Hoe krijg je knoflookgeur van je handen af?
+6
Roze Roos
ekiaam87
pitbullgup
VeryCherry
Shopelle
TukTuk
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe krijg je knoflookgeur van je handen af?
Gisteren heb ik een gerecht gemaakt waar knoflook in zat. Normaal heb ik er niet zo'n last van als ik het gebruik, maar nu stinken m'n handen naar knoflook en ik weet niet hoe ik het er af moet krijgen.
Iemand ideeen?
Iemand ideeen?
Gast- Gast
Re: Hoe krijg je knoflookgeur van je handen af?
Citroensap (uit zo'n flesje), en even goed scrubben! (desnoods zelf scrub maken van douchegel en zout)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oké, dit ga ik onthouden.. want die knoflook lucht die blijft zolang aan mijn handen zitten. Gisteren met knoflook gekookt, ruik het nu nog.
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Er bestaan toch van die soort stalen eitjes waar je je handen mee moet wassen en dan is de geur ook weg, die dingen kan je o.a bij Blokker en Xenos krijgen.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
CherrieLola schreef:Er bestaan toch van die soort stalen eitjes waar je je handen mee moet wassen en dan is de geur ook weg, die dingen kan je o.a bij Blokker en Xenos krijgen.
Ja ik heb ook zo'n rvs wasblokje werkt echt goed! Maar je kunt ook even met natte handen over de kraan heen wrijven (als je tenminste een stalen hebt) werkt hetzelfde
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
pitbullgup schreef:CherrieLola schreef:Er bestaan toch van die soort stalen eitjes waar je je handen mee moet wassen en dan is de geur ook weg, die dingen kan je o.a bij Blokker en Xenos krijgen.
Ja ik heb ook zo'n rvs wasblokje werkt echt goed! Maar je kunt ook even met natte handen over de kraan heen wrijven (als je tenminste een stalen hebt) werkt hetzelfde
Whahahaha inderdaad, en een kraan kun je als het goed is niet kwijtraken
gewoon met zout je handen wassen/scrubben hielp bij mij ook goed
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
CherrieLola schreef:pitbullgup schreef:CherrieLola schreef:Er bestaan toch van die soort stalen eitjes waar je je handen mee moet wassen en dan is de geur ook weg, die dingen kan je o.a bij Blokker en Xenos krijgen.
Schaaaaaaaaat heb jij de kraan ergens gezien?.... ik kan m nergens vinden
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
pitbullgup schreef:CherrieLola schreef:pitbullgup schreef:CherrieLola schreef:Er bestaan toch van die soort stalen eitjes waar je je handen mee moet wassen en dan is de geur ook weg, die dingen kan je o.a bij Blokker en Xenos krijgen.
Schaaaaaaaaat heb jij de kraan ergens gezien?.... ik kan m nergens vinden
Zoiets ja! Als ik dat zou vragen aan mijn vriend zou hij sterk gaan twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens vrees ik
Hahaha raken jullie kranen kwijt ja? Heb ik ook wel eens gehad
Maar met tandpasta wassen en daarna goed douchen werkt goed!
Maar met tandpasta wassen en daarna goed douchen werkt goed!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Goed topic, ga de tips onthouden!
Ik heb laatst op een avond knoflook gesneden, nadat ik die ochtend naar de kapper was geweest. Goh, wat rook dat spul wat de kapper in mijn haar heeft gesmeerd toch lekker! Steeds als ik aan mijn haar zat, moest ik even mijn handen ruiken. Zo lekker rook het. Maar in de avond begon het al iets anders te ruiken en de volgende ochtend vond ik mijn handen toch wel erg stinken. Verschrikt onder de douche gesprongen, wat stonk mijn haar toch!
Totdat ik het nog steeds rook na het douchen en me opeens bedacht dat ik knoflook gesneden had....
Ik heb laatst op een avond knoflook gesneden, nadat ik die ochtend naar de kapper was geweest. Goh, wat rook dat spul wat de kapper in mijn haar heeft gesmeerd toch lekker! Steeds als ik aan mijn haar zat, moest ik even mijn handen ruiken. Zo lekker rook het. Maar in de avond begon het al iets anders te ruiken en de volgende ochtend vond ik mijn handen toch wel erg stinken. Verschrikt onder de douche gesprongen, wat stonk mijn haar toch!
Totdat ik het nog steeds rook na het douchen en me opeens bedacht dat ik knoflook gesneden had....
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor de tips!
Ik heb net een mandarijn gegeten. Dat schijnt ook te helpen want nu ruik ik geen knoflook meer, maar mandarijn haha
Ik heb net een mandarijn gegeten. Dat schijnt ook te helpen want nu ruik ik geen knoflook meer, maar mandarijn haha
Gast- Gast
Je hebt ook zeep speciaal voor in de keuken. Ben even de naam kwijt, maar die hadden wij eerst en die hielp ook goed tegen knoflook- en uienhanden!
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Echt een makkelijk ding! Je doet je gepelde knoflook erin. Haal hem heen en weer over het aanrecht en je knoflook is klein!
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Sweety schreef:
Echt een makkelijk ding! Je doet je gepelde knoflook erin. Haal hem heen en weer over het aanrecht en je knoflook is klein!
Maar wat is het voordeel van zo'n ding op een simpele knoflook pers?
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Met de perser blijven sommige sappen nog zitten in je perser en bij deze niet. En ik heb eens iets gehoord over dat je de dingen die je in een knoflook moet hebben niet goed ermee uitperst. Maar of dat waar is weet ik niet...
Ik vind hem makkelijk want je handen gaan er niet naar ruiken en de persers bij mij gaan snel kapot.
Ik vind hem makkelijk want je handen gaan er niet naar ruiken en de persers bij mij gaan snel kapot.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: