Moeders voor Moeders
+31
_Lana_
Purpleflower
Kruidkoek
Puzzle
Le Chat Noir
PapillonRose
piene1983
Aimee
Earane
Printje
SarahKey
LindaK
CCC
Floor
Novalee
sabje
Flower_L
Lindsya
Ayla
Puggle
Muppetje
Happy
Weegschaal
Happydobby
Paper Crown
M@niek
Lejow
Sophiee
Viva
woezel
Aagje!
35 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Moeders voor Moeders
nee ik heb niet mee gedaan en zal een eventuele volgende zwangerschap ook niet mee doen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
freakielief schreef:Er zit een soort conserveringsmiddel in de flessen waar je de urine in verzamelt, dat stinkt.2CKC2 schreef:Waarom stinkt dat?
O, zo! Lijkt me niets maar ik ga wel echt proberen mee te doen want vrouwen hebben het nodig.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Yep, ik heb meegedaan. Voordat ik zwanger werd, was ik me heel erg bewust dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend hoeft te zijn om zwanger te worden. Mede door de achtergrond van mijn moeder... Ik vond dat ik daarom wel een steentje kon bijdragen. De flessen vond ik niet zo stinken, vond het opvangen soms alles echt wel een gedoe... Mede omdat ik gewoon echt doodziek was de eerste weken... Maar goed, uiteindelijk ben ik blij dat ik toch heb meegedaan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Dat conserveringsmiddel ruikt idd niet lekker, zeker niet in combinatie met urine en dan met name ochtendurine. Nu was ik sowieso 's ochtends het meest misselijk dus dan is het helemaal geen pretje.
Maar niet elke zwangere vindt het stinken hoor, mijn schoonzus vond dat conserveringsmiddel juist lekker ruiken
Maar niet elke zwangere vindt het stinken hoor, mijn schoonzus vond dat conserveringsmiddel juist lekker ruiken
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
ik heb niet meegedaan, dit doordat ik het niet zag zitten om weken lang elke ochtend m`n urine op te moeten vangen. Wel heb ik gehoord dat ze je placenta kunnen gebruiken omdat daar ook bepaalde stoffen inzitten die ernstig zieke kinderen kunnen gebruiken. Maar hier heb ik nog niet iets specifieks over gevonden.
Gast- Gast
Lily schreef:ik heb niet meegedaan, dit doordat ik het niet zag zitten om weken lang elke ochtend m`n urine op te moeten vangen. Wel heb ik gehoord dat ze je placenta kunnen gebruiken omdat daar ook bepaalde stoffen inzitten die ernstig zieke kinderen kunnen gebruiken. Maar hier heb ik nog niet iets specifieks over gevonden.
Klopt, je kunt bloed uit de navelstreng doneren. Hier worden stamcellen uitgehaald voor kinderen die erg ziek zijn.
Wij hadden hiervoor akkoord gegeven toen ik werd ingeleid. Helaas is J.ulia om 01.42u geboren en waren de mensen van die dienst maar tot 24.00u aanwezig...
Wat betreft MvM, ik heb beide keren meegedaan. Vond het een hele kleine moeite
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de MA heb ik wel meegedaan, moest de bakken elke week wegbrengen naar een punt.
Bij de zwangerschap van Siem niet. Was te bang om weer te moeten afzeggen.
Bij de zwangerschap van Siem niet. Was te bang om weer te moeten afzeggen.
LindaK schreef:Lily schreef:ik heb niet meegedaan, dit doordat ik het niet zag zitten om weken lang elke ochtend m`n urine op te moeten vangen. Wel heb ik gehoord dat ze je placenta kunnen gebruiken omdat daar ook bepaalde stoffen inzitten die ernstig zieke kinderen kunnen gebruiken. Maar hier heb ik nog niet iets specifieks over gevonden.
Klopt, je kunt bloed uit de navelstreng doneren. Hier worden stamcellen uitgehaald voor kinderen die erg ziek zijn.
Wij hadden hiervoor akkoord gegeven toen ik werd ingeleid. Helaas is J.ulia om 01.42u geboren en waren de mensen van die dienst maar tot 24.00u aanwezig...
Hier heb ik nooit wat van gehoord. Jammer, had het anders graag 'meegedaan'.
Zouden ze in het ziekenhuis best mogen vertellen.
Ik heb ook meegedaan en zou bij een tweede ook weer meedoen. Vind het een kleine moeite, ook al stinkt het erg, maar je kunt er wel andere vrouwen mee helpen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
ik heb de allereerste zwangerschap mee gedaan, maar wij moesten ze weg brengen en die volle kratten waren zo ontzettend zwaar Het meedoen viel me behoorlijk tegen, dus ik heb daarna niet weer mee gedaan.
Gast- Gast
SarahKey schreef:LindaK schreef:Lily schreef:ik heb niet meegedaan, dit doordat ik het niet zag zitten om weken lang elke ochtend m`n urine op te moeten vangen. Wel heb ik gehoord dat ze je placenta kunnen gebruiken omdat daar ook bepaalde stoffen inzitten die ernstig zieke kinderen kunnen gebruiken. Maar hier heb ik nog niet iets specifieks over gevonden.
Ja het is ook dat ik het (geloof hier op het forum) las. Maar hier ga ik het dan komende keer maar eens over hebben met de VK.
Gast- Gast
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Jammer dat daar 'niks' over bekend is en dat het ook niet wordt verteld. Ik ben bevallen in het ziekenhuis dus wat mij betreft hadden ze best bloed uit de navelstreng kunnen gebruiken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ik heb wel meegedaan met MvM en zou dit een volgende keer weer doen. Zelf heb ik ook medicatie (Pregnyl) kunnen krijgen dankzij zwangere vrouwen die hebben meegedaan en zonder deze medicatie had ik niet zwanger kunnen worden. Meedoen aan MvM was wel het minste wat ik terug kon doen.
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Lily schreef:SarahKey schreef:LindaK schreef:Lily schreef:ik heb niet meegedaan, dit doordat ik het niet zag zitten om weken lang elke ochtend m`n urine op te moeten vangen. Wel heb ik gehoord dat ze je placenta kunnen gebruiken omdat daar ook bepaalde stoffen inzitten die ernstig zieke kinderen kunnen gebruiken. Maar hier heb ik nog niet iets specifieks over gevonden.
Ja het is ook dat ik het (geloof hier op het forum) las. Maar hier ga ik het dan komende keer maar eens over hebben met de VK.
dat kan inderdaad, maar dan moet je in het ziekenhuis bevallen en kun je de navelstreng niet laten uitkloppen, de boel wordt dan direct afgenaveld en doorgeknipt. Dit is de reden dat wij hier niet aan mee willen doen, mocht het toch een ziekenhuisbevalling worden.
Gast- Gast
Ik heb wel meegedaan aan MvM. Was blij dat het was afgelopen met 16 weken, maar ik vond het verder een kleine moeite. Nou nam ik ook niets mee naar mijn werk ofzo hoor. Ik ving de urine op als het kon (vooral 's ochtends en 's avonds) en verder deed ik er niet heel veel moeite voor.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vond het mijn plicht om mee te doen met MvM, ik raakte zo gemakkelijk en snel in verwachting dat ik vond dat als ik dan iets met mijn zwangerschap kon "doen" om anderen te helpen dat ik dat dan niet kon laten. Wat was ik blij toen de laatste lading bussen werd opgehaald... Ik was het zo zat om elke keer in die kan te plassen en niet normaal op de wc, kreeg er in het begin ook steevast buikpijn van omdat ik niet goed kon uitplassen. Toch ben ik blij dat ik heb meegedaan.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
SarahKey schreef:LindaK schreef:Lily schreef:ik heb niet meegedaan, dit doordat ik het niet zag zitten om weken lang elke ochtend m`n urine op te moeten vangen. Wel heb ik gehoord dat ze je placenta kunnen gebruiken omdat daar ook bepaalde stoffen inzitten die ernstig zieke kinderen kunnen gebruiken. Maar hier heb ik nog niet iets specifieks over gevonden.
Misschien was het dan op dat moment niet mogelijk...Het bloed wordt verzameld door andere mensen dan de verpleegkundigen uit het ziekenhuis. We moesten ook een hele lijst invullen en voordat we akkoord gingen, hebben we uitleg gekregen van die mensen...
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Ik heb het een korte periode gedaan. Daarna werd ik te misselijk en kon ik echt niet tegen het hele gebeuren met dat plassen in een kan en dat overgieten in een stinkende fles. Ik kon sowieso eigenlijk beter niks ruiken, wat het ook was. Met mijn eerste ziekenhuisopname heb ik het toen afgebeld, ik had genoeg andere dingen aan mijn hoofd dan me daar druk over te maken.
Een eventuele volgende keer weet ik nog niet of ik mee doe. Ik zou het wel willen, als ik daar anderen mee kan helpen dan doe ik dat graag. Maar als ik weer zo extreem misselijk zou worden, dan lijkt het me niet zo'n goed plan. Mocht het zo ver zijn, even afwachten hoe het loopt dan en als het meevalt met de misselijkheid dan wil ik best meedoen.
Een eventuele volgende keer weet ik nog niet of ik mee doe. Ik zou het wel willen, als ik daar anderen mee kan helpen dan doe ik dat graag. Maar als ik weer zo extreem misselijk zou worden, dan lijkt het me niet zo'n goed plan. Mocht het zo ver zijn, even afwachten hoe het loopt dan en als het meevalt met de misselijkheid dan wil ik best meedoen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ja ga zeker meedoen, wilde dit altijd al, maar nu helemaal
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Meiden die zwanger zijn, misschien toch overwegen mee te doen. Er is een enorm tekort aan Pregnyl.
http://freya.nl/web_nieuws/lees_bericht.php?jaar=2012&Nieuws_id=13&smnr=48
http://freya.nl/web_nieuws/lees_bericht.php?jaar=2012&Nieuws_id=13&smnr=48
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
1e zwangerschap heb ik meegedaan, 2e en 3e keer niet. Ik vond het vreselijk om te doen en daarom heb ik het maar 1 keer gedaan.
Gast- Gast
Ik ga, als het zover is, ook zeker mee doen. Zwanger worden gaat hier ook niet helemaal vanzelf. Dus lijkt mij wel het minste dat ik kan doen om anderen te helpen.
Puzzle- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11
Even dit topic uppen
Voordat ik zwanger was heb ik al aan MvM gedacht en mijn vriend begon er maandag ook over (is op internet allemaal informatie over zwangerschap aan het lezen ) We hebben samen veel informatie over MvM gelezen en ik heb me gister aangemeld.
Ik ben net gebeld en maandag komt "mijn" contactpersoon bij ons thuis kennis maken, uitleg geven en een zwangerschapstest doen
Zijn er nog meer zwangere die zich recent aangemeld hebben?
Voordat ik zwanger was heb ik al aan MvM gedacht en mijn vriend begon er maandag ook over (is op internet allemaal informatie over zwangerschap aan het lezen ) We hebben samen veel informatie over MvM gelezen en ik heb me gister aangemeld.
Ik ben net gebeld en maandag komt "mijn" contactpersoon bij ons thuis kennis maken, uitleg geven en een zwangerschapstest doen
Zijn er nog meer zwangere die zich recent aangemeld hebben?
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
Ik denk dat mijn oma me onterft als ik later niet meedoe Zij heeft jaren en jaren ervoor gewerkt en heel wat zwangere vrouwen weten te stimuleren om eraan mee te doen Dus heel goed van de dames die meedoen!!
Gast- Gast
Ik heb mee gedaan.
Vind het mooi om mee te kunnen helpen andere vrouwen zwanger te laten worden.
Als het bij ons moeilijk zou zijn gegaan, zou ik ook hulp van zwangere vrouwen nodg hebben.
Vind het mooi om mee te kunnen helpen andere vrouwen zwanger te laten worden.
Als het bij ons moeilijk zou zijn gegaan, zou ik ook hulp van zwangere vrouwen nodg hebben.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
» Moeders voor Moeders?
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
» Moeders voor Moeders?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: