Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

+10
Burn
Lejow
loura
minoessepoes
Suus
Niekske
Ibbeltje
Marin
CCC
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover zo 4 maa 2012 - 10:55

Als ik vreemden/instanties mail begin ik altijd met ''geachte mw of dhr'' en eindig altijd met ''mvg voornaam + achternaam''.

Als ik dan een mail terug krijg staat er meer dan helft van de keren ''Beste voornaam'' boven en dat vind ik best raar aangezien we elkaar niet kennen.

Als ik iemands naam toevallig weet van het bedrijf naar waar ik mail, dan begin ik toch ook niet met ''hoi .........of beste..........''.

Dat ik eindig met mijn voornaam erbij wil toch niet zeggen dat ze mij maar met mijn voornaam mogen aanspreken? Vaak hebben ze in de mails het ook over ''je'' en ''jij'' en dat terwijl ze mijn leeftijd niet eens weten, ik kan wel bejaard zijn.................niet echt beleefd.

Ik vind dat zeker van een bedrijf/instantie niet proffesioneel.

Hoe denken jullie daarover?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 10:59

Als ik mijn voornaam en achternaam onder een brief/mail zet, vind ik het niet erg als ik in een reactie daarom aangesproken wordt als 'Beste Joan'. Ik spreek diegene, ook vaak in een reactie daarop aan met de voornaam. Als je niet wilt dat ze je met voornaam aanspreken zou je de brief altijd nog af kunnen sluiten met voorletter.achternaam, dan weet je zeker dat ze je niet bij de voornaam gaan noemen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover zo 4 maa 2012 - 11:04

Dat zou kunnen idd, maar ben het zo gewend. Als ik dan terug mail begin ik ook met ''best voornaam''. Tja als zij mij zo noemen, dan neem ik aan dat zij het zelf niet erg vinden alleen voor de 1e keer vind ik het raar als iemand jou als bedrijf zijnde mailt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 11:12



Ik reageer als bedrijf ook vaak met de voornaam van degene die mij stuurt. Dat vind ik niet onprofessioneel, ik vind het prettig om mijn klanten informeel te benaderen. Zo moeten ze zich ook gaan voelen bij mijn bedrijf, anders word het überhaupt niet leuk. Maar dat is de sfeer van mijn bedrijf.
Ik krijg ook regelmatig mailtjes van klanten die vol staan met spelfouten, alleen mijn collega adresseren of gewoon starten met 'hallo, ik wil...'
Ik voel me hier ook niet beledigd door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 11:20

Terwijl mijn collega's standaard met 'Beste...' antwoorden, liet ik het aan de klant over hoe ze wilden worden benaderd. Sommige klanten vonden het dusdanig vervelend om met 'Beste...' te worden aangesproken, dat ik niemand tegen de borst wilde stoten. Wanneer de klant zelf overging met 'Beste Maura' en er was een antwoord wenselijk, dan maakte ik daar ook altijd 'Beste Piet' van.

Zelf heb ik er totaal geen moeite aan als ze me aanspreken met 'Beste Maura', soms ben ik überhaupt al blij dat ik een antwoord van een bedrijf krijg. Daarnaast lopen mijn abonnementen bij jonge bedrijven die een persoonlijke, informele sfeer willen hanteren. Als ik niet gediend zou zijn van 'Beste Maura' dan had ik bv een andere provider moeten zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 11:22

Sommige bedrijven hebben dat gewoon als huisstijl dus ik kijk de mensen er zelf niet op aan maar eerlijk gezegd ben ik er zelf ook geen fan van. Er iets van zeggen of denken doe ik er echter niet echt over... Dat soort dingen worden zo hoog in het bedrijf besloten, wat ik daar dan van vind boeit vrij weinig denk ik dan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 19:13

Ik vind het niet heel erg. Meestal zet in onderaan mijn voornaam en achternaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  CCC zo 4 maa 2012 - 19:43

Ik heb er niet zo'n moeite mee, vind Beste *voornaam* wat minder afstandelijk klinken dan geachte mevrouw *achternaam*... Als je dat vervelend vind, zou je ook gewoon je voorletter en achternaam onderaan kunnen mailen.

Ik heb meer moeite met mensen die geen moeite nemen de mail goed door te lezen en amper reactie te geven over bijv. een probleem. Heb dit pasgeleden met de babykamer gehad en kreeg werkelijk 1 zin terug, daaruit kon ik opmaken dat ze de kamer kwamen omruilen maar niks anders over de gang van zaken. Na terugmailen en bellen, heb ik amper reactie gekregen. Vandaag is de dag dat het gaat gebeuren en ben dan ook erg benieuwd of ze de oude kamer zonder problemen demonteren (aangezien ik 3x per mail heb gevraagd of wij dat moesten doen en 2x telefonisch en hier geen antwoord op kreeg).... Sowieso vind ik mailcontact niet altijd even prettig, sommige dingen kun je beter gewoon even persoonlijk bespreken.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Marin zo 4 maa 2012 - 20:36

Ik vind dat normaal en ga in de volgende email er dan in mee. Dus werd netjes en zodra zij wat informeler aanschrijven, doe ik dat daarna ook. Nog steeds wel beste en met vriendelijke groeten, maar niet geachte meer, dat doe ik alleen in de eerste email.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Ibbeltje zo 4 maa 2012 - 20:37

Ik zou daar geen problemen mee hebben. Net als Marin ga ik er dan wel in mee vaak.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 20:43

Ik begin altijd wel beste dhr, mevrouw en dan de achternaam, maar als ik dan een reactie terug krijg van beste yasmin dan doe ik de volgende keer dat ook zo terug. Ik vind niet vervelend ofzo, vind juist dat het dan wat persoonlijker overkomt ofzo het contact

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 20:44

ik heb wel gehoord van de variant: Geachte -achternaam- / beste -voornaam-.

Maar mails van instanties die beginnen met beste -voornaam- daar zou ik ook niet zo van gecharmeerd zijn.. Maar ik zou er verder niks mee doen en er dan maar in mee gaan, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Niekske zo 4 maa 2012 - 20:50

Marin schreef:Ik vind dat normaal en ga in de volgende email er dan in mee. Dus werd netjes en zodra zij wat informeler aanschrijven, doe ik dat daarna ook. Nog steeds wel beste en met vriendelijke groeten, maar niet geachte meer, dat doe ik alleen in de eerste email.

+1, en vind het ook prettiger eigenlijk, zo'n informelere sfeer.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Suus zo 4 maa 2012 - 21:17

Ik heb daar ook geen problemen mee, vind het juist wel fijn dat het dan wat informeler is. Wat ik wel stom vind is dat het regelmatig voorkomt dat ze mijn voornaam dan verkeerd schrijven. Mijn naam is mogelijk met y of ie, maar hij staat gewoon onder mijn brief, dus dan is het toch best dom om de verkeerde naam boven de brief te zetten?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  minoessepoes zo 4 maa 2012 - 21:44

Ik behandel een email net zoals een brief en zolang ik mensen niet ken of weet dat ik ze mag tutoyeren zal ik dat dus ook niet doen. Ik ben het ergens dus wel eens met CBL. Ik kan via de mail niet zien of ik te maken heb met iemand van mijn eigen leeftijd of iemand die een stuk ouder is en of mensen het prettig vinden om met de voornaam aangesproken te worden.

Ik ga dus liever voor formeel maar in ieder geval wel correct als ik het niet weet.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  loura zo 4 maa 2012 - 21:46

Ik reageer altijd met de achternaam terug dus Beste achternaam. Ik vind het ook te amicaal om mensen bij een voornaam te noemen terwijl jij net een mail hebt gestuurd met geachte heer/mevrouw. Ik vind dat niet netjes. Het ligt er natuurlijk wel helemaal aan waar het om gaat. Een mail over en weer naar marktplaats kopers vind ik wel even wat anders dan instanties.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Lejow zo 4 maa 2012 - 21:54

Ik vind het mierengezeik, als ik mijn voornaam onderaan de brief schrijf, mogen ze mij ook aanspreken met Beste Leonie.
Als zij eenmaal zo beginnen, ga ik er in de volgende mail/brief in mee.
Ik kan echt niet wakker liggen van het feit of iemand me bij mijn voornaam, of achternaam noemt. Heb wel belangrijkere dingen om me druk over te maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Burn zo 4 maa 2012 - 22:22

Break Of Day schreef:ik heb wel gehoord van de variant: Geachte -achternaam- / beste -voornaam-.
.

Deze gebruik ik meestal ook als ik zelf aangesproken ben met Beste Burn..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:06

Ik sluit zulke mails altijd af met ''mvg voornaam + achternaam'', maar dat betekend nog niet dat diegene waar ik de mail aanstuur mij bij de voornaam mag noemen.

Stel ik eindig met '' mvg voorletter + achternaam'', dan kan ik net zo goed een man zijn ondanks dat mijn voornaam in mij mailadres staat (ik kan als ik een man was het mailadres delen).

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:09

Yasmin schreef:Ik begin altijd wel beste dhr, mevrouw en dan de achternaam, maar als ik dan een reactie terug krijg van beste yasmin dan doe ik de volgende keer dat ook zo terug. Ik vind niet vervelend ofzo, vind juist dat het dan wat persoonlijker overkomt ofzo het contact



Zo doe ik dat ook. Ik zal zelf nooit zo beginnen,maar doen ze het bij mij dan doe ik dat ook terug. Er wat van zeggen doe ik niet. Blijf het raar vinden, want niet iedereen is ervan gediend.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 8:09

CBL, zet er onder, onder jouw naam, dat je een informele vorm van communicatie niet op prijs stelt. Very Happy Zie graag een volgend topic tegemoet. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  SoGood ma 5 maa 2012 - 8:11

Op mijn werk doe ik het als volgt; (en dan met name als je iemand al meerdere keren gezien/gesproken hebt)

"Geachte mevrouw Bladiebla, beste Marga,"
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:12

minoessepoes schreef:Ik behandel een email net zoals een brief en zolang ik mensen niet ken of weet dat ik ze mag tutoyeren zal ik dat dus ook niet doen. Ik ben het ergens dus wel eens met CBL. Ik kan via de mail niet zien of ik te maken heb met iemand van mijn eigen leeftijd of iemand die een stuk ouder is en of mensen het prettig vinden om met de voornaam aangesproken te worden.

Ik ga dus liever voor formeel maar in ieder geval wel correct als ik het niet weet.



Ja idd. Kijk dat er nu wat moderner word gepraat dat personeel in winkels mensen met ''je'' en ''jij'' aanspreken vind ik niet erg, immers mijn naam kennen ze toch niet. Als ze ''u'' gaan zeggen vind ik dat niet nodig, dat hoeft niet. Maar iemand die je idd niet kent die jou als bedrijf zijnde mailt en netjes ''dhr'' of ''mw'' zegt en dan vervolgens terugmailen en met ''beste voornaam'' beginnen omdat toevallig diegene haar/zijn voornaam eronder stond vind ik gewoon niet echt kunnen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 8:13

Sogood schreef:Op mijn werk doe ik het als volgt; (en dan met name als je iemand al meerdere keren gezien/gesproken hebt)

"Geachte mevrouw Bladiebla, beste Marga,"

Die vind ik ook nog steeds heel erg goed. Vooral als je degene "beter kent". Toch krijg ik 'beste' niet tot amper over mijn vingers heen. Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Caribbeanlover ma 5 maa 2012 - 8:13

Sogood schreef:Op mijn werk doe ik het als volgt; (en dan met name als je iemand al meerdere keren gezien/gesproken hebt)

"Geachte mevrouw Bladiebla, beste Marga,"



Dus jij benoemd die persoon dan 2x? Waarom?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen. Empty Re: Mensen die je mailed en jou bij je voornaam noemen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum