Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe groot is jullie huis?

+46
Zininzon
Winegum
M@niek
mzcharlotte
Japie
Dolphinne
Zeester
Rush
blondje1313
*Noosa
Pompoen
Coco
Chocoholic
Esperanza
Niekske
Rovine
Sophiee
Rose
Shisha
Paper Crown
Koffieleut
Bazinga
MissD
myloon
Prosecco
Zwerver
redd
Oasis
Roodkapje
Mamsie
Parisienne
Snoes
kajaka88
Puggle
Zonnetje
Susan
Pien
Phileine
Aagje!
Atelier Madame
nijntje4
Thunder
Ibbeltje
Beachgirl
VeryCherry
Travel-Addict
50 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe groot is jullie huis? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot is jullie huis?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:46

Ruim 100m2, exclusief balkon, badkamer, wc en muren (al heb ik geen idee hoeveel oppervlakte muren hebben). Ik vind het groot genoeg, vind vooral de indeling fijn, we hebben een ruime keuken en woonkamer.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:48

Het lijkt mij zo heerlijk om alles gelijkvloers te hebben. We hebben een keer in een huis gekeken dat 120 vierkante meter was, maar wel alles op de begane grond, nu achteraf lijkt me dat zo heerlijk. Ik woon wel liever in deze stad dan in de stad waar die woning stond, qua voorzieningen voor Ezra is het hier ook erg goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:53

Susan schreef:Het lijkt mij zo heerlijk om alles gelijkvloers te hebben. We hebben een keer in een huis gekeken dat 120 vierkante meter was, maar wel alles op de begane grond, nu achteraf lijkt me dat zo heerlijk. Ik woon wel liever in deze stad dan in de stad waar die woning stond, qua voorzieningen voor Ezra is het hier ook erg goed.

Ik vind het echt ideaal met kleine kinderen. Ik mis wel eens een tuin voor ze (maar eerlijk gezegd ook niet vaak, scheelt dat ik niet thuis ben met ze maar ze veel weg zijn denk ik) maar ik vind het zo heerlijk dat alles gelijkvloers is. Moet wel zeggen dat ik ons huidige appartement qua indeling met kinderen een stuk handiger vind dan ons vorige. Hier hebben we bijvoorbeeld een hal bij de voordeur en een hal bij de slaapkamers, badkamer en wc. In ons vorige huis was er 1 hal waar alle kamers op uitkwamen en dan werden ze toch wel vaak wakker als de voordeur open en dicht ging.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 9:56

Dat kan ik me goed voorstellen. Als we in het vakantiehuisje van mijn ouders zijn merk ik ook dat Ezra het heel fijn vindt om zelf naar zijn kamer te kunnen. Nu kan hij thuis ook wel zelf de trap op en af, maar ik vind het toch niet fijn als hij alleen boven is, omdat hij dan ook de zolder op kan en ook wel gaat lopen rommelen in de badkamer, wat ik niet wil. Als alles gelijkvloers is kun je het een beetje in de gaten houden.

We gaan nu wel beneden een klein terugtrekplekje voor hem maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 9:58

Arden schreef:Ruim 100m2, exclusief balkon, badkamer, wc en muren (al heb ik geen idee hoeveel oppervlakte muren hebben). Ik vind het groot genoeg, vind vooral de indeling fijn, we hebben een ruime keuken en woonkamer.

Oh, ik heb wel gewoon alles bij die 100 m² ingerekend

Gast
Gast

Bericht  kajaka88 do 15 maa 2012 - 10:08

150m2
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 10:09

Huh, maar je telt muren toch nooit mee? Het gaat toch altijd om vloeroppervlakte? Of begrijp ik nou iets niet goed?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 10:10

Susan schreef:Huh, maar je telt muren toch nooit mee? Het gaat toch altijd om vloeroppervlakte? Of begrijp ik nou iets niet goed?

Ja, de badkamer enz bedoel ik

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 10:10

Jolicious schreef:
Arden schreef:Ruim 100m2, exclusief balkon, badkamer, wc en muren (al heb ik geen idee hoeveel oppervlakte muren hebben). Ik vind het groot genoeg, vind vooral de indeling fijn, we hebben een ruime keuken en woonkamer.

Oh, ik heb wel gewoon alles bij die 100 m² ingerekend

Ja mijn vriend heeft dit een keer zo uitgerekend, ik weet niet hoe het inclusief alles is Wink

Susan dat lijkt me inderdaad fijn om voor hem een plekje te hebben beneden. Ik vind het heel prettig dat ik ze zo in de gaten kan houden als ze op hun kamer spelen.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 15 maa 2012 - 10:19

Als Yrsa's kamer straks af is denk ik dat ik sowieso vaker met ze boven ga zitten na schooltijd, dan kan hij ook makkelijker naar zijn eigen kamer. Hij speelt wel het liefst op onze slaapkamer (wat dus Yrsa's kamer wordt) omdat je daar een heel leuk uitzicht hebt over de tuin en de straat achter ons. Beneden wordt echt een heel klein terugtrekplekje, een soort snoezelhoekje, maar wel lekker voor hem.

Maar goed, ik dwaal af.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes do 15 maa 2012 - 11:07

Wij hebben 250 m² woonoppervlakte. Dit is voor nu wel groot, maar als er later kinderen zijn, is het ideaal.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Parisienne do 15 maa 2012 - 11:17

Misschien zo'n 65/70 m2, heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot het precies is. Erg klein, al vind ik onze woonkamer (voor nu) wel ruim genoeg. We willen (beter gezegd: moeten) een stukje groter gaan wonen. Hier wordt het echt te klein met zijn drieën, zeker als we nog gezinsuitbreiding willen over een tijdje. Een ander groot nadeel aan dit huis is dat N.'s kamer grenst aan het zitgedeelte van de woonkamer. Een gezellig avondje met vrienden bijvoorbeeld zit er hier dus niet in.. te luidruchtig allemaal.

Ja, wij willen wel graag een normale eengezinswoning. Gaan binnenkort actief op zoek! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 11:26

Ongeveer 75 m2, alles bijelkaar, een driekamerappartement. Ideaal, de indeling is ook super. Het enige jammere vind ik dat we geen separaat toilet hebben (zit in de badkamer) en we hebben niet echt een buiten. Ook geen bergruimte oid als een berghok. Wel een tweede slaapkamer, maar daar staat een muur heel raar in, waardoor hij ook als kinderkamer eventueel ooooit niet echt geschikt is. Voor nu met zijn tweeen dus prima, voor op de lange termijn hebben we iets anders nodig. Maar ik wil sowieso geen kinderen in een appartement als het even kan, wel als ze nog klein zijn, maar niet als ze groter zijn. Dan wil ik toch wel een echt huis.

Mijn zusje woont op 45m2, driekamers ook, en ik moet zeggen dat dit ook wel heerlijk ruim aanvoelt! Blijkbaar ligt er ook veel aan de indeling, want tijdens het zoeken zijn we ook weleens dit formaat appartementen tegengekomen maar dan waren het echt onpraktische hokken.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 15 maa 2012 - 11:31

Ongeveer zo'n 150 m2. We willen wel graag ooit nog de benedenverdieping 3.5 meter aanbouwen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 11:50

Ik denk nu iets van 100m2. Het nieuwe huis is dacht ik tussen de 120 en 130 m2. Dat vind ik helemaal prima.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje do 15 maa 2012 - 12:08

Wij wonen op zo'n 160m2.. of dit incl alles is weet ik niet precies. Voor een huurhuis bij ons in de stad een ontzettend ruime woning en het is net nieuw. We kunnen straks er 4 kindjes kwijt en onszelf en houden nog ruimte over voor een study, een washok en een speelkamer. Ik ben er helemaal blij mee en ga pas verhuizen als we emigreren haha ( dat zeg ik nu:))
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Oasis do 15 maa 2012 - 12:09

110m2... vind het niet persee te klein voor vriend+ik+twee katten, maar het is gewoon niet zo praktisch gebouwd.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  redd do 15 maa 2012 - 12:12

75m2 met zn 2e,groot zat!

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Zwerver do 15 maa 2012 - 12:30

Bijna 100m². Woon hier samen met mijn vriend en het is eigenlijk best heel erg ruim. Er staan 2 slaapkamers leeg. Onze inbouwkasten zou ik niet willen missen!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 18:57

Roodkapje, hebben jullie kids straks allemaal een eigen kamer?

Wij wonen op 135m2, daarvan is 45m2 zolder. Dus op 90m2 keuken, woonkamer, 2 halletjes, toilet, 3 slaapkamers en badkamer. Voor nu ruim genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 19:29

Toevallig vloeren gemeten van de week ivm met nieuwe vloer die we willen gaan leggen;

75 m2 voor 2 slaapkamers, woonkamer, gang, keuken & badkamer. Dit is los van een aantal inbouwkasten & het balkon. Het komt heel erg ruim over doordat we een gigantische slaapkamer + badkamer hebben. De woonkamer had wel iets groter gemogen. Maar voor 2 personen + 1 kat, prima!

Gast
Gast

Bericht  Prosecco do 15 maa 2012 - 19:35

Mijn appartement heeft een oppervlakte van 85m2,, en daarboven is een net zo grote zolder. Maar van die zolder ga ik maar een kwart gebruiken, als washok en extra berg ruimte. Beneden is geen inpandige berging, alleen helemaal beneden voor de fietsen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 20:19

Het is inderdaad ook wel wat indeling doet. Wij hebben bij een huis gekeken wat groter was dan het huis wat we nu hebben gekocht , maar het voelde echt helemaal niet ruim. Veel kleine kamers en alles een beetje op elkaar enzo. Zo zonde van de indeling

Gast
Gast

Bericht  myloon do 15 maa 2012 - 20:20

Wij hebben 80m2 en daarnaast nog 2 bergingen en een zolder.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 20:44

De vloeroppervlakte meten is ook niet helemaal waar om het aantal m2 woonruimte te meten, het moet als het als woonoppervlakte meegerekend wordt, een minimale hoogte hebben van 1,50 meter.
Wij hebben toen we naar een ander huis gingen kijken, een hele discussie gehad met een makelaar. Er stond in de advertentie dat het 130 m2 was, maar na een meting kwamen wij uit op net aan 100 m2. Ook stonden de bouwtekeningen van die huizen nog online. Dus hebben wij ook gezegd, zullen we dan ook maar minimaal 20% van de vraagprijs af gaan halen dan? Maar dat feest ging niet door.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: