Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

+10
Burn
Lejow
loura
minoessepoes
Suus
Niekske
Ibbeltje
Marin
CCC
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:16

loura schreef:Ik reageer altijd met de achternaam terug dus Beste achternaam. Ik vind het ook te amicaal om mensen bij een voornaam te noemen terwijl jij net een mail hebt gestuurd met geachte heer/mevrouw. Ik vind dat niet netjes. Het ligt er natuurlijk wel helemaal aan waar het om gaat. Een mail over en weer naar marktplaats kopers vind ik wel even wat anders dan instanties.

Neem aan dat jij niet ''beste achternaam'' gebruikt, maar eerder ''beste dhr/mw achternaam'' toch?!

Als het om marktplaats zou gaan, dan zou ik ook ''dhr/mw'' doen en dan kijken hoe diegene reageerd. Ik ben een voorstander van om te beginnen met ''dhr/mw'' doen zij dat niet terug, dan doe ik dat ook niet.

In brieven per post staat toch ook bijna nooit ''best voornaam'' als jullie post krijgen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  SoGood ma 5 maa 2012 - 8:16

Caribbeanlover schreef:
Sogood schreef:Op mijn werk doe ik het als volgt; (en dan met name als je iemand al meerdere keren gezien/gesproken hebt)

"Geachte mevrouw Bladiebla, beste Marga,"



Dus jij benoemd die persoon dan 2x? Waarom?

Omdat op deze manier de klant het idee krijgt dat hij niet 1 van de velen is, en zo behoud ik toch een formele setting.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  RYW ma 5 maa 2012 - 8:17

Ik vond het ook altijd erg lastig als ik een docent op de universiteit mailde, en als ze dan terugmailden sloten ze af met hun initialen. Als ze bijvoorbeeld Prof. Dr. Jan Jansen heeten, dan sloten ze af met ' JJ'.

Wat stuur je dan terug? Beste JJ? Of noem je 'm dan Dhr. Jansen? Of Prof. Jansen?

Bij bedrijven vind ik het niet zo erg. Ikea tutoyeert al jaren. Bij overheidsinstanties zoals de Belastingdienst of zo vind ik het dan weer not done, gek genoeg.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:23

Best stom, want als ik een dokter oid zou zijn doen ze het niet, maar omdat ik maar gewoon ben wel. Vind niet dat dat onderscheid in moet zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 8:24

Caribbeanlover schreef:Best stom, want als ik een dokter oid zou zijn doen ze het niet, maar omdat ik maar gewoon ben wel. Vind niet dat dat onderscheid in moet zijn.

Dat is niet geheel waar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 8:26

RYW: Docenten sluiten bij mij ook regelmatig af met initialen of met alleen hun voornaam (kleine studie, iedereen kent elkaar). Verschillende studenten praten dan ook over docenten of tegen docenten met hun voornaam, maar dat kan ik echt niet, dat voelt zo onwennig! Ik heb op een gegeven moment maar besloten dat iedereen Beste meneer/mevrouw huppeldepup is van mijn docenten. En dan zoeken zij zelf maar mooi uit hoe zij zich willen noemen of hoe ze mij noemen Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  luisa ma 5 maa 2012 - 8:40

Stel ik eindig met '' mvg voorletter + achternaam'', dan kan ik net zo goed een man zijn ondanks dat mijn voornaam in mij mailadres staat (ik kan als ik een man was het mailadres delen).[/quote]

ik heb wel eens gehad dat ik een instantie mailde en ondertekende met voorletter+achternaam, reageerden ze met beste voornaam. Hadden zij mijn naam inderdaad uit mijn email adres.

Ik vind het maar niks als ik antwoord krijg met beste voornaam, onprofessioneel wat mij betreft. (ligt natuurlijk wel aan soort bedrijf/instantie, als de kapper me met mijn voornaam aanspreekt vind ik het wel prima).ik ga overigens niet mee met het noemen van voornamen, hooguit maak ik van geachte beste.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 9:59

Maura schreef:
Caribbeanlover schreef:Best stom, want als ik een dokter oid zou zijn doen ze het niet, maar omdat ik maar gewoon ben wel. Vind niet dat dat onderscheid in moet zijn.

Dat is niet geheel waar.



Hoezo? Iedereen is toch gelijk!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 10:18

Dat is mij ook opgevallen ja! En ik vind dat eigenlijk ook niet zo netjes. Wel ga ik dan zelf in de volgende mail ook meteen over op 'beste', maar vind het toch niet helemaal kloppen. Nou moet ik zeggen dat ik daar ook ouderwets in ben hoor. Ik hou van die oude beleefdheidsvormen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  TwistedAngel ma 5 maa 2012 - 22:34

ik heb er ook geen problemen mee. Sluit mijn brieven ook altijd af met voor en achternaam. Wat ik nu wel echt vervelend vind worden is als ze terug sturen Geachte HEER Achternaam... Ja ik weet dat mijn naam zowel voor dames als heren gebruijt kan worden, maar er klakkeloos vanuit gaan dat ikk een man ben..?? Ik stuur dan ook 9 v/d 10 keer terug dat ik toch wel degelijk een vrouw ben.
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 2:45

Dat heb altijd als ik hotels mail in het buitenland ondanks dat ik me achternaam eronder zet krijg ik terug ''Dear sir.....''. Mijn naam kennen ze daar niet en ach in dat geval neem ik ze het niet kwalijk, wel als iemand die ik niet ken mail en terug stuurt ''Best voornaam''.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  minoessepoes di 6 maa 2012 - 3:32

Ik vind het trouwens zelf niet erg hoor als mensen mij bij mijn voornaam aanspreken/ terug mailen. Ik kan me er niet echt druk over maken. Maar ik werk zelf bij een bank en vind het niet gepast om het wel te doen.

Overigens gaan ze er in hotels geloof ik bijna standaard vanuit dat de man boekt, of dat het op de man zijn naam wordt geboekt. Meestal doe ik dat namelijk en mijn vriend wordt dan bijna altijd aangesproken met: Welkom meneer " Minoessepoes". Ach, dat vind ik eigenlijk alleen maar grappig.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover di 6 maa 2012 - 6:50

Ik boek hotel altijd in de vorm van een pakketreis en bij een nederlandse organisatie. Dat men ervan uitgaat dat mannen altijd boeken vind ik raar. Het is meer een vrouwending om te zoeken naar vakanties iig bij ons, want ik vind het surfen op internet leuk en mijn man niet mbt vakanties.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. - Pagina 2 Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum