Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

+3
Roze Roos
silly-one
Flinder
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Flinder ma 10 jan 2011 - 23:59

Binnenkort heb ik een aantal sollicitatiegesprekken. Ik lees eerst altijd veel over de instelling en vervolgens lees ik mijn brief en CV nog eens door en bereid ik vragen voor. Wat doen jullie?
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  silly-one di 11 jan 2011 - 0:22

Eigenlijk hetzelfde. Ik lees ook vaak de schoolgids door en aan de hand daarvan maak ik wat vragen. Komen deze in het gesprek al naar voren, is het mooi meegenomen.
Vaak bedenk ik maar 3-4 vragen waarvan ik er dan 2-3 stel.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Roze Roos di 11 jan 2011 - 0:25

Ik lees mijn brief nog even door, bekijk hun site goed en bedenk mij wat ik wil gaan zeggen. Vaak stellen ze wel dezelfde vragen : hoe omschrijven je huidige collega's jou etc, dus daar denk ik ook vaak over na!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Jeanette di 11 jan 2011 - 0:27

Hetzelfde als Roze Roos. Goed in hun werkveld verdiepen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Sterre di 11 jan 2011 - 0:43

Dat, plus goed nadenken over je sterke en zwakkere punten, en die kunnen onderbouwen met een ervaring in een eerdere baan of of andere situatie.

Succes met je gesprekken, leuk!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:09

weg ivm kans op herkenning


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 4:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Laquisia di 11 jan 2011 - 5:12

Ik verdiep mij goed in de organisatie. Bereid mij voor op algemene vragen die vaak terugkomen tijdens sollicitatiegesprekken en lees mijn sollicitatiebrief nog eens goed door.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Flinder di 11 jan 2011 - 22:17

Thanks meiden! Ik geloof dat ik het meeste wel hetzelfde doe als jullie. Ik vind de vraag: 'vertel eens iets over jezelf' altijd zo lastig. Ik weet dan nooit zo goed of ik werk, studie enz. moet vertellen of priveleven of eigenschappen of een combinatie... Hoe beantwoorden jullie zo'n vraag?
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Laquisia di 11 jan 2011 - 22:35

flinder85 schreef:Thanks meiden! Ik geloof dat ik het meeste wel hetzelfde doe als jullie. Ik vind de vraag: 'vertel eens iets over jezelf' altijd zo lastig. Ik weet dan nooit zo goed of ik werk, studie enz. moet vertellen of priveleven of eigenschappen of een combinatie... Hoe beantwoorden jullie zo'n vraag?

Ik vertel dan over mijn studie, werkzaamheden en ervaringen die ik op heb gedaan en koppel daaraan mijn kwaliteiten.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Ploen di 11 jan 2011 - 22:58

Ik verdiep me goed in de instelling, lees mijn brief door en zoek vaak op internet naar vragen die kunnen stellen binnen die sector en verzin dan de antwoorden al

Als ik de vraag krijg vertel eens iets jezelf, vraag ik vaak wat ze specifiek bedoelen
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:08

_Leah_ schreef:Ik verdiep mij goed in de organisatie. Bereid mij voor op algemene vragen die vaak terugkomen tijdens sollicitatiegesprekken en lees mijn sollicitatiebrief nog eens goed door.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek? Empty Re: Hoe bereid jij je voor op een sollicitatiegesprek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum