Kookboeken
+7
redd
SuperGrover
Mizz_S
Kreeftje
Inge
Minx
Marin
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kookboeken
Ik ben ook benieuwd naar het recept.
Ik wil zo graag zelf zalm-spinazie lasagne maken. Maar ik vind de uitleg voor het maken van veel te moeilijk. Ik neem nu telkens de Allerhande mee en ik ben continu op zoek naar een makkelijk recept op internet, maar ik durf het niet. Te moelijk. Daarom ben ik ook geen fan van kookboeken, omdat ik er gewoon niets van kan.
Ik wil zo graag zelf zalm-spinazie lasagne maken. Maar ik vind de uitleg voor het maken van veel te moeilijk. Ik neem nu telkens de Allerhande mee en ik ben continu op zoek naar een makkelijk recept op internet, maar ik durf het niet. Te moelijk. Daarom ben ik ook geen fan van kookboeken, omdat ik er gewoon niets van kan.
Gast- Gast
Eigenlijk gebruik ik niet zo vaak kookboeken, meestal heb ik iets in mijn hoofd wat ik wil maken en dan zoek ik het recept op Google. Ik heb een periode gehad waarin ik heel veel Indonesische gerechten maakte en de recepten haalde ik dan van www.kookotheek.com. Ik heb in die tijd ook een kookboek van Lonny gekocht, maar die recepten gebruikte ik toch niet zoveel als die van de Kookotheek.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een stuk of tien kookboeken voor taarten, cupcakes, en andere zoetigheid. Daarnaast een kookboek van de AH. Ik volg wel echt strik het recept als ik iets voor de eerste keer maak.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Maura schreef:Ik ben ook benieuwd naar het recept.
Wanneer ik een nieuw recept bekijk duizelt het mij ook wel eens.
Ik pak dan gewoon een stuk papier en vertaal het dan in mijn eigen woorden zeg maar.
Dat leest daarna een stuk gemakkelijker, en je kunt het qua tekst een beetje inkorten zodat je niet een heel a4tje hoef te lezen wanneer je aan het koken bent!
En zo vreselijk strikt hoef je je ook niet aan een recept te houden, ik kom soms weleens een recept tegen waar bijvoorbeeld kruiden in zitten die ik niet zo lekker vind en dan gooi ik daar gerust wat anders voor in de plaats. Of van een bepaald iets voeg ik minder toe, of juist weer meer. Je kunt er gewoon mee blijven spelen, tussendoor blijven proeven is dan wel belangrijk
Gast- Gast
Hebben jullie trouwens een eigen kookschrift? Ik denk dat ik er vanmiddag eentje ga aanschaffen. Lijkt me toch wel handig om succesvolle recepten te bundelen.
Ik had deze gezien bij Boeken Voordeel:
Ik had deze gezien bij Boeken Voordeel:
Gast- Gast
Dit boek gebruik ik weleens en de recepten van uit de Allerhande en uit het Amber (kook)boek.
Gast- Gast
[quote="Marin"]
Recept voor de new york cheesecake. Ik ga met mijn verjaardag een high tea doen en wou daar voor een cheesecake met citroen/limoen maken.
Fairytale schreef:
Welk recept bedoel je? Ben benieuwd!
Recept voor de new york cheesecake. Ik ga met mijn verjaardag een high tea doen en wou daar voor een cheesecake met citroen/limoen maken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Oh lekker! Ik heb wel eens hartige gerechten er uit gemaakt. Het is een leuk kookboek.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Oh lekker! Ik heb wel eens hartige gerechten er uit gemaakt. Het is een leuk kookboek.
Klopt ik heb er net in de trein lekker in zitten bladeren had hem mee genomen naar mijn stage. Dacht heb ik iig wat te doen aangezien ik geen idee had hoe lang het ging duren.
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef::D hij is binnen en er staat nu al een recept in waar ik naar op zoek was en dit lijkt echt het perfecte recept. Ben er helemaal blij mee. Nu de keuken bij mijn vriend even ombouwen zodat ik daar mooi mijn kookboeken op een plankje kan zetten
Mag ik vragen hoe hij is qua recepten? Het boek lijkt mij ook wel wat, maar heb een heel lastige vriend die geen dingen wil eten die niet graag eet wat hij niet kent en ik vind het zelf een nadeel dat je bij sommige kookboeken zoveel dingen nodig hebt die je niet standaard in huis hebt dat 1 gerecht echt superveel kost.
Ik heb hem nog maar net binnen dus nog niets uit gemaakt, maar het lijken vrij standaard ingredienten. Misschien weet marin dit??
Minx- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: