Consultatiebureau
+19
LotteK
*Lookie*
Fiwen
_Jet
shadow
Teddyaapje
Floor
*Troela*
Happydobby
Limburg85
Flip Fluitketel
Nijntje
RiLiJu
SarahKey
Susan
studiebol
moepie
mickey
blondje1313
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Consultatiebureau
Wij zijn wel altijd geweest, vind t fijn bevestiging te krijgen dat alles goed gaat of toen T een soort van voorkeurshouding had zag de wvk het, mij was t nog nooit opgevallen. Ook heb ik rapley geintroduceerd dus ze leren er nog wat van me
Even offtopic, wij zijn met 14mnd de laatste keer geweest met T. en in het groene boekje staat dat hij met 18mnd weer moet, maar wij hoefden pas met 2jr terug te komen. Hoe zit dat bij jullie?
Even offtopic, wij zijn met 14mnd de laatste keer geweest met T. en in het groene boekje staat dat hij met 18mnd weer moet, maar wij hoefden pas met 2jr terug te komen. Hoe zit dat bij jullie?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
die van 18 maanden is volgens mij niet standaard. Meer voor als er dingen zijn die extra gecontroleerd moeten worden. Tenminste dat werd mij verteld
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10
Limburg85 schreef:Ik ben en ga ook altijd, vind het ook belangrijk.
Heb gelukkig nog nooit een slechte ervaring gehad, niet onpersoonlijk, lopen nooit lang uit, geen vervelende adviezen etc.
+1
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Teddyaapje schreef:
Wij moeten over 2 weken weer dus hier wel een afspraak rond 18 maanden.
Ons cb is op zich wel goed. Heb een leuke verpleegkundige maar een minder fijne arts, ik twijfel heel sterk aan haar kundigheid (en ze spreekt ook echt gebrekkig NL). Ik vind het vooral prettig om de controle te hebben of ze goed loopt met haar ontwikkeling. Zowel lichamelijk als geestelijk en dat we dus ook op tijd kunnen ingrijpen als het ergens niet goed blijkt te gaan.
Verder ben ik mondig genoeg om er iets van te zeggen als ik het ergens niet mee eens ben. Maar ik kan me voorstellen als je wat onzekerder bent dat je te veel wordt gepushed door het CB want dat kunnen ze heel goed.
Vorige keer kreeg ik een schema mee om J. in bed te laten huilen en ik 'moest' dat zo gaan doen want ze 'moest' nu gaan leren om alleen in bed in slaap te vallen. Heb haar duidelijk verteld dat ik sowieso niks MOET en dat we hier nog niet aan toe waren. Ondertussen zijn we een half jaar verder en valt J. sinds een week zonder huilen alleen in slaap. Misschien wat later dan hun boekje maar wel op haar eigen tempo en zonder het te forceren.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik ga wel altijd, ik vind het informatief en belangrijk. En je bent niet verplicht ook echt iets te doen met de adviezen, het is ter kennisneming dus het kan geen kwaad. Bij ons cb is het trouwens altijd wel heel druk, ik kon pas na 6 weken een volgende afspraak maken!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
studiebol schreef:Hier komen ze dan aan huis, maar ik zou denk ik niet zo gauw een afspraak afzeggen. Ik vind het toch wel prettig dat iemand anders ook even naar mijn kids kijkt. Iemand met een objectieve blik.
Verder krijgen wij elke keer dezelfde persoon en ik vind haar wel aardig en als ze een keer een advies zou geven waar ik niks mee zou kunnen dan gaat die ook gewoon het ene oor in en het andere oor uit.
In jouw situatie zou ik mijn afspraak bij het CB verplaatsen..
Wat lekker dat ze aan huis komen! Is dat altijd zo, of is dat omdat je een meerling hebt? Zou ik hier ook wel ideaal vinden zeg! Ik moet woensdag ook weer, en dan moet zoontje ook, dus ben er weer lekker druk mee. Hij ook nog de ogentest, en de meiden prikken, wordt vast gezellig, haha!
Gast- Gast
Ik ga ook naar alle controles. Ik ben ook erg tevreden over ons consultatiebureau. Er is alleen in de afgelopen 3 jaar dat ik er nu kom, nog al een wisseling aan artsen geweest en ik krijg ook bijna elke keer een andere verpleegster de laatste tijd. Er was een arts bij, die de verborgen reflux van mijn zoontje niet zo serieus nam. En soms zit er wel eens een verpleegkundige waar ik niet zo weg van ben, maar die keren neem ik voor lief. Ik sta ook niet achter de opvoedadviezen die ze soms geven, maar dat vind ik geen probleem. Ik vind het wel fijn dat ze even gezien worden, gemeten en gewogen en dat je soms even iets kan overleggen, ongeacht wat ik van het antwoord vind.
LotteK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 252
_MamaRosa_ schreef:studiebol schreef:Hier komen ze dan aan huis, maar ik zou denk ik niet zo gauw een afspraak afzeggen. Ik vind het toch wel prettig dat iemand anders ook even naar mijn kids kijkt. Iemand met een objectieve blik.
Verder krijgen wij elke keer dezelfde persoon en ik vind haar wel aardig en als ze een keer een advies zou geven waar ik niks mee zou kunnen dan gaat die ook gewoon het ene oor in en het andere oor uit.
Wat lekker dat ze aan huis komen! Is dat altijd zo, of is dat omdat je een meerling hebt? Zou ik hier ook wel ideaal vinden zeg! Ik moet woensdag ook weer, en dan moet zoontje ook, dus ben er weer lekker druk mee. Hij ook nog de ogentest, en de meiden prikken, wordt vast gezellig, haha!
Dat is een project vanuit het ziekenhuis in samenwerking met het CB. Dit omdat ze er achter zijn gekomen dat kinderartsen en het cb bij prematuren kindjes vaak tegenstrijdige adviezen geven en dit veel stress veroorzaakt bij ouders. Nu komt er dus bij ons iemand van het CB die ervaring/verstand heeft van prematuren. En wij gaan dan ook nog naar het ziekenhuis en zo op die manier wordt dat afgewisseld. En als er vragen/misverstanden/onduidelijkheden zijn heeft het ziekenhuis contact met die persoon van het CB die bij ons komt.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Op zich ben ik ook tevreden met het cb van ons. ik neem ook niet alles van ze aan. zoals het slaap onderwerp. ik moest me dochter maar 10 min laten huilen en dan weer terug en net zo lang doorgaan tot ze slaapt. dit hebben we anders gedaan ben bij mijn dochter gebleven tot ze in slaap valt in haar eigen bed. dit gaat nu heel goed. maar laatst met mijn zoontje die kreeg zijn eerste prikjes. en ik vind het al zo zielig. en op zich heeft ze goed geprikt maar T kreeg een paar uur later ontzetten last van hele rode beentjes en ze waren ook heel dik inneens en krijsen wat t deed als hij ze beentjes bewoog. nu moet ik komende donderdag weer en ook weer prikjes. nu is ie wel verkouden dus denk dat ze hem nu geen prikjes gaan geven. maar ga dit voorval wel bespreken met de arts. want dat hij last ervan heeft dat had me dochter ook maar niet zo heftig als wat zonlief heeft gehad.
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
studiebol schreef:_MamaRosa_ schreef:studiebol schreef:Hier komen ze dan aan huis, maar ik zou denk ik niet zo gauw een afspraak afzeggen. Ik vind het toch wel prettig dat iemand anders ook even naar mijn kids kijkt. Iemand met een objectieve blik.
Dat is een project vanuit het ziekenhuis in samenwerking met het CB. Dit omdat ze er achter zijn gekomen dat kinderartsen en het cb bij prematuren kindjes vaak tegenstrijdige adviezen geven en dit veel stress veroorzaakt bij ouders. Nu komt er dus bij ons iemand van het CB die ervaring/verstand heeft van prematuren. En wij gaan dan ook nog naar het ziekenhuis en zo op die manier wordt dat afgewisseld. En als er vragen/misverstanden/onduidelijkheden zijn heeft het ziekenhuis contact met die persoon van het CB die bij ons komt.
Ok. Dat is wel fijn dan. Lijkt me idd erg vervelend voor ouders als je zulke tegenstrijdige adviezen krijgt soms.
Gast- Gast
Bij ons is het cb ook niet geweldig, arts die gebrekkig NL spreekt, en erg onaardige dames bij het wegen (in de winter wilde ze niet dat ik eerst zijn rompertje aandeed na het wegen, en voor het meten... als eigenwijze moeder toch lekker gedaan )
A.s. vrijdag mag ik weer, joepie! Ik sla geen controles over, maar vindt ze niet erg fijn. Bijna altijd hebben ze wel iets te 'klagen' omdat elk kind zich anders ontwikkeld en dus niet helemaal volgens het boekje loopt.
De controle is overigens bij 18 mndn, weet niet of dit extra is?? Hebben ze in elk geval niks over gezegd. Ik heb wel een controle minder gehad, in ons dorp is alleen op vrijdagmiddag het cb aanwezig. Met mijn werk is dit niet altijd te combineren, dus heb een aantal afspraken extra 'gerekt' tot ik weer werd verwacht
Op naar a.s vrijdag!!
A.s. vrijdag mag ik weer, joepie! Ik sla geen controles over, maar vindt ze niet erg fijn. Bijna altijd hebben ze wel iets te 'klagen' omdat elk kind zich anders ontwikkeld en dus niet helemaal volgens het boekje loopt.
De controle is overigens bij 18 mndn, weet niet of dit extra is?? Hebben ze in elk geval niks over gezegd. Ik heb wel een controle minder gehad, in ons dorp is alleen op vrijdagmiddag het cb aanwezig. Met mijn werk is dit niet altijd te combineren, dus heb een aantal afspraken extra 'gerekt' tot ik weer werd verwacht
Op naar a.s vrijdag!!
joos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 32
Registratiedatum : 10-11-11
Ik heb ook niets met het cb. Bij een tweede ga ik alleen voor de vaccinaties voor de rest vind ik het helemaal niets. Heb zelf meer dan genoeg kennis over de ontwikkeling van kinderen en ik vind hun manier van naar kinderen kijken waardeloos.
Gier trouwens geen afspraak gehad met 18 mnd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik heb ook niets met het cb. Bij een tweede ga ik alleen voor de vaccinaties voor de rest vind ik het helemaal niets. Heb zelf meer dan genoeg kennis over de ontwikkeling van kinderen en ik vind hun manier van naar kinderen kijken waardeloos.
Haha ik wist dat jij zou reageren.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Haha sorry maar ik kan me soms zo ergeren aan die mensen daar.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ga wel altijd, maar niet omdat ik het zo belangrijk vind, maar omdat ik graag wil weten hoe de kinderen groeien. Ik heb al heel wat adviezen gehad die totaal niet bij onze manier van opvoeden passen en 1 keer een heel fout advies van de arts.
De laatste tijd verbazen ze me en vinden ze het helemaal prima hoe het gaat met aantal voedingen en op 1 kamer slapen enz. Ze zeggen steeds 'als jij er zelf geen problemen mee hebt, dan is het toch goed'.
De laatste tijd verbazen ze me en vinden ze het helemaal prima hoe het gaat met aantal voedingen en op 1 kamer slapen enz. Ze zeggen steeds 'als jij er zelf geen problemen mee hebt, dan is het toch goed'.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Het consultatiebureau
» 18 maanden consultatiebureau
» Consultatiebureau met 18 maanden?
» consultatiebureau