Het toppunt van poets/nestel drang?
+17
PiP
Darius
*Troela*
chipa
Parisienne
Fiebje
Teddyaapje
_Jet
L!ND@
Mamsie
Clapperdie
SarahKey
Flower_L
Fiwen
Roos
Novalee
studiebol
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Het toppunt van poets/nestel drang?
Met je voet op een schuursponsje de vloer van de douche schuren! Haha
Jullie nog leuke?
Jullie nog leuke?
Gast- Gast
Re: Het toppunt van poets/nestel drang?
ik heb nooit nesteldrang gehad en ik ben echt zooo benieuwd hoe dat is... misschien had ik dan wel een vet mooi opgeruimd en schoon huis gehad.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had er aan het eind wel last van, maar ik ging de meest onlogische (of nou ja, niet de meest dringende) dingen poetsen. Zo heb ik de droger helemaal schoongemaakt, alle filters enzo. En ik heb de meterkast van binnen gepoetst
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Novalee schreef:Ik had er aan het eind wel last van, maar ik ging de meest onlogische (of nou ja, niet de meest dringende) dingen poetsen. Zo heb ik de droger helemaal schoongemaakt, alle filters enzo. En ik heb de meterkast van binnen gepoetst
Nou ja het kan maar een keer gedaan worden
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Van begin tot eind last van gehad, echt heel extreem! Elk hoekje van elke kamer en van plafond tot grond alles was spik en span. Maar goed, hoop voor mezelf dat ik het niet zo erg krijg dit keer!
Gast- Gast
De rest van het huis kon ook wel een beurt gebruiken maar dat deed ik dan weer niet helaas.studiebol schreef:Novalee schreef:Ik had er aan het eind wel last van, maar ik ging de meest onlogische (of nou ja, niet de meest dringende) dingen poetsen. Zo heb ik de droger helemaal schoongemaakt, alle filters enzo. En ik heb de meterkast van binnen gepoetst
Nou ja het kan maar een keer gedaan worden
Novalee- Kletskop
ik heb daar en stukje over geschreven op de blog van mijn dochter:
Stukje is van 02/08, dochter is op 18/08 geboren. nesteldrang kwam dus wel vrij laat
Nadat ik bewust werd dat ik de bladeren van de plant aan het poetsen
was (voor het eerst in 2.5 jaar) moest ik toch concluderen dat ook ík
last begin te krijgen van nesteldrang...
Een keertje vaker
stofzuigen of dweilen is nog daaraantoe, maar als je tijdens een
poetsbeurt van de keuken ook de bierkratjes af gaat nemen, dan ben je
wel aardig ver heen. Het vreemde is dat je je daar ook pas bewust van
wordt bij het tweede bierkratje en dan beschamend om je heen kijkt om
even te kijken of niemand je heeft gezien, ook al weet je dat je alleen
thuis bent.
Feit is in ieder geval dat ons huis nog nooit zo
schoon is geweest én gebleven (vooral dat laatste). Helaas is niet
iedereen even blij met mijn poetswoede. De hond slaakt een diepe zucht
als ik zijn bot uit zijn pootjes haal en terug mik in de mand, om maar
te voorkomen dat zijn bot rond blijft slingeren. Ook *naam man* zet het al op
een rennen als ik naar het raam kijk, want daar zit een vogelpoepvlek
van ten minste 12cm doorsnee op. Aangezien ik niet meer op een ladder ga
staan om dat raam schoon te maken en *naam man* daar nu dé aangewezen
persoon voor is, loop ik al twee weken aan zijn hoofd te zeuren wanneer
hij het raam nou éindelijk gaat schoonmaken.
Nouja, dan is het
huis wel lekker schoon als de kleine meid komt en hoef ik niet na te
denken of de badkamer-wc-keuken-trap-ofweetikveelwat wel toonbaar is aan
de kraamhulp
Stukje is van 02/08, dochter is op 18/08 geboren. nesteldrang kwam dus wel vrij laat
Nadat ik bewust werd dat ik de bladeren van de plant aan het poetsen
was (voor het eerst in 2.5 jaar) moest ik toch concluderen dat ook ík
last begin te krijgen van nesteldrang...
Een keertje vaker
stofzuigen of dweilen is nog daaraantoe, maar als je tijdens een
poetsbeurt van de keuken ook de bierkratjes af gaat nemen, dan ben je
wel aardig ver heen. Het vreemde is dat je je daar ook pas bewust van
wordt bij het tweede bierkratje en dan beschamend om je heen kijkt om
even te kijken of niemand je heeft gezien, ook al weet je dat je alleen
thuis bent.
Feit is in ieder geval dat ons huis nog nooit zo
schoon is geweest én gebleven (vooral dat laatste). Helaas is niet
iedereen even blij met mijn poetswoede. De hond slaakt een diepe zucht
als ik zijn bot uit zijn pootjes haal en terug mik in de mand, om maar
te voorkomen dat zijn bot rond blijft slingeren. Ook *naam man* zet het al op
een rennen als ik naar het raam kijk, want daar zit een vogelpoepvlek
van ten minste 12cm doorsnee op. Aangezien ik niet meer op een ladder ga
staan om dat raam schoon te maken en *naam man* daar nu dé aangewezen
persoon voor is, loop ik al twee weken aan zijn hoofd te zeuren wanneer
hij het raam nou éindelijk gaat schoonmaken.
Nouja, dan is het
huis wel lekker schoon als de kleine meid komt en hoef ik niet na te
denken of de badkamer-wc-keuken-trap-ofweetikveelwat wel toonbaar is aan
de kraamhulp
Laatst aangepast door Rejoy. op vr 9 maa 2012 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Inderdaad herkenbaar! Ik had/heb een tik met stofzuigen en destijds met ramen zemen. En l. was ook nog eens 2 weken te laat, dus ik had lang een schoon huis
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Ik heb het weekend voordat ik ingeleid werd (bijna 39 weken) nog op zo'n houten Ikea trapje gestaan en 4 rookmelders op het plafon geschroefd terwijl manlief niet thuis was en ik ineens in mijn kop kreeg dat dat echt NU moest gebeuren.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Jaaaa herkenbaar! Maar wij zaten midden in een verhuizing dus het was noodzaak.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ook herkenbaar
Heb echt alles schoongemaakt en vooral uitgezocht. Keukenkastjes/voorraadkast en kledingkast, allemaal in de laatste week nog goed opgeruimd en schoongemaakt. (Keukenkastjes al voor de zoveelste keer )
Dag voor de bevalling nog de oven gepoetst, want ja 'dan kan de kraamhulp broodjes bakken'.
Alles is van de plek geweest, zelfs de buffetkast en op zolder achter het schot zijn alle dozen van zijn plek geweest. Alleen heeft mijn man daar schoongemaakt met mij op de achtergrond want ik paste er niet in met dikke buik.
Heb echt alles schoongemaakt en vooral uitgezocht. Keukenkastjes/voorraadkast en kledingkast, allemaal in de laatste week nog goed opgeruimd en schoongemaakt. (Keukenkastjes al voor de zoveelste keer )
Dag voor de bevalling nog de oven gepoetst, want ja 'dan kan de kraamhulp broodjes bakken'.
Alles is van de plek geweest, zelfs de buffetkast en op zolder achter het schot zijn alle dozen van zijn plek geweest. Alleen heeft mijn man daar schoongemaakt met mij op de achtergrond want ik paste er niet in met dikke buik.
Ik heb echt het tegenovergestelde van nesteldrang. Mijn huis is nog nooit zo'n bende geweest. Het is niet vies maar overal ligt wel iets. Bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik 5 uur voor de bevalling begon opeens last van nesteldrang. Ik heb toen alle kleding van mijn vriend nog gewassen en in de droger gedaan. (en toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis moest ik van mezelf alles nog gaan strijken. Was de kraamhulp niet blij mee)
Gast- Gast
toen het huis aan kant was buiten blaadjes geveegd (terwijl er na 5 minuten al weer net zo veel blaadjes lagen als voordat ik begonnen was)
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Haha herkenbaar. Bij de 3e moesten zelfs mijn 2 andere kids het ontgelden. Die heb ik een dag voor mijn bevalling nog mee op de fiets gesleurd om de naar de kapper te brengen! Zie je het voor je, kind voor, buik, ik en kind achter.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Daar had ik eigenlijk pas last van op de avond voordat ik ingeleid zou worden. Erg ging ineens door mijn hoofd dat alles schoon moest stel je voor dat de kraamhulp die troep zou zien....Inc. de auto(is mijn man druk mee geweest), want een astma patiënt zou er in overlijden.Ik ben tot 23.00 uur bezig geweest en toen was alles schoon en mijn koffer gepakt. Niet erg slim achteraf gezien, ik had een onderdruk van 110/120
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik kan me er echt niks bij voorstellen! Ik heb het dus helemaal niet gehad!
@ Rejoy --> Wat leuk geschreven!
@ Rejoy --> Wat leuk geschreven!
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Oeh daar had ik ook zo'n last van bij de laatste maand van m'n zwangerschap
Hier was het toppunt dat ik met 39 weken de wc vloer aan het "dweilen" was voor de 2e keer die dag en buiten de opbergkist voor de tuinkussens grondig aan het poetsen was
Hier was het toppunt dat ik met 39 weken de wc vloer aan het "dweilen" was voor de 2e keer die dag en buiten de opbergkist voor de tuinkussens grondig aan het poetsen was
Gast- Gast
Mijn vriend heeft zich 9mnd verheugd op mijn nesteldrang...helaas voor hem heb ik er geen last van gekregen
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ow sommige dingen zijn zoooo herkenbaar.
Heb hier ook de muren staan stofzuigen, plafonds afgenomen, rookmelders en roosters schoongemaakt. De gordijnroede schoongemaakt. Met dikke buik op handen en voeten de plinten en randen van de plavuizen schoongemaakt. Mijn zusje was zo lief om een dag voor de bevalling te helpen met de badkamer want ja die moest brandschoon zijn. Manlief was gelukkig flexibel en ging goed mee in mijn grillen, maar heeft me later wel voor gek verklaard.
Heb hier ook de muren staan stofzuigen, plafonds afgenomen, rookmelders en roosters schoongemaakt. De gordijnroede schoongemaakt. Met dikke buik op handen en voeten de plinten en randen van de plavuizen schoongemaakt. Mijn zusje was zo lief om een dag voor de bevalling te helpen met de badkamer want ja die moest brandschoon zijn. Manlief was gelukkig flexibel en ging goed mee in mijn grillen, maar heeft me later wel voor gek verklaard.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
De nacht van dinsdag op woensdag (woensdagavond is N. geboren) had ik al weeën en was het spannend of ik nog thuis zou mogen bevallen of niet. Slapen lukte toen niet meer, ja anderhalf uur, en toen stond ik ook om 4:30 uur 's nachts te strijken.
Novalee- Kletskop
Ik mocht helaas niks, niet poetsen etc, maar ik vond strijken opeens helemaal het einde. Kon 3 min strijken, kreeg ik weer harde buiken en moest ik gaan zitten, maar heb toch de volledige babywas zelf gewassen en gestreken...
Gast- Gast
Ik heb onze kachel helemaal binnenste buiten gekeerd en van binnen schoongemaakt. Normaal doet de controleur dat die elk jaar de kachel controleert en gelijk schoonmaakt, maar nu moest en zou ik het zelf doen! Ik heb ook echt alles, maar dan ook alles van de babywas gestreken. Vond het heerlijk om te doen! Zittend op de bank, strijkplank laag voor me, tv aan en strijken maar. Verder ook de gekste dingen gedaan: muren gestofzuigt (wij hebben zo'n bakstenen muur in de woonkamer), gordijnrails schoongemaakt, alle kasten binnenste buiten gekeerd, plinten onder de keuken weggehaald om onder de keukenkastjes schoon te maken..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
De voegen(silleconen spul in de hoeken) in de douche helemaal uit gekrabt en manlief weer laten opvullen. En d bank iedere dag stofzuigen. Mocht geen kattenhaar op liggen
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Midden in de nacht de trap stofzuigen (vond mijn man ook het einde...)
Midden in de nacht gaan strijken
De keukenkastjes 2 of 3 keer per week poetsen
De keldervloer dweilen (normaal doe ik dat 1 keer in de twee weken, toen deed ik dat om de dag)
De verwarming poetsen (we hebben nog zo'n ouderwetse ribbenkast, rotwerk, maar moest wel elke week gebeuren!)
Midden in de nacht gaan strijken
De keukenkastjes 2 of 3 keer per week poetsen
De keldervloer dweilen (normaal doe ik dat 1 keer in de twee weken, toen deed ik dat om de dag)
De verwarming poetsen (we hebben nog zo'n ouderwetse ribbenkast, rotwerk, maar moest wel elke week gebeuren!)
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanner begon bij jou de poets/nesteldrang?
» Het toppunt van zwangerschapsdementie?
» toppunt van vieze acties van je kindje...
» Jouw toppunt van irritatie voor vandaag..
» Het toppunt van zwangerschapsdementie?
» toppunt van vieze acties van je kindje...
» Jouw toppunt van irritatie voor vandaag..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: