Toch maar naar de huisarts (hoest)?
+5
Lenthe
Pompoen
Hoochie
silly-one
Zora
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Toch maar naar de huisarts (hoest)?
Ik ben al meer dan een week ziek(jes). Het begon met een griep en keelontsteking. Deze ging over in een zware verkoudheid. Deze is nu ook al op z'n eind aan het lopen, maar die hoest.... Het is eigenlijk een kriebelhoest, maar dan niet zoals normaal in mijn keel, maar vanuit mijn longen. Overdag heb ik er niet zoveel last van, maar ik kan er nu echt niet meer van slapen. Ik hoest tot kokhalzen aan toe de longen uit mijn lijf, en inmiddels is mijn rug helemaal beurs van het harde hoesten.
Ik ben een beetje bang dat ik in deze kwakkelende toestand blijf hangen ofzo. Ik ben nooit ziek, 5 jaar geleden voor het laatst, en ik heb nogal wat moeite met rustig aan doen. Heb dus ook geen vrij genomen afgelopen week (kon ook vanwege omstandigheden eigenlijk niet, maar toch). Maar dit blijft maar zo lang duren, en die hoest is killing me! Ik heb natuurlijk weer lopen googlen en daar wordt veel gezegd dat het een beginnende longontsteking zou kunnen zijn... Ik ben heel nuchter maar daar ben ik nu een beetje bang voor. Zouden jullie voor zoiets naar de HA gaan, of gewoon maar afwachten tot het wat afzwakt?
Ik ben een beetje bang dat ik in deze kwakkelende toestand blijf hangen ofzo. Ik ben nooit ziek, 5 jaar geleden voor het laatst, en ik heb nogal wat moeite met rustig aan doen. Heb dus ook geen vrij genomen afgelopen week (kon ook vanwege omstandigheden eigenlijk niet, maar toch). Maar dit blijft maar zo lang duren, en die hoest is killing me! Ik heb natuurlijk weer lopen googlen en daar wordt veel gezegd dat het een beginnende longontsteking zou kunnen zijn... Ik ben heel nuchter maar daar ben ik nu een beetje bang voor. Zouden jullie voor zoiets naar de HA gaan, of gewoon maar afwachten tot het wat afzwakt?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Toch maar naar de huisarts (hoest)?
Als jij vind dat je naar de HA moet gaan, omdat je niet het idee hebt dat het door rust over gaat, omdat je er teveel last van ondervind dan zal ik gaan. Je hebt het nu een week aangekeken, je merkt geen vooruitgang dus gaan.
Ik ben ook iemand die vaak te lang blijft lopen, maar op een gegeven moment ben ik er klaar mee en ga ik ook en dan blijkt dat ik eerder had moeten komen.
Ik ben ook iemand die vaak te lang blijft lopen, maar op een gegeven moment ben ik er klaar mee en ga ik ook en dan blijkt dat ik eerder had moeten komen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:Als jij vind dat je naar de HA moet gaan, omdat je niet het idee hebt dat het door rust over gaat, omdat je er teveel last van ondervind dan zal ik gaan. Je hebt het nu een week aangekeken, je merkt geen vooruitgang dus gaan.
+1
Ik heb ook een tijd geleden zo'n hoest gehad, hoesten tot overgeven aan toe en ik bleek een luchtweginfectie te hebben
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Je kunt altijd overleggen met de assistente! Meestal laten ze je met hoest 3 weken lopen, tenzij je bijvoorbeeld slecht ervan slaapt, dan willen ze je nog wel iets voorschrijven, maar vaak hoef je dan niet eens te komen. Tenzij ze je van een luchtweginfectie verdenken. Gewoon bellen en je verhaal vertellen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Heb je al iets van hoestdrank genomen? Ik heb een half jaar geleden zo'n 3/4 weken hoestend rondgelopen, en ben na 2 weken naar de apotheek gegaan en heb daar een goede hoestdrank gekocht, waarna het uiteindelijk over ging. Ik zou dus zelf niet nu al naar de huisarts gaan als je nog niets anders hebt geprobeerd.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik zou het ook nog even afwachten. Hoesten duurt vaak nog langer dan het echte verkouden zijn, en gaat vaak wel vanzelf over (bij mij dan). Tot ik er vorig jaar 3 maanden mee liep en een longontsteking bleek te hebben. Als je geen koorts hebt zou ik het nog even afwachten. Eventueel overleggen met de assistente inderdaad.
Gast- Gast
Hoochie schreef:silly-one schreef:Als jij vind dat je naar de HA moet gaan, omdat je niet het idee hebt dat het door rust over gaat, omdat je er teveel last van ondervind dan zal ik gaan. Je hebt het nu een week aangekeken, je merkt geen vooruitgang dus gaan.
+1
Ik heb ook een tijd geleden zo'n hoest gehad, hoesten tot overgeven aan toe en ik bleek een luchtweginfectie te hebben
+1
Ik had alleen een week lang ook tegen de 40 graden koorts, over het algemeen heeft je lichaam verhoging of koorts als er sprake is van een infectie. Heb er 2 weken mee rondgelopen, toen toch maar naar de huisarts gegaan en zit nu aan de laatste dag van de antibiotica en heb spijt dat ik niet eerder gegaan ben want ik voel me weer prima.
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Thanks dames! Ik had inderdaad nog geen hoestdrank geprobeerd. Deze vanmiddag gekocht, dus hoop dat die vannacht helpt. Mocht het woensdag nog niet over zijn dan bel ik even, dat is mijn vrije dag Vergeet de optie van de assistente altijd. Handig!
Zora- Ratel
Ik had dat ook en was al een week aan het hoesten. Op een gegeven moment kon ik niet meer, ik kreeg zo'n last van al mijn spieren en mijn ribben. Naar de dokter gegaan en zei dat ik gekneusde ribben had van het hoesten en ik kreeg codeïne tabletjes mee(helpen tegen de hoest). Dus ik zou wel bellen, lang door blijven hoesten is ook niet goed.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Hoest heerst enorm.
Droge hoest met doorzichtig slijm? Pijn van t hoesten?
Droge hoest met doorzichtig slijm? Pijn van t hoesten?
Gast- Gast
Als je veel blijft hoesten zou ik even bellen naar je huisarts of even langs gaan, zeggen wat je klachten zijn en meestal krijg je dan codeïne tabletjes tegen de hoest. Ik heb dat tenminste al een paar keer meegemaakt, bleef maar hoesten en na deze tabletjes ging het eindelijk over.
Gast- Gast
of van die bruistabletten fluimicil, slijmoplosser. Dan wordt 't allemaal wat dunner en kun je 't makkelijker ophoesten (klinkt smerig, is wel zo ).
Ik was vorig jaar ook lang aan het hoesten. Na 'n week de ha maar gebeld, de assistente zei toen ook dat ik het maar eens tot 3 weken aan moest kijken en als 't dan niet over was, nog weer eens bellen... En na 3 weken was 't over
Ik was vorig jaar ook lang aan het hoesten. Na 'n week de ha maar gebeld, de assistente zei toen ook dat ik het maar eens tot 3 weken aan moest kijken en als 't dan niet over was, nog weer eens bellen... En na 3 weken was 't over
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
In mijn hoestdrank zit ook codeine. Hoop dat het gaat helpen. Anders inderdaad naar de HA. Dat je ribben zelfs gekneusd waren Monte! Alhoewel, hoe beurs mijn rug nu al voelt...
Zora- Ratel
Codeïne zou ik niet gebruiken. Dan hoest je de rotzooi niet op waardoor t in je longen blijft zitten.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Codeïne zou ik niet gebruiken. Dan hoest je de rotzooi niet op waardoor t in je longen blijft zitten.
Oh dat wist ik niet. Zal het eens onthouden.
Gast- Gast
Volgens mijn huisarts is het ook niet goed om je hele keel en ribben kapot te hoesten, dus tegen echte hoest die niet overgaat zou ik het dan wel nemen. Maar goed als er natuurlijk ook slijm e.d. zit kun je daarvoor beter een ander middeltje bij halen.PrinsesBo schreef:Codeïne zou ik niet gebruiken. Dan hoest je de rotzooi niet op waardoor t in je longen blijft zitten.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Volgens mijn huisarts is het ook niet goed om je hele keel en ribben kapot te hoesten, dus tegen echte hoest die niet overgaat zou ik het dan wel nemen. Maar goed als er natuurlijk ook slijm e.d. zit kun je daarvoor beter een ander middeltje bij halen.PrinsesBo schreef:Codeïne zou ik niet gebruiken. Dan hoest je de rotzooi niet op waardoor t in je longen blijft zitten.
Nee maar zoals ik al zei heerst hoesten heel erg.
Ik zou t nog ff aankijken.
Gast- Gast
Ik heb niet het idee dat er iets op te hoesten valt :s Echt een heel erg droge hoest. Nou goed, kijken het idd nog even aan thanks voor de tips!
Zora- Ratel
Als er echt iets zit wat je los/ weghoest, moet je geen hoestprikkeldempers nemen, maar slijmoplosser. Als t droge hoest is door n geïrriteerde keel die je zo in stand houdt, kun je wel prikkeldempers nemen.
Jerry- Ratel
Zora schreef:Ik heb niet het idee dat er iets op te hoesten valt :s Echt een heel erg droge hoest. Nou goed, kijken het idd nog even aan thanks voor de tips!
voor droge hoest moet je al helemaal geen codeïne gebruiken.
Beterschap!
Gast- Gast
Thanks PB!
Zora- Ratel
En is het al minder?
Ik hoest nu een week, heb het idee dat het minder wordt, maar de nachten zijn niet echt heel fijn. Na 2 á 3 uur val ik eindelijk in slaap :S. Overdag valt het mee, af en toe een hoestbuitje. ik wil ook de dokter niet snel bellen omdat ik me dan idd een aansteller voel.
Ik hoest nu een week, heb het idee dat het minder wordt, maar de nachten zijn niet echt heel fijn. Na 2 á 3 uur val ik eindelijk in slaap :S. Overdag valt het mee, af en toe een hoestbuitje. ik wil ook de dokter niet snel bellen omdat ik me dan idd een aansteller voel.
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
Hey! Jaaaaaa het is minder!! Bij inspanning komt het nog even terug, maar sinds gisteren (ultimatum was ook voor mij op woensdag ) echt minder. Af en toe is mijn neus weer even open, dus EINDELIJK na 2 weken wordt het weer wat beter! Ook zo grappig, echt iedereen op mijn werk vraagt de hele dag door hoe het gaat. Maakt nogal indruk dat IK me niet goed voelde
De Natterman hoestdrank (in rood doosje) werkte heel goed bij mij!
De Natterman hoestdrank (in rood doosje) werkte heel goed bij mij!
Zora- Ratel
Tegen een verstopte neus werken xylometazoline neusdruppels heel goed.
Gewoon bij kruidvat.
Krijgen zelfs de meest verstopte neus na 2 min open!
Gewoon bij kruidvat.
Gast- Gast
Ik gebruik de spray daarvan, werkt super. Wel nasty spul, mag je niet langer dan 7 dagen achter elkaar gebruiken... en volgens mij gaat je neus er op n gegeven moment ook wel kapot van... als ik verkouden ben, gebruik ik het voor de nacht, zodat ik in ieder geval goed slaap.PrinsesBo schreef:Tegen een verstopte neus werken xylometazoline neusdruppels heel goed.
Gewoon bij kruidvat.
Jerry- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nog een keer naar de huisarts?
» Ga je voor dit naar de huisarts?
» Hoesten.. naar huisarts?
» Als je naar de huisarts wilt...
» Teruggaan naar huisarts?
» Ga je voor dit naar de huisarts?