Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Teruggaan naar huisarts?

+6
TukTuk
May
Antibes
Kaboutertje
Pussycat
Esperanza
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Teruggaan naar huisarts? Empty Teruggaan naar huisarts?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 22:02

Sinds afgelopen zondag ben ik alleen maar aan t hoesten, heb verschrikkelijke hoestbuien, heb denk ik al ribben gekneusd en kan er niet van slapen.
donderdag ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik helemaal gek werd en graaf een nacht meer dan 2u wilde slapen.
Ze heeft me codeine tabletten meegegeven, 's avonds mag ik daar 20mg van innemen.
ik heb niet het idee dat die tabletten helpen, als ik ze om half 11 inneem lig ik nog tot 2u te hoesten. En dan slaap ik n hooguit 4u en dan word ik weer wakker van mn gehoest.
Als ik morgen terugga naar de ha is dat dan niet te snel? Of zal ik pas gaan als ik bv donderdag nog zo hoest?

Laatst aangepast door Princess op zo 6 nov 2011 - 0:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Teruggaan naar huisarts? Empty Re: Teruggaan naar huisarts?

Bericht  Esperanza za 5 nov 2011 - 22:06

Vervelend dat je zo hoest!
Ik zou in ieder geval morgen even bellen en aangeven dat de codeïne tabletten niet werken, dan zal de assistente wel aangeven wat het beste is (langskomen of nog even afwachten).
Beterschap!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Pussycat za 5 nov 2011 - 22:17

Als je morgen belt dan zijn er 3 dagen voorbij dat je ze al neemt toch? Dus dat is echt niet raar en ik zou inderdaad gewoon even bellen en zeggen dat die tabletten niet werken voor jou.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Kaboutertje za 5 nov 2011 - 22:21

Esperanza schreef:Vervelend dat je zo hoest!
Ik zou in ieder geval morgen even bellen en aangeven dat de codeïne tabletten niet werken, dan zal de assistente wel aangeven wat het beste is (langskomen of nog even afwachten).
Beterschap!

Hier sluit ik me bij aan!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Antibes za 5 nov 2011 - 22:33

Kaboutertje schreef:
Esperanza schreef:Vervelend dat je zo hoest!
Beterschap!

Hier sluit ik me bij aan!

En ik ook.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  May za 5 nov 2011 - 22:42

Mijn schoonzusje moest gewoon uitzieken omdat de dokter er naast codeïne geven ook niet veel aan kon doen. Na 1,5 week werd het een stuk beter bij haar.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk za 5 nov 2011 - 22:49

Ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen en idd, zoals anderen al zeiden, aangeven dat die tabletten niet werken voor je. Dan kan de assistente altijd beslissen of je nog even langs moet komen of het gewoon nog even moet aankijken. Een belletje kan nooit kwaad, het is iets anders dan gelijk een afspraak eisen.

Grote kans dat de HA idd zegt, ziek het maar uit en kijk maar even aan, maar wie weet heeft hij ngo een ander middel wat hij voor kan schrijven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 23:06

Thanks meiden.
Ik bel morgenochtend gewoon, ik hoor het wel!
Zou het voor vanavond kwaad kunnen om 10mg extra.codeine te nemen denken jullie?

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 5 nov 2011 - 23:10

Ik denk van niet, doe dat zelf ook wel eens, maar eigenlijk geef ik liever geen advies wat betreft medicijnen. Wellicht kun je daarvoor even bellen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 za 5 nov 2011 - 23:12

Ik denk niet dat het kwaad kan, kan me herinneren dat ik vorig jaar een dosis van 40 mg heb gekregen tegen het hoesten. Was zo van het hoesten af en heb me nog nooit in m'n leven zo relaxed gevoeld, het is een soort spierverslapper schijnt...
Voor vanavond zou ik wel een extra tabletje durven nemen als ik jou was maar dan zou ik morgen dus wel even met je HA overleggen.

Het is wel zo vervelend als je wakker ligt van het hoesten en je ribben zo'n pijn doen. Ik durfde op een gegeven moment eigenlijk niet eens meer te hoesten maar ja, dat is ook geen optie, je moet wel laughcry
Beterschap!!!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  May za 5 nov 2011 - 23:13

Ik mocht toen van mijn huisarts 4x daags 20 mg nemen, en mocht dit in 4 keer nemen of in 3 keer, dus in 2x 20mg en 1x 40mg. En dat laatste deed ik, dat hielp me in elk geval wel de nacht door. Wel heb ik toen moeten beloven dat ik echt geen auto ging rijden, dus dat heb ik ook niet gedaan.
Maar elke huisarts denkt daar weer anders over, want mijn moeder mocht max 8 tabletten op een dag en daar zelf mee spelen.
Dus misschien kan je het beste gewoon even bellen, dan zit je in elk geval gedekt!
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 5 nov 2011 - 23:17

Het is ook hartstikke balen en pijnlijk, want je kunt inderdaad je ribben kneuzen of zelfs breken. Codeine valt wel mee, maar wij weten verder niets van haar. Niet wat ze weegt, niet of ze andere medicijnen gebruikt, niet hoe erg haar hoesten is, niet of ze andere aandoeningen heeft. Oftewel, niet aan ons om haar medicijn-advies te geven.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 5 nov 2011 - 23:18

Ik zou daar de huisartsenpost even over bellen (10mg meer). Er staat in de bijsluiter de dosering niet te overschrijden. Codeine is op zich best een paardenmiddel, dus ik zou zeker morgen bellen. Het zou binnen een half uur moeten werken en zo'n 4 uur werkzaam blijven. Met hogere doseringen adviseren ze ook niet te rijden.

Heb je ook veel last van vastzittend slijm?

Edit: Ik neem voor het slapen dan meestal een hoestdrank met codeine er in, gewoon uit de drogist. Di hoestdrank verzacht mij keel en gekriebel dan veel beter en sneller. Overdag gebruik ik wel de tabletten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 0:07

Ik zal vanmiddag de HAP bellen over de 10mg extra. Mijn huisartsen (echtpaar) zijn allebei vrij voorzichtig met dingen voorschrijven dus misschien dat het daarom een lagere dosering is dan de meesten van julli.
Eigenlijk moest ik 1 pil (10mg) nemen, hielp dat niet, dan nog 1 extra. Maar het helpt allebei dus niet.
Wel raar, als ik mensen vertel dat ik codeine heb krijg ik veel het antwoord 'wow, daar werd ik zo suf van!' terwijl ik er helemaal niets van merk.

Het is echt een droge kriebelhoest, al begint het langzaam maar zeker wat losser te komen.
En dat van m'n ribben is gewoon supervervelend, net zoals mn buikspieren, die doen bij het hoesten ook belachelijk veel pijn, mn ribben ook als ik ademhaal.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 6 nov 2011 - 0:09

Nois schreef:Ik zou daar de huisartsenpost even over bellen (10mg meer). Er staat in de bijsluiter de dosering niet te overschrijden. Codeine is op zich best een paardenmiddel, dus ik zou zeker morgen bellen. Het zou binnen een half uur moeten werken en zo'n 4 uur werkzaam blijven. Met hogere doseringen adviseren ze ook niet te rijden.

Heb je ook veel last van vastzittend slijm?

Edit: Ik neem voor het slapen dan meestal een hoestdrank met codeine er in, gewoon uit de drogist. Di hoestdrank verzacht mij keel en gekriebel dan veel beter en sneller. Overdag gebruik ik wel de tabletten.

Is dat niet coffeine? Had begrepen dat alles met codeine alleen op recept te verkrijgen was namelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Angela_1986 zo 6 nov 2011 - 0:12

Oh ik werd er ook niet suf van hoor, juist niet, ik werd er helemaal hyper van! bounce Oh man wat voelde ik me heerlijk! Baalde er ook echt van toen mijn tabletjes op waren, werkte lichtelijk verslavend bij mij... Embarassed

Als je er zo veel last van hebt dan inderdaad gewoon vanmiddag de HAP bellen en vragen of de dosis verhoogd mag worden.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lady4 zo 6 nov 2011 - 1:14

Codeïne is een opiaat en in die zin moet je er voorzichtig mee zijn maar ik denk eigenlijk niet dat het veel kwaad kan om een heel of half tabletje extra te nemen. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe jij er tot dusver op reageert. Als je van 10 mg als helemaal high wordt, zou ik niet nog meer gaan innemen.

Rook je? Ik heb er, toen ik nog rookte, ook veel last van gehad. In periodes had ik dan nachtenlang de kriebelhoest en codeïne onderdrukte dat slechts voor een deel. Gek werd ik er van! Sinds ik gestopt ben met roken, heb ik er nooit meer last van gehad.

Wees je er wel bewust van dat, wanneer je de HAP gaat bellen, je een telefonisch consult krijgt (ja, zo'n vraag ziet men als een telefonisch consult) en je daarvoor 27 euro moet betalen. Als je dat er niet voor over hebt, zou ik proberen nog een nachtje door te zetten en dat je eigen huisarts weer te bellen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 1:18

Ik heb net toch de HAP gebeld en naja, dan dat bedrag maar betalen dat dat ik zelf met die pillen ga zitten 'klooien'.
Ik rook niet, het is denk ik gewoon een verkoudheid.
Volgens de assistente die ik aan de lijn had zal het niet helpen om meer codeine te nemen aangezien ik van de eerste 2 pillen ook niets merk. Ik kon het vanavond 1 keer proberen maar ze zei dat ik dan morgen wel de HA moest bellen of ik iets anders kon krijgen. Dus ga ik dat doen!

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 6 nov 2011 - 1:42

AngelNyn schreef:
Nois schreef:

Is dat niet coffeine? Had begrepen dat alles met codeine alleen op recept te verkrijgen was namelijk.

Nee echt codeine, is pas sinds kort verkrijgbaar. Van Hatterman (ofzoiets).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco zo 6 nov 2011 - 1:44

Ik heb het afgelopen jaar trouwens zeker 5 keer de HAP gebeld, maar nog nooit een rekening gehad. Gaat die niet gewoon naar je verzekering?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tania zo 6 nov 2011 - 1:48

Nois schreef:Ik heb het afgelopen jaar trouwens zeker 5 keer de HAP gebeld, maar nog nooit een rekening gehad. Gaat die niet gewoon naar je verzekering?

Hier gaat het wel altijd via de verzekering, heb ook nog nooit een rekening gehad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  May zo 6 nov 2011 - 1:59

Tania schreef:
Nois schreef:Ik heb het afgelopen jaar trouwens zeker 5 keer de HAP gebeld, maar nog nooit een rekening gehad. Gaat die niet gewoon naar je verzekering?

Hier gaat het wel altijd via de verzekering, heb ook nog nooit een rekening gehad.

Bij mij ook!
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes zo 6 nov 2011 - 2:15

Princess schreef:Ik heb net toch de HAP gebeld en naja, dan dat bedrag maar betalen dat dat ik zelf met die pillen ga zitten 'klooien'.
Volgens de assistente die ik aan de lijn had zal het niet helpen om meer codeine te nemen aangezien ik van de eerste 2 pillen ook niets merk. Ik kon het vanavond 1 keer proberen maar ze zei dat ik dan morgen wel de HA moest bellen of ik iets anders kon krijgen. Dus ga ik dat doen!
Goed dat je even gebeld hebt!

Ik zou het even aankijken, bij (langdurige) droge hoest denk ik snel aan kinkhoest. Maar dat waarschijnlijk doordat ik het zelf drie keer gehad heb haha.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 2:16

Dat hatterman spul met codeïne (Lekker!!!) drink ik al jaren als ik verkouden ben zonder recept.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 2:20

Antibes schreef:
Princess schreef:Ik heb net toch de HAP gebeld en naja, dan dat bedrag maar betalen dat dat ik zelf met die pillen ga zitten 'klooien'.
Goed dat je even gebeld hebt!

Ik zou het even aankijken, bij (langdurige) droge hoest denk ik snel aan kinkhoest. Maar dat waarschijnlijk doordat ik het zelf drie keer gehad heb haha.. Wink

Dat was wel wat de huisarts zei dat het kon zijn. Maar het kon ook net zo goed een verkoudheid zijn dusja..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: