hulp met sollicitatiebrief
+3
*Bloempje*
Starla
SoGood
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hulp met sollicitatiebrief
Ik heb een vacature gevonden die mij superleuk lijkt en die echt een nieuwe uitdaging bied die ik graag aan wil gaan. Maar ik kom er niet uit wat betreft de sollicitatiebrief (het lijkt nu een bij elkaar geraapt zooitje tekst).
Het gaat om een vacature zorgbegeleider binnen een instelling die zorg en ondersteuning aan kinderen en volwassenen met een beperking. Tijdens mijn stages heb ik wel ervaring opgedaan wat betreft kinderen en bejaarden met niet met mensen met een beperking.
Graag jullie mening en eventuele aanpassingen:
Geachte mevrouw XXX en de heer XXX,
Op uw website las ik dat u op zoek bent naar een assistent begeleider voor complex XXX. Met deze brief wil ik u laten weten dat ik graag voor deze vacature in aanmerking kom.
Wat me in het bijzonder aantrekt in de vacature is het begeleiden van deze doelgroep op het gebied van wonen, en daarin een voorspelbaar dagprogramma neer te zetten. Daarbij zie ik het als een van mijn taken om de sfeer in huis goed te houden door activiteiten aan te bieden die zijn afgestemd op de doelgroep. Door middel van mijn stage en werkverleden heb ik wel ervaring opgedaan maar ik zie dit als een nieuwe uitdaging die aansluit op mijn interesses.
Ik ben in staat om mijn handelen af te stemmen op de wensen en behoeften die de cliënt heeft of het nakomen van de afspraken en doelen zoals deze zijn opgesteld in het zorgplan.
Door middel van mijn kwaliteiten, enthousiasme en verantwoordelijkheidsgevoel ben ik ervan overtuigd dat ik uw team kan versterken. Ook ben ik energiek, creatief en zeer gemotiveerd.
Graag zou ik u in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme voor deze baan duidelijk willen maken.
Met vriendelijke groet,
XXX
Het gaat om een vacature zorgbegeleider binnen een instelling die zorg en ondersteuning aan kinderen en volwassenen met een beperking. Tijdens mijn stages heb ik wel ervaring opgedaan wat betreft kinderen en bejaarden met niet met mensen met een beperking.
Graag jullie mening en eventuele aanpassingen:
Op uw website las ik dat u op zoek bent naar een assistent begeleider voor complex XXX. Met deze brief wil ik u laten weten dat ik graag voor deze vacature in aanmerking kom.
Wat me in het bijzonder aantrekt in de vacature is het begeleiden van deze doelgroep op het gebied van wonen, en daarin een voorspelbaar dagprogramma neer te zetten. Daarbij zie ik het als een van mijn taken om de sfeer in huis goed te houden door activiteiten aan te bieden die zijn afgestemd op de doelgroep. Door middel van mijn stage en werkverleden heb ik wel ervaring opgedaan maar ik zie dit als een nieuwe uitdaging die aansluit op mijn interesses.
Ik ben in staat om mijn handelen af te stemmen op de wensen en behoeften die de cliënt heeft of het nakomen van de afspraken en doelen zoals deze zijn opgesteld in het zorgplan.
Door middel van mijn kwaliteiten, enthousiasme en verantwoordelijkheidsgevoel ben ik ervan overtuigd dat ik uw team kan versterken. Ook ben ik energiek, creatief en zeer gemotiveerd.
Graag zou ik u in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme voor deze baan duidelijk willen maken.
Met vriendelijke groet,
XXX
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Re: hulp met sollicitatiebrief
Ik mis een stuk persoonlijkheid in je tekst, wie ben jij precies? Wat doe je? Wat voor ervaring/opleiding? Waarom moeten ze juist jou hebben en niet 231 anderen met dezelfde ervaring? Om je kwaliteiten die je benoemt? Dikke kans dat anderen hetzelfde standaard rijtje hebben.
Het is me te standaard/saai, niet onaardig bedoeld. Zorg dat je je kan onderscheiden van de rest zodat je blijft hangen tussen andere sollicitanten.
Het is me te standaard/saai, niet onaardig bedoeld. Zorg dat je je kan onderscheiden van de rest zodat je blijft hangen tussen andere sollicitanten.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ja en net met dat persoonlijk stuk kwam ik er dus niet. Ik had ook al het stuk tekst dat ik door middel van mij opleiding en huidige bezigheden bij Jong Nederland mijn interesses liggen in het begeleiden en activiteiten aanbieden.
Pommes- Prater
Pommes schreef:Ja en net met dat persoonlijk stuk kwam ik er dus niet. Ik had ook al het stuk tekst dat ik door middel van mij opleiding en huidige bezigheden bij Jong Nederland mijn interesses liggen in het begeleiden en activiteiten aanbieden.
Misschien een idee, je moet er van houden, maar ik heb weleens verteld dat ik ben opgeroeid in een gezin waarin mijn vader al jaren in sector A werkt werkt en mijn moeder werkte als begeleider in een andere sector waardoor ik zelf al vroeg interesse kreeg in het vakgebied. Vanuit daar vertelde ik over mijn loopbaan en zijdelings kon ik dan weer ervaring/kwaliteiten koppelen en uitlichten. Dat maakt het in ieder geval meer eigen, gericht op de betreffende functie en organisatie en niet zo van internet gepikt want die lezen ze helaas genoeg.
Maar of je van mijn brieven uit moeten gaan weet ik niet want ik had ook een paar 100 brieven gestuurd zonder resultaat, haha.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Nog iemand die me kan helpen. Over een paar dagen sluit namelijk de vacature.
Pommes- Prater
Ik mis ook een stukje eigenheid. Wat maakt jou nou zo bijzonder? Ik denk namelijk dat ze wel meer brieven krijgen met precies wat jij er nu in hebt staan.
Ook denk ik dat je wel wat kunt met de woorden: sfeer in huis goed te houden. Is dat ook werkelijk wat je bedoeld? Ik gok namelijk, dat jij meer bedoeld dat je een sfeermaker bent dan een sfeer goedhouder. (En dat je misschien door kennis /ervaring weet ik wat de activiteiten kunt afstemmen op de groep.)
Je stage en werkverleden zou je ook wat over kunnen vertellen inhoudelijk, en hoe je dat af ging.
Ook denk ik dat je wel wat kunt met de woorden: sfeer in huis goed te houden. Is dat ook werkelijk wat je bedoeld? Ik gok namelijk, dat jij meer bedoeld dat je een sfeermaker bent dan een sfeer goedhouder. (En dat je misschien door kennis /ervaring weet ik wat de activiteiten kunt afstemmen op de groep.)
Je stage en werkverleden zou je ook wat over kunnen vertellen inhoudelijk, en hoe je dat af ging.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Wat vinden jullie hiervan?
Wat me in het bijzonder aantrekt in de vacature is het begeleiden van deze doelgroep op het gebied van wonen, en daarin een voorspelbaar dagprogramma neer te zetten. Ook de cliënten ondersteunen en stimuleren tot het zelfstandig uitvoeren van dagelijkse handelingen, die de zelfredzaamheid en vrijetijdsbesteding betreffen ervaar ik als prettig en stimulerend.
Ik kan mezelf omschrijven als een oprecht en spontaan persoon. Ik maak dan ook eenvoudig contacten met anderen. Ik kan goed luisteren en heb een goed inlevingsvermogen. Ik weet van aanpakken zowel zelfstandig als in teamverband. Ook een vriendelijke, respectvolle omgang en belevingsgerichte benadering ervaar ik als vanzelfsprekend.
Door middel van mijn stage en werkverleden heb ik ervaring opgedaan met zowel kinderen als senioren. Tijdens mijn stages heb ik diverse activiteiten aangeboden die aansluiten bij de wensen, mogelijkheden en doelstellingen van de cliënt zijn vaardigheden. Ook mijn bezigheden bij Jong Nederland ervaar is als prettig door de afwisseling in aanbieding van activiteiten.
Met vriendelijke groet,
XXX
Wat me in het bijzonder aantrekt in de vacature is het begeleiden van deze doelgroep op het gebied van wonen, en daarin een voorspelbaar dagprogramma neer te zetten. Ook de cliënten ondersteunen en stimuleren tot het zelfstandig uitvoeren van dagelijkse handelingen, die de zelfredzaamheid en vrijetijdsbesteding betreffen ervaar ik als prettig en stimulerend.
Ik kan mezelf omschrijven als een oprecht en spontaan persoon. Ik maak dan ook eenvoudig contacten met anderen. Ik kan goed luisteren en heb een goed inlevingsvermogen. Ik weet van aanpakken zowel zelfstandig als in teamverband. Ook een vriendelijke, respectvolle omgang en belevingsgerichte benadering ervaar ik als vanzelfsprekend.
Door middel van mijn stage en werkverleden heb ik ervaring opgedaan met zowel kinderen als senioren. Tijdens mijn stages heb ik diverse activiteiten aangeboden die aansluiten bij de wensen, mogelijkheden en doelstellingen van de cliënt zijn vaardigheden. Ook mijn bezigheden bij Jong Nederland ervaar is als prettig door de afwisseling in aanbieding van activiteiten.
Met vriendelijke groet,
XXX
Pommes- Prater
Pommes schreef:Wat vinden jullie hiervan?
Met vriendelijke groet,
XXX
Zo op het eerste gezicht vind ik dat je brief er netjes en best goed uitziet. Wat me opvalt is dat je meerdere keren "ervaar ik als" gebruikt, misschien proberen dit iets anders te formuleren? Daarnaast probeer ik zelf altijd ook voorbeelden te noemen van een of meer vaardigheden, hoe jij die vaardigheid hanteert in bepaalde situaties zodat zij zich een voorstelling kunnen maken van hoe jij het voor je ziet en/of waarom je die vaardigheid bezit/ het belangrijk vind juist die vaardigheid te hebben voor deze functie.
De laatste zin zou ik persoonlijk iets formeler neerzetten, bv: Graag licht ik mijn brief nader toe in een persoonlijk gesprek.
Ik weet hoe moeilijk het is om een beetje goede brief op te stellen...ben inmiddels ook al zo'n 30 brieven verder en op 1 gesprek na tot dusver geen resultaat
Hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Kleine toevoeging... Je openingszin is opzich goed, zelf zou ik dat stukje ook iets formeler opstellen.
"Naar aanleiding van de vacature xxx, welke vermeld staat op de website van (naam bedrijf), schrijf ik u deze brief."
Daarna begin ik vaak met de zin "U bent op zoek naar een (functie)/ iemand die....en dan een aantal vaardigheden + kort toelichten
"Naar aanleiding van de vacature xxx, welke vermeld staat op de website van (naam bedrijf), schrijf ik u deze brief."
Daarna begin ik vaak met de zin "U bent op zoek naar een (functie)/ iemand die....en dan een aantal vaardigheden + kort toelichten
*Bloempje*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
dank je voor de opmerkingen Als iemand anders nog opmerkingen heeft?
Ik zal `m morgen aanpassen en versturen.
Ik zal `m morgen aanpassen en versturen.
Pommes- Prater
Ik zou voor 'oprecht' en 'spontaan' zoeken naar iets originelers. Iedereen is al oprecht en spontaan, wat maakt jou zo uniek?
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Ik werk in een zorginstelling die dezelfde groepen hebben als waar jij op solliciteert. Ik doe hier ook sollicitaties. We krijgen nu gemiddeld 200 brieven per vacature binnen dus je moet er wel echt uitspringen. De brief die jij hebt geschreven ontvangen we in tienvoud. Ik zou echt proberen het wat persoonlijker te maken. Iedereen is spontaan en maakt makkelijk contact (anders werk je niet in de zorg). Maar waarom kiest een instelling voor jou? Wat bied jij nou wat al die anderen niet hebben. En wat bedoel je met ervaar ik als prettig en stimulerend? Dat klinkt een beetje verkeerd. Probeer met voorbeelden te werken en je stukjes meer te bundelen. Je benoemt in verschillende stukjes je kwaliteiten. En je afsluitende zin zou ik ook aanpassen.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Ik weet niet of je de brief al verstuurd hebt, maar een aantal zinnen loopt niet lekker. Ook je gebruik van 'door middel van' klopt niet helemaal. Ik wil het morgen wel even onderstrepen, maar als je 'm al verstuurd hebt, heeft dat weinig zin.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ja ik heb `m gisteren verstuurd, heb `m op sommige punten nog wat aangepast maar vandaag is de sluitingsdatum.
Pommes- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Sollicitatiebrief, hulp nodig
» Hulp nodig bij een (open) sollicitatiebrief!
» Sollicitatiebrief
» lay out sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
» Hulp nodig bij een (open) sollicitatiebrief!
» Sollicitatiebrief
» lay out sollicitatiebrief
» Sollicitatiebrief
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: