Gaat dit bij jullie thuis ook zo?
+18
Marsy28
Slakje
Muis
sanne-84
Shisha
Rush
Marin
Atelier Madame
RYW
Ibbeltje
redd
minoessepoes
Susan
_Cyn_
SoGood
Parisienne
slaatje
SleepingBeauty
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Gaat dit bij jullie thuis ook zo?
SleepingBeauty schreef:Ik wordt er soms zo moe van dat er gewoon niks wordt opgeruimd als ik weg ben. Gisteravond kwam ik thuis stonden alle pannen nog net zo als dat ik weg ging (we hadden smiddags nog wel warm gegeten) Alle viezugheid erin dus alles aangekoekt...tja de
vaatwasser was vol. Nu heeft hij ook anderedingen gedaan wat in de tuin en met de auto.
De rest van de tijd zit hij rustig achter de pc, hij moest nog wel wat doen erop maar dat wordt bij hem vaak youtube, facebook..enz. Altijd totaal het besef van tijd kwijt dan lijkt het wel....
Spullen slingeren oneindig lang door huis, kan ik ook vaak zeggen helpt ook niet....Dan ruim ik het somz op of leg alles op een stapel en daar blijft het liggen
Was ligt vaak door de slaapkamer ipv in de wasmand wat we hadden afgesproken...Laat het soms liggen mja dan komt hij 2 dagen later dat hij geen broek meer in de kast heeft...hihi
Pfff vraag ik nou zulke moeilijke dingen?
We hebben er al zoveel over gepraat enz dan gaat het even goed.......
Wordt er soms wel een beetje chaggie van zoals deze week als ik zelf ook veel werk.
Ik ben een hele, hele slechte huishoudster, dus jouw woorden zouden die van mijn vriend kunnen zijn. Maar als ik eenmaal aan het poetsen, schoonmaken en opruimen ben, ga ik ook door en door en ben ik pas tevreden als alles fris en opgeruimd is. Zoals vandaag, beneden is alles top.
Nou ben ik op mezelf wel superschoon en verzorgd, maar mijn huis is soms echt een bende en ook wat viezig. Tja, ik heb er geen last van. Mijn vriend dus wel maar dat is best raar gezien het feit dat hij tot zijn 23e thuis heeft gewoond in een minstens net zo grote rommel
Gast- Gast
Jups, hier gaat het ook zo. En het strafste is dat hij dan zo'n opmerkingen maakt als: "De living moet gekuist worden", "de keuken ziet er niet uit", "allez, als je die flessen ziet, doe ze dan plat en gooi ze weg." En zo van die dingen. Als ik zeg dat ik heel het huishouden niet alleen kan zegt hij wel dat hij mee wilt helpen, maar dat hij geen tijd heeft want hij moet nog zoveel voor school doen (waar ik begrip voor heb), maar als ik hem dan 'zogezegd' bezig zie is hij 8 van de 10 keer op Facebook of Youtube bezig, of hij speelt spelletjes op zijn laptop. Ik ben er eigenlijk echt heel boos over.
Gisteren is hij er zelfs in geslaagd om te zeggen; "Awel, je bent niet naar de wasserette geweest om de kleren te drogen." Ja, gast, heb ik er tijd voor gehad?
Ik denk dat ik hem vanavond gewoon ga zeggen dat hij 2 kamers van het huis krijgt toegewezen die hij nu eens netjes moet houden en dat ik er niets in ga doen. Want pff, alleen lukt het allemaal echt niet.
Gisteren is hij er zelfs in geslaagd om te zeggen; "Awel, je bent niet naar de wasserette geweest om de kleren te drogen." Ja, gast, heb ik er tijd voor gehad?
Ik denk dat ik hem vanavond gewoon ga zeggen dat hij 2 kamers van het huis krijgt toegewezen die hij nu eens netjes moet houden en dat ik er niets in ga doen. Want pff, alleen lukt het allemaal echt niet.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mijn vriend is een stuk minder netjes als dat ik ben. Ik heb het gewoon het liefst stofvrij en schoon. Zijn taak is de keuken en dan ook alles wat ermee te maken heeft (schoonhouden, afwassen, koken, afval, boodschappen etc.). Dit doet hij braaf elke dag. Maar 1 keer in de maand krijg ik schoonmaakwoede en dan wil ik opeens ALLES schoon (dus de douche met schoonmaakazijn, alles nat afnemen i.p.v. af en toe de swiffer en heel goed dweilen). Hier ben ik zo lang mee bezig dat mijn vriend altijd vraagt of hij niet ook nog wat extra kan doen. Heel lief want het interesseert hem eigenlijk geen bal, maar omdat ik het graag wil, helpt hij gewoon mee. Dan geef ik hem wat 'klusjes' en dan hebben we samen alles lekker schoon.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Nee, gelukkig gaat het hier niet zo.
Mijn vriend doet van alles in het huis (houden) en daar ben ik wel heel erg blij mee .
Ik zou er dan ook heel slecht tegen kunnen als hij alles rond liet slingeren en niks op zou ruimen.
Mijn vriend doet van alles in het huis (houden) en daar ben ik wel heel erg blij mee .
Ik zou er dan ook heel slecht tegen kunnen als hij alles rond liet slingeren en niks op zou ruimen.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Bij ons gaat het gelukkig ook niet zo, we doen gewoon beide wat nodig is. Mijn vriend kan wel de hele dag niks doen als hij vrij is, en als ik hem dan bel dat ik naar huis kom heeft hij het opeens nog even druk
Gast- Gast
Hier gaat het totaal niet zo. Mn man is heel netjes en we doen het huishouden samen. We doen het huishouden altijd op vrijdag of zaterdag, dan verdelen we op dat moment de taken en doen we het tegelijk en dan is het ook zo weer klaar. Als er tussendoor iets moet gebeuren doet degene die het ziet of die de meeste tijd heeft het. Opruimen doen we ook allebei en gewoon wanneer het nodig is, maar echt rommelig laten we het nooit worden eigenlijk. Verder doet hij altijd de afwas (dat haaaaaaaaat ik) en ik doe altijd de was (vind ik leuk). Boodschappen doen we samen 1 keer per week, en als er tussentijds iets bijgehaald moet worden dan doet mijn man het meestal omdat dat vaak beter uitkomt, soms doe ik het. Koken doen we meestal een beetje om en om, ligt eraan hoe het uitkomt, wie er zin heeft, en wat we eten. Soms koken we samen.
Hmm als ik het zo teruglees hebben we wel een goede verdeling haha...
Hmm als ik het zo teruglees hebben we wel een goede verdeling haha...
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Heel herkenbaar, mijn vriend is ook zo. Vraag ik hem als ik moet werken of hij wat dingen wil doen n het huishouden, kom ik thuis. Heeft ie nog niks gedaan vaak. Soms wel dan doet hij wel wat ik zeg, maar vaak. pfffff Soms om moe van te worden.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10
patjuhhh schreef:Heel herkenbaar, mijn vriend is ook zo. Vraag ik hem als ik moet werken of hij wat dingen wil doen n het huishouden, kom ik thuis. Heeft ie nog niks gedaan vaak. Soms wel dan doet hij wel wat ik zeg, maar vaak. pfffff Soms om moe van te worden.
ooh daar zou ik echt niet tegen kunnen. Ik vind het echt niet teveel gevraagd om op je vrije dag het een en ander in huis te doen. M'n vriend en ik hebben allebei 1 middag in de week vrij en meestal doen we dan allebei 1 ding op onze vrije middag en de rest is lekker om te relaxen. Verder doen we het huishouden samen op een avond of op zaterdag. Ik vind het niet meer dan normaal dat je zoiets samen doet, zeker als je allebei evenveel werkt.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe lopen jullie er thuis bij?
» Heb jij/jullie thuis een laptop en/of tablet?
» Wat gaat er bij jullie in de koffer?
» Juffen, hoe gaat dit bij jullie?
» Hoe laat gaat morgen de wekker bij jullie?
» Heb jij/jullie thuis een laptop en/of tablet?
» Wat gaat er bij jullie in de koffer?
» Juffen, hoe gaat dit bij jullie?
» Hoe laat gaat morgen de wekker bij jullie?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: