Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

+3
Roodkapje
RiLiJu
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Printje za 10 maa 2012 - 11:00

Zoals jullie misschien hier al weten hebben we hier een enorm slechte avondeter. Meneer wil niet eens proeven!

Nu lees ik over een onderzoek van een psycholoog uit Engeland die bewezen heeft dat kinderen die zeer slecht eten beter zijn gaan eten na het bekijken van foto's van groente. Kinderen kregen een fotoboek met groente/fruit en moesten dit twee weken lang dagelijks samen met hun ouders bekijken. Hierna bleek dat deze kinderen de groente/fruit dus ook daadwerkelijk durfden te proeven.

Aangezien dat niet zo'n grote moeite (ben juf en heb net een thema de supermarkt gedaan waarbij ik allerlei kaartjes geprint heb van groente/fruit) is denk ik dat ik dit eens ga proberen. Wat denken jullie? Zou dit echt werken?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  RiLiJu za 10 maa 2012 - 11:06

Hmmm, ik weet het niet. Maar nee heb je, ja kan je krijgen natuurlijk!

Ik denk dat het misschien wel werkt bij kinderen die een afkeer hebben van onbekende dingen. Een beetje het 'wat de boer niet kent....' idee.

Bij kinderen die niet eten omdat ze geen honger hebben of met grote mate controle willen uitoefenen op hun eetgedrag zal het niet werken denk ik.

Maar goed, ik ben geen wetenschapper:!:
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Roodkapje za 10 maa 2012 - 11:07

Of het werkt weet ik niet.. maar als je iets kent eet je het wel sneller.. dus wie weet .. Ik zou het sowieso proberen.. kwaad kan het niet.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Printje za 10 maa 2012 - 11:09

Dat was idd het idee erachter, kinderen willen op die leeftijd vaak niets eten wat ze niet kennen. Doordat ze het vaker gezien hebben in het boek is het minder eng en willen ze het wel eten.

Maar goed maandag neem ik die kaartjes mee van school en ga het gewoon eens proberen!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 11:42

mijn dochter is iets jonger, maar ik merk wel dat ze onbekende dingen niet wil eten, ook niet wil proeven. Ik zou het 't proberen in ieder geval wel waard vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  L!ND@ za 10 maa 2012 - 19:12

En als het werkt....stuur dan de kaartjes maar naar mij Wink Je zou het kunnen proberen. Kan geen kwaad.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Lejow za 10 maa 2012 - 21:44

En werkt t uiteindelijk niet voor t eten, is t altijd nog goed voor zijn woordenschat :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 22:26

Geen idee maar ik ben wel benieuwd of het gaat helpen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  kwak za 10 maa 2012 - 23:40

ik zou het gewoon proberen onder het motto "baat het niet, schaad het niet".
ik ben dan wel benieuwd of het werkt dus als je ons dan op de hoogte wil houden Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Printje zo 11 maa 2012 - 0:07

Ik zal jullie idd op de hoogte houden van mijn experiment.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Teddyaapje zo 11 maa 2012 - 1:15

Ik denk wel dat dat kan helpen, weet niet of je er ruimte voor hebt maar misschien zou je ook een klein moestuintje kunnen maken in de tuin (of met zo'n 1m2 ding) zodat jullie samen de plantjes kunnen poten, laten groeien enz.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Printje zo 11 maa 2012 - 1:44

Erg leuk idee Teddyaapje, maar planten en ik zijn niet zo'n erg goede combi ahahaha

maar misschien toch het proberen waard.



Ik heb de kaartjes van jufsanne.com
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen? Empty Re: Wat denken jullie? Zou dit serieus helpen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum