Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

+6
Rupsie
maiadebij
LMCurious
Liadan
Thunder
Sjonno
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Sjonno ma 24 okt 2011 - 20:22

Lisa is bijna 2,5 en nu zo,n 93 cm groot en weeg 12,3 kilo. Met de lengte zit ze op de +1 lijn maar qua gewicht toch wel aardig onder het gemiddelde. Ze eet hartstikke goed maar ze komt maar amper aan, ze doet het verder hartstikke goed dus ik weet dat ik me niet zo druk moet maken maar stiekem maak ik me zorgen of er toch niets aan de hand is ( ik zou niet weten wat, maar ik ben zo'n piekermuts op het moment, ik maak me om alles druk/zorgen )

Nu was ik eigenlijk benieuwd hoe groot en zwaar jullie kindjes rond die leeftijd waren.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Thunder ma 24 okt 2011 - 20:27

Nu is mijn jongste nog geen 2,5 jaar, maar net 25 maanden. Hij zit compleet aan de onderkant van de lijn. Hij is nu 80 cm en weegt 9,6 kilo. De oudste daarentegen was wel erg groot voor 2,5 jaar. Hij was toen 98 cm en 16,9 kilo.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 20:50

Jens was met 2 jaar en 1 maand 15,6 kilo en 98 cm. met 3 jaar was hij 17,5 kilo en 105cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 20:51

Onze Jens heeft altijd aardig boven de lijn gezeten met gewicht, dus ik denk dat je dochter helemaal niet té licht is. Het is ook een verschil tussen jongens en meisjes he. Wat woog je zoontje op die leeftijd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Liadan ma 24 okt 2011 - 20:55

Yara was toen 87 cm en 11,1 kilo.
Als het goed gaat met je dochter zou ik me geen zorgen maken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Sjonno ma 24 okt 2011 - 20:56

Rick was rond de 2,5 98 cm en ik denk zo'n 17 kilo.

We zijn met Lisa in augustus op extra groeicontrole geweest omdat ze dus te licht is. En van de week heb ik het ook alweer tig x te horen gekregen, ze is wel dun he? Zo, wat een licht veertje als je die optilt? Toppunt was wel van een collega die wist te vertellen ( achter m'n rug om, kreeg het van anderen te horen ) dat het logisch was dat Lisa zo vaak ziek/verkouden is ( wat overigens al een tijd geleden is * klopt ff af * ) want hadden we wel is goed naar Lisa gekeken? Veel te dun dat kind!

En ze doet het verder prima, eet goed, ontwikkeld zich goed maar als ik dan weer een paar van die opmerkingen krijg dan raak ik meteen weer overbezorgd.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  LMCurious ma 24 okt 2011 - 21:00

Joris was met 26 mnd 12,7kg en 87,5 cm lang.
Nu is hij nog net geen 14 kg en hij is ondeveer 96cm lang (paar weken geleden gewogen).
Dus hij is nu ook weer langer in verhouding tot zijn gewicht. Was hij toen hij kleiner was ook.

Overigens is Milou een lange slanke dame volgens de curves.
Maar ja, ook Dave is altijd lang en dun geweest. (ben stiekem allang blij dat ze niet mijn aanleg lijken te hebben, hoop dat het zo blijft.)
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Liadan ma 24 okt 2011 - 21:02

Ik hoor ook heel vaak dat Yara zo smal en licht is. En ook wij moesten met 2,5 extra komen meten/wegen bij het CB want met 2 jaar woog ze 9,8 kilo. Maar ik maak me geen zorgen, het is gewoon haar bouw.
Ik zou me denk ik pas zorgen maken als ze af zou vallen.

En hier trouwens ook een broertje met een hele andere bouw, hij is 5 maanden en weegt nu al rond de 8 kilo.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 23:13

Zit me net te bedenken dat onze Tygo een lengte heeft van 115cm en een gewicht van amper 18,5 kilo. Daar maak ik me geen zorgen om, dat is zijn bouw en meneer eet meer dan genoeg. Heeft gewoon een hele goede stofwisseling waar ik hartstikke jaloers op ben.
Trouwens, fijne collega heb jij zeg. Die zou ik dus erop aanspreken, trut!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  maiadebij ma 24 okt 2011 - 23:41

N is nu 2 jaar en 9 maanden en weegt zo'n 12,5 kg (Ik denk dus toen hij 2,5 jaar was tegen de 12 kg). Hij is dus ook niet zwaar, ik heb hier nog nooit iets over gehoord hoor op het CB.

Wat een rot opmerking van je collega zeg, en al helemaal omdat het achter je rug om is! N is zelden ziek, pas nu hij naar de psz gaat wat vaker. Dus dat heeft er niets mee te maken lijkt mij.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Rupsie di 25 okt 2011 - 1:11

Hier ook 2 smalle kindjes. Je doet er echt niks aan hoor. Het is gewoon de bouw van het kind.

S. was met 2,5 jaar (was toen ook een extra afspraak ivm gewicht op CB): 10.9 kg en 90,5 cm.

F. was laatst met 2 jaar en 4 mnd (ook een extra afspr ivm gewicht): 11,5 kg en 90,6 cm.

Dus hier ook 2 erg magere kindjes. Je kunt bij beide de ribben tellen maar eten den drinken is niks mis mee.
Verder zijn ze bijna nooit ziek en erg levendig, dus ik maak me geen zorgen meer. Het is gewoon hun bouw
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  -Ieniemienie- di 25 okt 2011 - 1:19

M woog met 2jr en 3mnd 11.6kg en was 85cm.


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:47; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 1:31

Sjonno schreef:Lisa is bijna 2,5 en nu zo,n 93 cm groot en weeg 12,3 kilo. Met de lengte zit ze op de +1 lijn maar qua gewicht toch wel aardig onder het gemiddelde. Ze eet hartstikke goed maar ze komt maar amper aan, ze doet het verder hartstikke goed dus ik weet dat ik me niet zo druk moet maken maar stiekem maak ik me zorgen of er toch niets aan de hand is ( ik zou niet weten wat, maar ik ben zo'n piekermuts op het moment, ik maak me om alles druk/zorgen )

Nu was ik eigenlijk benieuwd hoe groot en zwaar jullie kindjes rond die leeftijd waren.

Indy was 94 cm en 13 kg, nooit geen commentaar op gehad overigens.....
Jezelf niet gek laten maken he sjonno!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  loesje di 25 okt 2011 - 1:34

mensen hebben vaak altijd wat te zeuren zo ook bij mijn zoontje hij was vroeger best stevig en nu is hij normaal/gemiddelt met 78 cm en 10 kilo maar nog steeds word er om me heen gezegt dat hij dik is Rolling Eyes het cb is tevreden en ik ook dus ik trek me er weinig van aan (vind het eerder triest van die mensen maar dat is een ander er iets)
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 1:42

Onze zoon was ook ongeveer 93 cm, en gewicht nog geen 12 kilo. Hij is ook te licht voor zijn lengte, maar hij is dat altijd al geweest. En hij eet ook zeer matig, dus daar zal het ook aan liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Bruintje Beer wo 26 okt 2011 - 7:05

onze dochter is nu bijna 27 maanden en die weegt ongeveer 10,5kg en is 86cm. Van het CB krijgen wij nooit commentaar omdat ze kwa bouw heel erg op mij lijkt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Issa wo 26 okt 2011 - 7:20

Mijn zoon is 95 cm en zit met gewicht zo rond de 16,5 kilo. Wel een flinkerd, maar zo is die ook al vanaf geboorte.
Edit: Dat is nu met 22 maanden dan zo
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot en zwaar rond de 2,5? Empty Re: Hoe groot en zwaar rond de 2,5?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum