ik heb het zwaar onderschat
+12
Wennes
Liadan
shadow
Susan
Tania
kwak
Bloem86
Darius
Parisienne
Viva
Jasmine
Bruintje Beer
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
ik heb het zwaar onderschat
zwanger zijn met een jong kindje. Ik ben echt bekaf, ik heb nauwelijks energie en er komt niks uit handen. Zelfs de hond uitlaten vind ik een enorme opgave. Mijn ijzergehalte was een paar weken geleden nog torenhoog, dus ik denk niet dat deze nu te laag is, mee slapen tussen de middag met mijn dochter heb ik geprobeerd, maar dan kom ik 's avonds niet in slaap met als gevolg dat ik de volgende ochtend niet wakker kan worden.
Iemand tips voor wat meer energie of energiebesparing?
Iemand tips voor wat meer energie of energiebesparing?
Gast- Gast
Re: ik heb het zwaar onderschat
Heel herkenbaar!!!
Hier had ik ook een heel actieve dreumes/peuter tijdens mjn zwangerschap. Was geen goede combinatie met mijn harde buiken.
Ik liet haar zoveel mogelijk alles zelf doen wat ze kon.
Maar je moet er even doorheen
Als hij/zij geboren is wordt het ook zwaar!! Tenminste dat vond ik!
Maar wel een
Hier had ik ook een heel actieve dreumes/peuter tijdens mjn zwangerschap. Was geen goede combinatie met mijn harde buiken.
Ik liet haar zoveel mogelijk alles zelf doen wat ze kon.
Maar je moet er even doorheen
Als hij/zij geboren is wordt het ook zwaar!! Tenminste dat vond ik!
Maar wel een
Laatst aangepast door Bruintje Beer op ma 27 feb 2012 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Slik je ook vitaminen? Bij mij kwam de extreme vermoeidheid tijdens mijn zwangerschappen door een tekort aan vitamine-D. Bij J. kreeg ik daar na 20 weken zwangerschap last van, maar bij mijn laatste zwangerschap had ik met 7 weken al een tekort.
Verder heb ik geen tips, maar ook een
Verder heb ik geen tips, maar ook een
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Geen tips, wel een hele dikke
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik kreeg calcium/magnesium/zink tabletten als tip tegen de vermoeidheid en dat werkte hier heel goed. En floradix!
Verder zoveel mogelijk je rust proberen te pakken, maar dat valt niet altijd mee..
Verder zoveel mogelijk je rust proberen te pakken, maar dat valt niet altijd mee..
Gast- Gast
Ik heb geen tips, sorry. Maar kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is! Ik ben dan niet zwanger maar moe om een andere reden.. het feit dat er een klein dreumesje rond huppelt maakt de vermoeidheid nog erger.
Vervelend dat je 's avonds niet in slaap komt als je 's middags even slaapt. Ook niet als je, als Y. slaapt, even op de bank ligt? Dan val je misschien niet in een diepe slaap, dat kan al wat schelen. En probeer overdag ook niet teveel te doen wat betreft huishouden e.d. Neem gewoon je rust!
Vervelend dat je 's avonds niet in slaap komt als je 's middags even slaapt. Ook niet als je, als Y. slaapt, even op de bank ligt? Dan val je misschien niet in een diepe slaap, dat kan al wat schelen. En probeer overdag ook niet teveel te doen wat betreft huishouden e.d. Neem gewoon je rust!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ook. Kon gisteren wel huilen, zo ellendig voelde ik me. Vandaag valt het mee.
Mijn tip is: ritme behouden. Op tijd opstaan, rond half 8 en dan een geroosterde boterham. Geen drinken. Rond 10 uur een kop koffie en dan gewoon veel water drinken. De misselijkheid blijft dan grotendeels weg.
Ik ben ook zo moe, dat ik na de vaatwasser inruimen al bekaf ben. Dan ga ik even zitten, maar moet mezelf wel streng toespreken om weer wat te gaan doen. Van bankhangen word ik juist moe.
Edit: tussen de middag slapen maakt mij alleen maar vermoeider, dus ik savonds op tijd naar bed.
Mijn tip is: ritme behouden. Op tijd opstaan, rond half 8 en dan een geroosterde boterham. Geen drinken. Rond 10 uur een kop koffie en dan gewoon veel water drinken. De misselijkheid blijft dan grotendeels weg.
Ik ben ook zo moe, dat ik na de vaatwasser inruimen al bekaf ben. Dan ga ik even zitten, maar moet mezelf wel streng toespreken om weer wat te gaan doen. Van bankhangen word ik juist moe.
Edit: tussen de middag slapen maakt mij alleen maar vermoeider, dus ik savonds op tijd naar bed.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb trouwens ook dat als ik de hele dag op de bank lig ik moe blijf! Zodra ik even een boodschap heb gedaan (met de auto) bijvoorbeeld dan voel ik me alweer een stukje beter. Ik zou jezelf dan ook streng toespreken en toch even een rondje met de hond gaan lopen. Ondanks dat het vermoeiend is kan het je daarentegen wel weer wat energie geven om even in de buitenlucht te zijn, even het huis uit, al is het maar voor 10 minuten.
Probeer dus wel een beetje bezig te blijven. Als is het maar met leuke, kleine klusjes. Daarna weer even pauze, wat drinken/eten en weer even wat doen. Bankhangen maakt het inderdaad vaak alleen maar erger, net als Darius zegt.
Probeer dus wel een beetje bezig te blijven. Als is het maar met leuke, kleine klusjes. Daarna weer even pauze, wat drinken/eten en weer even wat doen. Bankhangen maakt het inderdaad vaak alleen maar erger, net als Darius zegt.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik herken dit zeker wel! Vind het ook zwaar op veel momenten!
Ik probeer I. ook zoveel mogelijk zelf te laten doen, maar soms ontkom je niet aan tillen, achteraan rennen, etc.
Heb nu ook ontzettende last van m'n rug en bekken gekregen, dus heb soms echt m'n baalmomentjes!
Ik probeer zo min mogelijke in te plannen op een dag. Gewoon lekker pruttelen in huis! Maar wat Darius ook zegt, als ik echt alleen maar ga bankhangen word ik ook alleen maar meer moe.
Probeer je dingen die je moet doen dus maar zoveel mogelijk te verdelen... En pak je rust!! Dat wil niet altijd zeggen dat je hoeft te gaan slapen. Een boek/ puzzel/ laptop, etc als je meisje op bed ligt scheelt ook al een boel! ( Zeg ik.. terwijl dit gewoon de woorden van een vriendin zijn, die dit vd week ook tegen mij moest zeggen! )
Ik probeer I. ook zoveel mogelijk zelf te laten doen, maar soms ontkom je niet aan tillen, achteraan rennen, etc.
Heb nu ook ontzettende last van m'n rug en bekken gekregen, dus heb soms echt m'n baalmomentjes!
Ik probeer zo min mogelijke in te plannen op een dag. Gewoon lekker pruttelen in huis! Maar wat Darius ook zegt, als ik echt alleen maar ga bankhangen word ik ook alleen maar meer moe.
Probeer je dingen die je moet doen dus maar zoveel mogelijk te verdelen... En pak je rust!! Dat wil niet altijd zeggen dat je hoeft te gaan slapen. Een boek/ puzzel/ laptop, etc als je meisje op bed ligt scheelt ook al een boel! ( Zeg ik.. terwijl dit gewoon de woorden van een vriendin zijn, die dit vd week ook tegen mij moest zeggen! )
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Jolicious schreef:Ik kreeg calcium/magnesium/zink tabletten als tip tegen de vermoeidheid en dat werkte hier heel goed. En floradix!
Van wie kreeg je die tip? Bij P slikte ik wel extra magnesium, maar wat doet calcium en magnesium dan? En heb je gewoon tabletjes van het kruidvat?
Darius- Ratel
Ik slik inderdaad een multivitamine voor zwangere vrouwen, ik neem aan dat daar voldoende calcium en magnesium in zit toch?
Ritme zit er sowieso wel redelijk in, dat is dan weer het voordeel van een kleintje. En de hond uitlaten is zo'n opgave omdat ik kind de trap af moet slepen en haar ook weer de trap op moet slepen, we wonen in een bovenwoning namelijk. Ik heb vandaag gehaakt tijdens haar slaapje (oké, en stofgezogen ) en dat is inderdaad wel lekker. Normaal vlieg ik het hele huis door in het uurtje dat ze slaapt, maar dat red ik nu idd niet meer.
Ritme zit er sowieso wel redelijk in, dat is dan weer het voordeel van een kleintje. En de hond uitlaten is zo'n opgave omdat ik kind de trap af moet slepen en haar ook weer de trap op moet slepen, we wonen in een bovenwoning namelijk. Ik heb vandaag gehaakt tijdens haar slaapje (oké, en stofgezogen ) en dat is inderdaad wel lekker. Normaal vlieg ik het hele huis door in het uurtje dat ze slaapt, maar dat red ik nu idd niet meer.
Gast- Gast
Van de iriscopist/Natuurgeneeskundig arts hier waar ik onder behandeling stond. Het schijnt dat vermoeidheid in de zwangerschap te maken kan hebben met een tekort aan die mineralen. Ik merkte het verschil al na een paar dagen.
Gast- Gast
had het net toch even gezegd, ik had dan beter naar jou kunnen komen!
ik wil je best ergens mee helpen hoor!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
O ja, ik slikte het naast de gewone multivitamine (als je een tekort hebt, heb je dus logischerwijs meet nodig) en kocht ze gewoon bij de drogist Darius.
Gast- Gast
kwak schreef:had het net toch even gezegd, ik had dan beter naar jou kunnen komen!
ik realiseerde me het eigenlijk vooral pas toen ik terug op de fiets zat en de bult bij de bieb op moest fietsen
Gelukkig hoor ik mijn man weer komen, kan hij de vieze luier van onze dochter verschonen
Gast- Gast
Ik herken het ook. Gelukkig heb ik wel veel hulp. Misschien af en toe een dagje gastouder extra zodat je bij kan komen?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Jolicious: bedankt! Ik weet dat idd veel mensen een magnesium tekort hebben. Morgen maar even naar het kruidvat, dan vraag ik het zaterdag wel even aan de vk. Zij is ook klassiek homeopathisch arts.
Darius- Ratel
Rejoy. schreef:kwak schreef:had het net toch even gezegd, ik had dan beter naar jou kunnen komen!
ik realiseerde me het eigenlijk vooral pas toen ik terug op de fiets zat en de bult bij de bieb op moest fietsen
Gelukkig hoor ik mijn man weer komen, kan hij de vieze luier van onze dochter verschonen
De lamme helpt de blinde! Hoe gaat het met jou, kwak?
Darius- Ratel
Darius schreef:Rejoy. schreef:kwak schreef:had het net toch even gezegd, ik had dan beter naar jou kunnen komen!
De lamme helpt de blinde! Hoe gaat het met jou, kwak?
hier gaat alles goed! mijn klachten bleek hyperventilatie te zijn, 2x fysio gehad en het gaat heel goed. eigenlijk geen last meer. MK heeft een plekje gekregen en "we gaan er weer tegen aan" .
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Dat is een goed idee. En dan ook echt bijkomen, dus niet achterstallige werkzaamheden in het huishouden doen, maar op de bank met een boekje en een kop thee of lekker bijslapen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ik kon er ook niet goed tegen om smiddags te slapen, wat ik wel deed is dan gewoon even op de bank ploffen met een boek of voor de tv. Even rust nemen. LLaat inderdaad de kleine zoveel mogelijk zelf doen, vooral trap op klimmen als het mogelijk is. Helaas ging het in en uit de auto kruipen hier niet. N vond het veel te leuk om de auto te ontdekken
Wel merkte ik dat ik meteen veel meer energie had toen de kleine er was. Ik moet zeggen dat ik de overgang van 1 naar 2 kinderen wel mee vond vallen. ik had het zwaarder verwacht.
Wel merkte ik dat ik meteen veel meer energie had toen de kleine er was. Ik moet zeggen dat ik de overgang van 1 naar 2 kinderen wel mee vond vallen. ik had het zwaarder verwacht.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Ik slikte naast multi vitamines Q10 capsules in hoge dosering, dat leek wel te helpen.
En een voor jou, kan me goed voorstellen dat het pittig is!
En een voor jou, kan me goed voorstellen dat het pittig is!
Gast- Gast
Ik vond het regelmatig ook zwaar, vooral omdat ik veel last had van harde buiken. Ik zou ook zelf zoveel mogelijk rust pakken en inderdaad op de bank gaan zitten als je dochter slaapt. Ik deed met mijn dochter ook zoveel mogelijk dingen waar ik zelf ook rustig aan bij kon doen. Ik heb heel veel op een stoel naast de zandbak gezeten, terwijl zij mijn voeten aan het ingraven was :-) .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zwaar dilemma...
» zwaar verkouden
» Nieuwsgierig.. Hoe zwaar bij 7 mnd
» Hoe zwaar met 10 maanden?
» Hoe groot en zwaar rond de 2,5?
» zwaar verkouden