragen bij de belastig voor je tweede baan zeg maar. Zodat je eigenlijk eveveel overhoud op het einde

Niemand hier ervaring mee??
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:52

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, mijn broer was namelijk zo stom geweest om 2x loonheffingskorting toe te laten passen. Hij moest dus hartstikke veel geld terug betalen. Heel dom en ik had hem wel kunnen vertellen dat dat niet kan. Hij heeft er alleen nooit naar gevraagd en ik ging er vanuit dat hij dat wel wist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:53

Ploen schreef:Ja, ik meende dat je wel alles terug kon vragen bij de belastig voor je tweede baan zeg maar. Zodat je eigenlijk eveveel overhoud op het einde

Niemand hier ervaring mee??
Als je geen loonheffingskorting toepast op je baan betaal je de volle pond belasting en dan kan je alles terugvragen bij de belastingdienst.

Als tweede baantje kan je ook wel wat terugvragen, maar dat is geen hoog percentage en dat ligt ook weer aan het bedrag wat je met baan 1 verdiend hebt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Toet wo 12 jan 2011 - 2:03

Ik wil het wel even voor je opzoeken op mijn loonstroken, maar weet niet of het overal hetzelfde is?!
En trouwens, die belasting kun je wel terugvragen na een jaar hè, dus slechter word je er nooit van. Je hebt dan per maand misschien niet zo heel veel, maar krijgt dan ineens een mooi bedrag terug.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Ploen wo 12 jan 2011 - 2:07

toetje_ schreef:Ik wil het wel even voor je opzoeken op mijn loonstroken, maar weet niet of het overal hetzelfde is?!
En trouwens, die belasting kun je wel terugvragen na een jaar hè, dus slechter word je er nooit van. Je hebt dan per maand misschien niet zo heel veel, maar krijgt dan ineens een mooi bedrag terug.

Ja, dat dacht ik dus inderdaad ook. Wist wel dat je per maand dan minder krijgt, maar naar mijn idee krijg je dan het jaar daarna wel (het meeste) terug
Als je het wil nakijken heel graag! bedankt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Penny Blossom wo 12 jan 2011 - 3:21

Ik heb twee 'baantjes'.
Bij mijn bijbaan wordt de loonheffingskorting toegepast. Bij mijn stage (stagevergoeding) niet. Het jaar erop kan ik dan het geld terrugvragen. Qua eindsaldo maakt het niet uit. Ik krijg namelijk alles terug. Maar ik verdien dan ook met beide niet veel.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:11

Ik heb ook twee inkomens.
Eentje is een pensioen wat op mijn naam staat en primair een inkomen is.
De andere is een bijbaantje. Aangezien dat pensioen meer per maand is (meestal) gaat daar de loonheffingskorting op. Het bijbaantje sta ik dus elke maand zo'n 90 euro af aan de belastingdienst. Bij de aangifte krijg ik dit dus weer terug, leuk bedragje!
Vorig jaar was dit zo'n 650 euro (augustus-december gewerkt), kortom het loont uiteindelijK!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:30

Ik heb het ook gedaan idd, en moest over mijn ene baantje veel belasting afdragen. Leuk dat je het t jaar daarop terugkrijgt, maar daar had ik op dat moment niks aan. Dus ik ben gestopt en ben bij mijn andere baan meer uren gaan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Caresses vr 14 jan 2011 - 23:38

Ik heb stagevergoeding en een bijbaan, beide met loonheffingskorting.
Officieel mag ik dus maar bij 1 loonheffing. Maar omdat ik in totaal onder een bepaald bedrag blijf, en het anders toch terug zou krijgen, hoef ik het niet terug te betalen. Teminste, zo doe ik het al een paar jaar.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 banen en belasting betalen Empty Re: 2 banen en belasting betalen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum