Gaat dit bij jullie thuis ook zo?
+18
Marsy28
Slakje
Muis
sanne-84
Shisha
Rush
Marin
Atelier Madame
RYW
Ibbeltje
redd
minoessepoes
Susan
_Cyn_
SoGood
Parisienne
slaatje
SleepingBeauty
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gaat dit bij jullie thuis ook zo?
Ik wordt er soms zo moe van dat er gewoon niks wordt opgeruimd als ik weg ben. Gisteravond kwam ik thuis stonden alle pannen nog net zo als dat ik weg ging (we hadden smiddags nog wel warm gegeten) Alle viezugheid erin dus alles aangekoekt...tja de
vaatwasser was vol. Nu heeft hij ook anderedingen gedaan wat in de tuin en met de auto.
De rest van de tijd zit hij rustig achter de pc, hij moest nog wel wat doen erop maar dat wordt bij hem vaak youtube, facebook..enz. Altijd totaal het besef van tijd kwijt dan lijkt het wel....
Spullen slingeren oneindig lang door huis, kan ik ook vaak zeggen helpt ook niet....Dan ruim ik het somz op of leg alles op een stapel en daar blijft het liggen
Was ligt vaak door de slaapkamer ipv in de wasmand wat we hadden afgesproken...Laat het soms liggen mja dan komt hij 2 dagen later dat hij geen broek meer in de kast heeft...hihi
Pfff vraag ik nou zulke moeilijke dingen?
We hebben er al zoveel over gepraat enz dan gaat het even goed.......
Wordt er soms wel een beetje chaggie van zoals deze week als ik zelf ook veel werk.
vaatwasser was vol. Nu heeft hij ook anderedingen gedaan wat in de tuin en met de auto.
De rest van de tijd zit hij rustig achter de pc, hij moest nog wel wat doen erop maar dat wordt bij hem vaak youtube, facebook..enz. Altijd totaal het besef van tijd kwijt dan lijkt het wel....
Spullen slingeren oneindig lang door huis, kan ik ook vaak zeggen helpt ook niet....Dan ruim ik het somz op of leg alles op een stapel en daar blijft het liggen
Was ligt vaak door de slaapkamer ipv in de wasmand wat we hadden afgesproken...Laat het soms liggen mja dan komt hij 2 dagen later dat hij geen broek meer in de kast heeft...hihi
Pfff vraag ik nou zulke moeilijke dingen?
We hebben er al zoveel over gepraat enz dan gaat het even goed.......
Wordt er soms wel een beetje chaggie van zoals deze week als ik zelf ook veel werk.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Gaat dit bij jullie thuis ook zo?
Ik zou daar best pissig over worden. Het is toch niet jouw huishouden alleen?
Hier gebeurt het bij vlagen, maar van beide kanten eigenlijk. En dan kont het puur omdat we druk zijn en dus moe. Dan ruimt de ander gewoon wat meer op.
Hier gebeurt het bij vlagen, maar van beide kanten eigenlijk. En dan kont het puur omdat we druk zijn en dus moe. Dan ruimt de ander gewoon wat meer op.
Gast- Gast
Oh dat lijkt me zo lastig. Wat zijn was betreft: kan je die niet gewoon op een stoel dumpen (zodat het iig niet door de hele kamer ligt) en het daar laten liggen? En als hij dan geen schone kleren meer heeft.....tja, dan moet ie ff een wasje draaien. Het meer op een andere manier laten merken ofzo?
Ik heb dat probleem hier echt niet. Het enige is dat hij altijd zijn sokken naast het bed gooit, en die liggen er dan de volgende ochtend. Maar daar zeg ik wat van, en dan ruimt hij ze weer op. Verder is mijn vriend zo ongeveer een lot uit de loterij met dat soort dingen.
Succes ermee!
Ik heb dat probleem hier echt niet. Het enige is dat hij altijd zijn sokken naast het bed gooit, en die liggen er dan de volgende ochtend. Maar daar zeg ik wat van, en dan ruimt hij ze weer op. Verder is mijn vriend zo ongeveer een lot uit de loterij met dat soort dingen.
Succes ermee!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Hier gaat het ook zo hoor. Ik doe nagenoeg alles wat betreft het huishouden. Nu ben ik over het algemeen bijna altijd thuis (ik werk niet, maar studeer nog wel), maar ik vind best dat hij af en toe een afwas mag doen of wat dingen mag opruimen. Ook gooit hij eigenlijk niks in de wasmand. Ik raap elke dag alles bij elkaar en gooi het in de wasmand. Tsja, voor nu vind ik het niet heel erg, maar als ik straks ook werk verwacht ik toch wel wat meer van hem.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben zelf ook best wel een sloddervos, maar inderdaad, wat de vuile vaat betreft: die staat er áltijd nog als ik 's avonds thuis kom, bijv. na het sporten. Grr, zooo irritant!
Gast- Gast
Nee, mijn vriend is te netjes. Die gaat midden in de nacht pannen af staan wassen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Hier is het meestal ook zo. Ik woon niet samen, en heb dus ook mijn eigen plek. Als ik naar school moet zit ik daar, en als ik dan terug bij mn vriend kom, soms een halve week later, staat de vaat nog net zo als toen ik ging. Als ik er wat van zeg wast hij 1 keer af, en dan is het weer gedaan..
Het is niet zo dat hij niks doet, maar er zijn van die kleine dingen die hij toch echt ff zelf kan doen. De lege strips van medicatie bv neit op tafel laten liggen maar weggooien net als de lege pkjes sigaretten.
Als ik ga schoonmaken, stofzuigen, dweilen enz. dan helpt hij altijd. Dus eigenlijk moet ik niet zo klagen. Als het me niet zint kan ik altijd nog terug naar mijn plekje. Hij gaat vanzelf wel een keer opruimen (A)
Het is niet zo dat hij niks doet, maar er zijn van die kleine dingen die hij toch echt ff zelf kan doen. De lege strips van medicatie bv neit op tafel laten liggen maar weggooien net als de lege pkjes sigaretten.
Als ik ga schoonmaken, stofzuigen, dweilen enz. dan helpt hij altijd. Dus eigenlijk moet ik niet zo klagen. Als het me niet zint kan ik altijd nog terug naar mijn plekje. Hij gaat vanzelf wel een keer opruimen (A)
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Hij 'helpt'? Het is toch zijn huis? Hoezo helpt hij dan?
Gast- Gast
Nee, dat gaat hier niet zo. Ik ben heel vaak mijn spijkerbroek kwijt omdat hij die dan in de was heeft gedaan, terwijl dat nog helemaal niet moest. Laatst had hij ook mijn halfje koolhydraatarm brood weggegooid omdat hij dacht dat het oud was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee gelukkig is mijn huidige vriend helemaal niet zo, die ruimt gewoon op, net als ik. Niet alles is altijd supernetjes, en soms hebben we beiden geen zin. Maar over het algemeen kom ik niet in een rommelhuis thuis als hij die dag een vrije dag heeft gehad ofzo.
Gast- Gast
Nee dat gaat hier ook niet zo, de afwas doet hij sowieso als die er staat en meestal doet hij ook de was, dat is over het algemeen een huishoudelijke klus die hij altijd doet. Als er boodschappen gedaan moeten worden doet hij dat ook, dan hoef ik ook echt geen lijstje of zo klaar te leggen. En de toilet houdt hij ook gewoon bij als hij ziet dat het nodig is. Opruimen doen we eigenlijk ieder onze eigen spullen.
Als ik het vraag dan stofzuigt hij ook wel even bijvoorbeeld, maar dat bedenkt hij niet snel zelf. Dingen zoals stoffen en de badkamer soppen zal hij niet snel doen, maar hij vind het vaak ook nog lang niet nodig als ik het wel nodig vind. Ik doe doorgaans wel meer in het huishouden, maar het is zeker niet zo dat ik in een bende thuis kom als hij thuis is geweest.
Als ik thuis kom na een dag werken en mijn vriend is vrij geweest dan weet ik gewoon dat het huis er netjes uitziet, de afwas is gedaan, de was in de kamer hangt te drogen en er een maaltijd op tafel staat. Lijkt me trouwens ook niet meer dan normaal.
Als ik het vraag dan stofzuigt hij ook wel even bijvoorbeeld, maar dat bedenkt hij niet snel zelf. Dingen zoals stoffen en de badkamer soppen zal hij niet snel doen, maar hij vind het vaak ook nog lang niet nodig als ik het wel nodig vind. Ik doe doorgaans wel meer in het huishouden, maar het is zeker niet zo dat ik in een bende thuis kom als hij thuis is geweest.
Als ik thuis kom na een dag werken en mijn vriend is vrij geweest dan weet ik gewoon dat het huis er netjes uitziet, de afwas is gedaan, de was in de kamer hangt te drogen en er een maaltijd op tafel staat. Lijkt me trouwens ook niet meer dan normaal.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Die moet je houden,zijn zeldzaam nl hihihi.Maar hier heb ik r ook 1tje zitten die doordeweeks vrij weinig doet omdat ie superveel werkt&als ik mazzel heb doet ie op 1van zn vrije dagen nog weleens iets maar veel is t niet....Sogood schreef:Nee, mijn vriend is te netjes. Die gaat midden in de nacht pannen af staan wassen.
redd- Fluisteraar
- Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11
Mijn vriend ruimt gelukkig wel uit zichzelf op en helpt mee in het huishouden.
In het begin van ons samenwonen moest ik wel eens vragen aan hem om de was in de wasmand te gooien maar tegenwoordig gaat dat helemaal goed.
In het begin van ons samenwonen moest ik wel eens vragen aan hem om de was in de wasmand te gooien maar tegenwoordig gaat dat helemaal goed.
Gast- Gast
Hier soms ook zo. Hij vind het gewoon niet zo snel rommelig als ik. En daardoor ziet hij denk ik niet altijd wat ik zie haha. En ook dingen die er staan om nog opgeruimd te worden staan er soms ook nog als ik terug kom.
Maar die was gaat in de wasmand en anders wordt het niet gewassen en dan is het echt zijn probleem. Maar dit gaat eigenlijk wel goed dus dat is geen probleem meer.
Maar die was gaat in de wasmand en anders wordt het niet gewassen en dan is het echt zijn probleem. Maar dit gaat eigenlijk wel goed dus dat is geen probleem meer.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Wij wonen nog niet samen, maar mijn vriend is wel netjes. Als hij hier is en ik kom uit het werk is het huis opgeruimd, de kattenbak schoon, de afwas gedaan en staat het eten klaar. Bij hem thuis is hij ook netjes, hij is netter dan ik maar eist gelukkig niet van mij dat ik dat ook moet worden.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Mijn vriend is ook netter dan ik. We hebben allebei een kamer in hetzelfde studentenhuis, dus we delen onze slaapkamer niet, maar bij hem is het een stuk netter dan bij mij! Hij kookt bijna altijd, de afwas doen we om en om en hij gooit netjes zn was in de wasmand (ik niet...). Het enige wat we niet delen is de was, die doe ik meestal omdat hij dat echt stom vindt. Maar dan doet hij dus weer andere dingen en uiteidelijk doen we allebei ongeveer even veel.
Gast- Gast
Mijn vriend is gelukkig goed opgevoed, hij is keurig . Enige is dat hij dingen soms gewoon niet ziet. Dan kan er drie dagen een wasrek met droge was in de kamer staan, maar meneer ruimt het gewoon niet op. Pas als ik het vraag doet hij het.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Mijn vriend ruimt meer op dan ik haha. En als mijn spullen in de weg liggen dan gooit hij het op een hoop op de tafel in de kledingkamer en dan moet ik het uitzoeken. Was doet hij meestal, schoonmaken doe ik, afwas doet hij meestal, boodschappen en koken doe ik meestal. Zo verdelen we het een beetje!
Gast- Gast
We wonen nog niet samen, maar merken al wel dat we vrij hetzelfde zijn: Sloddervosjes dus.
Op zich wel prettig, want daardoor ergeren we ons niet snel aan elkaars troep. Het gebeurt eigenlijk vaak genoeg dat we 's avonds de kleding die op bed lag, op de bank leggen, en dan 's ochtends weer de kleding van de bank weer op bed, enzovoort. Doen we allebei gewoon, heel slecht
We zijn allebei wel van oke, nou moeten we echt een keer opruimen en doen het dan ook wel, meestal samen.. en als we schoonmaken doen we dat ook samen en is het zo gebeurd. Maar om nou te zeggen dat het heel vaak gebeurd en het heel netjes is.. neuh.
Is wel iets waar we op moeten letten als we samenwonen. Omdat we allebei dus heel makkelijk zijn, moet het niet een te grote teringzooi worden.
Op zich wel prettig, want daardoor ergeren we ons niet snel aan elkaars troep. Het gebeurt eigenlijk vaak genoeg dat we 's avonds de kleding die op bed lag, op de bank leggen, en dan 's ochtends weer de kleding van de bank weer op bed, enzovoort. Doen we allebei gewoon, heel slecht
We zijn allebei wel van oke, nou moeten we echt een keer opruimen en doen het dan ook wel, meestal samen.. en als we schoonmaken doen we dat ook samen en is het zo gebeurd. Maar om nou te zeggen dat het heel vaak gebeurd en het heel netjes is.. neuh.
Is wel iets waar we op moeten letten als we samenwonen. Omdat we allebei dus heel makkelijk zijn, moet het niet een te grote teringzooi worden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nee, zo gaat het hier absoluut niet, gelukkig!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Soms. Bepaalde dingen ziet mijn vriend niet of hij weet niet wanneer het weer moet gebeuren. Dan vraag ik gewoon of hij dit en dat wil doen of hij vraagt of hij nog wat moet/kan doen.
En andere dingen doet hij wel weer uit zichzelf.
En andere dingen doet hij wel weer uit zichzelf.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wij zijn allebei zo.. (lekker huishouden hier)
Op zondag ga ik altijd door het huis een om alles op te ruimen. Mijn vriend helpt dan meestal even mee. (Ik doe verder wel de schoonmaak die dag.. en hij zet altijd de vuilnis buiten).
We wassen beide en afwassen ook. (geen afwasmachine helaas).
Op zondag ga ik altijd door het huis een om alles op te ruimen. Mijn vriend helpt dan meestal even mee. (Ik doe verder wel de schoonmaak die dag.. en hij zet altijd de vuilnis buiten).
We wassen beide en afwassen ook. (geen afwasmachine helaas).
Gast- Gast
Gelukkig niet. Sowieso heb ik het meestal al gedaan, omdat ik daar op vrije dagen gewoon tijd voor heb, en het prettige ontspanning vind. Maar hij doet ook gewoon wat nodig is, en als ik ergens niet aan toe ben gekomen, doet hij het gewoon. Het is huis van beide, dus vind het ook logisch. En de 'zware/stomme' dingen zoals de ramen, het balkon en vuilnis, doet hij gewoon. Hebben daar iig geen gezeur over
Gast- Gast
soms. zn was doet ie wel netjes in de wasmand, maar de schone was opruimen dat kan dan weer even duren.. pannen op de aanrecht wisselt per dag haha. wel is het zo dat ik alles meteen opgeruimd wil hebben, en hij na het eten even wil relaxen, met als gevolg dat ik het dan vaak ook maar opruim..
wel denk ik soms dat hij sommige denken of echt vergeet, of simpelweg niet ziet
wel denk ik soms dat hij sommige denken of echt vergeet, of simpelweg niet ziet
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Mijn vriend is een redelijke sloddervos en ziet echt niet dat het een bende is. Als ik er dan iets van zeg gaat hij het meestal wel gelijk opruimen en maakt dan ook gelijk schoon. Eens in de maand heeft hij een over enthousaiste bui en trekt dan ineens alle meubels van de kant om te stofzuigen en poetsen. Ach.... Ik ben er ondertussen aan gewend.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe lopen jullie er thuis bij?
» Heb jij/jullie thuis een laptop en/of tablet?
» Wat gaat er bij jullie in de koffer?
» Juffen, hoe gaat dit bij jullie?
» Hoe laat gaat morgen de wekker bij jullie?
» Heb jij/jullie thuis een laptop en/of tablet?
» Wat gaat er bij jullie in de koffer?
» Juffen, hoe gaat dit bij jullie?
» Hoe laat gaat morgen de wekker bij jullie?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: