Ovulatietest (+ foto)
+3
Dora
Caresses
Alyssa
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ovulatietest (+ foto)
Ik heb vanmiddag een ovulatietest gedaan. De eerste, dus verder nog geen vergelijkingsmateriaal. Alleen weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. Maandag ben ik namelijk nog bij mijn gynaecoloog geweest en was er helemaal niets te zien op de echo. Mijn gevoel is echter de hele tijd zo sterk dat ik vandaag begonnen ben met ovulatietesten. Nu, 3 dagen na de negatieve echo, doe ik een ovulatietest en krijg ik dit resultaat. Ik loop mezelf alleen maar gek te maken, dus daarom wil ik even jullie mening/advies vragen.
Ik weet dat hij niet positief is, want de teststreep is niet even donker/donkerder dan de controlestreep. Maar er is wel duidelijk een licht streepje te zien, wil dit dan zeggen dat mijn eisprong er alsnog aan zit te komen? Of kan dat ook gewoon vals positief zijn? (Even voor de duidelijkheid: ik heb PCO)
Wat denken jullie?
Ik weet dat hij niet positief is, want de teststreep is niet even donker/donkerder dan de controlestreep. Maar er is wel duidelijk een licht streepje te zien, wil dit dan zeggen dat mijn eisprong er alsnog aan zit te komen? Of kan dat ook gewoon vals positief zijn? (Even voor de duidelijkheid: ik heb PCO)
Wat denken jullie?
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
Re: Ovulatietest (+ foto)
Ik denk dat je morgen of overmorgen wel een een positieve test heb (als ik het vergelijk met mijn ovutesten).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ovulatietesten geven toch altijd een streep?
Hij is op zich wel donker, dus wie weet de komende dagen.
Hij is op zich wel donker, dus wie weet de komende dagen.
Gast- Gast
met PCO heb je toch heel vaak vals (bijna) positieve ovulatietesten?
@ jolicious: niet altijd, bij mij waren ze altijd wit, een paar dagen voor mijn ovulatie eraan kwam ontstond er een lijntje
@ jolicious: niet altijd, bij mij waren ze altijd wit, een paar dagen voor mijn ovulatie eraan kwam ontstond er een lijntje
Gast- Gast
OKe, ik had deze testen niet (maar die van kv).
Maar de mijne zijn nooit even donker geweest. En het was bij ons/mij meteen raak.
(wij maakte gebruik van een donor buiten het ziekenhuis om en zijn meteen met ovulatietesten begonnen).
Maar even on-topic:
Ik zou gewoon aan de slag gaan, en anders zul je morgen of overmorgen een positieve test hebben denk ik.
Maar de mijne zijn nooit even donker geweest. En het was bij ons/mij meteen raak.
(wij maakte gebruik van een donor buiten het ziekenhuis om en zijn meteen met ovulatietesten begonnen).
Maar even on-topic:
Ik zou gewoon aan de slag gaan, en anders zul je morgen of overmorgen een positieve test hebben denk ik.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond dit;
http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/284287-pco-ovulatietesten.html
http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/284287-pco-ovulatietesten.html
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
En had toen alleen nog maar de 1e reactie gelezen, niet heel erg slim dus, want daarna 2 positieve reactie's. Sorry, aan die link heb je weinig.
Viva- Kletskop
En ik vond dit;
Mijn ovulatietest is positief. Weet ik nu dus zeker dat ik een eisprong krijg?
Nee dat weet je helaas niet zeker. De LH-piek leidt alleen tot een eisprong als er ook een goed eitje klaarstaat om te springen. Bij sommige vrouwen rijpen er helemaal geen eitjes, bij anderen (bijvoorbeeld met het PCO-syndroom) rijpen er wel eitjes, maar wordt er nooit eentje groot genoeg om te springen. Ondanks dat er wel genoeg LH is, springt er dan geen eitje en ben je dus niet vruchtbaar. Nogmaals, de enige manier om met zekerheid te weten of je een eisprong hebt is door middel van temperatuurgrafieken en/of bij de gynaecoloog met echoscopieën en bloedonderzoek.
http://vruchtbaarheid.blogspot.com/2007/02/zuster-anna-ziet-gij-al-iets-komen.html
Mijn ovulatietest is positief. Weet ik nu dus zeker dat ik een eisprong krijg?
Nee dat weet je helaas niet zeker. De LH-piek leidt alleen tot een eisprong als er ook een goed eitje klaarstaat om te springen. Bij sommige vrouwen rijpen er helemaal geen eitjes, bij anderen (bijvoorbeeld met het PCO-syndroom) rijpen er wel eitjes, maar wordt er nooit eentje groot genoeg om te springen. Ondanks dat er wel genoeg LH is, springt er dan geen eitje en ben je dus niet vruchtbaar. Nogmaals, de enige manier om met zekerheid te weten of je een eisprong hebt is door middel van temperatuurgrafieken en/of bij de gynaecoloog met echoscopieën en bloedonderzoek.
http://vruchtbaarheid.blogspot.com/2007/02/zuster-anna-ziet-gij-al-iets-komen.html
Viva- Kletskop
kom ik weer met mn promotiepraatje voor clearblue..
Ik heb ook PCO en werd de laatste 2 rondes niet meer gemonitoord in het ziekenhuis. Omdat mijn cyclus met de clomid heel lang was (zo'n 4 weken tot ik eindelijk mn eisprong had). De 2e ronde zonder ziekenhuiscontrole ben ik de clearblue gaan gebruiken.
Ik ben toen de digitale ovulatietesten van clearblue gaan gebruiken. Ze zijn erg prijzig maar geven wel veel duidelijkheid. Toen het "" kwam 3 dagen aan de klus geweest en 2 weken daarna positief getest.
Ik heb ook PCO en werd de laatste 2 rondes niet meer gemonitoord in het ziekenhuis. Omdat mijn cyclus met de clomid heel lang was (zo'n 4 weken tot ik eindelijk mn eisprong had). De 2e ronde zonder ziekenhuiscontrole ben ik de clearblue gaan gebruiken.
Ik ben toen de digitale ovulatietesten van clearblue gaan gebruiken. Ze zijn erg prijzig maar geven wel veel duidelijkheid. Toen het "" kwam 3 dagen aan de klus geweest en 2 weken daarna positief getest.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb ook PCO maar nooit standaard een positieve test. Je weet het dus niet zeker.
Wellicht behoor jij wel tot de ongelukkige die altijd positief testen, wellicht groeit er toch wat.
Of bellen voor een extra echo of afwachten..
Wellicht behoor jij wel tot de ongelukkige die altijd positief testen, wellicht groeit er toch wat.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jazzlyn schreef:Ik heb ook PCO maar nooit standaard een positieve test. Je weet het dus niet zeker.
Dat zou ik doen, dan weet je ook of je altijd bijna positief test, of dat het toch een eisprong is!
Viva- Kletskop
Ik heb daarstraks inderdaad even gemaild, en mijn gynaecoloog reageert normaal gesproken onmiddellijk. Dus toen ik deze avond nog geen email terug had, heb ik even gebeld en blijkbaar is hij afwezig vandaag en morgen. Dus ik wacht het gewoon even af, kijk wel of mijn testen donkerder worden of juist lichter, of dat het streepje (bijna) helemaal verdwijnt. In ieder geval ga ik ook in de gaten houden of ik over +/- 2 weken niet spontaan ongesteld word.
Maar ik las inderdaad nadien ook op internet dat bij dames met PCO zo'n testen niet altijd even betrouwbaar zijn. Al zijn er veel meiden van hier die ook PCO hebben en waarbij de teststreep nooit zo donker was als er geen eisprong was. Dus het is even afwachten.
Clapperdie, op jouw reactie was ik een beetje aan het wachten, omdat ik inderdaad wist dat jij ook met ovulatietesten hebt gewerkt. Maar was dit dan op aanraden van jouw gynaecoloog? Of was dit uit eigen initiatief? Die van CB zijn wel echt heel erg duur, dus ik probeer het voorlopig even hiermee. Als ik nou echt geen duidelijkheid krijg, kan ik de volgende ronde misschien wel met CB proberen.
Maar ik las inderdaad nadien ook op internet dat bij dames met PCO zo'n testen niet altijd even betrouwbaar zijn. Al zijn er veel meiden van hier die ook PCO hebben en waarbij de teststreep nooit zo donker was als er geen eisprong was. Dus het is even afwachten.
Clapperdie, op jouw reactie was ik een beetje aan het wachten, omdat ik inderdaad wist dat jij ook met ovulatietesten hebt gewerkt. Maar was dit dan op aanraden van jouw gynaecoloog? Of was dit uit eigen initiatief? Die van CB zijn wel echt heel erg duur, dus ik probeer het voorlopig even hiermee. Als ik nou echt geen duidelijkheid krijg, kan ik de volgende ronde misschien wel met CB proberen.
Alyssa- Prater
Alyssa schreef:Ik heb daarstraks inderdaad even gemaild, en mijn gynaecoloog reageert normaal gesproken onmiddellijk. Dus toen ik deze avond nog geen email terug had, heb ik even gebeld en blijkbaar is hij afwezig vandaag en morgen. Dus ik wacht het gewoon even af, kijk wel of mijn testen donkerder worden of juist lichter, of dat het streepje (bijna) helemaal verdwijnt. In ieder geval ga ik ook in de gaten houden of ik over +/- 2 weken niet spontaan ongesteld word.
Dit was op eigen initiatief. We wisten dat ik een eisprong zou krijgen alleen niet wanneer omdat het steeds zo lang duurde (per ronde een paar dagen langer). Omdat ik zelf niet wijs werd uit die streepjes wilde ik gewoon zekerheid (had best veel bijwerkingen van clomid en wilde niet de kans van me eitje missen en weer een ronde clomid slikken).
Maar misschien dat je idd beter even een echo kunt aanvragen voor meer duidelijkheid omdat ik natuurlijk al wist dat mn eisprong laat was en bij jou weten jullie uberhaubt niet of er wel of niet een eisprong komt toch?
Clapperdie- Kletskop
Ja klopt, we weten niet of ik een eisprong heb/zal komen of niet. Het vreemde alleen is dat ik de vorige cyclus dus wel spontaan 4 weken na de operatie ongesteld werd. Daarom dat mijn gynaecoloog het ook wel raar vond dat er nu weer helemaal niets te zien was op de echo's. Toen jij die gewone ovulatietesten gebruikte, had je daar dan ook altijd een bijna positieve streep of dat niet?Clapperdie schreef:
Dit was op eigen initiatief. We wisten dat ik een eisprong zou krijgen alleen niet wanneer omdat het steeds zo lang duurde (per ronde een paar dagen langer). Omdat ik zelf niet wijs werd uit die streepjes wilde ik gewoon zekerheid (had best veel bijwerkingen van clomid en wilde niet de kans van me eitje missen en weer een ronde clomid slikken).
Maar misschien dat je idd beter even een echo kunt aanvragen voor meer duidelijkheid omdat ik natuurlijk al wist dat mn eisprong laat was en bij jou weten jullie uberhaubt niet of er wel of niet een eisprong komt toch?
Alyssa- Prater
Nee dat niet. Soms was er ook een hele lichte streep te zien. 2 dagen voor mn eisprong was de streep ook heel licht dus ik dacht oh dat duurt nog even en de dag daarna had ik ineens een "" en toen ik de test uit het apparaatje haalde was de streep super donker.
Clapperdie- Kletskop
Misschien toch goed dat je bent gaan testen, Alyssa.
Hoe is je test vandaag?
Bij mij waren de testen ook steeds wisselend. Altijd wel heel licht een 2e steep, werd donkerder, dag erna weer bijna weg.. Was dus niet echt een lijn in te zien. Totdat ie dus duidelijk positief was, echt knallend. dag daarna ook nog wel donker en toen weer licht.
Denk dus gewoon doortesten.
Hoe is je test vandaag?
Bij mij waren de testen ook steeds wisselend. Altijd wel heel licht een 2e steep, werd donkerder, dag erna weer bijna weg.. Was dus niet echt een lijn in te zien. Totdat ie dus duidelijk positief was, echt knallend. dag daarna ook nog wel donker en toen weer licht.
Denk dus gewoon doortesten.
Puzzle- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ovulatietest vraag
» Ovulatietest vraagje
» Clearblue digitale ovulatietest
» Ovulatietest ei geweest of toch nog steeds niet?
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Ovulatietest vraagje
» Clearblue digitale ovulatietest
» Ovulatietest ei geweest of toch nog steeds niet?
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: