Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp nodig over probleempje

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Hulp nodig over probleempje

Bericht  Jilke wo 12 okt 2011 - 6:36

Ik heb even wat meningen nodig van jullie, want ik begin aan mezelf te twijffelen of ik verkeerd bezig ben of de ander.

Ik werk 4 dagen per week in de kinderopvang, en heb een bijbaantje hierbij. Ik ben 1 dag per week vrij, deze was altijd wisselend, en meestal dan op woensdag of vrijdag. Erg lekker dus. Nu ben ik in maart begonnen met een bijbaantje, oppassen bij een gezin met 2 kids. Dit zou voornamelijk voor de donderdag nodig zijn, en af en toe in het weekend.

Omdat hun perse die donderdag nodig hadden, heb ik na veel gedoe op mijn werk de donderdag als vaste vrije dag laten zetten. Dit mag normaal niet, omdat je dan niet flexibel genoeg bent om in te roosteren. Dus alles eindelijk geregeld, en met het oppassen begonnen. Nou zeiden ze dus dat ze me iedere donderdag nodig hadden, uiteindelijk is het nu een half jaar verder en heb ik pas 3 keer op donderdag opgepast. De rest zit ik dus voor niets thuis. In het weekend moet ik wel vaak oppassen, geen probleem.

Maar nou komt het, ik ben dus gewoon op donderdag weer gaan werken, onder het mom van ik kom werken, als ze me bij het oppassen nodig hebben wil ik die bewuste dag vrij zijn. Prima, vond mijn werk ook goed.

Alleen kreeg ik gisteravond een sms om half elf, of ik donderdag nog even kan komen oppassen vanaf 15.00. terwijl ik dan dus gewoon moet werken. Ik kan niet een dag van tevoren nog zeggen dat ik niet kom, er is gewoon geen inval en dan zou ik een vrije dag moeten opnemen. Wat ik dus niet ga doen. Vervolgens krijg ik het "verwijt" dat ik niet kan, omdat de afspraak was dat ik op donderdag zou oppassen. Tja, als ik in een half jaar tijd maar 3x hoef, ga ik niet de rest nutteloos thuis zitten, terwijl donderdag heel hard nodig is op het werk.

Dan geven ze als reden, dat als er nu een kind ziek is, ik niet ala minuut kan komen, omdat ik dus aan het werk ben.

Dus jullie mening...ben ik nou zo slecht bezig of wat? Oke afspraak is afspraak, maar omdat het toch haast niet nodig is, is het toch logisch dat ik dan wel ga werken? Zeker omdat het op het werk heel hard nodig is qua personeel en ze er gewoon een probleem hebben als ik niet kom en ze vaak met erg veel inval zitten hierdoor.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 6:42

Ik denk dat jullie allebei een punt hebben. Zij mogen er niet zomaar van uitgaan dat jij wel iedere donderdag thuis gaat zitten, terwijl ze je maar drie keer bellen. Aan de andere kant was het van jou ook wel netjes geweest om hen even in te lichten over de nieuwe situatie. Ik vind het erg begrijpelijk dat jij er nu voor kiest om toch te gaan werken op die donderdag, maar omdat zij dat niet wisten, kunnen zij er ook niet op inspelen en gaan ze er klakkeloos van uit dat jij nog gewoon elke donderdag kunt (zoals afgesproken). Ik denk dat jullie het allebei niet handig aan hebben gepakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Jilke wo 12 okt 2011 - 7:08

Nee dat klopt niet, dat had ik er niet bij gemeld. Ik heb hun verteld dat ik de andere donderdagen regelmatig weer aan het werk ben. Daar kreeg ik toen geen reactie op.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 7:11

Ik vind dat hun zeiken om te zeiken.
Hoezo mogen hun zo'n beslag op de leggen?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Jilke wo 12 okt 2011 - 7:15

Nou het gaat mij erom dat ik gewoon zo nergens van uit kan gaan. Niet dat hun me wel nodig hebben, of dat ze me niet nodig hebben.

Verder in het weekend kan ik 8 van de 10 keer gewoon oppassen als ze het voorstellen, en heb ik er laatst ook al een nacht bij opgepast, dus van zaterdag 10.00 tot zondag 18.00. Heb ik ook niet moeilijk over gedaan.

Zit er een beetje mee dat als ik hier nu aangeef dat ik iedere donderdag vrij houd, dat ik dalijk weer hele tijd voor niets thuis zit. Dat staat me gewoon tegen, en dat alleen omdat ze me smorgens zouden kunnen bellen nog of ik meteen kan komen omdat er eentje ziek is.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 7:22

Als je het gewoon gemeld hebt, vind ik niet dat jij fout zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Jeanette do 13 okt 2011 - 0:01

Ik vind dat gewoon zeuren hoor van hun kant! Gewoon vertellen hoe de vork in de steel zit en dat je weer bent begonnen met werken omdat je maar 3x op donderdag bij hen bent gevraagd en nu niet op het laatste moment kan afzeggen. Dan moeten ze maar iemand anders voor die dag zoeken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Tania do 13 okt 2011 - 0:08

Als zij vinden dat je elke week de hele dag beschikbaar moet zijn voor hun dan moeten ze je er ook voor betalen. Ze kunnen niet verwachten dat jij in je vrije tijd thuis gaat zitten voor het geval ze je een keertje nodig hebben. Ik zou een termijn afspreken waarop zij kunnen verwachten dat je tijd vrij houdt. Als je het voor die tijd niet weet, hebben ze pech als je niet kunt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig over probleempje Empty Re: Hulp nodig over probleempje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum