Sollicitatiebrief, hulp nodig
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sollicitatiebrief, hulp nodig
Ik werk op het moment in een supermarkt en wil weer graag administratief werk gaan doen. Via nti heb ik een paar jaar terug wel een basisopleiding gevolgt maar dat stelden niet zo heel veel voor. Verder heb ik al ooit eerder een paar maanden tijdelijk administratief werk gedaan en ook al enkele jaren als callcentermedewerker en klantadviseur.
Nu ben ik bezig met een brief maar ben er niet zo heel goed in. Heb met veel moeite al een begin gemaakt. Maar zal ik nu nog verder gaan met Op dit moment ben ik werkzaam in de supermarkt.... Of wat zeggen jullie ervan.. Dit is wat ik tot nu toe heb.
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Bedrijfsnaam
Adres
Betreft: sollicitatie administratief medewerker
12 maart 2012
Beste Mevrouw….,
Ik zou met deze brief graag willen solliciteren naar de vacature voor administratief medewerker die ik op www.uitzendbureau.nl heb gevonden.
Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring op gedaan in het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen.
Mijn werkzaamheden bestonden uit telefonisch contact met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering.
In mijn functie als klantadviseur leerde ik al snel om het visitekaartje van het bedrijf te zijn.
Als eerste aanspreekpunt, was het belangrijk om goed te luisteren naar de behoefte van de klant.
Hierdoor kan ik me goed inleven in een klant, oplossingsgericht denken met het belang van de klant in het vizier.
Op dit moment ben ik werkzaam als verkoopmedewerkster in een supermarkt. (vanaf hier loop ik een beetje vast)
Nu ben ik bezig met een brief maar ben er niet zo heel goed in. Heb met veel moeite al een begin gemaakt. Maar zal ik nu nog verder gaan met Op dit moment ben ik werkzaam in de supermarkt.... Of wat zeggen jullie ervan.. Dit is wat ik tot nu toe heb.
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Bedrijfsnaam
Adres
12 maart 2012
Beste Mevrouw….,
Ik zou met deze brief graag willen solliciteren naar de vacature voor administratief medewerker die ik op www.uitzendbureau.nl heb gevonden.
Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring op gedaan in het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen.
Mijn werkzaamheden bestonden uit telefonisch contact met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering.
In mijn functie als klantadviseur leerde ik al snel om het visitekaartje van het bedrijf te zijn.
Als eerste aanspreekpunt, was het belangrijk om goed te luisteren naar de behoefte van de klant.
Hierdoor kan ik me goed inleven in een klant, oplossingsgericht denken met het belang van de klant in het vizier.
Op dit moment ben ik werkzaam als verkoopmedewerkster in een supermarkt. (vanaf hier loop ik een beetje vast)
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Sollicitatiebrief, hulp nodig
Lonne schreef:
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Bedrijfsnaam
Adres
12 maart 2012
Beste Mevrouw….,
Ik zou met deze brief graag willen solliciteren naar de vacature voor administratief medewerker die ik op www.uitzendbureau.nl heb gevonden.Ik zou persoonlijk niet met ik beginnen, dat staat niet echt professioneel. Ik zou zoiets zeggen als: naar aanleiding van
Dit alles hierboven vind ik heel netjes en zou ik dus ook zo gebruiken(maar dan natuurlijk niet met al die rare witregels). Maar ik zou voor dit stukje eerst nog neerzetten waarom jij die functie wilt, wat je zo aanspreekt aan de functie en het bedrijf. En daarna dit stuk hierboven.
Op dit moment ben ik werkzaam als verkoopmedewerkster in een supermarkt. (vanaf hier loop ik een beetje vast)Dit zou ik absoluut niet vermelden. Je onderwaardeerd jezelf aangezien het toch een stuk lager is dan een administratieve baan. Daarbij kan ze dit ook wel lezen in je cv. Ik zou een blok/alinea over jezelf houden, wie je bent, wat je goede eigenschappen zijn(oplossingsgericht, communicatief, nauwkeurig, doorzettingsvermogen, ik noem maar wat).
Als ik het uit de quote moet halen moet je het maar zeggen. Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes!
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Fijn dat je me even op de goeie weg hebt geholpen! Bedankt voor de tips
Lonne- Fluisteraar
Misschien kan je ook je taalfouten eruit halen. Als (schriftelijk?) aanspreekpunt voor klanten, lijkt het me belangrijk dat je de Nederlandse grammatica beheerst. 'Mevrouw' mag bijvoorbeeld met een kleine letter en je gebruikt een komma en een spatie teveel ('op gedaan').
Deze zin: "Als eerste aanspreekpunt was het belangrijk om goed te luisteren naar de behoefte van de klant." zou ik niet gebruiken. Het is belangrijk dat iedereen goed luistert naar de behoefte van de klant en daarom overbodig om te noemen. Zeg liever waarom dat jouw passie is of waarom je er goed in was. Voor deze zin geldt hetzelfde: "In mijn functie als klantadviseur leerde ik al snel om het visitekaartje van het bedrijf te zijn." 'Al snel' zou ik weglaten en ik zou erbij schrijven waarom je dat leuk vindt. Dan komt je brief wat levendiger over.
Deze zinnen zou ik samentrekken: "Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring op gedaan in het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen. Mijn werkzaamheden bestonden uit telefonisch contact met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering." De mevrouw naar wie je de brief stuurt, weet heus wel dat telefoneren een zelfstandige administratieve handeling is. Zeg het kort en duidelijk. Dit vind ik beter, maar nog steeds saai: ""Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring op gedaan met bellen met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering."
Verder eens met Monte.
Deze zin: "Als eerste aanspreekpunt was het belangrijk om goed te luisteren naar de behoefte van de klant." zou ik niet gebruiken. Het is belangrijk dat iedereen goed luistert naar de behoefte van de klant en daarom overbodig om te noemen. Zeg liever waarom dat jouw passie is of waarom je er goed in was. Voor deze zin geldt hetzelfde: "In mijn functie als klantadviseur leerde ik al snel om het visitekaartje van het bedrijf te zijn." 'Al snel' zou ik weglaten en ik zou erbij schrijven waarom je dat leuk vindt. Dan komt je brief wat levendiger over.
Deze zinnen zou ik samentrekken: "Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring op gedaan in het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen. Mijn werkzaamheden bestonden uit telefonisch contact met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering." De mevrouw naar wie je de brief stuurt, weet heus wel dat telefoneren een zelfstandige administratieve handeling is. Zeg het kort en duidelijk. Dit vind ik beter, maar nog steeds saai: ""Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring op gedaan met bellen met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering."
Verder eens met Monte.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Edit: ik zie dat je je post hebt verwijderd.
"In mijn functie als klantadviseur was ik het visitekaartje van het bedrijf. Ik vind het belangrijk dat de klant met een goed gevoel denkt aan het bedrijf. Daarom heb ik geleerd actief te luisteren naar de klant zodat ik oplossingsgericht met hem mee kan denken. Het belang van de klant staat bij mij centraal. Binnen [Naam bedrijf waar je solliciteert] kan ik daardoor de klanten efficient helpen met [wat je daar gaat doen] zodat ze tevreden zijn over de dienstverlening." Zoiets? Ik probeer het wat levendiger te maken.
"In mijn functie als klantadviseur was ik het visitekaartje van het bedrijf. Ik vind het belangrijk dat de klant met een goed gevoel denkt aan het bedrijf. Daarom heb ik geleerd actief te luisteren naar de klant zodat ik oplossingsgericht met hem mee kan denken. Het belang van de klant staat bij mij centraal. Binnen [Naam bedrijf waar je solliciteert] kan ik daardoor de klanten efficient helpen met [wat je daar gaat doen] zodat ze tevreden zijn over de dienstverlening." Zoiets? Ik probeer het wat levendiger te maken.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik heb nu deze vacature gevonden:
Beste meneer XXX,
Met veel interesse heb ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een administratief/secretarieel medewerker gelezen.
Gezien de inhoud van de functie die mij aanspreekt stel ik mij graag beschikbaar.
Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring opgedaan met telefoneren met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering.
Het leuke aan secretarieel en administratief werk vind ik het contact met mensen, hierdoor komt mijn inlevingsvermogen en klantvriendelijkheid goed naar voren.
Verder ben ik iemand die nauwkeurig te werk gaat en mijn stressbestendigheid komt hierin goed van pas in uw jong en dynamisch bedrijf.
Graag zou ik mijn CV en motivatie verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
XXX
We zijn een jong en klein bedrijf en op zoek naar iemand die bij ons jonge dynamische bedrijf past. We zoeken iemand die ons 30 tot 40 uur in de week ons kan komen versterken met: Inboeken van facturen (inkoop en verkoop) Verwerken van de post Telefoon opnemen (receptie) Gerelateerde werkzaamheden |
Beste meneer XXX,
Met veel interesse heb ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een administratief/secretarieel medewerker gelezen.
Gezien de inhoud van de functie die mij aanspreekt stel ik mij graag beschikbaar.
Tijdens mijn werk als administratief medewerker en klantadviseur heb ik ervaring opgedaan met telefoneren met klanten, agendabeheer, postverwerking en archivering.
Het leuke aan secretarieel en administratief werk vind ik het contact met mensen, hierdoor komt mijn inlevingsvermogen en klantvriendelijkheid goed naar voren.
Verder ben ik iemand die nauwkeurig te werk gaat en mijn stressbestendigheid komt hierin goed van pas in uw jong en dynamisch bedrijf.
Graag zou ik mijn CV en motivatie verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
XXX
Lonne- Fluisteraar
De spaties en open stukken komt door het plaatsen hier dus vandaar..
Lonne- Fluisteraar
Ik zou in de laatste brief wat meer vertellen. Het is mijn ogen nu een vrij standaard brief. Misschien kan je er in vertellen wat je in je vorige administratieve werkzaamheden veel hebt gedaan en wat je leuk vond om te doen i.p.v. het vrij algemeen te houden.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Zou er nog wat komma's ingooien. Als je brief klaar is wil ik hem nog wel een keer helemaal lezen als je dat wil? Succes met schrijven!
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Soortgelijke onderwerpen
» Hulp nodig bij een (open) sollicitatiebrief!
» hulp met sollicitatiebrief
» Hulp nodig over probleempje
» Ik heb jullie hulp nodig!
» Hulp nodig...
» hulp met sollicitatiebrief
» Hulp nodig over probleempje
» Ik heb jullie hulp nodig!
» Hulp nodig...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: