Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

+10
miss22
nillis
Parel
Tania
Slakje
Puggle
Annemie
Monsters&co
Twellie
Purpleflower
14 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Purpleflower zo 26 mei 2013 - 21:45

De eerste 2 jaar ging de naar een gastouder.
Ze gaat nu vanaf 2 feb naar het kdv 2x per week(8:00 tot 15:30), maar elke keer is ze keihard aan het huilen!
Een paar minuten nadat ik weg ben, gaat ze rustig een speelgoedje zoeken en spelen.
Wel speelt ze veel alleen. En is snel huilerig als er te veel kindjes bij haar in de buurt komen.
Als ze buiten gaan spelen wil ze vaak niet mee naar buiten. of als ze mee naar buiten gaat speelt ze alleen.
Als de andere kinderen met eten te druk zijn aan tafel wil ze ook niet mee kleuren of eten.
Ze vind andere kindjes niet leuk zegt ze.
Zo ga ik wel steeds met een rot gevoel naar mijn werk. Waar door ik nu eigenlijk niet meer wil werken en haar thuis wil houden. Als is dit geen optie.
Is dit de leeftijd? ze is nu 2,5.
Donderdag heb ik ouder gesprek. ben benieuwd wat hun er van vinden.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Twellie zo 26 mei 2013 - 21:48

Ah, vervelend zeg! Mijn oudste vond het eerste verblijf waar ze zat ook helemaal niet leuk, ze was toen nog iets jonger dan jouw dochter. Dan ga je inderdaad elke keer met een rotgevoel weg Neutral.

Er ging mij toen ook steeds meer tegen staan bij dat verblijf en we zijn gewisseld. Ben nu erg tevreden en blij met de opvang en de kinderen ook, er is veel persoonlijke aandacht voor ze. Oudste heeft af en toe nog een periode dat ze het minder leuk vindt en de jongste vindt het er volgens mij nog leuker dan thuis.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Monsters&co zo 26 mei 2013 - 22:14

Hier hetzelfde TO bij onze oudste. Hij vond het echt niet leuk. Daarom hebben we ook de beslissing genomen dat ik zou stoppen met werken. We hebben het een jaar geprobeerd overigens.
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Annemie zo 26 mei 2013 - 22:18

Hier precies hetzelfde verhaal. Mijn zoontje is er al een poosje vanaf, omdat we geen werk hebben. Als mijn vriend weer werk krijgt gaat hij er wel weer op, hopelijk gaat het dan beter. De leidsters zeiden wel dat hij het altijd leuk had, ook al was hij veel op zichzelf.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Puggle zo 26 mei 2013 - 22:29

He dat is wel vervelend! Helaas geen tips, hopelijk gaat ze toch nog wennen.
Mijn dochter vind het super op het kdv gelukkig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 22:37

Tja, dat is deels de leeftijd. Hoeveel dagen gaat ze? Bij maar 1 dag kan het lastig wennen zijn, zo min mogelijk naar het Kdv gaan is meestal juist niet goed omdat het niet vertrouwd wordt. *edit* ik lees dat ze twee dagen gaat.

Daarbij: er moet toch gewerkt worden. Dus meteen thuishouden lijkt mij ook geen optie.
Opvang was niet optioneel bij ons, wij moesten gewoon werken ,dus ze moesten toch. Gelukkig vinden ze het altijd leuk, op sommige periodes na.

Maar als je je werk zelf al niet leuk vindt en opvang eigenlijk zielig en vindt dat kindjes thuis horen, tja, dan krijgt zo'n kind dat ook wel mee. Wij benaderen dat als vanzelfsprekend en als ze het een keer niet leuk vinden hebben ze dikke vette pech. Ik vind ook weleens iets niet leuk.
Het is maar net hoe je er zelf instaat. Jij begint meteen te twijfelen aan je werk en wil stoppen, ik zou denken 'vervelend, kan er op de opvang iets anders, of ligt het daar niet aan, en het komt vanzelf wel weer goed'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Slakje zo 26 mei 2013 - 23:36

Louise huilt bijna elke keer als ik haar wegbreng, de laatste paar dagen gaat het beter. Maar na vijf minuten is het in orde en gaat ze spelen. Als ik haar wat vroeger kom halen, bespied ik haar eerst, haha, ik zie dat ze het er erg naar haar zin heeft. Van zodra ik de ruimte binnenkom en ze ziet mij komt ze jammerend aangelopen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Tania zo 26 mei 2013 - 23:54

Tot januari gingen ze naar de gastouder. Dat ging echt supergoed en ze voelden zich daar lekker thuis. Daarnaast ging J. 1 dag in de week naar de peuterspeelzaal.
In januari stopte zij ermee en zijn ze naar een kinderdagverblijf gegaan. De eerste paar keer gingen prima maar daarna werd het echt drama voor J. Hij vond het er vreselijk, zei de avond ervoor al huilend dat hij niet wilde, ging aan m'n been hangen, echt heel hard huilen als wij weg gingen enz. Dat is niks voor hem, hij past zich altijd vrij makkelijk aan en vindt het leuk om met andere kindjes te spelen. Op de peuterspeelzaal ging hij hetzelfde gedrag vertonen alleen iets minder heftig.
Na een maand of 3 hebben we besloten dat ze niet meer gingen, we waren zelf ook niet zo tevreden en we hebben het nu zo geregeld dat we het zonder opvang kunnen doen. Sinds J. niet meer naar het kdv gaat, gaat het ook weer steeds op de peuterspeelzaal. De laatste paar keer ging het weer net zoals voordat hij naar het kinderdagverblijf ging. Hij stuurt me weg en heeft eigenlijk geen eens tijd meer om naar me te zwaaien.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Parel ma 27 mei 2013 - 0:20

Wat vervelend zeg!
Ik zou, als ik zou merken dat mijn kind er niet zichzelf kan zijn bijv, er wel degelijk over nadenken of er andere opties zijn.
L. gaat met veel plezier naar het kdv, vaak wil ze niet eens mee naar huis Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? 394967
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  nillis ma 27 mei 2013 - 0:23

Dat lijkt me lastig. T gaat bij ons altijd heel vrolijk naar binnen en heeft niet eens meer tijd om dag te zeggen, want dan is ze al aan het spelen. Zo is ze in de 2,5 jaar altijd naar het kdv gegaan.
Vanuit mijn werk weet ik dat als je als ouder niet helemaal achter staat kinderen dit heel erg aanvoelen en de stemming aanpassen aan de vertrouwde ander.
Ik denk dat jullie moeten uitzoeken wat jullie zelf willen en anders het kdv positief blijven benaderen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Purpleflower ma 27 mei 2013 - 0:58

Ik breng haar ook vrolijk weg. Als ik haar op haal, krijg ik met moeite een knuffel, dan wil je juist weer niet het speelgoed laten liggen om mee te gaan.

Maar zodra ze zie dat ze naar het kdv moet begint ze al..
Ik wil niet naar kdv, kindjes zijn niet leuk, wil niet spelen. Mama we moeten thuis blijven.
Ik ben benieuwd wat ze donderdag met het ouder gesprek zeggen.
Wil liever niet van kdv wisselen.
(omdat ik een aangepast contract heb(betaal van 7:30-15:30)
ergens anders ga ik hele dagen betalen en werk geen hele dag, dus kan gaat mijn hele salaris op aan kdv.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  miss22 ma 27 mei 2013 - 2:29

Onze zoon is altijd super vrolijk, zowel bij het brengen als ophalen.
Wij noemen hier altijd 1 naam van de leidsters, op die manier weet J dat hij een paar uurtjes naar het KDV gaat.

Wij hebben J nog nooit huilend achter moeten laten dus dat is toch wel heel erg fijn.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Supertalentje ma 27 mei 2013 - 7:28

Ik ben bijna geneigd te zeggen dat hij het maar leuk moet vinden, ik heb geen keus. Zoon gaat vanaf hij 5 mnd is (1 dag) en vanaf januari 3 dagen en nog steeds is het huilen als ik wegga Sad Ik ga met hem spelen (15 min ofzo), zorg dat zijn favo leidster haar handen vrij heeft als ik ga en dan zeg ik hem gedag. Ik wacht weleens om het hoekje en het duurt nog geen 30 sec Wink
Kan het zijn dat ze nog moet wennen? Hoeveel kindjes is ze gewend vanuit de GO? En hoeveel meer kindjes zijn er op het kdv? Ik zou samen met het kdv zoeken naar een oplossing. Misschien kunnen ze haar wat meer onder hun hoede nemen? Spelletjes doen die zij leuk vindt maar dan met zn allen? 'Koppelen' aan een meisje dat even oud is ofzo zodat ze zich daaraan een beetje kan spiegelen? Succes in ieder geval, lijkt me niet leuk haar zo achter te moeten laten steeds...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  studiebol ma 27 mei 2013 - 9:27

Oh wat vervelend zeg, kan begrijpen dat je het niet leuk vind!

Ik kan er niet over mee praten, zodra we binnen stappen zijn ze mij vergeten Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? 561177 Moet echt naar ze toe lopen voor een kus of een "doeg" en de leidster zegt dan vaak nog even zwaai maar even naar mama, nou soms kan dat nog net!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Purpleflower ma 27 mei 2013 - 9:40

Bij gastouder waren ze met 3.
Nu soms met 12. Maar dan wel ik een grote ruimte met verschillende hoekjes en ruimtes.

Vanmorgen erg huilen,.maar over de hele dag gezien ging het redelijk.
Vandaag vloog ze voor het eerst in mijn armen om te knuffelen toen ik haar ophaalde. I love you
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Aggi ma 27 mei 2013 - 10:10

Mijn zoon vind het erg leuk bij de gastouder, hij gaat er met plezier heen, hoeft over het algemeen niet te huilen en is altijd opgewekt en blij als ik hem weer kom halen, ben ik eerder dan observeer ik hem ook vaak als hij nog lekker aan het spelen is en mij nog niet gezien heeft.
De kindjes die daar komen vind hij ook helemaal geweldig en kan er leuk mee spelen. Thuis heeft hij het ook vaak over de kindjes en de gastouder erg leuk.
En wat ook prettig is, maar dat is meer voor mij, dat de gastouder nog geen 5 min van mijn werk woont.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Frummeltje ma 27 mei 2013 - 11:13

Mijn zoontje gaat sinds hij 3 maanden oud is 3 dagen per week naar het kdv. De eerste maanden waren een waar drama! Terwijl hij thuis altijd vrolijk was en erg gezellig was het op het kdv juist het tegenovergestelde. Hij heeft daar zo ongelooflijk veel gehuild.... De eerste maanden was ook elke keer in zijn schriftje te lezen dat hij weer héél boos was geweest en veel had gehuild. Het was in die periode ook elke keer weer pijnlijk om hem daar achter te laten omdat ik wist dat de dag weer rot voor hem zou zijn Sad
Maar beetje bij beetje is het langzaam beter gegaan en nu is er helemaal niks meer aan de hand! Hij vermaakt zich er uitstekend en is daar net zo vrolijk en gezellig als thuis Yes
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder? Empty Re: Zijn jullie kindjes blij/gelukkig op het KDV/gastouder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum