Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

overleggen jullie veel over de kinderen?

+21
loesje
studiebol
moepie
SarahKey
Fiebje
Jilke
Supertalentje
Parisienne
-Ieniemienie-
Darius
kwak
Flip Fluitketel
Monnie
ekjir@M
Pien
xxjojootjexx
PapillonRose
Susan
Liadan
Printje
mauwmauw
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  mauwmauw do 15 maa 2012 - 9:16

ik zie hier regelmatig voorbij komen dat de papa's ook de kleding van de kinderen leuk moet vinden.Hier koop ik altijd de kleding van V en laat het meestal wel zien wat ik heb gekocht,bijna altijd krijg ik wel een antwoord als ja leuk.Maar krijg ik nou een niet leuk,dan krijgt V het toch aan als ik het leuk vind.De psz en basisschool heb ik allemaal uitgeplozen en geregeld voor V.Ik meld dan even dat ik hem heb ingeschreven en waar.

nu dus mijn vraag beslissen jullie echt alles met zn 2en?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Printje do 15 maa 2012 - 9:18

hahahha nee lang niet alles. mijn man boeit het echt niet wat ik hem aantrek of koop.
Over belangrijke zaken wat betreft gezondheid/opvang etc beslissen we natuurlijk wel samen maar kleine dingen niet. Ik ga echt niet alles overleggen haha ben zelf wijs genoeg om sommige dingen te beslissen hoor;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Liadan do 15 maa 2012 - 9:19

Dingen als school overleggen we zeker, we zijn ook samen gaan kijken. Ik wil zulke dingen ook niet alleen beslissen (en daar denkt mijn vriend gelukkig hetzelfde over).
Kleren koop ik meestal en dat overleg ik niet eerst.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:20

ik ben wel degene die zich als eerste in dingen verdiept, maar we overleggen wel altijd, helemaal over bijv. peuterspeelzaal of basisschool.

Kleertjes enzo koop ik meestal en dan koop ik ook wat ik leuk vind. Mijn man koopt ook wel eens wat (maar van dat bedrag kan ik dan het dubbele aanschaffen). Degene die haar aankleedt bepaald wat ze die dag draagt. Ik kies dan de kleertjes uit die ik het mooist vindt, mijn man de kleertjes die hij het leukst vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:22

We overleggen wel, maar niet over dat soort dingen. Gelukkig niet, dat zou ik vrij irritant vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  PapillonRose do 15 maa 2012 - 9:22

Hier is de situatie sowieso anders, maar ik overleg echt niet alles. Zeker de kleding niet. De vader van A. vindt trouwens meestal ook dat ze er heel leuk uit ziet, dus wat dat betreft kan ik mijn gang wel gaan smile Verder beslis ik eigenlijk ook vrijwel alles. Echt belangrijke dingen worden wel overlegd natuurlijk. Dan denk ik aan dingen wat betreft de gezondheid, schoolkeuze en dat soort belangrijke onderwerpen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:23

Peuterspeelzaal heb ik trouwens ook niet overlegd, basisschool wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  xxjojootjexx do 15 maa 2012 - 9:23

Kleren maakt echt niks uit, dit overleggen we dan ook niet. Dit kopen we allebei voor de kids wat we leuk vinden.

Maar zoiets als opvang/psz/basisschool vind ik echt niet iets wat je in je eentje moet gaan kiezen en beslissen.
Ik zou ook zeker not amused zijn wanneer mijn man dat alleen zou doen. Tenzij ik dat zou zeggen, maar een beetje betrokkenheid bij je kind lijkt mij wel gepast..

Zo wist mijn vader vroeger ook niet op welke school ik zat. Hij wist ichthus, maar de locatie wist hij niet.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:24

Op een gegeven moment kregen we het aanbod dat Ezra naar een andere peuterspeelzaal zou kunnen waar meer taalaanbod was, dat hebben we dan weer wel overlegd, maar niet welke van de twee peuterspeelzalen hier in de buurt het zou worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Pien do 15 maa 2012 - 9:25

Wij overleggen heel veel... Van kleding tot oppas, van oppas tot speelgoed...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  ekjir@M do 15 maa 2012 - 9:27

Haha dit zou ik geschreven kunnen hebben... Ik zat me toevallig vanmiddag af te vragen hoe anderen dat hebben.

Wij overleggen eigenlijk nooit iets. Ik koop en regel eigenlijk alles en als ik wat bedenk mag vriend het uitvoeren Embarassed Moet ook wel zeggen dat hij het ook gewoon overal mee eens is en er ook altijd hetzelfde over denkt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Monnie do 15 maa 2012 - 9:28

Kleding koop ik altijd, mijn man vindt het eigenlijk altijd wel prima wat ik koop. Ook nu voor de baby is hij niet mee geweest kleding uitzoeken. Dingen als een basisschool zou ik zeker niet alleen beslissen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Flip Fluitketel do 15 maa 2012 - 9:29

Ik ben degene die zich overal in verdiept (psz, school , opvoeding e.d.), maar na overleg maken beslissen we beide. Kleding koop ik altijd (of hij moet er toevallig bij zijn) en als hij het niet leuk vind wat ik heb gekocht hoor ik het achteraf wel, maar dan breng/ruil ik het niet altijd zeker niet als ik het leuk vind.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Printje do 15 maa 2012 - 9:33

School hebben we eigenlijk niet eens echt overlegd, was eigenlijk altijd al besloten, geen idee hoe en wanneer, dat ons mannetje bij mij op school zou komen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:35

Kleding vind ik niet boeiend. Maar school en psz regelen zonder overleg? ik zou ontzettend veel gedo nder krijgen dan. En terecht. Als je dat soort beslissingen alleen neemt, waar is een vader dan nog goed voor en hoe serieus neem je die dan nog?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  kwak do 15 maa 2012 - 9:36

kleding koop ik en zoek het 9/10 keer klaar als mijn man D. aankleed.
school, gastouder beslissen we samen. Mijn man gaat ook mee naar een kennismakingsgesprek van de gastouder.
over de school zijn we al uit maar D. is er nog niet in geschreven.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:39

Eucalypta schreef:Kleding vind ik niet boeiend. Maar school en psz regelen zonder overleg? ik zou ontzettend veel gedo nder krijgen dan. En terecht. Als je dat soort beslissingen alleen neemt, waar is een vader dan nog goed voor en hoe serieus neem je die dan nog?

Nou, wij hebben heel veel meer samen te beslissen dan de peuterspeelzaal, geloof mij maar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:40

Psz vind ik nog niet zo boeiend. Dat is meestal wijkgebonden. Maar school? Vind ik héél ver gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:41

School hebben we wel samen besloten, maar ik lees ook bij niemand dat dat niet zo is gegaan.

Edit: oh ja, bij mauwmauw.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:46

Nee, ik had destijds toen Ezra net een jaar was hem ingeschreven voor de allerdichtstbijzijnde peuterspeelzaal, maar die was tot 12.30 en toen hij bijna twee was sliep hij nog steeds elke dag om 11 uur, dus ik me daar bewust van werd dat dat voor hem erg zwaar zou worden, heb ik vrij impulsief gebeld om zijn inschrijving te veranderen naar die andere peuterspeelzaal, die tot 11.30 was, maar dat was ook omdat het natuurlijk eigenlijk heel erg laat dag was om hem nog nieuw ergens in te schrijven en ik wel graag meteen wilde weten of er op tijd plek zou zijn.

We hebben er trouwens wel allebei een handtekening voor moeten zetten, dus er zal wel een soort van overleg over zijn geweest, maar ik denk dat het Dion weinig uitmaakte naar welke van de twee hij ging.

Met de schoolkeuze heb ik zijn mening wel heel serieus genomen, hij wilde per se geen religieus onderwijs en dat is het dus ook niet geworden, hoe leuk de katholieke school hier in de buurt ook bekend staat (en soms vind ik dat ook een beetje jammer als ik andere ouders enthousiast over die school hoor praten).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Darius do 15 maa 2012 - 9:52

Over alles wel. Mijn man gaat vaak mee kleding shoppen. Zeker schoenen kopen we samen. Over dagelijkse boodschappen overleggen we niet. Soms doe ik wel eens een mededeling: 'Ik ga nu sokken erbij kopen'.

Basisschool zijn we ook samen over aan het puzzelen. Heel moeilijk vind ik het om een keuze daarvoor te maken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  mauwmauw do 15 maa 2012 - 9:55

Susan schreef:School hebben we wel samen besloten, maar ik lees ook bij niemand dat dat niet zo is gegaan.

Edit: oh ja, bij mauwmauw.
wat ik er denk wel bij had moeten zeggen is,dat we hier niet heel veel te kiezen hebben,omdat er veel wacht lijsten zijn,schrijf ik V bij 3 scholen in,mijn vriend weet wel welke dit zijn.maar zoals vanmiddag hadden we het over een psz en hij dacht dat dit als een soort kdv was,zeg maar als oppas.Zijn ouders zijn een beetje wereld vreemd,en hij heeft vroeger ook nooit op een psz gezeten.Ik weet gewoon wat meer van dit soort zaken,mijn vriend staat er niet bij stil dat dit nu al geregeld moet worden,maar niet omdat het hem niet interesseert
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:57

Over kleding overleggen we niet altijd. Wel als we samen zijn maar dat zijn we eigenlijk bijna nooit, en als ik iets leuk vind koop ik het gewoon. Over kinderopvang en school overleggen we wel. Ik ben vaak degene die het initiatief neemt, maar ik besluit nooit iets zonder hem. Naar school zijn we ook samen gaan kijken, vind ik niet meer dan normaal. Zou het ook echt niet ok vinden als hij dat zonder mij zou beslissen, en andersom ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  -Ieniemienie- do 15 maa 2012 - 10:09

Kleding ed koop ik meestal, en laat het hem dan zien. Of we gaan wel eens samen als we iets zoals een jas of schoenen nodig hebben. Die dingen kopen we altijd samen. Verder koop ik het meestal. Wel koopt mn man meestal 1x in de maand ietsaan kleding. Dan komt hij ineens thuis met iets omdat hij dat gewoon leuk vind.

Verder overleggen we dingen als school ed altijd. Al dat soort dingen doen we samen. We zijn samen naar de verschillende scholen geweest voor een rondleiding en gesprek. Ik wil en kan die beslissing helemaal niet alleen nemen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 10:33

Kleding kies ik uit, die leg ik ook voor hem klaar.
Ook leg ik alles klaar voor het kdv, en hij hoeft het alleen maar mee te nemen.
Het kdv heb ik uitgekozen, en ben ik wezen kijken, wel iom hem, maar ik heb er simpelweg veel meer verstand van omdat ik ook in de kinderopvang werk. Dat laat hij graag aan mij over. Idem dito met eet/slaapschema's zeg maar.


Meubels, kinderstoel etc hebben we samen uitgekozen.

Scholen, sportverenigingen en alles hebben we beiden geen kaas van gegeten, plus ik kom hier niet vandaan en de school waar mijn vriend op heeft gezeten is een school waar wij niet willen dat ze heen gaat, dus dat doen we lekker samen.

Dus zeg maar de 'belangrijke, invloedrijke dingen' beslissen we absoluut samen, maar de 'simpele, totaal geen invloedrijke dingen' laat hij lekker aan mij over, ik interesseer me daar veel meer voor dan hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

overleggen jullie veel over de kinderen? Empty Re: overleggen jullie veel over de kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum