sollicitatiegesprek moet thuis plaats vinden ?
+6
Polly
Rumble
TukTuk
Roza
Rush
sanskie
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
sollicitatiegesprek moet thuis plaats vinden ?
Ik heb afgelopen week gesolliciteerd naar een baan in de horeca. Nu moest ik die gene terug bellen voor een afspraak ''sollicitatiegesprek''. Krijg ik te horen dat het sollicitatie gesprek bij mij thuis moet plaats vinden om een beter beeld van mij te kunnen schetsen en de meeste sollicitanten voelen zich dan beter op hun gemak. Nou ik heb gelijk bedankt, mijn woonsituatie gaat hun niks aan vind ik en tevens voel ik mij hier heel onprettig bij helemaal niet op mijn gemak.
Wat vinden jullie ?
Wat vinden jullie ?
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
Re: sollicitatiegesprek moet thuis plaats vinden ?
+1Charlie schreef:Idioot!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb dit inderdaad al vaker gehoord. Ik vind het ook maar niets. Zo wordt de grens thuis privé en werk alleen maar kleiner..
Ik kom toch ook niet bij mijn baas thuis om te kijken hoe haar woonsituatie is?
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ik weet dat het soms wel gebeurt bij mensen die een oppas zoeken. Dat ze na het eerste gesprek graag nog een keer bij de oppas thuis willen komen. Het geeft inderdaad een beter beeld en je haalt rotte appels er zo eerder uit. Maar het gaat dan wel om iemand waar je je kind bij achter laat en die je in je huis laat en je sleutel geeft.
In dit geval vind ik er niets idioot aan.
In dit geval vind ik er niets idioot aan.
Gast- Gast
Ik vind je laatste zin totaal niet relevant of te vergelijken.Roza schreef:Ik heb dit inderdaad al vaker gehoord. Ik vind het ook maar niets. Zo wordt de grens thuis privé en werk alleen maar kleiner..
Gast- Gast
Nogal apart.. Mijn moeder had laatst wel een sollicitatiegesprek thuis, maar dat was voor een baan in de thuiszorg. Nog wel apart dat het bij haar thuis moest, maar vind het voor een baan in de horeca helemaal nergens op slaan.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het wel een beetje suf. Zij hebben inderdaad niets met jouw woonsituatie te maken.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Heb daar echt nog nooit van gehoord :s Snap ook de relevantie er niet zo van. Bij jou thuis houden omdat..? Vind ook onzinreden hoor, omdat je je dan beter op je gemak zou voelen. Ik neem aan dat je wel vaker sollicitatiegesprekken hebt gevoerd dus ondertussen wel weet hoe dit min of meer gaat?
Gast- Gast
Ik werk als HRmanager en ik heb het werkelijk nog nooit gehoord. Vind het ook totaal nergens op slaan. Het gaat een werkgever niks aan wat voor een woonsituatie een medewerker (in de horeca heeft). Ben het dus met bovenstaande reacties eens dat ik het idioot vind.
Overigens vind ik het ook vreemd als je een oppas aan huis wilt en je het eigen huis van de oppas gaat bekijken terwijl je kindje daar nooit zou zijn, dat slaat in mijn ogen ook nergens op. En wat haal je daar dan uit, dat iemand misschien rommelig is, te weinig schoonmaakt of een slechte smaak heeft qua meubels? Dat zegt toch niks over je kwaliteiten als medewerker.
Overigens vind ik het ook vreemd als je een oppas aan huis wilt en je het eigen huis van de oppas gaat bekijken terwijl je kindje daar nooit zou zijn, dat slaat in mijn ogen ook nergens op. En wat haal je daar dan uit, dat iemand misschien rommelig is, te weinig schoonmaakt of een slechte smaak heeft qua meubels? Dat zegt toch niks over je kwaliteiten als medewerker.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wat belachelijk zeg. Een oppas baantje vind ik inderdaad ook anders.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
minoessepoes schreef:Ik werk als HRmanager en ik heb het werkelijk nog nooit gehoord. Vind het ook totaal nergens op slaan. Het gaat een werkgever niks aan wat voor een woonsituatie een medewerker (in de horeca heeft). Ben het dus met bovenstaande reacties eens dat ik het idioot vind.
Maar ook, als je weet dat er bij je thuis het sollicitatiegesprek plaats gaat vinden ga je gewoon van te voren even flink poetsen, het zegt toch allemaal niks? Haha wat ik dan had gedaan, een huis van iemand anders huren
Gast- Gast
Yasmin schreef:minoessepoes schreef:Ik werk als HRmanager en ik heb het werkelijk nog nooit gehoord. Vind het ook totaal nergens op slaan. Het gaat een werkgever niks aan wat voor een woonsituatie een medewerker (in de horeca heeft). Ben het dus met bovenstaande reacties eens dat ik het idioot vind.
Maar ook, als je weet dat er bij je thuis het sollicitatiegesprek plaats gaat vinden ga je gewoon van te voren even flink poetsen, het zegt toch allemaal niks? Haha wat ik dan had gedaan, een huis van iemand anders huren
Het gaat mij niet eens daarom of je nergens een stofje ziet, maar vooral dat er een vreemde man in mijn huis is ...die ik dus helemaal niet ken.
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
het kan natuurlijk ook iemand in een vies studentenhuis zijn of dat er 5 kinderen rondlopen bij wijze van. Niet iedereen heef het perfect voor elkaar natuurlijk. Ik vind het ook gek hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dat het een volledigere beeld geeft geloof ik wel. Ik zou het trouwens wel leuk vinden om bij mensen thuis te komen en zo een beeld te vormen.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Marsy28 schreef:het kan natuurlijk ook iemand in een vies studentenhuis zijn of dat er 5 kinderen rondlopen bij wijze van. Niet iedereen heef het perfect voor elkaar natuurlijk. Ik vind het ook gek hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dat het een volledigere beeld geeft geloof ik wel. Ik zou het trouwens wel leuk vinden om bij mensen thuis te komen en zo een beeld te vormen.
Maar het hoeft toch helemaal niks over jou te zeggen en over hoe je je werk doet?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nou, dat denk ik dus even niet. Ik kom bij hun werken, zij niet bij mij?
Het zou bij mijn werk wel grappig zijn, dat ze eerst even komen kijken hoe schoon jouw huis is, voordat ze je het hotel laten leiden op schoonmaak, haha!
Het zou bij mijn werk wel grappig zijn, dat ze eerst even komen kijken hoe schoon jouw huis is, voordat ze je het hotel laten leiden op schoonmaak, haha!
Gast- Gast
Iemand kan zich tijdens een gesprek heel anders voordoen en de thuissituatie zegt wel wat over iemand. Wanneer je weet waar iemand woont zal deze ook minder snel iets stelen etc. Iemand die niet te vertrouwen is zal eerder aangeven het niet op prijs te stellen dat je bij hem/haar thuis komt. Ik zou er geen problemen mee hebben in het geval van oppas. Maar wat de horeca of andere banen betreft vind ik dat je manier van leven er weinig mee te maken heeft. Bij (zwarte) baantjes (oppas/schoonmaak) waarbij mensen in jouw huis en/of met jouw kinderen werken vind ik het wel kunnen.minoessepoes schreef:Ik werk als HRmanager en ik heb het werkelijk nog nooit gehoord. Vind het ook totaal nergens op slaan. Het gaat een werkgever niks aan wat voor een woonsituatie een medewerker (in de horeca heeft). Ben het dus met bovenstaande reacties eens dat ik het idioot vind.
Gast- Gast
Belachelijk zeg! Vooral omdat het een functie in de horeca is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie? (sollicitatiegesprek)
» Sollicitatiegesprek...geen zin!
» Sollicitatiegesprek!
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek...geen zin!
» Sollicitatiegesprek!
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: