ik heb het zwaar onderschat
+12
Wennes
Liadan
shadow
Susan
Tania
kwak
Bloem86
Darius
Parisienne
Viva
Jasmine
Bruintje Beer
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: ik heb het zwaar onderschat
Herkenbaar hoor. Vooral dat als je tussen de middag slaapt, je 's avonds niet meer in slaap kunt komen. Ik probeer nu zelden overdag te slapen, alleen als ik echt humeurig begin te worden, dan is mijn grens bereikt haha. Als B nu slaapt zorg ik er ook voor dat ik rust. Dus dan ga ik lekker met de beentjes omhoog op de bank liggen met een boek of de laptop.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
ik denk inderdaad dat ik tussen de middag het moment voor mezelf moet pakken, heb nu nog teveel de neiging om dan ook nog even snel het huishouden te doen.
Gast- Gast
Erg herkenbaar, gelukkig gaat het sinds een paar weken ietsje beter.
Meestal ga ik als F op bed ligt eerst nog even wat in huis doen en dan op bed liggen.
Ben ik echt helemaal kapot ga ik meteen al liggen, gelukkig heb ik `s avonds geen last dat ik niet in slaap kan komen.
Heb een periode op het werk gehad dat ik rond 2 uur bijna achter mijn bureau in slaap viel om om 4 uur weer klaarwakker te zijn
Met f vind ik het ook wel moeilijk, volgens mij voelt ze het heel goed aan en sindsdien is kan ze soms echt het bloed onder de nagels vandaan halen..
Ze luister gewoon totaal niet, zit nog steeds te wachten tot deze (ik hoop een) fase afloopt...
Meestal ga ik als F op bed ligt eerst nog even wat in huis doen en dan op bed liggen.
Ben ik echt helemaal kapot ga ik meteen al liggen, gelukkig heb ik `s avonds geen last dat ik niet in slaap kan komen.
Heb een periode op het werk gehad dat ik rond 2 uur bijna achter mijn bureau in slaap viel om om 4 uur weer klaarwakker te zijn
Met f vind ik het ook wel moeilijk, volgens mij voelt ze het heel goed aan en sindsdien is kan ze soms echt het bloed onder de nagels vandaan halen..
Ze luister gewoon totaal niet, zit nog steeds te wachten tot deze (ik hoop een) fase afloopt...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik weet nog dat ik de zomer heerlijk vond, Ezra lekker in een opblaasbadje en ik onderuitgezakt op een stoel met een koud drankje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Niet doen hoor! Laat het huishouden maar even voor wat het is! Dat zou ik lekker over de dag verspreiden, en Y. laten 'helpen'. Samen een wasje in de wasmachine doen, dan weer even zitten en/of spelen met Y. Elke keer weer iets, daarna weer even rustig gaan zitten. Tussen de middag zou ik inderdaad gewoon lekker gaan zitten, tv kijken of achter de laptop.Rejoy. schreef:ik denk inderdaad dat ik tussen de middag het moment voor mezelf moet pakken, heb nu nog teveel de neiging om dan ook nog even snel het huishouden te doen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik herken het nu niet echt meer maar de eerste weken waren voor mij echt overleven... Ik was echt doodmoe en sta er eigenlijk zo goed als alleen voor aangezien mijn man heel veel werkt.. En dan 3 kleintjes om je heen. Als ik alleen de jongste had kon ik nog af en toe met hem zijn middagdutje mee slapen, maar met die 2 oudere kindjes erbij kan dat niet. Zij komen ook al om 13 uur uit school elke dag dus echt heel veel tijd was er niet om bij te komen. Buiten dat werk ik 4 nachtdiensten in de week en dan kom ik 8.30 thuis en kon ik tot 12.30 slapen om vervolgens de kinderen op te halen op school, daarna volgt een dag tot ze weer in bed liggen. Daarna kon ik pas even rusten of me voorbereiden op de volgende nachtdienst.
Nu ben ik wat minder moe maar op een dag dat ik veel doe ben ik bekaf. Vandaag heb ik een muur geschilderd, de Praxis leeggekocht, het huishouden gedaan, achterstallige wassen weggewerkt en ben nog voor de kinderen op bed lagen zelf naar bed gegaan. Man is met ze gaan douchen en heeft ze in bed gelegd. Ik heb 3 uurtjes kunnen slapen en nu ben ik aan het werk.
Het helpt echt om af en toe tijd voor rust in te plannen en dan inderdaad niet stiekem dingen in het huishouden te doen.. Dat kan wachten , echt! Tijd voor je lijf is op dit moment prioriteit 1...
Nu ben ik wat minder moe maar op een dag dat ik veel doe ben ik bekaf. Vandaag heb ik een muur geschilderd, de Praxis leeggekocht, het huishouden gedaan, achterstallige wassen weggewerkt en ben nog voor de kinderen op bed lagen zelf naar bed gegaan. Man is met ze gaan douchen en heeft ze in bed gelegd. Ik heb 3 uurtjes kunnen slapen en nu ben ik aan het werk.
Het helpt echt om af en toe tijd voor rust in te plannen en dan inderdaad niet stiekem dingen in het huishouden te doen.. Dat kan wachten , echt! Tijd voor je lijf is op dit moment prioriteit 1...
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Misschien kun je een aantal zaken waar jij je verantwoordelijk voor voelt tijdelijk "afstoten" naar je partner. Wellicht dat je dan minder geneigd bent om een en ander te doen. Wij hebben dat ook met de hond gedaan, mijn vriend ging gewoon vaker de hond uitlaten en dat scheelde al :-)
Gast- Gast
Hoi Rejoy,
wat balen dat je zo snel vermoeid en er doorheen zit. ik heb niet echt tips maar als je rust kan pakken dan moet je die gewoon nemen. en dan evt s'avonds het huishouden doen zodat je ook weer wat moe bent zodat je misschien beter in slaap kan vallen. zoals je weet heb een 2e kindje sinds december erbij en me dochter was toen 1,5 . het is passen en meten en af en toe echt druk. ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven en ook voor de andere meiden die het ook zwaar hebben
liefs liesje
wat balen dat je zo snel vermoeid en er doorheen zit. ik heb niet echt tips maar als je rust kan pakken dan moet je die gewoon nemen. en dan evt s'avonds het huishouden doen zodat je ook weer wat moe bent zodat je misschien beter in slaap kan vallen. zoals je weet heb een 2e kindje sinds december erbij en me dochter was toen 1,5 . het is passen en meten en af en toe echt druk. ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven en ook voor de andere meiden die het ook zwaar hebben
liefs liesje
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Ik snap helemaal dat zat zwaar is hoor ! S. is nu 19 maanden en sinds 2 maanden ben ik rond een uur of 4 echt helemaal afgewerkt en verder heb ik veel hoofdpijn de laatste weken en ben veel duizelig. Donderdag moet ik ook bloed laten prikken want ik heb er nu genoeg van. Ik ben dan wel niet zwanger maar als ik dat ook nog eens moest zijn hoe zou ik me dan voelen..
Pak op tijd je rust meid en kan je schoonmoeder en/of moeder je misschien niet een beetje helpen met Y. en het huishouden?
iig voor jou en de rest die het een beetje moeilijk hebben !
Pak op tijd je rust meid en kan je schoonmoeder en/of moeder je misschien niet een beetje helpen met Y. en het huishouden?
iig voor jou en de rest die het een beetje moeilijk hebben !
Gast- Gast
Een dikke verder kan ik er niet echt over meepraten. Maar ben het eens met de meeste adviezen. veel sterkte.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» zwaar verkouden
» Nieuwsgierig.. Hoe zwaar bij 7 mnd
» Hoe zwaar met 10 maanden?
» Hoe groot en zwaar rond de 2,5?
» hoe lang en zwaar met 2 jaar?
» Nieuwsgierig.. Hoe zwaar bij 7 mnd