Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten niet goed verteren?

+2
loesje
PapillonRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Eten niet goed verteren? Empty Eten niet goed verteren?

Bericht  PapillonRose wo 29 feb 2012 - 22:44

De laatste weken krijg ik steeds vaker de indruk dat A. haar eten niet altijd even goed verteert. Ik weet dat er dingen zijn die sowieso lastig zijn voor ons lichaam om te verteren, en dat je hiervan weleens wat terug kunt zien in de ontlasting.

Maar ik merk het bij A. wel steeds vaker, dat ik complete stukken van haar avondeten terug zie in haar luier (sorry voor de onsmakelijke mededeling Wink ). Complete stukken wortel, hele bonen, stukken pasta.. Ze heeft de laatste tijd ook weer zo nu en dan krampjes. Ik vraag me af of dit normaal is, of niet..

Ik ga sowieso de huisarts er even over bellen om te vragen of ik nog ergens op moet letten bijvoorbeeld, en of dat het normaal is. Maar ik vroeg me af of iemand dit herkent, misschien hebben alle kindjes het wel in meer of mindere mate, of juist niet?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten niet goed verteren? Empty Re: Eten niet goed verteren?

Bericht  loesje wo 29 feb 2012 - 23:03

zie je haar wel kauwen op haar eten?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 29 feb 2012 - 23:08

Ik heb er nog geen verstand van, onze zoon is pas 3 maanden maar, kauwt ze wel goed op haar eten? als je hele stukken terug kunt zien.
en zijn er misschien dingen 'te hard' voor haar om op te kauwen, bijv. een wortel, misschien is het lastig of pijnlijk voor haar en slikt ze daarom grotere stukken ongekauwd door. Zou je misschien haar eten wat zachter moeten maken (bijv. stomen) zodat ze het makkelijker kan kauwen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pussycat wo 29 feb 2012 - 23:09

loesje schreef:zie je haar wel kauwen op haar eten?

Ik wilde al zeggen.... wat er niet heel in gaat kan er ook niet heel uit komen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  PapillonRose wo 29 feb 2012 - 23:11

Ja, ze kauwt wel op haar eten. En het eten dat ze krijgt is altijd wel zacht genoeg, ik kook het speciaal voor haar wat langer dan ik voor mezelf zou doen. Alleen krijgt ze het wel in stukjes (ik prak het bijvoorbeeld niet) omdat ze het zelf wil eten met haar handjes. Het zou kunnen dat ze niet goed genoeg kauwt, ik zie haar kauwen maar of ze het goed / lang genoeg doet vind ik lastig te bepalen. En de stukken die ik terug vindt zijn ook weer niet extreem groot (geen halve wortel ofzo Wink ), maar wel groot genoeg om ze goed te kunnen zien..

Net de huisarts eindelijk te pakken gekregen en de assistente leek het toch een goed idee om voor de zekerheid een afspraak ervoor te maken. Dus ik ben benieuwd..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 29 feb 2012 - 23:14

en als je de stukjes die je maakt groter laat, zodat ze het zelf kan vasthouden maar er zelf een stukje moet afbijten, dan kan ze zelf bepalen hoe groot het is wat ze in haar mond heeft.
angel en verder hou ik m'n mond want ik heb er geen verstand van, die van ons drinkt gewoon flessen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  loesje wo 29 feb 2012 - 23:15

ik denk dat het gewoon normaal is. als a ertjes heeft gegeten dan vind ik die ook vaak wat van terug in zijn poep. a is gewoon wat te gulzig en misschien is dat bij jou kindje ook wel het geval.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 23:29

Hier soms ook stukken in de poep, dan heeft hij niet goed genoeg gekauwd ( soms propt hij het ook echt naar binnen)

Je kan kleine beetjes eten per keer aan bieden zodat ze meer tijd neemt voor het eten.
De tijd nemen voor het eten, dus rustig aan tafel zitten enzv.
Als er echt grote stukken in de poep zit dan zou ik zelfs het eten klein maken voor een tijdje om te kijken of het dan beter gaat.

Maar je gaat al naar de HA, ben benieuwd wat die zegt.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 1 maa 2012 - 0:10

Ivm darm en ontlastingsproblemen ben ik ook bij de ha geweest. Volgens mijn ha is het normaal, het lichaam moet nog leren om voedsel goed te verteren. En als je onze ontlasting zou bekijken dan vind je ook veel terug, alleen dat doe je niet zo gauw, haha. Mais poep je ook vaak heel uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Dora do 1 maa 2012 - 0:41

En misschien heeft ze een snel werkende maag-darmstelsel.

(als ik bv rode bieten heb gegeten, kan ik dit soms de volgende ochtend al terug in de pot vinden.... In ieder geval binnen 24 uur.)
Het lichaam heeft ongeveer 48 uur nodig om het eten te verteren en de voedingsstoffen op te nemen nodig.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 1:14

S. heeft dat ook wel eens en dan vooral met mais Wink Maar ik ben benieuwd wat de huisarts zegt !

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 2:12

Volgens mij ook wel normaal, ik zie dat ook regelmatig bij de kinderen. Vooral druiven, rozijnen en dat soort dingen, maar ook wel pasta.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 1 maa 2012 - 2:37

hebben jullie kindjes trouwens vaste poep? want a heeft meestal brei poep maar eet net als ons gewoon vast voedsel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 2:45

loesje schreef:hebben jullie kindjes trouwens vaste poep? want a heeft meestal brei poep maar eet net als ons gewoon vast voedsel.

Hier is het bij de jongste 2 nog erg breiig, bij de oudste 2 wisselt het. Helaas krijgt de oudste nu weer last van verstopping, zo zielig. Gisteren zat ze weer te huilen op de wc omdat het er niet uit wil. Dan zit er echt een bal voor. Zal blij zijn als het er weer uit is. Ga denk ik maar weer met lactulose beginnen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose do 1 maa 2012 - 8:16

Gelukkig is het waarschijnlijk dus wel normaal als dat wel eens gebeurt als ik het zo lees. Het is ook niet dat ik het een ramp vind als ik stukjes eten terugvindt, maar ik vraag me dan wel af of ze wel voldoende uit haar voedsel opneemt. Ze is al geen hele grote eter, dus van wat ze eet hoop ik wel dat ze zoveel mogelijk opneemt.

Ik denk dat de assistente van de HA gewoon het zekere voor het onzekere neemt, dus dan ga ik inderdaad maar even langs. Op zich ook wel even fijn, want ik heb zelf nogal opstandige darmen waardoor ik onder andere geen vitamine b12 opneem uit mijn voedsel. Dus voor mij wel extra reden om goed op te letten dat A. niet hetzelfde heeft, al is het hopelijk gewoon onschuldig.

Verder bedankt voor de tips.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: