Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

+15
Flippin' Bitch
Atelier Madame
Rush
Petteflet
mosio
Linnie1985
Makamba
Suus
Sarah1985
Rouxxxe
Jeanette
ThinkPink
Roxi3
studiebol
Blond
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Blond wo 14 maa 2012 - 6:30

Ik wel. Ik krijg geen reiskostenvergoeding, en met die hoge benzineprijzen en omdat het weer beter is, fiets ik nu naar mijn werk. Als het regent of heel hard waait ga ik nog wel met de auto, maar anders pak ik de fiets.

En ik neem regelmatig de trein, maar dat deed ik al. Ik heb een kortingskaart en dan is met de trein reizen in veel gevallen toch goedkoper (ook ivm parkeerkosten).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 6:33

Ik wou dat het kon, helaas is de trein geen optie. En fietsen is wel erg ver. Wil best een stukje fietsen maar niet 90 km heen en terug. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  studiebol wo 14 maa 2012 - 6:44

Nou ik ben nu nog niet aan het werk dus ik hoef niet perse weg en wat ik lopend met de meiden kan doen doe ik lopend. Maar als ik over 2 en halve week weer ga werken danheb ik geen keuze ik moet echt met de auto.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 6:46

Nee, de trein is altijd nog duurder. En ik fiets eigenlijk altijd al, omdat man de auto mee heeft naar zijn werk. Maar hij gaat ook niet met de trein, te duur en te onhandig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Roxi3 wo 14 maa 2012 - 6:48

Ja, ik ga minder snel met de auto. Naar mijn stage of naar school ga ik nu met de bus + metro. Naar mijn ouders ga ik met de bus of ik probeer met mijn vader mee te rijden (hij werkt hier in de buurt). Ik reis alleen nog met de auto als het niet anders kan.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  ThinkPink wo 14 maa 2012 - 6:56

Nee, dat gaat niet. Ik woon 17 km van mijn werk af en ik ga echt niet fietsen. Ook het openbaar vervoer is geen optie. Ik woon niet vlakbij het station en mijn werk is er ook niet echt dichtbij. Ik moet dan 2x overstappen en de bus nemen. Ben ik veel langer onderweg en is niet goedkoper. En het scheelt ook een hoop ergernis Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? 394967

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Jeanette wo 14 maa 2012 - 7:00

Nee, ik zal toch op mijn werk moeten komen. Fietsen is te ver en het openbaar vervoer is drama (rijdt alleen op schooltijden, dus niet zo handig met mijn onregelmatige tijden). En daarnaast ben ik met het openbaar vervoer meer kwijt aangezien ik dan ook meer moet overstappen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Rouxxxe wo 14 maa 2012 - 7:05

Eigenlijk niet.. Nu is fietsen naar m'n werk sowieso geen optie, te ver weg. Maar trein is op zich wel een optie, en door dit topic wordt ik wel aan het denken gezet.. Al scheelt t financieel niet heel veel, en er is in de buurt van m'n huis geen station dus moet daar dan eerst toch alweer met de auto heen, of met de bus maar dat is best omslachtig. Eigenlijk vind ik de auto gewoon lekker makkelijk, en blijf ik voornamelijk daarom rijden :P
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  ThinkPink wo 14 maa 2012 - 7:13

Ik vind het trouwens ook wel een heel groot voordeel dat je naar huis kunt gaan wanneer je zelf wilt en niet in de gaten hoeft te houden wanneer de trein gaat.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Sarah1985 wo 14 maa 2012 - 7:15

voor mijn man is het onhandig om met openbaar vervoer te gaan. Hij werkt in almere en in de bouw. Dus niet handig.
Voor mij is het ook niet handig omdat ik van de 1 naar de andere client moet. Wij rijden wel prive minder
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Suus wo 14 maa 2012 - 7:16

Ik vind de benzineprijzen belachelijk hoog, maar ik ga toch met de auto naar mijn werk. Ik wou dat ik kon fietsen, maar 50 km vind ik toch te ver. Heb niet eens een goede fiets trouwens Wink Maar dan nog, dan zou ik al om een uur of 5 van huis moeten vertrekken, dat gaat me toch te ver. En met het openbaar vervoer kost me ook te veel tijd, dan ben ik ook zo 2 uur onderweg, terwijl ik er nu 50 minuten over doe.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 7:27

Zelf ga ik nooit met de auto maar voor mijn werk kan ik niet anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 7:33

Ik doe nu erg veel met de auto, maar vind dat ik wel elke dag op de fiets 7 km naar het paard kan en ook de 15 km naar het werk moet kunnen. Binnenkort maar eens wat actie ondernemen op dit vlak :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Makamba wo 14 maa 2012 - 7:35

Ik heb geen auto/rijbewijs. Mocht ik dat wel hebben en in een zelfde situatie als jij zitten, had ik precies hetzelfde gedaan. Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? 561177
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Linnie1985 wo 14 maa 2012 - 9:11

Is voor mij geen optie. Rijden geen bussen rechtstreeks naar R.oosendaal. Dan zou ik eerst met de bus naar R.otterdam moeten en vanaf daar naar R.oosendaal.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  mosio wo 14 maa 2012 - 9:16

De fiets is voor mij geen optie en het openbaar vervoer is voor mij niet goedkoper. Dus ik ga elke dag met de auto naar het werk.
Wel probeer ik wat meer de fiets te pakken voor kleinere stukjes.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 9:20

De ritjes hier in de buurt doe ik gewoon met de auto. Ik heb geen zin om moeilijk te doen met het ov als ik gewoon een auto bij de deur heb staan. Wel kies ik er vaker voor om, wanneer het verder weg is, een dagkaart van bv een kruitvat te kopen. Dat is toch al snel 40 euro minder op een dag qua kosten. Het enige nadeel is dat het dichtsbijzijnde treinstation 40 km van mijn huis zit. Maar goed, kostenbesparen is ook best leuk. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 9:30

Nee, ik rij er eerlijk gezegd geen meter minder om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Petteflet wo 14 maa 2012 - 10:21

Ja zeker, mijn vriend en ik hebben allebei een scooter. Dit scheelt veeeeeeel in de maand! Er zijn 2 dagen dat we met de auto gaan en de rest gaan we op de scooter/brommer. Heerlijk! Ook geen ergenis van file e.d.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 10:22

Nee, rijden er hier eigenlijk niet minder om gewoonweg omdat we hem beide voor ons werk nodig hebben! De stukjes naar school, supermarkt ect. deed en doe ik nog steds met de fiets.

Mijn motto is gewoon pinnen en niet kijken naar de prijs Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? 166342 Hadden vorige maand even berekend hoeveel we er voor kwijt waren en dat was ruim 600 per maand :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Rush wo 14 maa 2012 - 20:46

Nee, met de bus is alsnog veel duurder. En dan ben ik ook veel meer tijd kwijt en dan moet ik ook nog fietsen anders is er geen bushalte.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Atelier Madame wo 14 maa 2012 - 22:13

Nu het weer mooi weer is probeer ik wel zo veel mogelijk de fiets te pakken voor de korte afstanden binnen mijn woonplaats. Maar als ik in het weekend moet werken pak ik toch de auto. Het is maar een half uurtje fietsen, maar alleen op zondagochtend om half 7 door een bos (al dan niet donker) vind ik toch niet prettig.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 22:20

Nee ik laat de auto niet staan. Ik heb gelukkig een heel zuinig autootje dat 1 op 25 rijdt gemiddeld ('s winters wat minder zuinig, en 's zomers kan ik er nóg zuiniger mee rijden). En ik rijd gelukkig op diesel.
Naar mijn werk fietsen vind ik te ver (25 km enkele reis). En met de bus heb ik een gruwelijke hekel aan (want altijd propvolle bussen 's ochtends vroeg en aan het eind van de middag). Ik betaal liever iets meer voor wat meer luxe (eigen autootje). Hoewel reizen met de bus er ook niet goedkoper op wordt.

Privé denk ik er wel om. Als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen in mijn eigen woonplaats dan doe ik dat lopend of met de fiets. Als ik naar een vriendin ga die 5 km verderop woont, pak ik meestal de fiets, dat geldt ook voor mijn ouders, die wonen ongeveer 7 km verderop. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat als het slecht weer is, ik de auto wel pak.


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 14 maa 2012 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Jeanette wo 14 maa 2012 - 22:48

Petteflet schreef:Ja zeker, mijn vriend en ik hebben allebei een scooter. Dit scheelt veeeeeeel in de maand! Er zijn 2 dagen dat we met de auto gaan en de rest gaan we op de scooter/brommer. Heerlijk! Ook geen ergenis van file e.d.

Daar heb ik ook nog over na gedacht om die er bij te nemen. Vind die Italiaanse scootertjes zo leuk! smile Maar ik ben bang dat ik toch meer geneigd ben om de auto te pakken en dat dat ding dan maar zielig in de schuur staat. Ik woon namelijk in een dorp en ben al snel gebonden aan een auto.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Flippin' Bitch wo 14 maa 2012 - 23:16

Nee, ik pas me er niet echt op aan. Binnen de stad doe ik alles op de fiets of lopend (en okee, zo 'n 1x per maand een flinke voorraad boodschappen met de auto), maar dat deed ik altijd al. Naar mijn werk is het niet mogelijk om met het OV te gaan. Het kost evenveel als benzine, maar ik doe er minstens twee keer zo lang over, inclusief 3x overstappen. Bovendien is de laatste verbinding om een uur of 21.00 en ik werk vaak tot middernacht.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer? Empty Re: Hoge benzineprijs, maak jij meer gebruik van ander vervoer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum