Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

+5
Fiwen
studiebol
LMCurious
Susan
Liadan
9 plaatsers

Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 21:27

Overleggen jullie veel met de kinderen?

Bijvoorbeeld waar jullie naartoe op vakantie gaan, wat jullie gaan eten, wat voor kleding ze dragen, wat jullie op een dag gaan doen, op welke sport ze gaan etc.?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Liadan do 15 maa 2012 - 21:31

Ik overleg veel met mijn dochter, maar niet alles. Over een vakantie bijv. beslist ze nog niet mee. Over welke kleren ze aan wil en wat we gaan doen die dag vaak wel, over wat we gaan eten mag ze vaak kiezen uit 2 dingen. Verder overleg ik veel kleine dingen met haar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 21:32

Nee, dat lukt nog niet. Met Ezra sowieso niet omdat hij autisme heeft, met Yrsa overleg ik hooguit in welke beker ze haar limonade wil of wat ze op brood wil hebben. Niet waar we op vakantie gaan, dat besef hebben ze echt nog niet. Uiteraard kiezen we wel een bestemming die voor hen leuk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  LMCurious do 15 maa 2012 - 21:38

Joris kiest zelf elke ochtend een shirtje uit de stapel uit, en als hij kleding dus niet mooi vind breng ik het terug. (want dat kiest hij het toch niet uit om te dragen) Ik kijk met hem ook in de speelgoedboeken wat hij leuk zou vinden voor zijn verjaardag, maar daarin beslissen wij uiteindelijk zelf. Vakantie niet echt, want hij weet niet goed wat de mogelijkheden zijn. Hij wil graag met het vliegtuig, want opa gaat ook vaak met het vliegtuig (voorwerk). Maar dat wil ik nu nog niet nu ze nog zo klein zijn. Dus dat gebeurd voorlopig niet. Tot nu toe zijn we de keren dat hij bewust meegemaakt heeft naar zee geweest op vakantie. Dus als we het nu over vakantie hebben heeft hij het automatisch over zee. Maar we zien wel of het dat ook gaat worden dit jaar.

Maar als we wat leuks willen gaan doen vraag ik wel of hij wil fietsen of wandelen. Of hij naar de speeltuin wil of naar de diertjes. Dus in die dingen heeft hij wel inbreng. Ook heeft hij zijn eigen mening welke kant we soms op rijden naar huis vanuit het kdv. Er zijn verschillende routes, en vind ie leuk om te kiezen.

Eten vragen we hem soms te kiezen uit verschillende dingen. Maar meestal staat dat al vast. En sporten vind ie om te zien alles leuk. Dus ik heb niet het idee dat ie al echt een voorkeur heeft. Dus we zullen zien. ik heb een keer een proefles peuterdans met hem gedaan, maar dat vond ie vooral leuk om te kijken, haha. Dus dat werd hem toen nog niet. Over een tijdje zullen we weer eens iets proberen. Als ie het niet leuk vind hoeft hij het van mij niet te doen. Maar ik denk niet dat hij snapt wat ik vraag als ik hem voorstel of hij op peuterdans wil of op gym of zwemmen. Dan zal het antwoord elke keer anders zijn denk ik zo.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  studiebol do 15 maa 2012 - 21:41

Nee Very Happy Als ik zeg " we gaan in bad, oke? Dan lachen ze vaak dus ze zullen het wel goed vinden smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Fiwen do 15 maa 2012 - 21:48

Soms, ze mag kiezen welk broodje ze wil of als ze een cadeautje krijgt mag ze uit twee dingen kiezen. Dat kon ze al vanaf jonge leeftijd heel goed, ze kiest dan echt zelf wat ze het leukste vind en als je dan die andere koopt kijkt ze er ook echt niet naar om (die fout heb ik in het begin wel een paar keer gemaakt omdat ik die andere pop/knuffel/etc. leuker vond :P)

Maar over naar bed gaan of zo krijgt ze geen keuze want dan zegt ze standaard 'nee' maar ik vind dan dat ze toch echt naar bed moet. Nu zeg ik "kom, we gaan lekker even slapen" ipv "gaan we lekker even slapen?"
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 21:49

Fiwen schreef:Nu zeg ik "kom, we gaan lekker even slapen" ipv "gaan we lekker even slapen?"

Als ik dat eerste zeg dan zegt Yrsa alsnog nee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Fiwen do 15 maa 2012 - 21:52

Susan schreef:
Fiwen schreef:Nu zeg ik "kom, we gaan lekker even slapen" ipv "gaan we lekker even slapen?"

Als ik dat eerste zeg dan zegt Yrsa alsnog nee.

J.uul ook hoor, maar voor mijn gevoel is het dan toch anders als ik haar mee naar boven neem. Als ik een vraag stel en zij nee zegt en ik haar toch mee naar boven neem dan kan ik haar net zo goed geen keuze geven. Als ik haar een keuze geef moet ik ook die keuze accepteren en me daar aan houden. Is denk ik meer een gevoelskwestie van mij hoor.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 21:53

Ja, dat is waar, het is ook eigenlijk een retorische vraag die je stelt, maar goed, dat snappen zij nog niet natuurlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 21:57

Dingen als vakantie overleggen we niet met ze, daar vind ik ze nog te klein voor. Mijn zoontje wil dan toch naar Amerika dus dat zit er niet in Wink Ik koop niet zo vaak kleren in de winkel voor ze, maar als ze er bij zijn laat ik ze wel zeggen of ze iets mooi vinden of niet, en als ze het niet mooi vinden koop ik het ook niet. Kleren die ik online koop passen ze vaak en dan hebben ze ook een duidelijke mening erover. Soms leg ik het ook gewoon in de kast als ik het sowieso wil hebben, daar maken ze geen probleem van en als ik niet wil dat ze nee zeggen vraag ik het gewoon niet, haha. En verder kiezen ze kleine dingen, zoals in welke beker ze sap willen, welke kleur sap, wat erbij, of we met de fiets gaan of lopend, zulke dingen. Soms willen ze ook wel eens anders maar is de mogelijkheid er niet, dan leg ik dat uit en is het vaak ook wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 22:02

Zoveel mogelijk als op deze leeftijd kan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 22:09

Wat hij wil drinken en wat hij op zijn brood krijgt overleg ik met hem. En waar we heen gaan soms ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 22:14

Grote dingen zoals vakantie's e.d. niet.
Avond eten ook niet, maar hij mag wel kiezen wat hij op zijn brood wil.
Als ik geen plannen heb dan vraag ik vaak ook aan hem wat hij wil doen of laat hem kiezen uit dingen zoals naar de kinderboerderij gaan.
Kleding kies ik uit, maar soms mag hij wel kiezen of hij zijn schoenen aan wilt of zijn laarzen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Makamba do 15 maa 2012 - 22:22

Liadan schreef:Ik overleg veel met mijn dochter, maar niet alles. Over een vakantie bijv. beslist ze nog niet mee. Over welke kleren ze aan wil en wat we gaan doen die dag vaak wel, over wat we gaan eten mag ze vaak kiezen uit 2 dingen. Verder overleg ik veel kleine dingen met haar.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  RYW do 15 maa 2012 - 22:56

Ik overleg wel, maar geef mijn jongens dan 2 keuzes die ik allebei ok vindt. Dus net van 'zullen we je naar bed brengen?' maar: 'zo, wie moet jullie naar bed brengen, mama of J?' (mijn vriend). Welke keuze ze ook maken, ze moeten hoe dan ook naar bed, maar hebben wel het gevoel wat inspraak te hebben Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Teddyaapje vr 16 maa 2012 - 0:40

Overleggen is nog niet echt mogelijk maar geef m wel vaker een keuze. Wat hij op zn boterham wil, of hij buiten of binnen wil spelen enz. Ik hoop dat als hij ouder is we veel in overleg zullen doen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Parisienne vr 16 maa 2012 - 1:46

Voor zover mogelijk overleggen ik wel veel met N. Zo mag ze kiezen wat ze op brood wil ("Wil je worst of wil je kaas?"), mag ze soms kiezen welk t-shirt ze aankrijgt, wat ze wil drinken ("Wil je thee of wil je sap?"), etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen? Empty Re: NAV Overleggen jullie veel MET de kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum