Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

laatste wens

+11
nina
Davinia
Susan
TukTuk
Paper Crown
schuddebuikje
Bacio
mzcharlotte
Monte
Joli86
ano
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  TukTuk za 10 maa 2012 - 23:36

Heel mooi idee, maar ik zou zeker niet naar Australië gaan.. De vliegreis duurt zó ontzettend lang, dat ligt tussen de 20 en 24 uur!
Neem daarbij het tijdsverschil mee, jetlag etc.. Ik denk echt niet dat het verantwoord is! Weet je zeker dat de arts toestemming geeft voor een vliegreis van 24 uur??

Ik zou eerder een mooie vakantie in Europa proberen te regelen, een weekje of hooguit 2, dat is zoveel beter te realiseren.
11.000 euro is zoveel geld... Ik vraag me ook af of ze daarvan kan genieten, van dat geld kunnen haar kinderen ook studeren.. Of in ieder geval een heel eind op weg worden geholpen.

Ik vraag me trouwens ook af of je uberhaupt wel een visum kan krijgen als je zo ziek bent?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Susan za 10 maa 2012 - 23:39

2CKC2 schreef:Ik zou zeker wel proberen geld in te zamelen. Ik snap dat ze voor ze komt te overlijden graag een reis wil maken met haar kinderen. Lijkt me geen ongehoorde wens. Maar echt Australie? Voor een gezond persoon is zo'n vliegreis al heel lang, je weet niet hoe de tumor gaat reageren in een ander klimaat en ze zal doodmoe zijn van tijdsverschil. Ik zou eerlijk gezegd niet met 2 jonge kinderen haar daarheen sturen. Straks overlijdt ze daar, dan heb je nog veel meer geld nodig haar terug te laten halen, dan moet het lijk in luchtruim meegenomen worden, verschrikkelijk. En dan die kinderen, zonder steun oid hun moeder in Austrailie verliezen? Ik zou wel het geld proberen in te zamelen. €11.000 is veel geld, en ik zou me eerder focussen voor een spaarpot voor haar kinderen, dan kunnen de kinderen als ze ouder zijn naar Australie.

Waar is de vader van deze kinderen? Lees ik daaroverheen?

Ze stuurt haar er niet heen met de kinderen, zoals ik het lees is ze zelf van plan mee te gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Paper Crown zo 11 maa 2012 - 0:02

Susan schreef:
2CKC2 schreef:Ik zou zeker wel proberen geld in te zamelen. Ik snap dat ze voor ze komt te overlijden graag een reis wil maken met haar kinderen. Lijkt me geen ongehoorde wens. Maar echt Australie? Voor een gezond persoon is zo'n vliegreis al heel lang, je weet niet hoe de tumor gaat reageren in een ander klimaat en ze zal doodmoe zijn van tijdsverschil. Ik zou eerlijk gezegd niet met 2 jonge kinderen haar daarheen sturen. Straks overlijdt ze daar, dan heb je nog veel meer geld nodig haar terug te laten halen, dan moet het lijk in luchtruim meegenomen worden, verschrikkelijk. En dan die kinderen, zonder steun oid hun moeder in Austrailie verliezen? Ik zou wel het geld proberen in te zamelen. €11.000 is veel geld, en ik zou me eerder focussen voor een spaarpot voor haar kinderen, dan kunnen de kinderen als ze ouder zijn naar Australie.

Waar is de vader van deze kinderen? Lees ik daaroverheen?

Ze stuurt haar er niet heen met de kinderen, zoals ik het lees is ze zelf van plan mee te gaan.

Wel met kinderen en een begeleider. Ik lees niet dat zij die begeleider is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 0:04

ano schreef:Hallo dames,

Ik heb even voor de zekerheid een ander account aangemaakt. Ik zit met het volgende:

Een hele dierbare vriendin van mij heeft een hersentumor. Ongeneeslijk ziek en nog heel jong (ze is wat ouder dan ik ben, net over de 40). De artsen weten niet hoe lang ze nog heeft maar het is een aflopende zaak, helaas.
Ze heeft 2 dochters van 13 en 7 en is gescheiden. Haar man kan niet voor de kinderen zorgen i.v.m. een autistische stoornis (die pas laat in hun huwelijk aan het licht kwam) dus heeft ze er zelf nog voor gezorgd dat de kinderen na haar dood in een pleeggezin komen. De kinderen komen hier ook al regelmatig om te wennen. Op dit moment kan ze zelf nog voor haar kinderen zorgen. Ze heeft bestralingen gehad en de tumor staat in principe stil. Wel zijn er al kleine uitzaaiingen in het hoofd en ze merkt dat ze vermoeider wordt en haar ledematen moeilijker kan bewegen. Ze heeft besloten geen chemo meer te doen want ze wil dat de kinderen haar herinneren zoals ze is en niet als doodzieke moeder. En ze wil zo lang mogelijk zelf voor de kinderen zorgen.
Door epilepsie (door de tumor) mag ze niet meer autorijden en werken doet ze ook niet meer. Heel cru gezegd: ze zou doorbetaald krijgen van haar werk (80%) tot ze zou komen overlijden maar het komt er kort gezegd op neer dat ze niet snel genoeg doodgaat, dus is het stopgezet. Met hulp van vrienden en de kerk (ze zit bij een kerk) kan ze net de eindjes aan elkaar knopen. Het is een hele positieve vrouw en ik hoor haar nooit klagen maar ze heeft het erg moeilijk.

Af en toe mag ze in het zomerhuisje van vrienden op Ameland en ik ben al 2 keer met haar naar Limburg op vakantie geweest (met de kids). Nu weet ik van voor haar ziekte, dat haar grootste wens was ooit met de kinderen naar Australie te gaan, als ze groter waren. Maar toen kwam die kloteziekte tussendoor.
Ik wil niks liever dan die wens in vervulling te laten gaan. Maar ik vind het moeilijk. Ik heb reisorganisaties aangeschreven, niemand kan in deze crisis iets bijdragen. KLM geschreven maand geleden, niks gehoord. In eerste instantie wilde ik zelf niet mee maar door te praten met haar omgeving (ze heeft geen ouders meer, broers zijn allebei zelf ziek en vrienden zitten met werk), toch maar besloten dat dit het makkelijkst is. Ik ben in Australie geweest, spreek de taal en allerbelangrijkst: ik ken de kinderen heel goed, mocht er wat gebeuren. Ik heb haar arts gebeld en ze mag nu nog vliegen.

Ik zat te denken om een maand te gaan of 5 weken. De kids kunnen vrij krijgen. Ik heb 4 tickets nodig met misschien paar binnenlandse vluchten. Kosten 4 personen (zij, de kids en een begeleider): 5500 euro. Het zou fantastisch zijn als een vliegtuigmaatschappij zou kunnen helpen. Maar ik hoor dus niks. Daarnaast nog de kosten voor verblijf en eten daar, ik gok nog eens 6000 euro. 11.000 in totaal. Ik had bedacht dat ik de 6000 misschien met hulp van haar kerk en mijn omgeving misschien voor elkaar zou kunnen krijgen. Maar 11.000 lukt me nooit! Ik ben zelf verre van rijk maar heb ook niet de tijd of expertise voor een benefiet. Zou ik een SPH school kunnen inschakelen als opdracht om te helpen?

Ik weet het allemaal niet meer eerlijk gezegd. Er zijn geen tvprogramma's of hulporganisaties die bij zoiets helpen. Het is natuurlijk ook nogal een wens, dat besef ik wel. Maar wel de laatste reis die ze met hun moeder kunnen hebben, en dat lijkt me voor de kids zo fantastisch als herinnering. Dus geef ik niet op. Ik heb ook geen maanden te tijd natuurlijk, als we willen gaan, dan moet het z.s.m.

Zijn er meiden die hier verstand van hebben, willen helpen etc?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Davinia zo 11 maa 2012 - 0:10

Het was voor haar ziekte haar grootste wens om naar Australië te gaan, maar is dat nu nog steeds haar wens als ze zo ziek is?
Het is iets compleet anders, maar ik ben ook chronisch ziek en ontzettend vermoeid en pijnlijke ledematen, maar ik zit er toch echt niet op te wachten om in deze conditie op reis te gaan. Het dagelijkse leven kost al veel moeite, ik zou het echt niet redden om nog eens 24 uur te reizen, daar iedere dag dingen te doen, jetlag, andere omgeving enzo, pff, moet er niet aan denken!
Dus dat zou ik als ik jou was als eerste afvragen. De meeste willen toch liever in hun eigen vertrouwde omgeving blijven als ze zo ziek zijn en kunnen overlijden. Wat als ze daar een maand is en ze overlijdt daar?
Ik snap best dat je haar nog een vakantie wilt gunnen, maar dan zou ik lekker in Nederland blijven of België. Mocht het ineens mis gaan met haar, dan sta je zo thuis of heb je dokters om je heen die je goed begrijpen.
Maar wel ontzettend lief van je dat je dit wilt doen voor haar hoor smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  nina zo 11 maa 2012 - 0:15

Ik ben het met bovenstaande reacties eens.
Ik vind het heel erg lief van je maar ik vind het wat te hoog gegrepen. Het is erg ver weg, haar situatie kan (denk ik) zomaar veranderen. En het is echt heel veel geld.
Dus ik denk persoonlijk dat het leuker is om ergens wat dichterbij op vakantie te gaan want dat kan ook erg leuk zijn. Er zijn veel plekjes in Nederland die veel mensen (die wel naar Australië, Amerika enz. vliegen) nog niet eens hebben gezien.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Blond zo 11 maa 2012 - 8:57

Ik vind het mooi idee, maar verre van haalbaar. 11.000 is heel veel geld. En daarnaast zou ik het niet verantwoord vinden om met een zieke vrouw en haar twee kinderen naar de andere kant van de wereld te vliegen. Alle verantwoordelijkheid komt op jouw schouders te liggen. En niets is zo grillig als een hersentumor.

Ik denk dat je beter geld kan verzamelen voor een realistischer doel. Een land waar je met de auto naartoe kan. En dat je in geval van nood met een dag weer in Nederland kan zijn. Ik denk dat het voor je vriendin al fantastisch is als ze nog twee weken met haar kinderen naar Frankrijk kan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Toet ma 12 maa 2012 - 1:27

Ik ben het ook met bovenstaande reacties eens en vind sommige zelfs nog zacht uitgedrukt, 5 weken australië met iemand die zo ziek is is echt bizar. Super initiatief van je maar het is echt onrealistisch. + dat je die 11.000 euro (als je dat al bij elkaar krijgt, het is belachelijk veel geld) veel beter kan besteden, bijvoorbeeld aan een spaarrekening voor de dochters. Daarnaast kun je dan een leuke, kortere reis binnen europa maken. Om een bedrag bij elkaar te krijgen zou ik inderdaad de scholen van de kinderen benaderen, zij kunnen vast iets voor je betekenen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Ibbeltje ma 12 maa 2012 - 1:33

Idd 5 weken!! :shock: Ik vind dat je zoiets gewoon niet kan vragen aan mensen om daar geld voor te doneren.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 1:35

Nou ja, je kan het wel vragen, zolang je maar niet verwacht dat mensen grote bedragen gaan doneren omdat jij een enorm bedrag nodig hebt. De kans dat je het ook met donaties niet bij elkaar krijgt is wel erg groot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  ano ma 12 maa 2012 - 3:06

Zo, even een druk weekend gehad dus kan nu pas reageren. Ik vind het fijn reacties te krijgen.

Ik wil allereerst wel even benadrukken, voor de meiden die het over haar energielevel etc. hebben, ik natuurlijk, samen met haar arts, dat het beste in kan schatten. Vergelijkbare ervaringen zijn natuurlijk niet haar situatie. Ik zou haar dus ook nooit op reis sturen zonder dat ik weet dat ze het kan, of ze de vliegreis aankan of dat er daar wat gebeurd. Ik neem aan dat jullie snappen dat ik daar zelf ook over na heb gedacht.. Vergeet niet dat ze nu nog fulltime, alleen, zorgt voor een puber en een 7 jarige he..

Daarnaast even reageren over de tijd daar. In principe is er sowieso geld nodig voor de tickets, die kosten al meer dan de helft. Dus of we nou 5 weken of 2 weken gaan, het grootste deel wat ik (ze) nodig heb, is voor de tickets.
Ik heb ook best veel contacten in het land zelf dus misschien kan ik daar nog wat regelen.

Waar ik wel over na heb zitten denken na jullie reacties is inderdaad of ik 1) het geld mag vragen aan bekenden (nu reageert tot nu toe iedereen positief in mijn omgeving, maar ja, ik heb wel meer nodig dan alleen bekenden) en 2) is het haar wens inderdaad nog wel? Het was haar grootste wens maar durf het ook niet goed bij haar aan te spreken omdat het natuurlijk ook confronterend kan zijn dat ze zich dit niet financieel kan veroorloven. Ze heeft wel eens aangegeven dat ze het super zou vinden mee te werken aan een programma die zoiets organiseert (n.a.v. een programma dat we samen keken).

Eucalypta, ik snap je reacties maar ik hoop dat je er begrip voor op kunt brengen dat ik nu even kort reageer, maar daarna niet weer. Jouw argumenten zijn hier niet aan de orde. Ik vind namelijk dat ieder persoon dit verdiend ongeacht situatie. En dat er dan maar mensen zijn die het organiseren (en ik hoop dat als het jou overkomt, er ook mensen zijn). En buiten dat heb jij echt werkelijk geen idee wat zij allemaal op haar bordje heeft gehad en wat ze voor andere mensen betekent heeft. Juist ZIJ verdient dit nu. Ik had ook liever gehad dat ze het drielandenpunt wilde bekijken maar dit is nou eenmaal de wens. En als het niet lukt, gaan we alsnog naar euro disney ofzo. Maar een hoger doel voor ogen hebben is niet per definitie verkeerd.

Ik ben door jullie heel erg aan het twijfelen geslagen verdorie en ook beetje lamgeslagen. Ik weet nu helemaal niet meer wat te doen. Ik vind het namelijk ergens ook hebberig en beetje aso. Aan de andere kant, als ik weer aan haar denk en de kids, wil ik het weer doorzetten. Een client van mij sterft binnenkort en op een gegeven moment raakte ik met hem in gesprek hierover (vraag me niet waarom). Juist hij zei dat ik ervoor moest gaan, nee heb je, ja kun je krijgen. Niet geschoten altijd mis. En die jongen is 31. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Getver wat moeilijk...




Laatst aangepast door ano op ma 12 maa 2012 - 3:08; in totaal 2 keer bewerkt

ano
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 8
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  ano ma 12 maa 2012 - 3:07

Susan schreef:Nou ja, je kan het wel vragen, zolang je maar niet verwacht dat mensen grote bedragen gaan doneren omdat jij een enorm bedrag nodig hebt. De kans dat je het ook met donaties niet bij elkaar krijgt is wel erg groot.

Juist. En dat is nou ook weer zo moeilijk. Zelf al doneert iedereen die ik ken, plus de kerk, plus een aantal bedrijven. Wat doe ik als ik niet op het streefbedrag kom?

ano
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 8
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 3:12

ano schreef:
Ik wil allereerst wel even benadrukken, voor de meiden die het over haar energielevel etc. hebben, ik natuurlijk, samen met haar arts, dat het beste in kan schatten. Vergelijkbare ervaringen zijn natuurlijk niet haar situatie. Ik zou haar dus ook nooit op reis sturen zonder dat ik weet dat ze het kan, of ze de vliegreis aankan of dat er daar wat gebeurd. Ik neem aan dat jullie snappen dat ik daar zelf ook over na heb gedacht.. Vergeet niet dat ze nu nog fulltime, alleen, zorgt voor een puber en een 7 jarige he..





Ik snap wat je bedoelt hoor, en natuurlijk is iedere situatie anders, maar bij mijn moeder is het ook ineens omgeslagen. Die mogelijkheid is er nou eenmaal bij een hersentumor. Wij zouden een weekje op vakantie gaan, in NL. en prompt die week ging ze achteruit, ze kreeg een trombosebeen, en de ellende begon. En de weel erop bleken er dus 5 tumoren bij te zijn gekomen, wat absoluut niet verwacht was, mijn moeder kon daarvoor alles eigenlijk nog, vandaar ook die week vakantie, even genieten nog met het hele gezin. Niet dus.

En dat is nou de pest met een hersentumor, je weet gewoon niet wat dit ineens kan gaan doen.

Ik praat dan nu over amper 3 weken totaal, dus in 6 weken kan er ook heel veel gebeuren. Dan zou ik toch liever wat dichter bij huis zitten. Het was pure ellende die week.

Zelf is ze 3 weken later al overleden. Echt niet te geloven hoe snel dat is gegaan.

Nu hoop ik uiteraard van harte dat dat bij jouw vriendin heel anders zal gaan, maar dit is toch echt wel iets wat je in je achterhoofd moet houden denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Paper Crown ma 12 maa 2012 - 3:19

Je hebt maar 1100 mensen nodig die ieder €10.- willen doneren. Lijkt me niet onhaalbaar. Maar je moet wel actie ondernemen. Probeer niet per se Australie na te jagen, start en zie waar je schippie strandt!

Ga jij zelf mee? Kan jij niet je eigen deel ophoesten?! Moet dat ook ingezameld worden? Scheelt zo'n €3000.-
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Merai ma 12 maa 2012 - 7:21

Ik vind het een heel erg lief idee maar denk net als anderen dat het wel te hoog gegrepen is. Begrijpelijk dat je deze wens in je hoofd hebt en daaraan tegemoet wilt komen maar ik denk dat elke andere plek voor een laatste vakantie met het gezin met evenveel liefde bezocht wordt en dat de herinneringen daar niet minder mooi om zullen zijn.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 7:40

Ik zou ook zeker even overleg plegen met de zorgverzekering, of zij wel toestemming geven. Doen ze dit niet, dan hoeven zij de kosten niet te betalen die eventueel gemaakt worden in Australie op medisch gebied. Dat een reisverzekering dit gaat betalen kun je schudden: die is niet bedoeld voor medische aandoeningen die in Nederland al bekend waren.

Als ze haar been breekt oid natuurlijk wel, maar alles gerelateerd aan haar ziekte gaan zij niet vergoeden, dat moet de zorgverzekering doen. En vergis je niet, het vragen en evt krijgen van toestemming van de zorgverzekering kan maanden in beslag nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 5:08

Ben benieuwd hoe het nu is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste wens - Pagina 2 Empty Re: laatste wens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum