Rot allergie en dieet
+7
Novalee
kwak
June
Minx
Teddyaapje
woezel
Linda
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rot allergie en dieet
Het is weer zo ver, ik heb weer even een flinke baaldag.
Zoon is sinds gister weer flink aan het spugen. Ik heb het idee dat hij nog ergens allergisch voor is, maar ik weet echt niet wat.
Melk, ei en soja zijn verbannen. Ik hou een eetdagboek bij, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen wat het nou is.
Ik heb er zo de pest over in! Ik durf gewoon niks meer te eten hierdoor. Vandaag alleen nog maar 2 boterhammen met appelstroop op.
Het ging eindelijk wat beter met hem. Het slapen gaat gelukkig wel veel beter, dat scheelt een hoop.
Maar dat spugen is zo sneu... Wat baal ik daar van.
Zoon is sinds gister weer flink aan het spugen. Ik heb het idee dat hij nog ergens allergisch voor is, maar ik weet echt niet wat.
Melk, ei en soja zijn verbannen. Ik hou een eetdagboek bij, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen wat het nou is.
Ik heb er zo de pest over in! Ik durf gewoon niks meer te eten hierdoor. Vandaag alleen nog maar 2 boterhammen met appelstroop op.
Het ging eindelijk wat beter met hem. Het slapen gaat gelukkig wel veel beter, dat scheelt een hoop.
Maar dat spugen is zo sneu... Wat baal ik daar van.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Rot allergie en dieet
jeetje zeg, houdt niet op he. moeilijk dat je geen idee hebt waar hij op reageert.
Maar zelf niets tot weinig eten is ook geen oplossing he. Probeer ook echt om jezelf te denken.
Maar zelf niets tot weinig eten is ook geen oplossing he. Probeer ook echt om jezelf te denken.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
oh wat lijkt me dit lastig zeg! gaat t met de reflus goed?
kan t zijn dat je nog restjes koemelk oid in je hebt van een paar weken terug? geen idee hoelang t duurt voordat t volledig uit je lijf is.
ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf huiverig wordt voor wat je eet als je denkt dat hij nog ergens op reageert. ik denk dat ik dit samen met een dietiste zou uitzoeken.
kan t zijn dat je nog restjes koemelk oid in je hebt van een paar weken terug? geen idee hoelang t duurt voordat t volledig uit je lijf is.
ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf huiverig wordt voor wat je eet als je denkt dat hij nog ergens op reageert. ik denk dat ik dit samen met een dietiste zou uitzoeken.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Gluten? Zou dat kunnen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Minx schreef:Gluten? Zou dat kunnen?
Dat zou wel echt knap oneerlijk zijn zeg.
Sterkte Linda. Ik vind het zo knap dat je na je eerste bij je tweede ook weer een dieet volgt. Ik leef echt met je mee!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Komt het spugen niet van zijn reflux?
Vervelend Linda! Maar je moet ook wel aan jezelf denken want op 2 broodjes kun je geen 2 mensen voeden!
Vervelend Linda! Maar je moet ook wel aan jezelf denken want op 2 broodjes kun je geen 2 mensen voeden!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
G
Dank je.
Pffff, gluten. Ik mag hopen van niet! Geen idee of dat ook zo door de borstvoeding heen gaat.
Teddyaapje, ik ben al op dieet sinds hij 2 weken is en morgen is hij 11 weken. Dus alle sporen zijn al lang uit m'n lijf.
June schreef:Minx schreef:Gluten? Zou dat kunnen?
Dat zou wel echt knap oneerlijk zijn zeg.
Sterkte Linda. Ik vind het zo knap dat je na je eerste bij je tweede ook weer een dieet volgt. Ik leef echt met je mee!
Dank je.
Pffff, gluten. Ik mag hopen van niet! Geen idee of dat ook zo door de borstvoeding heen gaat.
Teddyaapje, ik ben al op dieet sinds hij 2 weken is en morgen is hij 11 weken. Dus alle sporen zijn al lang uit m'n lijf.
Linda- Ratel
Pff, wat vervelend zeg! Ik hoop voor je dat het inderdaad door de reflux komt en niet door nog een allergie want dan wordt je dieet wel heel erg beperkt. Zou je dat dan eigenlijk wel willen proberen (doorgaan met de BV en het dieet bedoel ik)?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Hij is sinds gisteren weer begonnen met spugen? Daarvoor ging het dus een stuk beter en je hebt geen idee wat er gewijzigd is in je voedingspatroon. Zou het niet gewoon kunnen dat hij even niet lekker is en daarom meer spuugt? Hopelijk is dat het en kun je dus gewoon blijven eten volgens je dieet. Je moet inderdaad wel goed eten, want je verbruikt ook een hoop energie door het geven van borstvoeding.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Minx schreef:Gluten? Zou dat kunnen?
als ik het goed heb geef je gluten niet door via borstvoeding.
Staat ook op de website van borstvoeding.com
Een glutenintolerantie krijg je alleen als je er aanleg voor hebt en kan tot uiting komen als je gluten geeft, bijvoorbeeld als je voor het eerst brood introduceert. We weten al dat borstvoeding het eerste half jaar de beste voeding is, en dat we daar niets bij hoeven te geven. Dus geef je geen gluten voor de zes maanden. De producten die gluten bevatten zijn: tarwe, rogge, gerst, haver, tarwemeel, havermeel, roggemeel, roggebloem, griesmeel, tarwebloem, couscous, bulgur, seitan, gort, gerstemoutbloem, parelgort, gort, grutten, tarwekiemen, havervlokken, tarwevlokken, muesli, havermout, spelt (wilde tarwe), mout, alle soorten brood, tarwegries, beschuit, crackers, gebak, koek, ontbijtkoek. Ook deegwaren zoals macaroni, spaghetti en vermicelli bevatten gluten en in worst, soepen en sauzen wordt het als bindmiddel gebruikt. Spoortjes van gluten zijn genoeg om klachten te geven, dus dien je in de keuken de glutenhoudende en glutenvrije producten strikt van elkaar gescheiden te houden wanneer je kind een glutenvrij dieet moet volgen.
Sterkte met het uitzoeken!!
Laatst aangepast door meisjesmama op do 13 jun 2013 - 9:23; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Heb geen verstand van borstvoeding maar omdat brood erbij stond dacht ik mss dat.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Heb geen verstand van borstvoeding maar omdat brood erbij stond dacht ik mss dat.
ik ook niet echt heb het 4 weken gegeven maar wel een kind met coeliakie..
meisjesmama- Kletskop
Wel fijn dat gluten is uitgesloten. Dat scheelt weer.
Zou het kunnen dat het alleen door de reflux komt? Maar dan moet hij dat toch iedere dag hebben en niet de ene dag wel veel spugen en de andere niet?
Zou het kunnen dat het alleen door de reflux komt? Maar dan moet hij dat toch iedere dag hebben en niet de ene dag wel veel spugen en de andere niet?
Linda- Ratel
Linda schreef:Wel fijn dat gluten is uitgesloten. Dat scheelt weer.
Ja dat scheelt zeker je hebt het al zwaar genoeg!
Ik weet niet of de hoeveelheid qua borstvoeding nog scheelt? Dat dan zijn maagklepje het niet aankan.
meisjesmama- Kletskop
Linda schreef:Wel fijn dat gluten is uitgesloten. Dat scheelt weer.
Het dochtertje van vrienden van ons heeft er ook de ene dag meer last van dan de andere.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
meisjesmama schreef:Linda schreef:Wel fijn dat gluten is uitgesloten. Dat scheelt weer.
Ja dat scheelt zeker je hebt het al zwaar genoeg!
Ik weet niet of de hoeveelheid qua borstvoeding nog scheelt? Dat dan zijn maagklepje het niet aankan.
Ja, daar zeg je me wat! Hij had een paar dagen terug een mega regeldag (nacht eigenlijk). Dus de boel is flink opgekrikt... Dan zou jouw theorie best eens kunnen kloppen. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Linda- Ratel
Vandaag ging het stukken beter! Vanmorgen nog wel gespuugd. Daarna gingen we naar de dierentuin en heeft hij de hele tijd rechtop in m'n draagdoek gezeten en zo goed als niet gespuugd. Heerlijk dagje zo, das ook wel eens fijn.
Linda- Ratel
Goed om te horen!!
meisjesmama- Kletskop
Fijn om te horen Linda
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Het oudste zoontje van Wennes kon ook heel slecht tegen appel als ik t goed heb...
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Laurientje schreef:Het oudste zoontje van Wennes kon ook heel slecht tegen appel als ik t goed heb...
Dat heb ik van de week wel gegeten. Daar zal ik eens op gaan letten. Bedankt voor de tip!
Linda- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Allergie
» Koemelk allergie
» Koemelk allergie of eczeem?
» Allergie aan babyproducten?
» Wederom een allergie
» Koemelk allergie
» Koemelk allergie of eczeem?