Kookboeken
+7
redd
SuperGrover
Mizz_S
Kreeftje
Inge
Minx
Marin
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kookboeken
Ik heb zelf sinds kort de boeken van Jamie Oliver (her)ontdekt en ben er helemaal weg van.
Gebruiken jullie kookboeken? Welke heb je er zoal? En neem je het recept exact over of gebruik je het meer als inspiratie?
Gebruiken jullie kookboeken? Welke heb je er zoal? En neem je het recept exact over of gebruik je het meer als inspiratie?
Gast- Gast
Re: Kookboeken
Ik verzamel Amerikaanse kookboeken en daar maak ik wel eens hele recepten uit. Verder heb ik nog een aantal Jamie Oliver kookboeken en aantal anderen en daar doe ik meestal gewoon inspiratie op.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb het kookboek van amber albarda, het hummungbird bakery bakboek, nog een kleintje voor wafels en 1 voor taart. Rudolfs cupcakes, meestal gebruik ik de boeken vooral als inspiratie. Ik wil ecofabulous en nog een kookboek van Jaime Olivers hebben. Eigenlijk wil ik zo'n enorme rij boeken haha.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het ook erg leuk staan in de keuken, zo'n rij met boeken.
Jamie's Amerika is eigenlijk het eerste boek waarmee ik me verdiept heb in de Amerikaanse kookkunst, er ging een wereld voor me open. Wat een heerlijke gerechten!
Jamie's Amerika is eigenlijk het eerste boek waarmee ik me verdiept heb in de Amerikaanse kookkunst, er ging een wereld voor me open. Wat een heerlijke gerechten!
Gast- Gast
Ik heb een kookboekentic en geloof dat ik meer dan 50 kookboeken/ kookboekjes heb
Kook soms uit kookboeken, meestal pas ik recepten wel aan
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Megara schreef:Ik vind het ook erg leuk staan in de keuken, zo'n rij met boeken.
Leuk om te horen! Ik wil zelf ook graag een Amerikaans kookboek schrijven om die reden. Er is zo veel meer dan hamburgers en friet.
Marin- Lady Post-a-lot
Inge schreef:Ik heb een kookboekentic en geloof dat ik meer dan 50 kookboeken/ kookboekjes heb
en toch toen met het sint dobbelspel de italiaanse van mij jatten he
Minx- Lady Post-a-lot
Hèhè :-)Fairytale schreef:Inge schreef:Ik heb een kookboekentic en geloof dat ik meer dan 50 kookboeken/ kookboekjes heb
en toch toen met het sint dobbelspel de italiaanse van mij jatten he
Altijd op zoek naar meer kookboeken :-)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik heb ook heeeel veel kookboeken, denk een stuk of 80!
Maar maak er bijna nooit iets uit! Ha ha, meer om ideeen uit te halen. Favoriet zijn toch wel die van Gordon Ramsey en boeken van (Nederlandse) sterrenchefs.
Maar maak er bijna nooit iets uit! Ha ha, meer om ideeen uit te halen. Favoriet zijn toch wel die van Gordon Ramsey en boeken van (Nederlandse) sterrenchefs.
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Toen wij vorig jaar gingen verhuizen schrok ik wel; 4 verhuisdozen vol met kookboeken!
En ik heb er niet eens plaats voor in de keuken dus staan ze nu weggestopt in de studeerkamer, zo jammer!!
En ik heb er niet eens plaats voor in de keuken dus staan ze nu weggestopt in de studeerkamer, zo jammer!!
Gast- Gast
_Jackie schreef:Toen wij vorig jaar gingen verhuizen schrok ik wel; 4 verhuisdozen vol met kookboeken!
Wat zonde!
Kan je niet ergens in de keuken een kastje of plank maken of in de gang/woonkamer/waardanook?
Mijn kookboeken staan nu allemaal bovenop m'n keukenkastjes. In m'n nieuwe huis moet ik dat nog maar even zien, misschien gewoon in de woonkamer..Samen hebben we al helemaal een beste collectie. En van de zomer krijgt m'n vriend de Larousse van me cadeau
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb echt superveel kookboeken, aantallen weet ik echt niet. Ik koop op vakantie ook vaak een kookboek met plaatselijke gerechten als ik dat kan vinden. Maar in de praktijk maak ik er niet zo vaak iets uit, ik vind het wel heel leuk om er doorheen te bladeren enzo, maar iets eruit maken komt er gewoon niet vaak van.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
ik heb dit kookboek, heb hier ook mee 'leren' koken op school. Het is ontzettend fijn en handig boek alleen soms moet ik wel even kijken omdat er dan een belgische benaming voor iets gebruikt wordt. Verder heb ik nog wat andere kleine kookboeken zoals van blue band en de ikea enzo.
Gast- Gast
Ik heb 6 kookboeken, allemaal in de trant van 'student en koken' of 'low-budget koken'. Maar ik gebruik er maar 1, kookboek voor studenten en kamerbewoners. Die is echt fantastisch, daar staan geen ingewikkelde luxe gerechten in met koriander, peterselie of andere exotische dingen Er staat gewoon in hoe je wentelteefjes maakt, of hoe lang je een ei moet koken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Voor de basis dingen is google toch wel mijn beste vriend. Ik vind het ook zo makkelijk wanneer ik nog wat ingrediënten over heb van dagen er voor, even googlen en er volgt wel een recept waar alles in verwerkt kan worden.
Gast- Gast
Marin schreef:_Jackie schreef:Toen wij vorig jaar gingen verhuizen schrok ik wel; 4 verhuisdozen vol met kookboeken!
Wat zonde!
Kan je niet ergens in de keuken een kastje of plank maken of in de gang/woonkamer/waardanook?
Mijn kookboeken staan nu allemaal bovenop m'n keukenkastjes. In m'n nieuwe huis moet ik dat nog maar even zien, misschien gewoon in de woonkamer..Samen hebben we al helemaal een beste collectie. En van de zomer krijgt m'n vriend de Larousse van me cadeau
Nee helaas niet!
Wel wil ik heel erg graag zo'n tijdschriftenrek om tegen de muur naast de keuken (wij hebben een open keuken) aan te zetten en daar een aantal mooie boeken op te zetten.
Ik moet dan alleen eerst even mijn vriend overtuigen, aangezien hij daar laatst een schilderij op heeft gehangen
Larousse heb ik ook en vind ik geweldig
Gast- Gast
Spaar ze!Mn laatste aanwinsten zijn die van Dagelijkse kost van Jeroen meusch,staan echt leuke dingen in met ingedienten die je gewoon wel in huis hebt.....Hou me meestal wel aan t recept,maar soms doe ik t ook net ff ietsjes anders verschilt per gerecht en wat ik wel&niet in huis heb
redd- Fluisteraar
- Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11
Heb vandaag jamies Amerika besteld voor 10 euro op bol
Minx- Lady Post-a-lot
Is dat n nieuwe of n 2e handse?
Laatst had de ah die ook,maar waren supersnel uitverkocht nl.....
redd- Fluisteraar
Ik heb er ook 1 van jamie oliver, moet me er eens meer in gaan verdiepen.
Maar heb heel veel kookboeken, zal even tellen....
.... 82 kookboeken, stapel tijdschriften van koken en genieten en een map met receptkaartjes en nog een schriftje met zelf verzamelde recepten.
Vind het zo fijn om in kookboeken te neuzen. Alleen doorbladeren word ik al blij van
Voor het bakken gebruik ik vaak deze:
Voor het koken vind ik deze serie leuk:
En koken en genieten:
Maar de laatste tijd haal ik ook veel recepten van smulweb vandaan en geef daar dan mijn eigen draai aan.
Maar heb heel veel kookboeken, zal even tellen....
.... 82 kookboeken, stapel tijdschriften van koken en genieten en een map met receptkaartjes en nog een schriftje met zelf verzamelde recepten.
Vind het zo fijn om in kookboeken te neuzen. Alleen doorbladeren word ik al blij van
Voor het bakken gebruik ik vaak deze:
Voor het koken vind ik deze serie leuk:
En koken en genieten:
Maar de laatste tijd haal ik ook veel recepten van smulweb vandaan en geef daar dan mijn eigen draai aan.
redd schreef:Is dat n nieuwe of n 2e handse?
Nieuw alleen die is zo goedkoop de rest is gewoon 30 euro.
Minx- Lady Post-a-lot
Beters!Fairytale schreef:redd schreef:Is dat n nieuwe of n 2e handse?
Nieuw alleen die is zo goedkoop de rest is gewoon 30 euro.
redd- Fluisteraar
:D hij is binnen en er staat nu al een recept in waar ik naar op zoek was en dit lijkt echt het perfecte recept. Ben er helemaal blij mee. Nu de keuken bij mijn vriend even ombouwen zodat ik daar mooi mijn kookboeken op een plankje kan zetten
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef::D hij is binnen en er staat nu al een recept in waar ik naar op zoek was en dit lijkt echt het perfecte recept. Ben er helemaal blij mee. Nu de keuken bij mijn vriend even ombouwen zodat ik daar mooi mijn kookboeken op een plankje kan zetten
Welk recept bedoel je? Ben benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: