Bij voornaam noemen...
+7
Dora
Aggi
Razz
Twellie
Limburg85
Annemie
Flower_L
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bij voornaam noemen...
Vreselijk irritant. L noemt ons laatste tijd vaak bij voornaam....hoort hij natuurlijk wanneer vriend mij roept of andersom. Soms kort hij het ook af...zoals ik bij mijn vriend vaak doe.
Net riep hij ook vanuit bed "mama xxxx!!!!!...waar ben je nou xxxx?" Xxxx is dan even mijn naam
Heel schattig voor even, maar het klinkt gewoon niet. Ik luister nu alleen nog naar mama, niet naar mijn naam. Kijken hoelang hij het volhoudt.
Herkenbaar?
Net riep hij ook vanuit bed "mama xxxx!!!!!...waar ben je nou xxxx?" Xxxx is dan even mijn naam
Heel schattig voor even, maar het klinkt gewoon niet. Ik luister nu alleen nog naar mama, niet naar mijn naam. Kijken hoelang hij het volhoudt.
Herkenbaar?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Bij voornaam noemen...
Ja heel herkenbaar, ik vind het altijd wel grappig.. Bijvoorbeeld, hij blijft mama roepen en ik reageer niet, dan roept hij mijn voornaam.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Herkenbaar maar dat komt omdat de zoon van mijn man mij bij een gedeelte van mijn naam noemt en dat hoort hij en dat gaat hij soms herhalen, klinkt grappig maar vind het eigenlijk niet leuk maar is niks aan te doen en zal wel voorbij gaan als hij het snapt.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter noemt mijn vriend vaak bij de voornaam als ze iets over hem verteld tegen anderen. Soms noemt ze ons ook bij de voornaam als ze tegen ons praat. Meestal zeg ik dan dat ze gewoon mama of papa kan zeggen, maar eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Het grappige is wel dat l mijn naam goed uitspreekt, terwijl heel veel mensen mijn naam niet volledig uitspreken. Zelfs mijn ouders niet, terwijl ze zelf de naam en uitspraak bedacht hebben
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Jep herkenbaar We waren hem wat namen aan het leren en de naam van zijn papa is echt blijven hangen. Hij heeft een hele periode papa *** genoemd en dan zei ik iedere keer. "Gewoon papa schat want je hebt er echt maar eentje en die luistert wel naar "papa" hoor"
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Helaas is het hier ook herkenbaar... hij noemt mijn vriend en mij ook vaak bij de voornaam... probeer wel te corrigeren door mama of papa te zegggen... mja vrees dat hij dit wel blijft doen. Negeren en alleen luisteren als hij mama of papa zegt vind ik wel een goed idee en daar gaan we hier dan ook maar mee beginnen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Papa...... wordt hier niet gezegd dus is het bij ons wel
Mama Y.uut (Y.uanita) en Mama Y.angyang/L.ean (L.eandra). Anders wordt het hier wel heel onduidelijk.
Mama Y.uut (Y.uanita) en Mama Y.angyang/L.ean (L.eandra). Anders wordt het hier wel heel onduidelijk.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Yrsa zegt het heel soms, maar meestal is het toch gewoon mamma en pappa, of tegenwoordig nog vaker mammie/pappie.
Toen ik klein was, was mijn moeder een keer boos op me en toen zei ik: 'Maar mamma...' en toen riep zij: 'Mamma? Mamma? Joke zal je bedoelen!' Beetje in de war, haha.
Toen ik klein was, was mijn moeder een keer boos op me en toen zei ik: 'Maar mamma...' en toen riep zij: 'Mamma? Mamma? Joke zal je bedoelen!' Beetje in de war, haha.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier nog niet aan de orde. Gelukkig maar, heb liever dat ze mama zegt. Al maak ik er heus geen drama van als ze mijn voornaam zou gaan gebruiken, maar ik vind mama iets speciaals hebben. Alle anderen gebruiken mijn voornaam al, dus ik hoop dat zij me nog lang mama blijft noemen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Herkenbaar, maar dan niet met mijn naam. Als mijn man mij bij naam noemt is het niet best. Dan is hij heel heel heel boos. Mijn man noemt mij eigenlijk altijd schatje, soms tijger en die twee hoor ik wel regelmatig terug als ik niet snel genoeg reageer op mama.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
T. noemt/ roept ons ook af en toe bij de voornaam. Straks waren we bij vrienden en die vriend van ons heeft nog niet heel lang iets met zijn vriendin, T. had haar ook nog maar 1x gezien. Dus hij zegt op een gegeven moment, wijzend naar haar:
T:dat is I.
Ik: Ja dat klopt, en wie is dat (wijzend naar die vriend)?
T: T.
Ik: Ja dat klopt, en hoe heet papa met de voornaam?
T: J.
Ik: Ja dat klopt, en hoe heet mama met de voornaam?
T. Laura (wat dus totaal niks wegheeft van mijn naam, en hij weet heel goed hoe ik heet)
Ik heb mijn vriend dus maar even aan een kruisverhoor onderworpen
T:dat is I.
Ik: Ja dat klopt, en wie is dat (wijzend naar die vriend)?
T: T.
Ik: Ja dat klopt, en hoe heet papa met de voornaam?
T: J.
Ik: Ja dat klopt, en hoe heet mama met de voornaam?
T. Laura (wat dus totaal niks wegheeft van mijn naam, en hij weet heel goed hoe ik heet)
Ik heb mijn vriend dus maar even aan een kruisverhoor onderworpen
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» N.a.v. hoe noemen jullie kindjes zichzelf?
» voornaam of mama?
» Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....
» Als je NU een kind krijgt, hoe ga je het dan noemen?
» N.a.v. hoe noemen de broers/zussen elkaar?
» voornaam of mama?
» Voorweeen, voorwerk of hoe je het ook noemen wilt.....
» Als je NU een kind krijgt, hoe ga je het dan noemen?
» N.a.v. hoe noemen de broers/zussen elkaar?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: