Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?
+3
Roodkapje
RiLiJu
Printje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?
Zoals jullie misschien hier al weten hebben we hier een enorm slechte avondeter. Meneer wil niet eens proeven!
Nu lees ik over een onderzoek van een psycholoog uit Engeland die bewezen heeft dat kinderen die zeer slecht eten beter zijn gaan eten na het bekijken van foto's van groente. Kinderen kregen een fotoboek met groente/fruit en moesten dit twee weken lang dagelijks samen met hun ouders bekijken. Hierna bleek dat deze kinderen de groente/fruit dus ook daadwerkelijk durfden te proeven.
Aangezien dat niet zo'n grote moeite (ben juf en heb net een thema de supermarkt gedaan waarbij ik allerlei kaartjes geprint heb van groente/fruit) is denk ik dat ik dit eens ga proberen. Wat denken jullie? Zou dit echt werken?
Nu lees ik over een onderzoek van een psycholoog uit Engeland die bewezen heeft dat kinderen die zeer slecht eten beter zijn gaan eten na het bekijken van foto's van groente. Kinderen kregen een fotoboek met groente/fruit en moesten dit twee weken lang dagelijks samen met hun ouders bekijken. Hierna bleek dat deze kinderen de groente/fruit dus ook daadwerkelijk durfden te proeven.
Aangezien dat niet zo'n grote moeite (ben juf en heb net een thema de supermarkt gedaan waarbij ik allerlei kaartjes geprint heb van groente/fruit) is denk ik dat ik dit eens ga proberen. Wat denken jullie? Zou dit echt werken?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?
Hmmm, ik weet het niet. Maar nee heb je, ja kan je krijgen natuurlijk!
Ik denk dat het misschien wel werkt bij kinderen die een afkeer hebben van onbekende dingen. Een beetje het 'wat de boer niet kent....' idee.
Bij kinderen die niet eten omdat ze geen honger hebben of met grote mate controle willen uitoefenen op hun eetgedrag zal het niet werken denk ik.
Maar goed, ik ben geen wetenschapper:!:
Ik denk dat het misschien wel werkt bij kinderen die een afkeer hebben van onbekende dingen. Een beetje het 'wat de boer niet kent....' idee.
Bij kinderen die niet eten omdat ze geen honger hebben of met grote mate controle willen uitoefenen op hun eetgedrag zal het niet werken denk ik.
Maar goed, ik ben geen wetenschapper:!:
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Of het werkt weet ik niet.. maar als je iets kent eet je het wel sneller.. dus wie weet .. Ik zou het sowieso proberen.. kwaad kan het niet.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Dat was idd het idee erachter, kinderen willen op die leeftijd vaak niets eten wat ze niet kennen. Doordat ze het vaker gezien hebben in het boek is het minder eng en willen ze het wel eten.
Maar goed maandag neem ik die kaartjes mee van school en ga het gewoon eens proberen!
Maar goed maandag neem ik die kaartjes mee van school en ga het gewoon eens proberen!
Printje- Lady Post-a-lot
mijn dochter is iets jonger, maar ik merk wel dat ze onbekende dingen niet wil eten, ook niet wil proeven. Ik zou het 't proberen in ieder geval wel waard vinden.
Gast- Gast
En als het werkt....stuur dan de kaartjes maar naar mij Je zou het kunnen proberen. Kan geen kwaad.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
En werkt t uiteindelijk niet voor t eten, is t altijd nog goed voor zijn woordenschat
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Geen idee maar ik ben wel benieuwd of het gaat helpen !
Gast- Gast
ik zou het gewoon proberen onder het motto "baat het niet, schaad het niet".
ik ben dan wel benieuwd of het werkt dus als je ons dan op de hoogte wil houden
ik ben dan wel benieuwd of het werkt dus als je ons dan op de hoogte wil houden
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik zal jullie idd op de hoogte houden van mijn experiment.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik denk wel dat dat kan helpen, weet niet of je er ruimte voor hebt maar misschien zou je ook een klein moestuintje kunnen maken in de tuin (of met zo'n 1m2 ding) zodat jullie samen de plantjes kunnen poten, laten groeien enz.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Erg leuk idee Teddyaapje, maar planten en ik zijn niet zo'n erg goede combi ahahaha
maar misschien toch het proberen waard.
Ik heb de kaartjes van jufsanne.com
maar misschien toch het proberen waard.
Ik heb de kaartjes van jufsanne.com
Printje- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Dames, wie wil er mee helpen denken?
» Wat denken jullie?
» Denken jullie dit weleens?