Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lekker koken voor vrienden, maar wat?

+2
Linnie1985
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

lekker koken voor vrienden, maar wat?  Empty lekker koken voor vrienden, maar wat?

Bericht  duckie wo 14 maa 2012 - 8:59

vrijdag komen vrienden bij ons op bezoek en ook mee eten... nu ben ik dit keer inspiratieloos wat ik moet koken eigenlijk.... en ik wil evt ook zelf een toetje maken.

dus iemand lekkere ideeen om te koken?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekker koken voor vrienden, maar wat?  Empty Re: lekker koken voor vrienden, maar wat?

Bericht  Linnie1985 wo 14 maa 2012 - 9:00

Wereldgerecht? Doe ik meestal als ik bezoek krijg en die blijven eten.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

lekker koken voor vrienden, maar wat?  Empty Re: lekker koken voor vrienden, maar wat?

Bericht  redd wo 14 maa 2012 - 9:01

Op smulweb.nl staan echt tig leuke recepten!

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 9:02

Linnie1985 schreef:Wereldgerecht? Doe ik meestal als ik bezoek krijg en die blijven eten.
Dat is toch geen koken?

Hoeveel mensen komen er eten en volwassenen of ook kinderen?

Gast
Gast

Bericht  duckie wo 14 maa 2012 - 9:27

er komen 2 mensen eten dus we eten met zn 4en uiteindelijk, A. eet mee als het wat is wat ze mag hebben en anders krijgt ze wat anders dus daar hoef ik niet speciaal rekening mee te hoduen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Caulfield wo 14 maa 2012 - 21:32

Ik zou iets maken wat je vrienden lekker vinden, en/of iets dat je zelf goed kan klaarmaken. En nu het lekker weer is, een voorjaarsgerecht. Lamskoteletjes bijvoorbeeld, daar heb ik wel een heel lekker recept van als je wilt. Als je het wat eenvoudiger wilt houden zou je een lekkere pasta kunnen maken, bijvoorbeeld a la putanesca, met een flinke salade en lekker brood erbij.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  minoessepoes wo 14 maa 2012 - 21:45

Ik had laatst deze kaasfondue met bier gemaakt, vond ik erg lekker en vind ik altijd wel leuk als er mensen komen eten omdat je dan lekker bezig bent. Verschillende soorten brood erbij en iets van kerstomaatjes om door de kaas te halen (ik had de bleekselderij weggelaten) en dan nog iets frissers erbij zoals komkommer bijvoorbeeld. Het is wat minder " zuur" dan met wijn. http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/449094/kaasfondue-met-bier?rq=kaasfondue

Of iets van wraps? Kipfilet bakken met een uitje en knoflook, vervolgens komijn, peper (chilipoeder/ cayennepeper), wat oregano en zout naar smaak toevoegen en een blikje tomatenblokjes. En dat dan met pan en al op tafel zetten en verder allemaal schaaltjes met mais, paprika, sla, zure room en zelfgemaakte guacamole en geraspte kaas. Dan kan iedereen lekker zelf zijn wraps vullen.

Of wat wij vandaag eten, dat is makkelijk omdat je het allemaal klaar kan zetten. Kipfilet opensnijden en openklappen, daar groene pesto op smeren, een geroosterde paprika (kan je zo in een pot kopen, staat bij de pesto e.d) en dan plakjes brie. Dat een half uur tot 40 minuten in de oven op zo'n 200 graden. Daarbij maak ik vaak krieltjes in de schil die ik even voorkook en door de helft snij, dat op een bakblik leggen met bijvoorbeeld knoflook, ui, kerstomaat, paprika, courgette, aubergine (net wat je lekker vind) met wat oregano of Italiaanse kruiden, peper &zout en olijfolie er overheen gesprenkelden even lang als de kip in de oven schuiven.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Leine do 15 maa 2012 - 8:55

Klinkt lekker Minoessepoes! De kip en groenten in de oven ga ik een keer uitproberen.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: