Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open sollicitatiebrief controleren?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 0:18

Wie wil mijn open sollicitatiebrief controleren?
Ik ben er zo ongelofelijk slecht in Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 1:56

Daisy
Adres + huisnummer
Postcode + Plaats

Woonplaats en datum

Naam organisatie/bedrijf/stichting/instelling
T.a.v. de heer / mevrouw …
Adresgegevens
Postcode plaats

Betreft: open sollicitatie


Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij stuur ik u een open sollicitatie voor een functie op de financiële administratie binnen uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling.

De reden dat ik juist bij uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling solliciteer is omdat ik in september met de opleiding Bedrijfseconomie aan de NHL hogeschool ga beginnen en daarbij een passende baan zoek. Ik heb besloten om de opleiding bedrijfeconomie te gaan volgen omdat mijn intresse in de financiële administratie ligt en daar graag wat mee wil gaan doen. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken.
In mijn werkverleden heb ik ervaring opgedaan om goed met mensen om te kunnen gaan, ben leergierig, kan goed met de computer overweg en kan werken met een wisselende werkdruk.

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mij. Ik heb mijn CV als bijlage bijgevoegd. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlage: CV

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:13

Ik vind dit stuk niet zo mooi:
U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken.
In mijn werkverleden heb ik ervaring opgedaan om goed met mensen om te kunnen gaan, ben leergierig, kan goed met de computer overweg en kan werken met een wisselende werkdruk.

Ik zou eerder zeggen U kunt een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde werknemer verwachten.....

In het 2e stuk laat je na de komma 'ik' weg. Dat zou ik persoonlijk ook anders doen.

Ik ga ook naar NHL vanaf volgende week. Succes met je studie. Oja, ik weet niet voor hoeveel uren je werk zoekt maar als het parttime is zou ik dat wel vermelden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 2:16

Een nette brief denk ik, ik zou alleen het woordje 'juist' weglaten in de eerste zin van de tweede alinea. Je gaat daarna niet echt een reden noemen waarom je specifiek voor dat bedrijf kiest, dus dan vind ik het vreemd staan.

Verder is het 'interesse' ipv intresse (paar regels verder).

Verwacht/hoop je erop dat ze bijdragen aan je schoolkosten?
Is het een deeltijdstudie, in hoeverre kun je er bij werken?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:21

Lorna mercedez schreef:Ik vind dit stuk niet zo mooi:
U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken.
In mijn werkverleden heb ik ervaring opgedaan om goed met mensen om te kunnen gaan, ben leergierig, kan goed met de computer overweg en kan werken met een wisselende werkdruk.

Ik zou eerder zeggen U kunt een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde werknemer verwachten.....

In het 2e stuk laat je na de komma 'ik' weg. Dat zou ik persoonlijk ook anders doen.

Ik ga ook naar NHL vanaf volgende week. Succes met je studie. Oja, ik weet niet voor hoeveel uren je werk zoekt maar als het parttime is zou ik dat wel vermelden.

Het eerste heb ik even aangepast, in het 2e stuk vond ik er anders te veel ´ik´ in staan Neutral dus vandaar ik dat weg heb gelaten..

Het kan zowel parttime als fulltime aangezien ik 2 avonden naar school ga.
Misschien moet ik een minimum uren bij zetten?
Wat voor opleiding ga jij doen? voltijd of deeltijd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Caro wo 24 aug 2011 - 2:22

Daisy schreef:Daisy
Adres + huisnummer
Postcode + Plaats

Woonplaats en datum

Naam organisatie/bedrijf/stichting/instelling
T.a.v. de heer / mevrouw …
Adresgegevens
Postcode plaats

Betreft: open sollicitatie


Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij stuur ik u een open sollicitatie voor een functie op de financiële administratie binnen uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling.

De reden dat ik juist bij uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling solliciteer is Ik solliciteer bij uw organistie, omdat ik in september met de opleiding Bedrijfseconomie aan de NHL hogeschool ga beginnen en daarbij een passende baan zoek. Ik heb besloten om de opleiding bedrijfeconomie te gaan volgen omdat mijn intresse interesse in de financiële administratie ligt en daar graag wat mee wil gaan doen. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Ik ben een ...
In mijn werkverleden heb ik ervaring opgedaan om goed met mensen om te kunnen gaan, dat klinkt te wollig, is er niks concreets dat je kan gebruiken? ben leergierig, kan goed met de computer overweg veel te generalistisch: wát kun je goed met de computer? Is dat forummen/ office pakket/ speciale CRM systemen waarmee je gewerkt hebt/ of iets anders dat jou speciaal maakt? en kan werken met een wisselende werkdruk. Wat wil je hiermee aangeven? Maak het specifieker

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mij. Ik heb mijn CV als bijlage bijgevoegd. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlage: CV

Ik heb wat opmerkingen erbij gezet. Ik vind je brief 'standaard'. Er is niks dat jou bijzonder maakt in deze brief en ik krijg geen beeld bij je. Probeer je echt voor te stellen als persoon.. Nu kan je praktisch ieder werkend persoon zijn in NL.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:24

blondje1313 schreef:Een nette brief denk ik, ik zou alleen het woordje 'juist' weglaten in de eerste zin van de tweede alinea. Je gaat daarna niet echt een reden noemen waarom je specifiek voor dat bedrijf kiest, dus dan vind ik het vreemd staan.

Verder is het 'interesse' ipv intresse (paar regels verder).

Verwacht/hoop je erop dat ze bijdragen aan je schoolkosten?
Is het een deeltijdstudie, in hoeverre kun je er bij werken?

Juist heb ik even weg gehaald smile
Ik vond het al zo raar staan intresse nerd

Het zou fantastisch zijn als ze bijdragen aan de schoolkosten maar ga er in eerste instantie niet vanuit, en vind het ook wat raar om in de brief te zetten.

Ja het is een deeltijd studie en ga 2 avonden in de week naar school dus kan zowel parttime als fulltime werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:33

Aangepaste versie

Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij stuur ik u een open sollicitatie voor een functie op de financiële administratie binnen uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling.

Ik solliciteer bij uw organisatie, omdat ik in september met de deeltijdopleiding Bedrijfseconomie aan de NHL hogeschool ga beginnen en daarbij een passende baan zoek. Ik heb besloten om de opleiding bedrijfseconomie te gaan volgen omdat mijn interesse in de financiële administratie ligt en daar graag wat mee wil gaan doen. U kunt een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde werknemer verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken.
In mijn werkverleden heb ik ervaring opgedaan om goed met mensen om te kunnen gaan, ben leergierig, ik heb goede algemene computer vaardigheden onder andere bekend met Officeprogramma´s, e-mail- en internetvaardigheden en kan goed werken met een zowel rustige als drukke werkdruk.

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mij. Ik heb mijn cv als bijlage bijgevoegd. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Naam

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Caro wo 24 aug 2011 - 2:36

Ik zou nog even een spatie tussen je tweede en derde paragraaf zetten. Daarnaast blijf ik de zin 'om goed met mensen om te gaan' erg raar klinken. Sowieso heb je nu 2x 'om' in een paar woorden achterelkaar, maar het is ook zo nutteloos om dat te zeggen. Iedereen leert met mensen omgaan in hun leven, maar wát heb je dan geleerd? Heb je geleerd je eigen mening helder te formuleren, zonder op tenen te gaan staan? Of heb je juist geleerd mensen links te laten liggen, of ben je een allemansvriendje?

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:51

Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij stuur ik u een open sollicitatie voor een functie op de financiële administratie binnen uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling.

Ik solliciteer bij uw organisatie, omdat ik in september met de deeltijdopleiding Bedrijfseconomie aan de NHL hogeschool ga beginnen en daarbij een passende baan zoek. Ik heb besloten om de opleiding bedrijfseconomie te gaan volgen omdat mijn interesse in de financiële administratie ligt en daar graag wat mee wil gaan doen. U kunt een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde werknemer verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken.

In mijn werkverleden heb ik de ervaring opgedaan om klantvriendelijk te zijn wat ik persoonlijk zeer belangrijk vind, ben leergierig, ik heb goede algemene computer vaardigheden onder andere bekend met Officeprogramma´s, e-mail- en internetvaardigheden en kan goed werken met een zowel rustige als drukke werkdruk.

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mij. Ik heb mijn cv als bijlage bijgevoegd. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlage: cv

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 2:57

Ik vind rustige en drukke werkdruk vreemd klinken, is dit niet hoge en lage?

Mijn opmerking over de studiekosten was ook een beetje omdat ze daar misschien tijdens een gesprek naar vragen, wat daarin je verwachtingen zijn. Ik neem aan dat een baan eigenlijk verplicht is bij deze opleiding, of zoeken ze anders een stageplek voor je (dat heeft niks met de brief te maken, vroeg het me gewoon af...) Let er wel op dat full time werken bij een deeltijd studie erg zwaar kan zijn!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 3:03

blondje1313 schreef:Ik vind rustige en drukke werkdruk vreemd klinken, is dit niet hoge en lage?

Mijn opmerking over de studiekosten was ook een beetje omdat ze daar misschien tijdens een gesprek naar vragen, wat daarin je verwachtingen zijn. Ik neem aan dat een baan eigenlijk verplicht is bij deze opleiding, of zoeken ze anders een stageplek voor je (dat heeft niks met de brief te maken, vroeg het me gewoon af...) Let er wel op dat full time werken bij een deeltijd studie erg zwaar kan zijn!

Heb het veranderd ik hoog en laag smile ik kan dan op een of andere manier niet te goede woorden vinden Embarassed
Ja een baan hebben ze het liefst, het eerste half jaar is het nog algemeen dus zou je zonder baan door kunnen komen maar het 2e half jaar moet je wel iets hebben en dat mag dan ook eventueel een stageplaats zijn.
Ik wil me op het moment niet vast pinnen op een aantal uur, aangezien het moeilijk is om iets te vinden op het moment.
En word mij iets voor full time aangeboden dan moet ik inderdaad even door bikkelen, maar ben wel zover dat ik het er voor over heb!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open sollicitatiebrief controleren? Empty Re: Open sollicitatiebrief controleren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum