Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onregelmatige diensten

+8
Fiwen
SleepingBeauty
Bruintje Beer
Aimee
Flip Fluitketel
kwak
M@niek
Linda
12 plaatsers

Ga naar beneden

Onregelmatige diensten Empty Onregelmatige diensten

Bericht  Linda di 6 maa 2012 - 7:25

Welke mama's werken er hier in onregelmatige diensten? Hoe bevalt dat icm het ouderschap? En werkt je partner ook onregelmatig? Hoe je dat met opvang en dan in het bijzonder met de nachtdiensten?

Er is een leuke baan op mijn pad gekomen, maar er wordt gewerkt in 24 uurs diensten. Ik heb tijdens mijn studie een tijdje onregelmatig gewerkt, maar daarna heb ik altijd een 9-5 baan gehad. Ik moet er dus even goed over nadenken. De baan opzich lijkt me wel wat en de ORT komt me ook heel goed uit.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige diensten Empty Re: Onregelmatige diensten

Bericht  M@niek di 6 maa 2012 - 7:31

Ik heb onregelmatig gewerkt ik vond het verschrikkelijk! En de ort vond ik tegenvallen!

Ik heb nu weer een baan van 9 tot 5 vind ik echt veelmfijner!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Linda di 6 maa 2012 - 7:39

M@niek schreef:Ik heb onregelmatig gewerkt ik vond het verschrikkelijk! En de ort vond ik tegenvallen!

Oh, dat is een minder positief bericht... Wat vond je er precies verschrikkelijk aan?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  kwak di 6 maa 2012 - 7:42

ik had hiervoor een baan in de thuis zorg, ik had wel vaste dagen maar wel wisselende diensten.
ik vond het heel fijn dat ik vaste dagen had en ik had met mijn man goed afgesproken hoe we het deden als ik moest werken. mijn man bracht D. dan altijd naar de gastouder en ik haalde haar weer op, ik sprak wel altijd een vaste tijd af met mijn gastouder dat ik D. ophaalde. Het werkte bij ons heel goed.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Flip Fluitketel di 6 maa 2012 - 7:42

Ik werk al enkele jaren onregelmatig. Ik vind het erg fijn en zou niks anders willen! Ik vind het goed te combineren met het ouderschap. Alleen mijn werktijden zijn niet echt praktisch voor een KDV of gastouder. Mijn man werkt niet onregelmatig en is 1 dag in de week/weekenden/avonden vrij. ALs wij oppas nodig hebben schakel ik mijn moeder of schoonouders (of andere familie) in. Qua ORT is dit bij mij wel zeer aantrekkelijk vind ik en krikt mijn salaris mooi op. Ik werk dan ook dag/avond/nachtdiensten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aimee di 6 maa 2012 - 7:43

Ik werk onregelmatig en ga na mijn verlof 24 uur werken. Mijn vriend werkt ook onregelmatig.
Hoe het bevalt straks met kindje weet ik dus nog niet, maar het plan is dat wij om elkaar heen gaan werken. Werkt hij in de ochtend, dan ik in de avond, en andersom. Het uurtje overlap dat we soms hebben word opgevangen door onze ouders.

Ik hoop echt dat het zo gaat werken, want als ik een regelmatige baan moet gaan zoeken dan gaat het ons echt wel heel veel geld schelen in de maand (de ORT die ik dan mis + kinderopvangkosten die we dan krijgen)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Bruintje Beer di 6 maa 2012 - 8:17

Wij werken beide onregelmatig. ik alle diensten mijn man werk 16uurs of 24uurs diensten. Op vrijdag werken wij beide. Mijn man begint dan donderdag om 15u t/m vrijdagmiddag 15u. En ik werk van 7.30 t/m 16u die dag gaan ze naar een gastouder. Het scheelt hier dat mijn man het rooster maakt van zijn groep en ik een vast dienstrooster heb zodat hij daar een beetje omheen kan plannen met diensten. Als we beide moeten werken naast de vrijdag past mijn schoonouders, schoonzus, vriendin of moeder op. Dus we hebben zat oppas achter de hand. als we beide nachtdienst hebben slapen ze bij mijn schoonouders.
Ik vind de ORT echt niet meevallen. Wij hebben bij elkaar al gauw 500 euro ort bij elkaar.

Kwa oppas is het echt ideaal voor ons maar toch gaat mijn man een opleidng volgen waardoor die teamleider wordt en meer een baan van 9 tot 5 krijgt. Hij wil een beetje van de weekenden werken af. En die tijden zijn fijner als de kids naar school gaan want dan kan hij ze om 8.15 naar school brengen en naar de oppas want ik begin natuurlijk al vroeg

Ik werk 24uur en mijn man 32uur.
We hebben het 2 jaar om elkaar heen gepland alle diensten maar dan zagen we elkaar nooit. Nu we beide op vrijdag werken hebben we meer vrije tijd met elkaar.

Laatst aangepast door Bruintje Beer op di 6 maa 2012 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  SleepingBeauty di 6 maa 2012 - 8:18

Wij werken ook allebei onregelmatig.
als we dus een kindje mogen krijgen, dan zal dat ook puzzelen worden.
Waarschijnlijk gaan we net als aimee dan proberen naast elkaar te werken.
En 1 dag vast proberen, zodat we 1 vaste oppasdag en we niet altijd hebben dat 1 van ons aan het werk is.
Waarschijnlijk ga ik dan wat minder werken en we willen kijken of mijn man dan ook een papa dag kan krijgen smile

Maar dat is zoals we er nu over fantaseren. haha
Misschien dat tegen die tijd 1 van ons wel een vaste baan heeft ,dat zou opzich ook wel wat meer rust geven.
Want ik zit er wel een beetje mee hoe je dat dan het weekend en feestdagen doet.
Ik zou het ook niet elke keer naar de oppas willen brengen dan, of geen weekend meer samen vrij :S
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Fiwen di 6 maa 2012 - 8:35

Ik studeer nu nog maar loop al wel stage in onregelmatige diensten en dat zal straks ook zeker zo blijven. Mijn man heeft een regelmatige baan van 8.30 tot 17.00 uur dus ik vind het absoluut niet onhandig dat ik onregelmatig werk. We hebben oppas via de (schoon)ouders en we hebben in principe alleen oppas overdag nodig omdat mijn man 's avonds en 's nachts gewoon thuis is. En omdat ik ook avonden, weekenden en nachten werk ben ik straks overdag door de week ook vaker thuis en hebben we minder oppas nodig en zie ik J. best veel. (nu nog niet ivm stage en extreem veel uren draaien)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Flower_L di 6 maa 2012 - 8:37

Mij lijkt het juist prettig om meer te werken op momenten dat L. slaapt. Nu werk ik overdag, tijd dat L. dus voor het grootste gedeelte wakker is (op zn middagdutje na).

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Linda di 6 maa 2012 - 8:51

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen, bedankt!

Het is de bedoeling dat ik 24 uur per week blijf werken (dat doe ik nu ook, maar dan van 9-5). Mijn man werkt 4 dagen per week van 07.30 tot 16.00, maandag t/m donderdag. Van een kdv zijn we niet afhankelijk, mijn schoonmoeder past nu 2 dagen in de week op dl, de derde dag in man thuis.

Maar hoe doen jullie dat met nachtdiensten? Breng je de dag voor de nacht je kind naar de oppas zodat je kan slapen en dan de dag na de nacht weer? Want dan mis je wel heel veel..

Ik heb overigens geen idee om hoeveel weekend en nachtdiensten per maand het gaat. En of het mogelijk is om een beetje vaste dagen te werken. Dat zijn dingen die ik uiteraard eerst nog wil overleggen. Ik zal ook eens in de cao kijken hoeveel % ORT ik dan krijg.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  pindaatje di 6 maa 2012 - 8:52

Ik werk 24u per week onregelmatig (dag/avond/nacht/weekend), en mijn man werkt onregelmatig (ene week middag/avond en andere week nacht) in ploegen, gewoon 40 uur per week..

De dagen dat ik overdag werk gaan de kinderen in principe naar het kdv. We zullen (bijna) nooit samen avonddienst hebben, en als het wel een keer voorkomt, past mijn moeder of schoonmoeder een avond op. Nachtdienst zorgen we zelf dat we die nooit tegelijk hebben (ik werk maar 2 nachten in de 2 maand), zodat we geen nachtopvang nodig hebben. Mijn man werkt geen weekenden, dus als ik weekend moet werken, is hij thuis.

Het is af en toe een heel gepuzzel, en georganiseer, maar het is toen we alleen onze dochter nog hadden, altijd goed gegaan. Dus ik ga er vanuit, dat als ik over een paar weken weer moet werken, dat het dan ook gewoon weer goed gaat. We redden het eigenlijk altijd wel zelf, met het kdv erbij. Maar mocht er toch onverwacht nood aan de man zijn, dan is mijn schoonmoeder altijd bereid op te passen, en anders mijn eigen moeder ook, als dat uitkomt met haar eigen werk, mijn schoonzus of de buurvrouw.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  M@niek di 6 maa 2012 - 8:57

Linda schreef:
M@niek schreef:Ik heb onregelmatig gewerkt ik vond het verschrikkelijk! En de ort vond ik tegenvallen!

Oh, dat is een minder positief bericht... Wat vond je er precies verschrikkelijk aan?

qua oppas maakte het niet uit, die konden altijd komen wanneer het nodig was. Het zijn gewoon de werktijden. Ik vind savonds werken niet erg maar ik vind het gewoon niks op dan smorgens eventjes vrij te zijn en dan om 3 uur te beginnen en dan ook savonds laat thuis. De enige dienst die ik prettig vond is die van 7 tot half 4. Mijn man werkte ook savonds veel dus ja ik vond het erg onhandig.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  pindaatje di 6 maa 2012 - 8:58

Toevallig heb ik volgende maand 2 nachtdiensten.. De dag dat ik de nacht in ga, gaan de kinderen naar het kdv, zodat ik kan voorslapen. Ik haal ze dan gewoon om 16.00 weer op. Mijn man werkt die dag van 16.00 tot 22.30, en is om 22.45 weer thuis uit zijn werk. Ik ga dan om 23.00 weg, moet om 23.30 beginnen, tot 7.30. Man is dus 's nachts thuis.

De volgende morgen brengt mijn man ze naar het kdv en ga ik slapen tot 15.00. Ik haal ze dan om 16.00 weer op, en de avond gaat weer net als de dag ervoor, man is weer om 22.45 thuis en ik vertrek om 23.00 weer..

Daarna ben ik klaar met de nachtdienst. Mijn man is 's morgens thuis, dus zorgt voor de kinderen, en ik slaap even tot een uurtje of 1. Daarna zorg ik weer voor de kinderen en gaat man weer werken..

Tja het is even 2/3 dagen onhandig, maar het zij zo... Ik werk om de maand 2 nachten, dus dat is te overzien.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  M@niek di 6 maa 2012 - 8:59

Linda schreef:Wat fijn om jullie ervaringen te lezen, bedankt!

Het is de bedoeling dat ik 24 uur per week blijf werken (dat doe ik nu ook, maar dan van 9-5). Mijn man werkt 4 dagen per week van 07.30 tot 16.00, maandag t/m donderdag. Van een kdv zijn we niet afhankelijk, mijn schoonmoeder past nu 2 dagen in de week op dl, de derde dag in man thuis.

Maar hoe doen jullie dat met nachtdiensten? Breng je de dag voor de nacht je kind naar de oppas zodat je kan slapen en dan de dag na de nacht weer? Want dan mis je wel heel veel..

Ik heb overigens geen idee om hoeveel weekend en nachtdiensten per maand het gaat. En of het mogelijk is om een beetje vaste dagen te werken. Dat zijn dingen die ik uiteraard eerst nog wil overleggen. Ik zal ook eens in de cao kijken hoeveel % ORT ik dan krijg.

De ORT vond ik bij ons echt tegenvallen. De meeste kreeg je op zaterdag en zondag en dan ook nog tussen een bepaalde tijd. Ik heb mij daar erg op verkeken. Wat ga je voor werk doen?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel di 6 maa 2012 - 9:13

[quote="Linda"]Wat fijn om jullie ervaringen te lezen, bedankt!

quote]

Ik werk meestal nachtdiensten als mijn man vrij is. ik werk 2 tot 3 nachten als ik nachtdienst heb en meestal komt het goed uit. Mijn man werkt ook weleens op de zaterdagochtend dan gaat ze naar mijn schoonouders en haalt haar s'middags dan weer op en mijn laatste nacht/uitslaapdag valt altijd als mijn man moet werken en dan gaat ze naar mijn moeder en daar slaap ik dan ook een paar uur.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Bruintje Beer di 6 maa 2012 - 9:33

Als ik de nacht heb en mijn man moet ook de slaapdienst draaien. Dan eet ik meestal bij mijn schoonouders en leg ik de kinderen daar in bed. Daarna ga ik naar huis en maak ik me klaar om te werken. volgende dag haalt mijn ma ze weer op.
Ik draai maar 2 nachten in de maand. Mijn man probeert hierom heen te roosteren zodat hij niet hoeft te werken maar dit gaat niet altijd.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Happydobby di 6 maa 2012 - 12:04

Ik werk 3 nachten in de twee weken in het weekend. Gelukkig slaapt m. goed. Ik slaap niet voor.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Roodkapje di 6 maa 2012 - 12:30

Ik werk onregelmatig en mijn man ook.

Ik werk 4 nachtdiensten per week of 3 nachten en een zondagochtend 8-15.30 of 15.30 tot 23 uur. Ik vind het ideaal! Ik slaap bij wanneer de kids op school zitten. O. is op dinsdag en woensdag bij oma, de andere dagen kan hij mee met papa naar zijn werk, waar ik hem weer ophaal als ik de meiden ook uit school haal. Ik heb zo nog in de middag tijd voor het huishouden, leuke dingen doen met de kids etc. Op dinsdag en woensdag gaan de kids na school naar opa en oma zodat ik die dagen langer kan slapen indien nodig. Dan brengt papa ze daar heen.

Zelf werkt hij in de muziek en heeft alleen op maandag papadag indien er geen concert is. Verder is hij eigenlijk veel aan het werk. Het is wel eens zo doordat wij beide onregelmatig werken dat wij elkaar per telefoon op de hoogte houden over hoe en wat in het leven thuis bij de kids. Het gebeurt ook wel dat wij elkaar gewoon 3 dagen lang alleen zien als ik thuis kom na de nachtdienst 8.15 en hij dan precies met de kinderen naar school gaat. Wij vinden dat geen probleem, andere dagen hebben we weer meer tijd voor elkaar en ook is hij de maanden juli en augustus volledig vrij wat ideaal is voor de kinderen qua vakantie enzo!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud